751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Falsk drægtighed - hvor ofte Falsk drægtighed - hvor ofte

Lulu overstod sin anden løbetid for et par måneder siden. Her i løbet af den sidste uge er hun begyndt at ''se spøgelser''. Dvs. hun render og holder øje med vinduerne, mens hun småbrummer af ting der ikke er der.
Hun har også været mere kontaktsøgende den sidste uges tid. Hun plejer f.eks. normalt at sove i sin egen kurv nogle timer, før hun kravler op til os i sengen, men den seneste uge, har hun ikke kunnet komme op til os hurtigt nok.

Det er ikke noget jeg har tænkt nærmere over.

I dag er hun dog fuldstændigt ulidelig, og render rundt i hele huset og piver og leder efter noget der ikke er der, og så kunne jeg jo, når jeg lagde to og to sammen, godt se se hvor vi var = falsk drægtighed - IGEN. Hun døjede nemlig også efter første løbetid.

Mig spørgsmål er så, om jeg skal regne med, at det bliver et tilbagevendende problem resten af hendes liv?

Jeg har læst at næsten 90% af alle tæver oplever falsk drægtighed 2 gange i deres liv, og ca. halvdelen - regelmæssigt.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Falsk drægtighed - hvor ofte
  • #1   21. feb 2011 Ja, det er desværre tilbagevendende, og psykisk belastende for tæven.
    Hvis du alligevel ikke olanlægger at få hvalpe på hende, vil du gøre din hund ( og dig selv) en stor tjenste at få hende steriliseret.

• #2   21. feb 2011 du kan godt forvente at hun skal døje med det, desværre.... de kloge siger at hvis man ikke skal bruge dem i avl så er det, det bedste at få dem neutraliseret...

Nogen siger et kuld hjælper, mens mange siger det ikke hjælper, og det skal selvfølgelig heller ikke være derfor man trække et kuld hvalpe.

Vores Qeeza døjer med falsk drægtighed men efter som vi gerne vil trække et kuld eller max to på hende så bliver hun ikke neutraliseret før sidste kuld, men så tror jeg også hun bliver det.

• #3   21. feb 2011 Jeg tænkte det nok. Planen har hele tiden været, at hun skulle steriliseres, men når hun døjer med det her, så bliver planerne fremskyndet, så hun ikke kommer til at opleve sin 3. løbetid.

Jeg har før oplevet tæver med falsk drægtighed, men ikke hvor det konsekvent har været hver gang - kun et par gange i en levetid måske. Men når Lulu allerede starter ud med to gange efter hinanden, ser oddsene godt nok dårlige ud.

• #4   21. feb 2011 Ja, der behøver ikke være et mønster i det. Ligesom nogen falske drægtigheder kan være værre end andre.
    Og som før sagt hjælper et kuld hvalpe ikke en døjt, jeg kender flere tæver der er falsk drægtige mellem kuldene og et par stykker der aldrig havde været det før efter de fik hvalpe.

• #5   21. feb 2011 Det er fuldstændigt udelukket med hvalpe smiley

• #6   21. feb 2011 Åhh ha, det lyder kun alt for bekendt smiley Jeg fik min prinsesse steriliseret her i torsdags på grund af det samme.. Vi havde heller ikk tænkt os at få hvalpe på hende, da hun også har døjet med hårsækmider.. Hun har været falsk drægtig 2 gange og det er bare ikk til at holde ud, både for os, og i hvert fald hunden ! Er så glad for min beslutnig om at få hende steriliseret.. Dagen efter operartionen var hun sig selv igen, så nu går vi bare og venter på det bliver mandag, så vi kan få fjernet stingene smiley

Kommentér på:
Falsk drægtighed - hvor ofte

Annonce