{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.112 visninger | Oprettet:

amerikansk bulldog aflivet??? {{forumTopicSubject}}

er der nogen der har hørt om det?

den skulle være blevet aflivet efter at DEN blev overfaldet af en anden hund, men da den ikke havde mundkurv på blev den aflivet nogen der har hørt om det og kan henvise til en side man kan læse om det på??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  amerikansk bulldog aflivet???
  • #1   17. feb 2011 Så kan man da sige at ejeren har taget konsekvensen af at ikke følge loven, men på hundens bekostning:-(

• #2   17. feb 2011 (link fjernet)
    Det er lige pt det jeg er støt på

• #4   17. feb 2011 ja det tør siges!!? men vil rigtig gerne læse det selv. vil rigtig gerne vide hvad der skete med den hund der overfaldt den. den burde da også som det mindste aflives ellers er det da helt hen i vejret!

• #5   17. feb 2011 (link fjernet)

• #6   17. feb 2011 annika det kan ikke være det, for det er den ammerikanske der blev overfaldet og efter signe skambidt af en terrier(mener jeg) men da den ikke havde mundkurv på blev den aflivet, selv hunden havde ikke gjort noget.

• #7   17. feb 2011 stave fejl koster gratis:)

• #8   17. feb 2011 Kunne det tænkes at være en "and", - søsat af indignerede kamphundeejere?

• #9   17. feb 2011 nej jeg fik det afvide af mine forældre de glemte bare at tage avisen med så jeg kunne læse det! det skulle være en 20-21 årig pige fra frederiksværk!

• #10   17. feb 2011 sys folk det er så utænkeligt at det faktisk kan ske eller hvad?

• #11   17. feb 2011 " XXX og et par venner lufter deres hunde i Magasinskoven i Hundested. Da XXX og hendes 2 år gamle amerikanske bulldog Limbo begynder at gå hjem, kommer der pludselig en arrig hund farende og angriber Limba. Bulldoggen lægger sig uden modstand, mens den anden hund -en Jack Russel Terrier- fortsat angriber........Udover talrige overfladiske bid var det gået hårdt ud over Limbas venstre lårben. Yderligere var der bidt småstykker af venstre øre. Efterfølgende anmelder XXX hændelsen til politiet. Anmeldesen tager dog en uventet drejning, da politiet 4 dage senere stiller op foran hendes hoveddør for at hente Liba til aflivning, fordi Limba ikke havde haft mundkurv på. 26 januar skambed terrieren endnu en hund."
    Sakset fra Halsnæs Avis torsdag 17 februar.

• #12   17. feb 2011 tja...min lille chihuahua binder i min amr. bulldog hver dag. han elsker at sætte sig i hendes kinder og hænge der og lyde farlig. min arm. bulldog hun finder sig i det fordi hun ved at han er en hvalp og han ikke kan gøre for det:) men der er gang i rigtig mange historier om vores kære hunde her for tiden. debatterne ruller og vi må jo gøre vores bedste for at bevise at vi er ansvarlige over for vores kæreste eje...hunden! men mange gør alt for at gøre det surt for os desværre.

• #13   17. feb 2011 tak for indlægget EllenP...det er det vi er oppe imod...regeringen!!!

• #14   17. feb 2011 Jeg havde sparket den Jack Russel så hårdt at den var gået i kredsløb om jorden!!!
    Hold da kæft jeg var blevet arrig!
    Syntes som sådan kun det er fint nok at der er en konsekvens for hende med den ambull, meeen måske er aflivning lige i overkanten.
    Var hun blevet stoppet på gaden havde hun jo bare fået en bøde.
    Her gør hun jo egentlig ikke noget værre end dette så giv hende en bøde og afliv istedet den Jack!

• #15   17. feb 2011 enig Joe N...jeg havde gjort det samme.

• #16   17. feb 2011 iih det er simpelthen for dårligt, nu er det vores ''kamp- og muskelhunde'' der skal frygte resten af landets hunde i stedet for omvendt! ( det er selvfølgelig ikke iorden at nogen skal frygte nogen) men hvad fanden skal man gøre så regeringen og folket der sys forbuddet er en god ide fatter at det nok er knapt så smart! for det hele er jo bare omvendt nu, nu er det jo vores hunde der står forsvarsløse hvis en anden hund angriber!

• #17   17. feb 2011 Ellen..:

Nu stopper festen sgu... hvordan f..... kan det retfærdiggøres????

