{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.256 visninger | Oprettet:

PAS PÅ særligt shih tzu opdrættere på sjælland {{forumTopicSubject}}

Beretning om lille musen



Jeg er ikke ude på at få sympati eller medhold i i mine handlinger, men når modparten vælger at involvere adskillelige mennesker i dette forum, syntes jeg kun det er på sin plads at man også høre min version. Jeg syntes heller ikke det er fair, at jeg skal tales ned til, når alt jeg har gjort er at hjælpe.

Alle implicerede parter er anonyme, nogle detaljer er undladt for at køber A ikke kan genkendes, men fortællingen er sand.



Lille musen blev født en mørk oktober aften. Hun udviklede sig som en sund OEB hvalp skal både mentalt og fysisk. Hun var ikke til vilde lege, men nød til gengæld at lege med sin bror når de andre sov. Dagen kom hvor hun og hendes søskende skulle på besøg hos dyrlægen. De havde en fest og dyrlægen roste dem alle for at være sunde fine bulldogs fra inderst til yderst. Hun fik som tillæg i sundhedsbogen af dyrlægen skrevet ” fin forsigtig pige”.

Tiden kom hvor lille musen og hendes søskende skulle finde sig en sød familie hvor de kunne få lov til at boltre sig og blive overøst med kærlighed.

Hendes søskende fandt deres nye familie og Lille musen var så den sidste i flokken som skulle finde sig et godt hjem. Da hun er en rolig pige, som virkelig fra start har vundet mit hjerte med hendes afbalanceret sind, er jeg meget påpasselig med at finde hendes kommende blivende hjem. Ikke hvem som helst må blive hendes ejer.

Jeg får flere henvendelser, men særligt en hvor jeg tænker at hun vil få det som blommen i et æg. Denne kvinde har gennem de sidste år betydet noget særligt for mig. Jeg ved hun har været frygteligt meget igennem og kun fortjener det bedste. Kvinden skriver og ringer dagligt x flere fra d. 7/12 og er on/off meget interesseret. Hun spørger x flere om lille musen vil være noget for hende, og hun jo ønsker sig en hund der er lige som hendes tidligere hund. Jeg fortæller hende flere gange, at hun får en rolig hvalp der her hos mig, elsker at ligge på skødet og blive nusset. Jeg fortæller hende, at hun ikke kan få en hund nøjagtig som den hun havde tidligere, men at man jo selv havde indflydelse på hvordan ens hund udviklede sig. Hun havde mange spørgsmål og spurgte hele tiden om jeg var sikker på at lille musen passede ind, jeg forsikrede hende om, at de iagtagelser jeg havde gjort var korrekte og at hun var en rolig hvalp.

Fra d. 7. december frem til d. 16. december var jeg i korrespondance med kvinden fra jeg stod op til jeg gik i seng hver dag. Og hver dag skiftede hun mening om at ville have lille musen, flere gange om dagen. Jeg lagde intet pres på hende, men lyttede til hendes ambivalens og accepterede hver gang hun fortalte hun ikke ville have hende, for så kort tid efter igen at få besked om at hun gerne ville have hende.

Tiden gik og D. 15. dec. Giver hun om aftenen besked om, at hun gerne ville have lille musen og ville gerne hvis jeg kunne levere hende dagen efter, da hun ikke selv havde mulighed for at hente hende. Jeg accepterede at levere, da jeg i forvejen havde foreslået dette, grundet hendes situation. D. 16/12 kørte jeg og en veninde mod lille musens nye hjem, jeg havde taget min veninde med, da jeg er panisk angst for broer og vidste jeg ikke ville kunne klare denne tur selv. Vi nåede destinationen og blev mødt af en grådlabil kvinde der, var dybt taknemmelig for at vi ville gøre dette for hende. Hun tog grædende imod lille musen og overøste hende med kys og kram. Jeg blev selv rørt og var ikke i tvivl om, at jeg her havde gjort det rigtige og eftersom hun har fortalt at hun har haft hund hele sit liv, vidste hun jo hvad hun gik ind til. Hun havde og købt et lille bur som lille musen kunne være i for at hvile/hygge.

