træt af opdrættere {{forumTopicSubject}}
Er virkelig ved at være træt af og lede efter den rigtige hvalp og opdrætter.
Har snakket med så mange som simpelthen bare har haft jord i hovedet.
idag ringer jeg til en som havde pomsehvalpe.
Jeg spørger ind til en masse, starter med at spørge hva farve hvalpene har da det var utydligt på billederne, " du kan få lige den farve du vil, har hvalpe hele tiden "
hmm nå? Hvad med pris? " tæverne koster 1000 "
nå okay, hmm er de så med stamtavle " ja i dhl som står for øøøh ååårh det kan jeg ikke huske, du kan os få med noget andet "
nå hvad er den anden? " dhl " okay er hun fuld tænker jeg?
er forældrene testede for pl osv? " nej de er højtpræmierede" ja okay, men er de testet " nej det behøves de ikke du skal bare give dem noget kalk" okay ved du hvad jeg tror jeg springer fra.
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 613
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
jul 2010
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.786
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.786
Dvs ligesom du afsluttede din samtale med en useriøs opdrætter.
jul 2010
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
Det virker lidt som om du direkte leder efter idioter for at kunne bekræfte egne fordomme
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.177
Her skal alle Pomeranier have 0 eller 1 i Patella status. De skal have opnået "very good" , hvilket sverer til 1. præmie på en udstilling. Dette fordi forældredyrerne så er inden for standarden.
De andre klubber har ikke en gang udstillingspligt, og det vidner deres typer også i høj grad på. De er ofte alt for store og med en alt for dårlig pelskvalitet.Når du skal have en Pomeranianhvalp skal du have en sundhedsattest med, som ikke er over 1 uge gammel ved købstispunktet .Du skal have underskrevet en købsaftale , og til gengæld skal der følge en grundig skriftlig vejledning med. Lad dig ikke spidse af men mundtlig vejledning, fordi det tyder på ,at opdrætteren gerne vil skjule noget, eller ikke har gidet lave en skriftlig vejledning, men kun er interesseret i at få penge ind.
Først og fremmest skal du ud og besøge så mange kenneler som muligt. Her skal du se efter hundenes mentale tilstand. Hvis de er sky - så lad være med at købe hvalp!!!!!!!!!
Det gælder også hvis der er beskidt, eller opdrætteren ikke kan/vil svare på alle dine spørgsmål.
Håber du en dag vil blive ejer af en FCI Pomeranian. Det vil du ikke fortryde
jul 2010
Irene - nej hehe men første samtale betyder også meget, har været nede og kigge på nogen lang fra hvor det så ikke har været noget, så er begyndt og spørge om så meget som muligt over telefonen inden jeg køre derned, så jeg hverken spilder opdrætter's tid eller min egen ved og køre ned og se på nogen som jeg så ikke finder egnet bagefter.
har skam heller ikke travlt med og finde en, men tænker at jeg jo lige så godt kan begynde og kigge nu.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 3
her er en seriøs samtale skal jeg love for;-)
det er lækkert,
jeg er pudel opdrætter, under Dkk og i pudelklubben, vi kan godt få vores hunde avls godkendt på godkendelses arrangementer altså uden at udstille dem.
til en sådan godkendelse står der en eller flere dommere og kigger på hunden, så det er lidt det samme som udstilling, bare ikke så sjovt.
men efter din opstart på samtalen ville jeg også finde andre opdrættere, som det er nævnt DKK kunne være et godt sted at søge.
træt af opdrættere