{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Anbefal en adfærdsbehandler {{forumTopicSubject}}

Det er ikke til min egen hund, men til min brors hanhund, han er en fransk bulldog på 5 år, min bror har snart ejet ham i et år, han er altså en omplaceringshund, og har så vidt min bror kunne forstå på tidligere ejere, at han har været ved en ejer før dem også, så det er ikke nemt at vide om han har haft nogle dårlige oplevelser fra sine tidligere hjem.
Jeg vil prøve at beskrive ham så godt jeg kan, selvom det er svært at beskrive for folk der ikke har oplevet ham.
For det første, han kan ikkemed andre hanhunde, han puster sig op når vi skal passere en og kan finde på at springe frem i snoren mod den anden hund, min bror er begyndt at træne ham til at omgås hanhunde, vi har en lille park tæt på hvor vi bor, der får han tit lov af andre hundeejere, bare at gå fordi dem og ders hunde nogle gange indtil Gizmo har vænnet sig til dem, og hvis det går fint får han lov at komme tættere på, så det går fremad.
Jeg tror han er usikker på folk han ikke kender, han kan finde på at snappe ud efter dem, dog uden at bide, men det er stadig ikke i orden, da gæsterne bliver skræmt, han er en ret stor og muskuløs fb. Han kan også finde på at gøre det ved mig, eller andre af vores venner som han kender godt. Men han er også en super dejlig hund, der elsker at ligge og putte helt oppe i hovedet på en, og han elsker når man hoveder med ham smiley
Derudover er det som om han har en mangel i hans kropssprog overfor andre hunde, han er emornt svær at læse, og sender ikke samme signaler som min fb eller mine forældres beagle sender til hinanden.
Han kører tit i et højt gear og kan være svær at få ned igen, vi har snakket om at det kunne skyldes manglende aktivering, hvorfor min bror også er begyndt at træne med ham hvor han skal bruge sit hoved, men hold da op det er ikke nemt, selv ikke for mig, som træner rigtig meget med min egen hund. Han bliver lynhurtigt frustreret og begynder at gø, hvis man giver ham en kommando, han ikke helt er med på. Det skal siges at han kan ikke særlig meget, det lyder skørt, men jeg tror ikke han er særlig intelligent, vi kan øve snudetarget hvor det går rigtig godt de første 5 gange, og puf er det som om han ikke aner hvad vi lige har lavet og forstår ikke at han skal hen og dutte på min hånd, som for et øjeblik siden.

Puha sorry det blev så langt, men hans adfærd kan være rigtig svær at beskrive, og man forstår det nok først når man ser det.
Vi har snakket om at en adfærdsbehandler måske kan hjælpe os, håber der er nogle af jer der kan anbefale en i har haft gode erfaringer med.

Vi bor i Vejle, så det skal helst være heromkring smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefal en adfærdsbehandler
  • #1   17. feb 2011 At hunden puster sig op overfor andre hanhunde, er helt normalt. Selvfølgelig skal han kunne gå forbi andre hanhunde uden at puste sig op, men I kan ikke forlange af ham, at han skal kunne med hanhunde I skal passe.
    Sådan som du beskriver ham, vil jeg give dig ret i at han nok er noget nervøs overfor sine omgivelser og ser "fare" i alt og alle.
    Tror ikke at han er dum, men I går måske for hurtigt frem i de øvelser I laver med ham.

• #2   17. feb 2011 Hov- kan ikke anbefale jer en adfærdsbehandler, men kan da opfordre jer ( din bror ) at komme til noget træning med ham.

• #3   17. feb 2011 Der er heller aldrig andre hanhunde på besøg, men det er ikke særlig sjovt at gå tur med ham, når der kommer andre forbi med deres hunde, og han tit næsten ikke er til at holde fordi han sprigner frem imod dem og gør ret voldsomt af dem anden hund, især de hunde der er større end ham selv..
    Men ja, jeg tror du har ret i at det bunder i angst, og der skal meget lidt til for at udløse den.

Men hensyn til træning, hvis jeg fx træner en ting som sit med ham, så kaster han sig straks med i dæk, og bliver derefter ret frustreret når han ikke får en guffer for det, og kan ikke finde ud af hvad han skal og begynder at gø.