Efter en times tid med vejledning om bl.a. foder og div. tog veninden og jeg atter turen hjem. Alt var fryd og gammen i et par dage, hvor køber A var glad og tilfreds. Men så begyndte det hele forfra, hendes ambivalens trådte for alvor igennem. Hun var i vildrede og beklagede sig over at lille musen farede rundt (buller flip), og at hun bed i hendes møbler (bordben mm), hun spurgte hvad hun skulle gøre, jeg informerede hende om, at det jo var en hvalp og at det var ganske naturligt, at hvalpe kunne gøre dette, samt at hendes energi ud fra det fortalte blot var buller flip. Senere fik jeg en video tilsendt hvor hun havde en af de såkaldte bullerflip, hun farede rundt i fuld gallop og fortsatte hen over gulvet til sit bur. Da hun så løb ind i sit bur, der jo skulle være hendes hyggerum, blev hun mødt af et kæmpe brøl fra køber A om at hun skulle lade katten være (denne havde sneget sig ind i buret), må indrømme at jeg blev ked af at se denne video, da det jo var lille musens egen hule hun blev forbudt adgang til. Jeg nævnte for køber A at jeg blev ked af at høre hende skælde ud i den situation, for hvor skulle lille musen ellers gå hen.

Timerne og dagene gik, tiden nærmede sig jul og Køber A var fortsat i tæt kontakt med mig hver eneste dag. Hun fortalte hun havde skiftet foder, trods jeg havde anbefalet hende at fortsætte på vanligt foder og ligeledes fortalte hun mig fortsat on/off at hun ikke ville have lille musen. Når hun var vågen og brugte sin energi, ville Køber A ikke have hende, men når lille musen så sov, ændrede hun mening og ville gerne beholde hende, for hun var jo så sød når hun sov. Dette stod på flere gange om dagen, hver dag… Køber A fortalte i en besked også, at hun ikke havde sovet og været i bad i flere dage, for hver gang hun gik op på badeværelset sad lille musen og peb, hvilket i min verden jo egentlig er et godt tegn, at lille musen nu havde knyttet sig og gerne ville følge sin ejer.

Jeg fik undervejs i det her forløb pludselig en opringning fra en kvinde der viste sig at være køber A`s moster, hun havde så åbenbart fået udleveret mit tlf. nr. fra Køber A. Mosteren overfuste mig fuldstændig i telefonen, med påstand om at jeg havde solgt hendes niece en mentalt forstyrret hvalp. Jeg informerede hende om, at det bestemt ikke var sandheden, at lille musen var mentalt sund ved aflevering og at de videoer jeg i starten havde fået tilsendt ikke viste tegn på, at jeg havde overleveret en mentalt syg hvalp, men at den var vågen og energisk, som hvalpe jo gerne skulle være. Jeg blev også kontaktet af to personer i OEB verden som Køber A havde henvendt sig til. Disse to kunne kun forstærke mig i min tanke, at Køber A trods jeg havde fulgt mit hjerte, ikke var egnet til at have lille musen alligevel. Da jeg så en sen aften fik tilsendt en video, hvor lille musen var oppe i sofaen, i gang med at bide i rygpuden, stoppede jeg efter et split sekund videoen for så at skrive til køber A, at hun skulle stoppe hendes ”leg”, svaret var ”jamen hvad skal jeg gøre?” jeg fortalte hende at hun skulle stoppe hende og sige nej, og så tage hende ned fra sofaen for en stund, da hun ikke måtte lege på den måde og i stedet give hende noget legetøj at bide i. Her blev jeg mødt med kommentaren som mange gange før i dette forløb, ”at hun havde prøvet alt og jo ikke var grøn ift. Hunde og opdragelse”. Senere på aftenen kiggede jeg videoen igennem til ende og det løb mig koldt ned ad ryggen, jeg blev ked af det, for det syn der mødte mig var, at til sidst i videoen blev lille musen slået af Køber A og videoen stoppes. Nu vidste jeg, at jeg måtte gøre hvad jeg kunne for at finde et nyt hjem til lille musen. Men da køber A er ambivalent og utilregnelig i hendes beslutninger fra time til time, ja nærmest fra minut til minut, måtte jeg lægge hovedet i blød for ikke at få Køber A op på kogepunktet, og samtidig beskytte lille musen bedst muligt. Køber A bliver rasende ved konfrontation af ovennævnte, for efter hendes udsagn er hun god mod dyr.