Et tydeligt eksempel på, hvor fuldstændig stupid hundeloven er blevet, hvor man ikke længere straffer de agressive hunde, men derimod forfølger enkelte racer helt ud i det ekstreme og de slås ihjel på andres bekostning!

Jeg kan slet ikke finde ord for denne galskab!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #18   17. feb 2011 jeg sys også aflivning er lige groft nok,, vi kommer jo ikke i fængsel fordi vi køre uden sele!

• #19   17. feb 2011 Det ser ikke ud til at hjemmesiden er opdateret siden en gang i sidste uge, men det kommer måske på her så:
    (link fjernet)

• #20   17. feb 2011 hvad har ellen gjort andet end at skrive artiklen???

• #21   17. feb 2011 Jeg tror ikke at det er rettet mod ellen, men mod det ellen har citeret...

• #22   17. feb 2011 nårh;0)
    det irritere mig grusomt at jeg ikke ved hvad der er sket med den angribende hund. for hvis ikke den er blevet aflivet hvor er retfærdigheden så??
    er sku ærgeligt det kommer fra en så lille avis, det burde komme i BT eller lign. så der var flere der blev opmærksomme på det!

• #23   17. feb 2011 Hvordan kan det retfædiggøre noget at man sparker hunden i kredsløb om jorden?.
    Jo jeg ville give den et spark, men var røget i hovedt på ejeren af den jack, men igen straffer I den forkerte.
    Det er jo ikke hundes skyld?.
    -Men ejeren der ikke har opdraget sin hund.

Desuden forstår jeg ikke at ejeren af am. bulldog ikke har taget den lille jack i nakken og kastet den væk?.

• #24   17. feb 2011 sov godt folkens. og tak for hjælpen selv om mit hjerte græder for den stakkels hund<3<3

• #25   17. feb 2011 Altså er det overhovedet sikkert den buller er blevet aflivet?

• #26   17. feb 2011 Jamen så for at pensle det ud så havde jeg først trampet den lille jack flad(for at beskytte min egen hund) og derefter så havde jeg krøllet ejeren af den jack sammen og efterladt dem sammen i en lettere skadet tilstand smiley
    Helst sikkert er det ikke hundens skyld men man er jo for pokker nød til at stoppe det lille bæst!

• #27   17. feb 2011 Maria: Næ der er vel ingen der ved mere end hva avisen skriver men indtil andet bliver dokumenteret må man jo gå ud fra det vi bliver informeret om smiley

• #28   17. feb 2011 Ja, det mener jeg jo også men lige frem at sparke den så hårdt den ryger i kredsløb om jorden, ved godt det er en talemåde, men en talemåde om at man sparket alt hvad man kan og det syntes jeg bestemt ikke man skal. den skal da spakes væk så den stopper men ser ingen grund til at skade den hund, det er ejeren I burde sparke i kredsløb om jorden.

• #29   17. feb 2011 Jeanette

Jeg tror desværre, at det meste good will overfor den type hunde og ejere er opbrugt.

Og det er da også pænt dumt af ejeren af bulldoggen, at begynde at blande politiet ind i det, når hxn ikke selv overholder loven.

Jeg tror, at politiet vil statuere nogle eksempler fordi folk skider højt og flot på loven om mundkurve. Og der vil sikkert komme flere af den type aflivninger.

En ting er, når folk bare går og passer deres med deres listehunde på gaden uden mundkurv. Et andet er, når de på en eller anden måde havner på politiets skrivebord. Hvad forventer man så?

Jeg kan sagtens se det uretfærdige i denne her historie, - og tragisk for bulldoggen, at den ikke havde en lidt klogere ejer.

• #30   17. feb 2011 jeanette

Giv lige en update når du kan.

• #31   18. feb 2011 Annika: Må nu indrømme at stod jeg i situationen(hvilket er prøvet flere gange) så er jeg hamrende ligeglad med om hunden overlever sammenstødet med min fod!
    Er den bidsk og ikke under kontrol jamen så er det måske ikke hundens skyld men den skal stoppes og jeg "rammer" samtidig ejeren af kræet!

Må indrømme at jeg har svært ved at forstå den her. Hvis jeg ellers har forstået loven rigtigt så får man en bøde første gang man bliver stoppet med en listehund uden mundkurv og først anden gang har det mere alvorlige konsekvenser.
    Så medmindre hun er taget uden mundkurv/line på sin hund før, eller at ejeren af den Jack også har meldt hende så kan det vel aldrig ende med en aflivning af den Ambull eller er jeg helt gal på den?

