1.090 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

(Flex) line -> løs hund? (Flex) line -> løs hund?

Vil en hund rent juridisk blive regnet som værende 'i snor', uanset snortype og længde?

Eller er der en snorlængde, hvor man siger at nu er den så langt fra ejer at den regnes for at være en 'løs hund'?

Nogen der ved det, og evt. kan henvise til hvor der står noget?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (Flex) line -> løs hund?
  • #1   21. feb 2011 Jeg ved at mht den nye hundelov, så må vi kun lufte vores hunde i max 2m line.
    Om det så er generelt, altså at over 2m betragtes som løs hund... tjah, jeg tror det ikke. Mener aldrig jeg har set max. længder andre steder

• #2   21. feb 2011 Det er nu mere hvis vi taler ikke-listehunde.. altså almindelige hunde smiley
    Jeg har nemlig bare hørt forskellige ting om en sådan længde.

• #3   21. feb 2011 Som sagt har jeg ikke set en max-længde på snor i andre forbindelser end listehundene. Jeg skal ikke kunne udelukke at der ER en begrænsning på, men det er ikke en jeg er stødt på.

• #4   21. feb 2011 Så vidt jeg har forstået skal du have din hund under fuld kontrol hvis den ikke er i en max 2 m lang snor, dvs at har du din snor i flexline så skal du have styr på den.

• #5   21. feb 2011 De steder i loven hvor det er nævnt at hunden skal være i snor står der:

Båndet skal være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren.

• #6   21. feb 2011 Altså, forstået sådan at kommer man forbi en hund der farer uuuuud i en ulåst flexline, så regnes det ikke som at været 'tæt ved ledsager' eller under kontrol?

F.ex et scenarie hvor man skal passere en hund i flexline, og holder en sådan afstand at der er længere imellem end 'normal snorlængde', og at flex-hunden så stryger ud over den afstand og laver ravage.

• #7   22. feb 2011 Jeg synes faktisk ikke det er helt det samme om hunden er løs eller har en 15 meter line eller en flexline - for man kan jo altid "hive hunden ind" hvis der skulle ske noget - det kan man jo ikke hvis den er løs :-S

• #8   22. feb 2011 men kan man nu osse det?

Altså hvis flex-hunden går granada på en anden hund, så synes jeg ikke en flexline er specilet brugervenlig at hale ind af. Den ruller jo kun ind, såfremt snoren slækkes. Og at hive manuelt tilbage, ja der ligger en flex altså ikke nær så godt i hånden som en regulær hundeline.

• #9   22. feb 2011 Jeg har halet ind ved begge (men jeg bruger nu helst slet ikke flex da jeg har hvalp) faktisk så har jeg en laaang træningsline jeg bruger på sølve, og det tager mig ikke lang tid at hale hende ind når det har været nødvendigt - øvelse gør meste måske .. dunno - stadig bedre at have semi kontrol end ingen kontrol om ikke andet kan man jo fare i den modsatte retning når snoren er ude

Kommentér på:
(Flex) line -> løs hund?

Annonce