Efter noget tid blev Køber A og jeg enige om, at jeg skulle hente lille musen hjem og vi sammen skulle finde et nyt hjem til hende. Køber A underskrev et dokument der gav mig retten til at tage lille musen i min varetægt, da hun ikke kunne holde til at have hende derhjemme mere. Vi aftalte at jeg stod for alle udgifter til hun havde fundet sig et nyt hjem, samt at købsprisen for lille musen ved videreformidling skulle betales til Køber A. Den eneste udgift Køber A havde i den forbindelse var det halve af transportudgifterne, som hun selv foreslog at betale, for at jeg kom og hentede hende igen.

D. 25/12 smed min veninde alt hvad hun havde i hænderne trods julen og drog igen afsted med mig, denne gang for at hente lille musen. Det syn der mødte mig var en rolig hvalp, der tøffede i hælene på sin ejer. Besøget denne gang var kort, jeg kunne mærke at jeg ikke skulle blive for længe, da Køber A igen overvejede at beholde lille musen, hun var igen grådlabil så jeg måtte overveje mine ord nøje. Køber A underskrev tidligere nævnte dokument, kyssede mig på kinden og takkede mig. Jeg kunne igen køre hjem og julehygge sammen med min familie.

Der går ikke lang tid før jeg igen er i korrespondance med Køber A, som igen er ambivalent, hun vil gerne have lille musen tilbage, jeg henviser til det dokument hun har underskrevet og at hun selv har sagt hun ikke kan overskue lille musen. Hun skriver kort tid efter, at hun har fundet en ny køber hvor lille musen vil få det godt. Der foregår mange beskeder frem og tilbage hvor jeg er lidt tvivlsom på hendes hensigt med denne videreformidling, da jeg mellem linjerne tolker at Køber A forsøger at til at få lille musen tilbage i hendes varetægt, hvilket jeg ikke syntes er hensigtsmæssigt hverken for køber A el. lille musen. Men da Køber A lige så vel som jeg har ret til at finde en ny køber acceptere jeg, og fortæller køber A flere gange, at betalingen skal ske til hende og først når hun kan bekræfte at hun har modtaget pengene, vil jeg udlevere til køber B., da køber A undervejs giver udtryk for at hun er nervøs for at blive snydt.

Køber B kontakter mig og jeg er stadig i tvivl om den her handel foregår korrekt. Køber A nævner igen at hun er bange for at Køber B vil snyde hende, hvor jeg gentagende gange forsikre hende, at der ikke bliver nogen udlevering af lille musen før pengene er modtaget. Jeg er lidt forbeholden i dette forløb og pludselig vender bøtten, køber A føler jeg står i vejen for hendes handel da jeg ikke skal blande mig i om hun får sine penge eller ej. Jeg er magtesløs, træt og udmattet efter hele det her forløb. Jeg får ikke sovet, glemmer at spise og får at vide at jeg rent ud sagt ligner lort. Nå men der bliver aftalt overlevering til køber B, som afhenter d. 31/12, efter køber A på skrift bekræfter at hun har modtaget betalingen.

Køber B, en rigtig sød kvinde, ankommer sammen med hendes lille søn, hun har blomster, chokolade og vin med til mig, da hun syntes jeg har fortjent lidt godt, pga. hele denne situation, som hun på sidelinjen har fulgt med i, i form af bl.a. screenshot fra køber A.

For at tilgodese køber B, laver jeg en ny kontrakt, med samme garanti som øvrige købere har modtaget, med et par enkelte tilføjelser som tilgodeser både køber B, men særligt lille musen.