• #32   18. feb 2011
    Hunden er tydeligvis ikke agressiv... at idioter så har besluttet at den fuldstændig unødvendigt skal bære mundkurv retfærddiggør på INGEN måde, at hunden skal slås ihjel fordi DEN bliver skambidt.
    Det har intet med goodwill at gøre, mage til dårlig undskyldning... ja jeg er fuldstændig målløs...
    Jeg håber virkelig ikke at det er sandt!

• #34   18. feb 2011 Hun luftede en listehund uden mundkurv - det er forbudt - ergo må hun acceptere, at der er en konsekvens.

Længere er den ikke.

• #35   18. feb 2011 Hvis konsekvensen skal være aflivning, for ikke at overholde hundeloven, så kan der vel heller ikke være tvivl om, at den angrebende hund skal aflives.
    Der ud over skal alle hunde der ikke bære hundeskilt og alle hunde der ikke er i snor, og hvor ejeren ikke har fuldt herredømme over den aflives.

Desuden skal alle schæferhunde, dobermannpinschere, rottweilere, buldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois'er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte aflives, hvis de føres uden snor efter kl. 18 i byer over 15.000 indbyggere.

Hvis konsekvensen skal være aflivning for at overtræde hundeloven, så er der godt nok mange hunde der skal aflives.

Hvis historien holder vand, så syntes jeg det er en overreaktion fra Politiets side. Naturligvis skal hunde loven som alle andre love overholdes, men vil mene at en bøde må være på sin plads for denne episode. Ved gentagende tilfælde, kunne en aflivning komme på tale.

Selvom jeg går ind for at loven skal overholdes, så gør det mig ikke mere harm at se en "kamphund" i snor, men uden mundkurv, end at se en eller anden lille terrier komme flyvende hen i hovedet på mine hunde, uden ejeren kan kalde den til sig. Og så til sidst siger, bare rolig den gør ikke noget.

• #36   18. feb 2011 Hvis en billist ikke overholder sin vigepligt og kører ind i mig , og jeg køre i spiritus påvirket tilstand, så får jeg straf for og køre med sprit i blodet selv on jeg er uskyldig i uheldet.
    Hvis der er første gang denne hundeejer er taget uden mundkurv mener jeg dog den måtte kunne nøjes med en knakkelig bøde. Men vi ved så heller ikke om det er første gang, den er taget.
    Vedr Terrien , så så skal den naturligtvis aflives.

• #37   18. feb 2011 Brug hjernen

Du har ret. Der kunne sådan set godt ligge noget mere bag den aflivning. Hvis historien er fuldstændigt som skrevet, så synes jeg også at det på den ene side er en overreaktion (en bøde havde været på sin plads), og åbenbart manglende reaktion på den anden side (bøde/kurvpålæg) - dog melder historien ikke noget om AB'ens forhistorie, eller om terrieren har fået noget påbudt, for man har tilsyneladende ikke gidet bruge energi på at interviewe politiet.

• #38   18. feb 2011 Jeg mener da kun det giver bøde, i de to første tilfælde, så måske det er tredje gang, hun er taget uden mundkurv, men så er jeg også nødt til at sige, hvor er det synd for sådan en hund, at have sådan en idiot til ejer, det er jo så skrækkeligt, hvis det faktisk er hendes egen skyld, stakkels hund.

Men jeg synes den historie mangler lidt fakta, det lyder lidt som en and.

• #39   18. feb 2011 Jeg synes også historien mangler fakta.........

Ingen steder står der at terrieren IKKE er aflivet, og ifølge hundeloven i nuværende form, så burde det være en soleklar konsekvens. Så selv om der ikke står noget, må man gå ud fra den også er aflivet - i stedet for implicit at gå ud fra det modsatte............

ja, det er da synd for bulldoggen, men hun har ikke overholdt loven, og jeg tvivler på at den af aflivet ud af den blå luft. Så enten har journalisten kun talt med hende - og fået hendes version, omkring det angreb - eller også har hunden været i politiets søgelys før.

• #40   18. feb 2011 Og mht. til at sparke en angribende hund..............Jo, til hver en tid.

havde jeg ikke gjort det sidste år, havde min ene hund været død nu. Jeg lossede en bullmastiff lige i øjet, efter den i snor havde trukket sin ejer hele vejen hen til os ( også i snor ), taget bid i min tæve og løftet hende op i luften, mens den ruskede hende. Tog 3 sek - og så lossede jeg den lige i øjet. Så slap den.

Hun kunne så nøjes med 44 sting, 2 dræn og 2 mdrs. sygeleje - 5 sek mere, havde hun været færdig.