• #4   17. feb 2011 I behøver sikkert ikke en adfærdsbehandler, men en god træner.
    Mon ikke der er en hundeskole i nærheden, hvor I kan tale med en træner og sætte ham/ hende ind i de problemer der er omkring hunden.

Hvis du træner sit med hunden og han så dækker, vender du bare ryggen til ham. Når så han rejser sig igen, begynder du forfra. Måske skal du i starten ned på hug når du laver de forskellige øvelser med ham.
    De dage du øver sit, skal du ikke også øve dæk.
    Hjælp ham med at forstå øvelsen ( håndtegn ), hvis han har svært ved at forstå det.

• #5   17. feb 2011 Sumo er præcis sådan når vi går tur med ham fordi han blev overfaldet da han var 1 år gammel. Vi har prøvet "alt" - og vi er bare endt med at acceptere Sumo som han er og passe godt på ham og skåne ham for mødet med alle de hunde han med stor tydelighed viser han er skidebange for :o( når vi går tur og ser en anden hun komme længere fremme så går vi simpelthen over på det andet fortov. Sumo ser sæføli som regel den hund vi stille og roligt forsøger at undgå og han blir straks usikker. Så sætter vi ham og står stille og roligt foran ham for at blokere samtidig med at vi gir ham en lækker godbid. Dette får Sumo til at blive siddende og være rolig - og dermed reagerer den anden hund heller ikke og går roligt videre.
    Det lyder sikkert helt hen i vejret for nogle af jer - men vi har haft behandler på osv osv osv Sumo er "ødelagt" af det overfald og stoler ikke på andre hunde. Til gengæld leger han så tit vi kan med gode, faste legekammerater så han på den måde får nogle gode oplevelser :O)
    Sumo har dog ingen og har aldrig haft det - problemer med mennesker :o)

Man skal heller ikke glemme at den franske er noget speciel i sin "fremgangsmåde" overfor andre hunde ;o) de er altså nogle tonsere nogle af dem ;o)

• #6   17. feb 2011 Lea jeg vil prøve at give det videre til min bror, det med at vende ryggen til ham hvis når han dækker i stedet for sit, jeg synes det er ham selv der skal træne med ham, da det jo er hans hund, og de har selvfølgelig det tætteste bånd.

Marianne, ja min bror har også distraheret ham med godbidder, og det oplever han positiv reaktion fra Gizmo på.
    Jeg var en dag i parken med begge hunde, hvor vi møder en mand med en løs hanhund, men da Gizmo farer fremad trækker den sig, jeg står længe og snakker med manden, der åbenbart førhen har snakket med min bror, han sætter sig på hug og det ender med at Gizmo står og nyder at blive kløet af manden mens hans hanhund holder afstand et stykke derfra, det var rart at opleve at ikke alle lader sig skræmme væk, selvom han virker meget voldsom når han sådan skælder ud på andre hunde smiley

Jeg glemte også helt at nævne at han er meget beskyttende, især overfor mig, tror det er fordi jeg er en pige, men hvis det er en der dapper til mig og jeg siger av, så er han der med det samme, går imellem os, eller hopper op og står lige op i hovedet på os, der er ingen der skal gøre os noget smiley

• #7   17. feb 2011 Det sidste du skriver om er også noget Sumo gør :o) Når min mand og jeg fx tar os en svingom på køkkengulvet - og nej nej nej jeg mener en lille dans ;o) så kommer Sumo også farende og gør og hopper op - han vil ikke ha mor og far slås ;o)

Vi har slet ikke Sumo med steder, hvor der er løse hunde - fordi Sumo reagerer usikkert bla ved at stille sig helt stiv og stirre på de andre hunde - de andre hunde reagerer naturligt nok ved at blive vrede på ham fordi det ser jo ud som om Sumo er aggressiv - hans ører stritter, øjnene stirrer og han står helt stift - men i virkeligheden er han usandsynligt bange det lille pus :o( men derfor tør vi ikke gå med ham steder, hvor der er løse hunde - vi har flere gange oplevet at de har villet "æde" ham :o(

Kommentér på:
Anbefal en adfærdsbehandler

Annonce