Køber B er glad og jeg er lettet og tænker, nu er det et overstået kapitel og jeg kan endelig ånde lettet op og holde nytår som planlagt. Køber A har fået sine penge og køber B har fået en sød lille hvalp, som hun glæder sig til at komme hjem og vise familien.

Allerede et par timer senere får jeg en video tilsendt hvor lille musen bliver præsenteret for køber B`s familie, her ser jeg en helt normal hvalp, der trods en af børnenes bold kommer flyvende forbi hende, står helt stille og afbalanceret og studere børnenes leg.

Freden var dog kort, for inden længe har jeg igen køber A i min inbox, der påstår jeg er en løgner, påstår hun ikke har modtaget penge fra køber B, trods jeg både har screenshot hvor hun bekræfter modtagelse af pengene og køber B må hente lille musen, samt screenshot hvor jeg kan se betalingen.

Dagene går og jeg vælger ikke at respondere på køber A`s beskeder, da der ikke er nogen sammenhæng i det skrevne og jeg ikke fatter hoved og hale i hendes beskeder. I løbet af dagene der går, modtager jeg henvendelser hvor jeg bliver informeret om, at jeg af køber A på facebook bliver nævnt i med små hentydninger i negativ retning, jeg forholder mig fortsat tavs over for køber A. i håb om hun finder roen igen. Jeg har tænkt og tænkt for og imod at lave denne beretning men jeg vil ikke mere tie.

Jeg har brugt hele dage, hver dag og aften fra d. 7/12 til d. 31/12 på køber A, hendes ambivalens, hendes sårbare Jeg og splittende adfærd. Alt jeg i hele forløbet har gjort er at lytte til køber A, støtte hende i hendes svære situation og forsøgt at guide hende i hendes valg og handlinger, samtidig med at jeg måtte sikre mig at lille pigen ikke led overlast. Jeg vil lige nævne, at jeg ikke påstår at køber A generelt behandler dyr dårligt, men i denne situation var det ikke hensigtsmæssigt.

Køber B sender mig dagligt billeder og videoer hvor jeg kan se at lille musen trives hos dem, hvilket gør mig varm om hjertet og jeg tænker jeg endelig kan komme tilbage til mit liv og være til stede for mine skønne børn, mit arbejde, studie og alle mine dejlige hunde.

Jeg håber og tror at alle hvalpene nu er havnet det rigtige sted. Da de alle er glade og elsker deres nye familiemedlemmer, trods der aldrig er nogen garantier.

Til jer der har læst mit lange skriv til ende, tak fordi i brugte jeres tid på at læse min beretning.

Jeg kunne sikkert have handlet på mange andre måder i dette forløb, men sket er sket og jeg er blevet klogere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PAS PÅ særligt shih tzu opdrættere på sjælland
  • #2   9. jan 2020 Det lyder som et virkelig drænende forløb - men jeg må samtidig indrømme, at jeg er forvirret når jeg læser dit meget lange emne.
    Hvorfor skal vi passe på?
    Hvorfor shih tzu opdrættere?
    Hvordan er adskillige mennesker blevet involveret på dette forum?

    Og så en lille bagklog undren over, hvorfor i alverden man sælger hvalp til en køber, der flere gange daglig skifter mening om at ville have hvalpen - men som du selv siger, sket er sket og det kan selvfølgelig ikke ændres nu smiley


  • #3   9. jan 2020 Slet ikke en historie jeg kender til herinde, men puha en omgang.
    Godt lille musen er i et godt hjem og du har fået ro i maven
    Alt god vind fremover


  • #4   9. jan 2020 Dejligt at hun har fået et godt hjem og sikken et drænende forløb.
    Men ja jeg forstår heller ikke hvordan shih tzu opdrættere er involveret eller flere i dette forum


  • #5   9. jan 2020 Køber A vil jo sikkert ha shih tzu nu.. Ville give bedst mening at advarslen ligger deri..