Om den angribende hund skulle risikere et blåt mærke eller en øjenskade er jeg kyskold overfor.

• #41   18. feb 2011 Jeg citerer lige artiklen igen..
    ...........................................
    " XXX og et par venner lufter deres hunde i Magasinskoven i Hundested. Da XXX og hendes 2 år gamle amerikanske bulldog Limbo begynder at gå hjem, kommer der pludselig en arrig hund farende og angriber Limba. Bulldoggen lægger sig uden modstand, mens den anden hund -en Jack Russel Terrier- fortsat angriber........Udover talrige overfladiske bid var det gået hårdt ud over Limbas venstre lårben. Yderligere var der bidt småstykker af venstre øre. Efterfølgende anmelder XXX hændelsen til politiet. Anmeldesen tager dog en uventet drejning, da politiet 4 dage senere stiller op foran hendes hoveddør for at hente Liba til aflivning, fordi Limba ikke havde haft mundkurv på. 26 januar skambed terrieren endnu en hund."
    Sakset fra Halsnæs Avis torsdag 17 februar.

26 JANUAR SKAMBED TERRIEREN ENDNU EN HUND.

Dvs den blev ikke aflivet ( Hvornår fandt omtalte episode sted? )

• #42   18. feb 2011 Joe N:
    har lige haft en samtale med en vens far der arbejder for politiet. og som siger at loven sige at tager de dig uden mundkurv er det aflivning,, det er kun hvis du er heldig du får en bøde på 1000kr eller mere!

• #43   18. feb 2011 Martine:
    men hvad så med den angribende hund der er jo ingen konsekvenser for den! da den åbenbart overfalder igen efter den omtalte episode!

• #44   18. feb 2011 vi kan vidst blive enige i at historien mangler fakta.. men den er jo skrev fuldstændig som alle historierne om overfald fra Kamp-muskelhund.. jeg sys altid der mangler fakta og ligesom de før har prøvet at få folk til at hade listehunde, prøver de nu at få folk til at være imod forbuddet,, bare lidt forsent.

Susanne C:
    hvor kan man melde sig ind og eller læse om det henne?

• #45   18. feb 2011 Jeanette B: Lyder til at politiet selv har lidt svært ved at tolke loven så!
    Har mange venner der er betjente her i byen og har vendt den med et par stykker af dem, de siger alle at det max resulterer i en bøde hvis du bare bliver stoppet under almindelige omstændigheder.
    Men skulle din hund komme i søgelyset grundet et overfald så KAN aflivning komme på tale.
    Har en veninde der er på PG3 lige nu og får lige hende til at spørge lærerne derude, de burde kunne gi et 100% rigtigt svar....

• #46   18. feb 2011 okay:)

• #47   18. feb 2011 okay har så lige læst at det er lovligt at have sin hund uden snor i hundeskove. dog med mundkurv!?!? er det ikke nyt?

• #48   18. feb 2011 Nej sådan har det været hele tiden (siden den nye hundelov kom)

• #49   18. feb 2011 nå har lige læst Fairdogs dokument af hundeloven og den er til at forstå..
    bare kald mig dum,, men sys den anden er meget forvirrende!

• #50   18. feb 2011 Og med hensyn til Hundeloven og politiet, så er det rent til grin.
    Politiet aner ikke en skid om hunde, og da slet ikke kamphunde racerne.
    Jeg er blevet beskyldt af en betjent, for at have en ulovlig hund, og det var da der kun var Tosa og Pit forbud. Han mente min miniature bullterrier var ulovlig, også selvom han ikke kunne sige hvilken race det var. Da jeg oplyste race navnet, så mente han også den var ulovlig. Jeg måtte give ham et mindre kursus i hunde, og han måtte flovt gå videre.
    Efter den nye hunde lov kom, var der nogle der blev stoppet fordi de ikke havde mundkurv på deres Rotte, og betjente måtte ringe ind til stationen og få at vide, om nu ikke rotten var på forbudslisten.
    Det er heller ikke en tilfældighed, at man kan lufte listehunde uden munkurv og snor uden de store problemer. Politiet kører hele tiden forbi disse hunde, men hvor tit gør de noget..?
    Jeg vil kunne tage de første 10 hunde på forbudslisten, og gå gennem byen, gennem gågaden, og ned forbi politi stationen, og jeg vil vædde på jeg ikke vil blive stoppet.
    Det er pinligt at man indfører en lov, men ikke uddanner betjente til at håndhæve den.
    Hvis man bliver stoppet af en betjent for at køre 80 km/t på en landevej, og betjenten så mener fart grænsen er 70 km/t på alle landeveje, vil man så ikke blive forarget..?
    Jeg forventer at politiet kender de love de skal håndhæve, det kan da ikke passe at det er borgerne der skal opdrage, og lære politiet det.

