15. feb 2009 Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
Falsk drægtighed - hvor ofte Falsk drægtighed - hvor ofte
Lulu overstod sin anden løbetid for et par måneder siden. Her i løbet af den sidste uge er hun begyndt at ''se spøgelser''. Dvs. hun render og holder øje med vinduerne, mens hun småbrummer af ting der ikke er der.
Hun har også været mere kontaktsøgende den sidste uges tid. Hun plejer f.eks. normalt at sove i sin egen kurv nogle timer, før hun kravler op til os i sengen, men den seneste uge, har hun ikke kunnet komme op til os hurtigt nok.
Det er ikke noget jeg har tænkt nærmere over.
I dag er hun dog fuldstændigt ulidelig, og render rundt i hele huset og piver og leder efter noget der ikke er der, og så kunne jeg jo, når jeg lagde to og to sammen, godt se se hvor vi var = falsk drægtighed - IGEN. Hun døjede nemlig også efter første løbetid.
Mig spørgsmål er så, om jeg skal regne med, at det bliver et tilbagevendende problem resten af hendes liv?
Jeg har læst at næsten 90% af alle tæver oplever falsk drægtighed 2 gange i deres liv, og ca. halvdelen - regelmæssigt.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.615
Hvis du alligevel ikke olanlægger at få hvalpe på hende, vil du gøre din hund ( og dig selv) en stor tjenste at få hende steriliseret.
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 855
Nogen siger et kuld hjælper, mens mange siger det ikke hjælper, og det skal selvfølgelig heller ikke være derfor man trække et kuld hvalpe.
Vores Qeeza døjer med falsk drægtighed men efter som vi gerne vil trække et kuld eller max to på hende så bliver hun ikke neutraliseret før sidste kuld, men så tror jeg også hun bliver det.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
Jeg har før oplevet tæver med falsk drægtighed, men ikke hvor det konsekvent har været hver gang - kun et par gange i en levetid måske. Men når Lulu allerede starter ud med to gange efter hinanden, ser oddsene godt nok dårlige ud.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Og som før sagt hjælper et kuld hvalpe ikke en døjt, jeg kender flere tæver der er falsk drægtige mellem kuldene og et par stykker der aldrig havde været det før efter de fik hvalpe.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 109
Falsk drægtighed - hvor ofte