  • #6   9. jan 2020 grunden til jeg advarer specielt shih tzu opdrættere er jeg ved køber A er ved at anskaffe sig en hvalp af denne race.
    hun har før denne oeb hvalp haft en anden hvalp hun levede tilbage til opdrætter grundet hun ikke kunne magte den. hvilket også var tilfældet med OEB der her er omtalt.
    dette er en beretning jeg har fået tilsendt af en anden opdrætter og vi ønsker kun at nå ud til så mange som muligt med dette opslag. da det er noget alle mennesker kan lærer af. en erfaring der kun gives videre. og ja vi har forsøgt at finde den opdrætter hu. skal have hvalp fra nu men dette er ikke lykkedes derfor advares der også...
    og tal for bagklogskaben den tror jeg er gået op for en opdrætter i lille Danmark.


  • #7   9. jan 2020 og nu foregår hundeverden andre steder også end herinde derfor er det ikke sikkert involdvede parter er at finde her på dette forum men som sagt alle man kan advarer skal advares i mine øjne...

  • #8   9. jan 2020 Men Margit, du skriver:

    Jeg er ikke ude på at få sympati eller medhold i i mine handlinger, men når modparten vælger at involvere adskillelige mennesker i dette forum, syntes jeg kun det er på sin plads at man også høre min version. Jeg syntes heller ikke det er fair, at jeg skal tales ned til, når alt jeg har gjort er at hjælpe.


    Derfor tror folk at historie har været forbi herinde fra købers side..... Det er altid smart enten at skrive, at man kopierer et andet sted fra, eller alternativt lige rette teksten til smiley


  • #9   9. jan 2020 ja undskyld man ikke for alt med i starten...modtog den på mail og den er skrevet fortrinsvis til fb. men jeg fik tilladelse til at dele den herinde også.
    for opdrætter ønske kun at få historien ud til så mange som muligt så vi alle kan lærer af hendes erfaring og håbe på den opdrætter vi søger for denne beretning med.
    og efter aftale med forfatteren må jeg ikke redigere i teksten men ja kunne snildt have skrevet den var oprindeligt skrevet til et andet forum.


  • #10   9. jan 2020 Jeg fik ikke læst til ende.
    Du laver i mine øjne en stribe fejl.
    Selvfølgelig sælger man ikke en hvalp til uligevægtig person, der fra start svinger i humør.
    Man tilbagekøber en hvalp fra køber og betaler selv. Køber skal ikke agere mellemvært.
    Havde du fulgt de to tommelfingerregler, havde du ikke endt i alle de problemer.

    Og hvorfor benævnes hunden som "lille musen"? Det er en hund.. ikke en hamster. Skriv da bare "hvalpen" eller brug dens navn.


  • #12   9. jan 2020 Ja, så gik det også lige min næse forbi at teksten slet ikke er fra dig og også fra et andet forum. Det er dælme forvirrende at læse, hvis jeg nu skal være helt ærlig. Tror måske din bekendte rammer lidt ved siden af målet på denne måde - men det er måske også bare min tolkning smiley

  • #13   9. jan 2020 Så det er slet ikke dig der er indvoldveret som opdrætter af en oeb?

  • #16   9. jan 2020 Jeg sidder og tænker: Har køber A slet ikke været på besøg inden hvalpen afleveres til hende?

  • #18   9. jan 2020 jeg er skam involveret i sagen da jeg er veninden der har kørt samt kæmpet med på sidelinjen samt jeg har selv en hvalp fra selv samme kuld...
    og læser i hvad der bliver skrevet er ALLE navne lavet om da man ikke hænger folk ud offentligt, dette er ikke lovligt og derfor er hvalpens navn også lavet om....
    at jeg ikke har fået tilføjet øverst at det ikke er mig der er opdrætter med min veninde og at teksten er skrevet med henblik på et andet forum må i meget undskylde men sammen tider går ring stærkt især når man endnu en aften havde sin veninde i telefonen fordi hun virkelig har det skidt med det den hvalp har været igennem og man som veninde gør alt for at lytte samtidig med man deler noget ud i verden og har børn der skal puttes...så for man desværre ikke altid alt det påført sin tekst som man måske gerne vil og so. er hensigten men det hele står så i kommentar så må man jo læse alle kommetarene der medfølger efterhånden som man kan nå at svarer.