• #51   18. feb 2011 giver dig fuldstændig ret,, jeg bor i hillerød som er en rimelig politi befærdet by,, alligevel har jeg kun set en hund i ført mundkurv (respekt og hatten af til ham for han lignede en hjemløs, siger ikke han var det men lignede) har endda set en yngre fyr gå med sin liste hund inde i slotsarkaderne unden mundkurv(der må slet ikke være hunde derinde!!!) altså hvis ikke man følger loven så gør det da diskret!

• #52   18. feb 2011 <i>Martine:
    men hvad så med den angribende hund der er jo ingen konsekvenser for den! da den åbenbart overfalder igen efter den omtalte episode!</i>

Har den det ? Artiklen er sakset fra 17/2 med dens angreb på bulldoggen - den anden episode der bliver omtalt her i tråden er 26/1 - så du ved jo ikke, om den efterfølgende er blevet aflivet.

Og set udfra et personligt synspunkt - så hellere end død bulldog end en ditto JRT .. kan overhovedet ikke forstå, at det kan gå hen og blive vanskeligt at fjerne en max 10 kg angribende hund ???
    Den DSG, der hoppede på min malle tog jeg da let og elegant i halsbåndet og smed ind over en hæk.
    Det havde umiddelbart nok affødt et par forhindringer, hvis jeg havde forsøgt at gøre det samme med den Ambull, der røg på min schæfer .. tror du ikke ?

• #53   18. feb 2011 Hvis hundeloven ikke overholdes, er det så ok med en aflivning..?

Gælder det for alle hunde eller kun liste hunde..?

Dvs ingen hunde tegn = aflivning..?
    og ingen snor på en hund der ikke er 100% under kontrol = aflivning
    Hund på strand uden snor om sommeren = aflivning..?

Det kommer godt nok til at betyde mange aflivninger så.

Jeg mener nu at straffen skal stå mål med det lovbrud der er begået.
    Sådan fungere alle andre love, og det mener jeg da også skal gælde hunde loven.

• #54   18. feb 2011 Tommy

Det mener jeg også, - altså at straffen skal stå mål med lovbruddet.

Hvorfor det ikke gør det her, kan vi kun gisne om.

Jeg tror bestemt, at det bl.a. er et udtryk for, at politiet ( og andre ) er trætte af folk med listehunde.

Men vi kan bestemt heller ikke udelukke, at vi her ikke har fået hele historien. Jeg synes normalt, at billedet er det modsatte, nemlig at man ustraffet kan slippe afsted med hvad som helst.

• #55   18. feb 2011 Tonny & Maja: super godt skrevet!
    Hende med den Ambull gør sig da ikke i højere grad skyld i en lovovertrædelse end vedkommende med den Jack!
    Forskellen er bare at det fører til aflivning for den ene part!
    Hvordan pokker kan det være forsvarligt!
    Det kan højest koste ejeren til den Ambull en bøde medmindre der selvfølgelig er fortilfælde som ingen af os jo ved noget om!
    Jeg vil på ingen måde sidde og forsvare listehunde eller deres(oftest) uansvarlige ejere men loven skal være lige for alle ligemeget om det er frk jensen der lufter sin jack uden hundetegn eller den lokale ghetto tøs der lufter sin ambull uden kurv!

• #56   18. feb 2011 Tonny & Maja .

Super skrevet, der er en tedens til at glemme alle andre lovovertrædelser, når det kommer til en listehund, det er rigtig ærgeligt.

Martine -
    Og set udfra et personligt synspunkt - så hellere end død bulldog end en ditto JRT

Den var da lige grov nok, håber da ikke at dine hunde en dag overfalder en anden hund og de tænker det samme, fordi deres er mindre, underlig holdning...........

Jeg vil da hellere have en ambull der intet gør, end en JRT der er sindssyg, de kan jo gøre stor skade, hvis de får fat det forkerte sted.

• #57   18. feb 2011 Anne...

Tvivler på at du vil se sådan på det skulle din race komme på en liste, og man ikke længere straffer de agressive hunde, men derimod forfølger enkelte racer helt ud i det ekstreme og de slås ihjel på andres bekostning!
    Mon du er lige så kold og kynisk til den tid, det kan kun tiden vise....hunden har været indblandet i et overfald, vor herre bevares..ja DEN er blevet overfaldet!!

