{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Jeg har brug for opmuntring {{forumTopicSubject}}

Milo driver mig til vanvid - mere eller mindre da.

Han er 16½ mdr. nu og netop kommet ind i 2. lømmelalder (territoriale fase).

Det var en kamp uden lige, at komme igennem 1. lømmelalder syntes jeg.
Men så kom der en skøn periode med en hund der gik pænt, ikke gøede i haven, lod tapetet være,vogtede ikke om natten og hørelsen var generelt noget bedre.

BANG og så røg vi lige tilbage igen.
Han går hæsligt nu, trækker konstant, og det gør det bare ikke bedre når der nu er sne, han gør konstant i haven (så der er han kun når han er i snor).
Han sidder tit og piver ved døren.
Og for at det ikke skal være løgn så er han begyndt at gø og snerre af tilfældige hunde når vi går tur. Skønt..
Selv hans legekammerat han har haft som lille, snerrede han af i søndags under fri leg.

Vi træner konstant gå pænt, og jeg prøver at undgå sammenstød med andre hunde, og laver kontaktøvelser osv., men det er sku ikke nemt når en løs hund kommer farende, eller en hund i flex.

Han får masser af aktivitetslegetøj, og søg indenfor i mørke, og alm. lydighedstræning.

Jeg syntes virkelig vi kæmper for det, både herhjemme og til hundetræning.

Jeg kunne self. aldrig nogensinde drømme om at skille mig af med ham, for det må være mig som menneske der gør det forkert.
Milo er jo bare en hund, og han gør det ikke med vilje - går jeg ud fra smiley

Jeg læser og læser, spørger her og har snart hotline til vores træner.

Men i søde rare HGer, der selv har haft sådanne perioder, please fortæl mig at i har en skøn nem hund i dag smiley
Så jeg kan blive rolig igen hehe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har brug for opmuntring
  • #1   16. feb 2011 Kaoz er verdens mest lydige og velafballancerede hund ... Var det det du ville høre? *GG*

    Nej det er noget røv at stå med, men fortsær træningen, og når hormonerne falder til ro igen vil hørelsen og hjerneaktiviteten venne tilbage ; )



  • #2   16. feb 2011 Hej Marianne

    Må jeg lige "nasse" på din tråd, da jeg trænger til at høre præcist det saamme som du?
    Håber virkelig også at disse perioder udvikler sig til en skøn hund i den sidste ende - den er der jo i små glimt ;o)


  • #3   16. feb 2011 Nina, ja hvis han har være mega irriterende engang. Ellers ikke smiley
    Jeg orker næsten ikke når folk siger "min er sååå nem og laver ikke noget forkert" osv. Så står jeg og kigger ned på min som vi har kæmpet med i 14 mrd. smiley

    Vi fortsætter også. Nægter bare at give op. Det er den hund vi skal leve med resten af hans lange liv.
    Han er så dygtigt og lærenem, men han er jo en stædig lille fyr, og jeg tror virkelig han prøver konstant på det der bedst kan betale sig for ham.


  • #4   16. feb 2011 Anja, endelig.

    Milo er en skøn hund rigtig langt hen af vejen.
    Der er lynhurtigt kontakt på turen (undtagen når der er andre hunde, det arbejder vi på), og indkaldet er blevet noget bedre. Så lidt fremgang er der også, midt i alt det hæslige.

    Og de udfald går mig lidt på. Jeg har ikke lyst til at have en hund der ikke kan med andre hunde.


  • #5   16. feb 2011 Marianne..
    Kender det alt for godt.. Var også tæt på at flå hovedet af Fadia da hun var sådan..

    Men jeg har en super lydhør tæve nu.. Som går kanon flot på hver tur.. Hun har fattet at det ikke hjælper at trække derud af for så går moar sgu bare den anden vej, og indkaldet sidder igen perfekt nu *G*

    Så op med humøret, den skønne hund skal nok vende tilbage i Milo også smiley


  • #6   16. feb 2011 Simmer blev den mest perfekte hund , som lystrede mit mindste tegn , da alle hans modningsperioder var overstået.

    Det sidste ½ år oplevede jeg den ene fede fornemmelse efter den anden , når vi var ude i naturen og jeg bare havde tæt kontakt med ham hele tiden.

    Bliv ved som du gør og succesen for dine anstrengelser vil komme dig tilgode en dag.

    En dag vil du bare fløjte lavt som signal og din hund vil følge dig hvorhen du ønsker den.


  • #7   16. feb 2011 Mange tak alle sammen! Det er så rart at høre, og det giver lige et boost tålmodighed igen.

    Ej en medløber, jeg prøver altid at undgå skældud - ros når det er godt, og ignorerer når det er skidt. Der hvor jeg kan self.
    Ellers afledning og kontakt. Jeg vil nødig "give ham ar på sjælen" netop fordi han jo er i den her fase. Nogen gange ryger temperamentet bare desværre. Men heldigvis sjældent - syntes jeg.

    Jeg skal bare blive bedre, så han bliver bedre.


  • #8   16. feb 2011 Ej en medløber
    Det ved jeg vel godt, men det gør sku alligevel ondt på mig når jeg ved at jeg ikke gør det rigtigt.

    Jeg ved - eller dvs har en ide om - hvordan jeg skal træne alt det andet, pånær de med udfald mod de andre hunde.
    Det vil jeg ekstremt gerne gribe rigtigt an.
    Det jeg har tænkt mig, når vi ser en anden hund, er at komme så langt væk fra den som muligt, og så lave kontantøvelse osv.
    Hvis det ikke lykkedes og han alligevel gør og springer ud i strakt sele, hvad gør jeg så?
    Jeg har prøvet at gå ind foran ham, uden at hive i snoren, men det kan jeg ikke finde ud af. Han springer jo rundt i den snor, så kan ikke holde ham fast på et sted og så flytte min krop...

    Det er ikke alle hunde han gør og snerre af, men mange, hvis de er for tæt på - dvs. selv hvis de går på den anden side af vejen.

    Og når han er i fri leg med hans barndomsven, og han snerre og viser tænder - hvilket han gjorde i søndags, hvad gør jeg så?

    Jeg valgte at stoppe i søndags mens legen var god, for at det ikke skulle eskalere. J

    eg ved ikke hvorfor han gør det.. For det er hunde i alle aldre, kastearret eller intakt...


  • #9   16. feb 2011 Kia var forfærdelig i lømmelaldrene ... Virkelig virkelig forfærdelig.

    I dag er hun såå skøn og lystrer som hun skal etc.


  • #10   16. feb 2011 Ej en medløber, jeg tror også det er usikkerhed. Det er i hvert fald ikke fordi han er kønsaggresiv eller arrig - som alle jo så tror..

    Jeg prøver det, og håber på det bedste smiley



  • #11   16. feb 2011 Hvornår er hunde egentligt ovre af deres lømmelaldre? Jeg tænker på, de må vel komme til en alder på et tidspunkt, hvor de ligesom "bliver voksne" :O)

  • #12   16. feb 2011 Hvornår er hunde egentligt ovre af deres lømmelaldre? Jeg tænker på, de må vel komme til en alder på et tidspunkt, hvor de ligesom "bliver voksne" :O)

Kommentér på:
Jeg har brug for opmuntring

Annonce