  • #20   9. jan 2020 nu er det ikke kun en advarsel men ligeså meget en historie som gør man kan lærer af andres fejl. Som mange har travlt med at påpege trods hun jo godt selv ved dem.


  • #22   9. jan 2020 Jeg forstår som de andre slet ikke hvorfor man sælger til sådan en person som A fra starten.

    Derudover undre det mig virkelig at en opdrætter sender en hvalp ud til en helt ny familie nytårsaftensdag. Selv internaterne lukker for at man kan adoptere dyr de sidste dage op til nytår.
    Ny gik det da heldigvis godt, men det have godt nok været smartere i mine øjne lige at vente til fyrværkeriet var overstået omkring den 1-2 januar.


  • #23   9. jan 2020 hvis I læser til sidst skrives der hu. nok kunne have handlet anderledes men sket er sket.

    og hvorfor hun ikke henter hvalpen selv var ikke muligt for hende grundet et transportproblem

    og hvorfor man vælger at sælge til hende er sagen uvedkommende men eftersom en opdrætter er blevet fundet hun havde betalt depositum ved efter denne handling og vi der fin stoppet handlen så er hun ikke den eneste der er blevet kørt rundt i manegen og en anden opdrætter ved vi overdrager en hvalp til køber A på lørdag...og det er nu denne opdrætter vi bare gerne vil vise alt til vi har derfor håber vi også hun ser dette. hav nu forståelse for at opdrætteren faktisk ikke laver andet end at opfordre folk til at passe på og derved lærer af hendes erfaring.


  • #24   9. jan 2020 jeg advarede også mod at hvalpen skulle overdrages den dag. Men nu kunne jeg ikke gøre andet end advarer om det hvilket jeg gjorde.

  • #25   9. jan 2020 Jeg forstår slet ikke hvorfor man vil sælge til en der skifter mening SÅ mange gange.

  • #26   9. jan 2020 Margit bare det at du advarede og opdrætter valgte at gøre det alligevel, vidner jo om en opdrætter der ikke udelukkende tænker på hvalpens bedste. Jeg er ked af at sige det, men jeg er enig med Isabelle, hun burde ikke være opdrætter, når hun ikke tænker mere på hvalpen end det lyder til.

  • #28   9. jan 2020 nej men det står også tydeligt at nogen ting er blevet udlagt at fortælle da det derved blotter personen en hel del for folk der kender hende og derved kan det tolkes som udhængning offentligt hvilket stadig ikke er lovligt...og hvorfor hun vælger at sælge den skal jeg være svar uvis for jer. ved bare det skete hvilket opdrætter inderligt fortryder idag, men hun kan ikke gøre noget ved fortiden hun kan kun lærer af sine erfaringer og videre bringe dem. samt handle meget anderledes i fremtiden

  • #30   9. jan 2020 det er så køber jeg advarer imod sorry to say... opdrætter erkender sine fejl offentligt og retter op på dem så godt som muligt.
    I alle har jo på et tidspunkt lavet fejl der ikke skulle have været sket og det gør alle bare ikke alle der tør erkende dem og prøve at handle for at andre hunde eller dyr ikke kommer galt af sted


  • #32   9. jan 2020 hvis hun havde tænkt på penge var den ikke blevet solgt til det den gjorde. så nej hun tænker ikke på penge....
    utroligt så travlt i har med at en opdrætter erkender sine fejl i stedet for at tænke på om andre kunne side med samme problem eller faktisk side og tænke de ting her skal jeg tænke over når jeg står med hvalpe og købere henvender sig...


  • #34   9. jan 2020 jeg deler det skriv hun selv har lavet og i tolker det jo fuldstændig hen i vejret
    troede seriøst i var med hundene her inde men det eneste jeg så kan erfarere endnu engang er I har travlt med at overreagere på hvad folk gør forkert i stedet for at tage tingene som en erfaring rigere.
    I er delme mere modbydelige mod folk herinde end det ses på fb.
    kan I nu alle have en helt fantastisk aften og håber i aldrig kommer til at lave ligende fejl selv og står og vil erkende ting offentlig for netop bare i fremtiden at hjælpe andre opdrættere eller hunde for den sags skyld...