• #58   18. feb 2011 Maria H -

Det er din mening - som jeg ikke deler.

Hvorfor er jeg grov fordi jeg udtrykker min mening - vil du hellere ha jeg rygklapper ?

• #59   18. feb 2011 Jeg synes bare det var over the top, hvorfor skal hunden dø, fordi den var blevet overfaldet, det er da ikke fair, hvis det er foregået som det står i avisen, dog vil jeg sige at der stadig mangler en del fakta, da man normalt ville få en bøde i første omgang, som jeg har forstået det.

Anne -med rotterne .

I følge en meget tynd artikel, var denne hund jo ikke sindssyg.
    Man skal passe på ikke at generalisere, den havde intet gjort, igen i følge artiklen.

Blue Pearl :

Enig

• #60   18. feb 2011 Maria H -

Hunden skulle jo ikke dø fordi den blev overfaldet - hunden skulle dø, fordi den har en idiotisk ejer, som skider på loven ...

• #61   18. feb 2011 Du forstår åbenbart stadigvæk ikke, at MH IKKE lavede noget, men blev overfaldet!

*Hunden skulle dø, fordi den har en idiotisk ejer, som skider på loven ... *

Hvorfor skulle loven laves om, hvad var der galt med den tidligere, hvorfor skulle netop disse 13 racer på listen, hvilke eksperter lyttede regeringen til, hvad retfærdiggør at en hund skal slåes ihjel pga. en manglede skide mundkurv, som er fuldstændig unødvendig for de fleste af disse hunde, hvorfor straffer man ikke de reelle aggressive hunde,så vi andre kan gåi fred uden at blive skambidt af alverdens hunderacer?

• #62   18. feb 2011 Skrevet af en klart frustreret Rotte-ejer i 2009:

Ja nu er jeg klar til kamp, så kom bare med alle jeres regler, og nye lovforslag, jeg er ligeglad. jeg har nu oprettet en særlig konto til udgifter for bøder!

Jeg NÆGTER at lade mine hunde gå med mundkurv!
    Jeg NÆGTER at tage straffen for dem som ikke kan styre deres hunde.
    jeg NÆGTER at finde mig i det!

Så fra dags dato står der nu 2000, og for hver måned vil dette beløb blive større.

Det kan godt være i tror det er kamphunde jeg har, men jeg er sku endnu mere kampberedt, bidsk og farlig end mine hunde er!

Hvis i møder mig på gaden, og kommenterer at min hund ikke har mundkurv på, så skal i ikke forvente et pænt svar.

Jeg bor i XXXX, så bare kom an!!!

Træt af alt det ævl om kamphunde!

Det er ok i sætter alder på, hvornår det er tilladt at have hund. men reglerne skal sku være ens for alle aldre!

Kald mig bare dum. jeg synes jeg viser hensyn. mine hunde hilser ikke på fremmede, de får ikke lov at rende løs gennem midtbyen, men går uden snor i et stille kvarter hvor vi skal 100 meter ned af en vej, og så kommer vi ud i natur område. XXX lystrer det mindste vink, både kommando og håndtegn. De er socialiserede med andre hunde, og der har aldrig været noget. vi holder jævnligt hundeleg for at vedligeholde det. jeg går tur tidligt om morgnen, og meget sent om aftenen, derudover så tager jeg hundene med i bilen hvis vi skal opleve noget, og så er det uden for byområde det sker. derudover er haven indhegnet i 1,80. =)

OG ALLIGEVEL har jeg nu fået titlen som uansvarlig, fordi jeg har rottweilere.
    Alligevel er folk på gaden begyndt at sige min hund skal bære mundkurv. Folk er blevet endnu mere bange for dem end før. Forleden begyndte en gammel dame at LØBE væk fra mig. Hun var lige stået af banko bussen sent om aftenen, og jeg lufter XXX i snor, der er gadelygter og jeg havde set hende og da hun får øje på mig, begynder hun at løbe den anden vej, til højre af en sidevej, og jeg fortsætter ligeud og til højre af næste vej hvor jeg bor. Der møder jeg hende selvfølgelig igen, og der skynder hun sig ind i en have og står og gemmer sig. Jeg har mødt hende mange gange før, hun har aldrig opført sig så skørt!

TAK ALLE SAMMEN, fordi mine hunde blir hadet, fordi mine hunde får endnu svære ved at få legekammerater og blive godt socialiseret, TAK fordi vi nu snart blir nødt til at få specielle tider hos dyrelægen, fordi folk ikke tør komme ind når vi står i venteværelset!

Tak for lort!
    Min holdning er bare, at jeg for alt i verden ikke giver min hund mundkurv på, fordi loven siger det!

• #63   18. feb 2011 Tja.... det er ikke længe siden, at der blev lavet en overfaldstråd her i forum, men den læste du nok ikke... der var rigtig mange historier og skyldige racer og ikke de små racer, som du så gerne vil sammenligne med hver eneste gang og det er der ikke meget Ha Ha over..symes overfald er det mest forfærdenlige..

• #64   18. feb 2011 Hvorfor bærer denne person, noget som helst skyld...næ du, det er de bidske hunde, som angriber, som har skylden og denne person går meget op i sine hunde med træning, socialisering, snor på osv. Disse hunde har ganske givet en ansvarlig ejer og ved hvad han/hun har med at gøre!

• #65   18. feb 2011 Martine:
    mit kodeord i artiklen er at den skriver at den overfalder ENDNU en hund ergo tolker jeg det som at den altså først har overfaldet ambullen!

• #66   18. feb 2011 Martine og anne dette var ikke en tude tråd, jeg vil blot læse artiklen med egne øjne. og så er det en uforståenhed over loven!
    og så diskutere vi hvorvidt vi sys det har været iorden og så laver i det til en tude tråd!?

• #67   18. feb 2011 Nemlig..........samme mønster som set 1000000 gange før.

Først fornægter man ( hvor er beviset ?), så afleder man ( kunne lige så godt være en gravhund ) - og så angriber man ( hvad med din egen race, hva`???? ).

Gaaaaaaaaaaab.

• #68   18. feb 2011 Men tak - nu får jeg ingen probs med at falde i søvn.........at læse de sædvanlige kedelige argumenter igennem er mere end alm. søvndyssende.

• #70   19. feb 2011 Jeg synes nu det er mærkeligt at artiklen slet ikke kan findes, mon ikke historien er opdigtet? Om mon ikke ambullen havde bidt igen, hvis en fremmed hund angreb..

• #71   19. feb 2011 Lapinette Collies -

Det kan godt være at du faldt hurtigt i søvn - men jeg fik alletiders start med et godt morgengrin over din "historie" om det velkendte mønster *GGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*

Tak for den, du :)))

• #72   19. feb 2011 Palle:
    Det lange indlæg er kopieret fra en anden tråd, skrevet af en Rotte-ejer!

-----
    Tænk at I stadig kun kan gabe og grine af det hele... hver sin fornøjelse.

• #73   19. feb 2011

Hvorfor skulle loven laves om,
    hvad var der galt med den tidligere,
    hvorfor skulle netop disse 13 racer på listen,
    hvilke eksperter lyttede regeringen til,
    hvad retfærdiggør at en hund skal slåes ihjel pga. en manglede skide mundkurv, som er fuldstændig unødvendig for de fleste af disse hunde,
    hvorfor straffer man ikke de reelle aggressive hunde, så vi andre kan gå i fred uden at blive skambidt af alverdens hunderacer?

• #74   19. feb 2011 Omtalte artikel er her smiley Sakset fra gruppen "Hundeloven-En Ommer" på Facebook. Artiklen ligger som et billede.

https://www.facebook.com/album.php?aid=28678&id=121213927934076#!/photo.php?fbid=154918641230271&set=a.130826366972832.28678.121213927934076&theater

• #75   19. feb 2011 Jamen, hvordan ved alle at der ikke var nogen konsekvenser for den lille hund? Der står jo ingenting i artiklen ud over at en stor hund blav bidt af en lille, og efterfølgende blev aflivet fordi den ikke havde kurv på? Vi ved ikke om AB'en har været i politiets søgelys før og vi ved ikke om den lille hund har fået bøde/påbud af politiet.

Når man undlader at spørge politiet hvordan sagen forholder sig fra deres side virker det lidt tåbeligt at man begynder at udtale sig skråsikkert om hvad de har gjort og ikke gjort - for det melder artiklen slet ikke noget om.

• #76   19. feb 2011 Der er skrevet et sted i tråden, at den lille hund bed igen, kort tid efter.

• #78   19. feb 2011 Den kan ikke have bidt Limbo 17-2, for der kan ikke være gået 4 dage der.