  • #35   9. jan 2020 Jeg har aldrig solgt et dyr til en der konstant skiftede mening og som forlangte svar på alt muligt en HEL dag, før denne overhovedet havde dyret i hænderne.

  • #37   9. jan 2020 Du er selvfølgelig ikke ansvarlig for din venindes handlinger, Margit - og kan heller ikke argumentere for hendes bevæggrunde, det er klart.

    Men det er da ganske logisk at man ikke sælger til en køber, der er ustabil og når at ombestemme sig 15 gange inden hun vil have hvalpen - så hvad er denne advarsel reelt nødvendig for..?

    Uegnede købere er overalt derude; det er nok ikke så meget vores job at advare mod de mange mange af dem, men at opdrættere har evnerne til at sortere i dem.
    Opdrætteren her har lavet en fejl og været igennem et ubehageligt forløb, og det er sindssygt ærgerligt for alle parter, men at vedkommende først opdager det nu, er måske mere selvrefleksion end det er kæmpe chok og advarsel?


  • #39   9. jan 2020 John - hvorfor mener du A skal have den?

  • #40   9. jan 2020 Jeg har begået masser af fejl, og har intet problem med at erkende dem og stå ved dem. Nu har jeg ikke hunde opdræt, så har ikke prøvet at sælge en hund og kommer nok aldrig til det.

    Men jeg har lige lukket mit hamsteropdræt, og jeg kan med ro i sindet sige at jeg kun solgte eller forærede mine unger til hjem jeg kan stå 100% indenfor, og hvor dyrene lever som blommen i et æg, og hjem jeg med glæde ville sælge til igen, hvis jeg fik flere unger.
    Jeg kunne have solgt 10 hamstere mere, men jeg har sagt nej til en del og samtidig var alle mine unger nærmest solgt før de blev født.
    Ligeledes valgte jeg at beholde 2 unger hjemme som egentligt var solgt, da de muligvis havde diabetes. Ligeledes lukkede jeg hele den linje, så jeg ikke risikere at der kommer flere syge unger, dette inden jeg overhovedet var sikker på at der var sygdom i mine unger.
    I dag var jeg ved dyrlægen og få aflivet 2 af disse unger kun 3 mdr gamle, det gør så ondt, men det var det bedste for dem. Tænk hvis jeg havde tænkt mere på pengene og bare solgt dem og så der stod en familie og mistede deres elskede hamster 2 mdr senere.

    Se det er ansvarlighed, når man sætter sine dyrebørn uanset art før alt andet.


  • #42   9. jan 2020 køberen lyder psykisk syg og det har jeg svært ved at sidde og føle mig vred på vedkommende over. Det er en kæmpe fejl fra sælgers side ikke at se dette og skåne hvalpen mod den oplevelse. godt den kom et andet sted hen.

    derefter synes jeg sagen bør være slut og jeg sidder faktisk meden sær smag i munden over at man på denne måde føler behov for at skrive om det online her og andre steder, når der tydeligvis er tale om en person der ikke har det let i forvejen. her bør man i mine øjne lade ligge, glæde sig over at hvalpen er i gode hænder nu og så give slip.

    jeg er ret sikker på at de fleste opdrættere af Shih tzu mfl. kan sortere sådan en køber fra selv.

    Det kan være fint at fortælle sin side af en sag men nogle gange kan det se ud som om man sparker til en der allerede ligger ned. Det synes jeg det gør her, og det er naturligvis min oplevelse som andre måske ikke deler. jeg har bare erfaret at hvis en modtager kan få den oplevelse så kan flere.

    jeg tænker hvordan køberen må føle det hvis hun ser dette opslag og fordi hun er syg finder jeg det virkelig usmageligt

    øv smiley

    endelig. jeg synes pågældende opdrætter selv skal svare for sig, for du poster for en anden og det får hele sagen til at se endnu mere mærkelig ud.