Jeg tror da gerne på at den lille hund har bidt en anden hund efter Limbo/Limba/Liba (den skifter hele tiden navn i den artikel), eller at Limbos ejere har hørt et rygte om det, men der står ikke at ejerene ikke har fået hverken bøde eller mundkurvpålæg (som ejerne så har ignoreret - hvilket godt kunne føre til at hunden nu er aflivet).

Der står hellere ikke hvad der er sket ved bidepisode nr to. Eller også er problemet måske at bidepisoderne har været overdrevet ef Limbo's ejere. Vi har i artiklen KUN deres synspunkt, og de er jo utilfredse med at deres hund er aflivet på grund af noget de selv er skyld i (manglende mundkurv) - hvilket vi igen ikke ved om er et tilbagevendende problem for politiets vedkommende.

Som sagt, hvis der er tale om at politiet har aflivet hunden KUN pga en enkel "forglemmelse" af mundkurvpåbudet, så synes jeg også at det er for meget, men der er alt for mange ubekendte til at jeg synes at man kan hidse sig op over hvad politiet gør og ikke gør.

• #79   19. feb 2011
    *Bulldoggen lægger sig uden modstand, mens den anden hund -en Jack Russel Terrier- fortsat angriber........*

• #80   19. feb 2011 Ja, iflg bulldog-ejeren selv, som eneste kilde til artiklen overhovedet. Ikke at det er i orden at en lille hund angriber, men AB'en er jo ikke aflivet på grund af den sag, og hvad der er sket for den lille må afhænge af en trediepersons vurdering af AB'ens skader (f.eks en dyrlægeudtalelse). Den kan sagtens have fået et mundkurvepåbud - det ved vi ingenting om, for det har man ikke spurgt politiet om.

• #81   19. feb 2011 Jeg tror ikke, at det sidste ord er sagt i denne sag, for polititet har klart overskredet sine beføjelser... Jeg ved at foreningen Fair Dog er på sagen!

• #82   19. feb 2011 Jamen, det er da godt at nogen tager kontakt til politiet. Så kan der komme lidt fakta på bordet.

• #83   19. feb 2011 Anne:

Jeg ved ikke, hvem der har bildt dig det ind, selvfølgelig kan det ikke overensstilles med en aflivning?

Jvf. Justitsministeriet - cicivil og politiafdelingen:
    Overtrædelse af paragraf 3 stk. 4,kan ikke i sig selv medføre, at politiet træffer afgørelse om aflivning.

• #84   19. feb 2011 Hvis det er det der står i loven kan jeg ikke forstå at folk har så svært ved at forestille sig at der ligger mere bag end et enkeltstående tilfælde.

• #85   19. feb 2011 Maj-Britt

"26-1 bed den og igen 17-2, der bed den Lima."

Det er ikke det der står i artiklen. Der står :
    Limbo bliver bidt, ejeren anmelder det med de konsekvenser det nu engang får for hende og hendes hund, 26 januar bider terrieren en anden hund og artiklen bringes i Halsnæs posten 17 februar.

¤ Søster McFluff ¤
    beklager at jeg ikke havde opdaget, at navnet blev skrevet forkert et par gange. Hunden hed Limbo

Og i øvrigt skrev jeg kun artiklen, fordi en bruger efterlyste denne.

• #86   21. feb 2011 kan selvfølgelig ikke vide det,, men hvis det er rigtigt at hunden ligger sig unden modstand. så har den nok ikke været årsagen til et andet overfald, og var den selv blevet overfaldet mere end en gang, kunne jeg kun se fordelen i at det også stod i artiklen.

jeg tror altså ikke det er noget der er sket lige nu og her, for mig kunne det godt lyde som at at ejeren først har taget kontakt til avisen efter han eller hun måske har fundet ud af at terrieren har overfaldet igen! altså er det en episode der er forgået før den 26/1!

• #87   21. feb 2011 Anne
    så vidt jeg kan se er du den eneste der vælger at trækker andre hunde ind i billedet ved at dikterer hvad du tror vi mener!

he he.. "hvorfor straffer man ikke de reelle aggressive hunde,så vi andre kan gåi fred uden at blive skambidt af alverdens hunderacer?"

lige her ovenover omtaler vi alle racer også ambul og amstaf og pit.
    du vælger så at komme med nedenståendene!

hvad er det så???

lad mig gætte (har jo efterhånden hørt en del utiltalende tudetråde):

-gravhund
    -chihuahua
    -labrador
    -rottweiler

og ikke at forglemme

-schæfer og malle

ERGO PRØVER DU AT LAVE DET TIL EN TUDETRÅD!

Kommentér på:
amerikansk bulldog aflivet???

Annonce