    Ja det var synd for hvalpen men det er da løst nu. hvorfor i alverden så lave sådan et indlæg her om et menneske der tydeligvis har det svært.

    Det behov forstår jeg nok bare ikke.

    Ja man vil renses... men nogle gange er tavshed det klogeste svar. er denne opdrætter ellers ok så vil ingen jo gå og tænke puha og uha om hende fordi et enkelt ustabilt mennesker skriver om hende online...



  • #44   9. jan 2020 john - Du er vel klar over at det ikke er A herinde fra der er tale om?

  • #45   9. jan 2020 Ts hvad skulle det egentligt hjælpe at skrive inde på et forum hvor hverken opdrætter eller køber så vidt vides befinder sig? Ingen ved rigtig hvad der bliver snakket om, som jeg ser det i hvert fald og ingen ved hvem hverken opdrætter eller køber er, så opdrætter får ikke bedre omtale af det, og ingen bliver advaret om hvalpe køberen, da ingen ved hvem det er de ikke skal sælge til (hvilket er fint, man skal ikke hænge folk ud på den måde og slet ikke når det tyder på at de har det svært eller er direkte syge)
    Men ingen får rigtig noget positivt ud af det. Som du kan se faktisk nærmere det modsatte.

    Nogle gange skal man måske bare lade folk om deres egne kampe/uenigheder, og så må de jo selv oprette en tråd hvis de mener det er nødvendigt.
    Hvis opdrætteren ikke havde begået den fejl at sælge til A selvom alle advarselslamper lyste, så havde der jo aldrig været et problem. Så som jeg ser det er der en masse fejl fra sælgers side og kun tabere (måske lige pånær den nye familie, de elsker nok deres nye lille hund og den har da forhåbentligt ikke fået så dårlige oplevelser at den ikke er kommet videre)


  • #47   9. jan 2020 Sofia forhåbentligt er der ingen ansvarlige opdrættere med tanke på sine hvalpe, der ville sælge til det der er beskrevet ovenfor. Det er jo ikke engang først efter den er leveret, for så kunne jeg forstå advarslen, men det er jo allerede i starten af kommunikationen og det fortsætter helt indtil slut. Opdrætter har så meget fejlet i det her, så den eneste hun kan takke for det er da hende selv. Undskyld hvis det lyder hårdt, men det er sandt.

    Som ansvarlig opdrætter må man lægge de farvede briller væk når man skal sælge sine hvalpe. Jeg har altså også sagt nej til folk jeg kendte fordi jeg ikke mente det var det bedste match. Så hvis opdrætter gik mere op i hvalpen end i at få den solgt, så havde hun også sagt at køber A måske skulle vente når hun tydeligvis var rigtig meget i tvivl og faktisk også gav udtryk for dette.


  • #49   9. jan 2020 Altså der ER jo tydeligvis ihvertfald en opdrætter yderligere der ikk kunne finde ud af at sortere køber A fra eftersom der skrives vedkommende får ny hvalp søndag mener jeg der blev skrevet.. Så det er jo åbenbart nødvendigt at advarer om at være ekstra OBS og måske ekstra kritisk...

  • #51   10. jan 2020 Ej altså, undskyld mig, men hvad pokker bilder du dig ind? smiley

    Du vælter en lang (og svær læselig) gang brok ud over forum, og når folk så er kritiske over for DIN venindes handlinger, kalder du folk for modbydelige? smiley

    Dit totalt forblændede forsvar af din veninde, peger på at hverken du eller din veninde overhovedet kan se fejl på egen side, og det er simpelthen skræmmende. Det værste er, at I er med til at fortsætte ødelæggelsen af en meget sårbar race.

    Du kan selv slette din tråd - så forsvinder din mystiske historie om OEB hvalpe og shih tzu, men med din reaktion på folks indlæg, så er det måske bedst for alle smiley


  • #52   10. jan 2020 I øvrigt, hvis både folk herinde OG på fb ikke bare falder på røven over hvor fantastiske I er, så kunne det tænkes at det er dig og din veninde der er problemet - ikke alle dem der kommenterer. Du ved, hvis man møder mere end 3 idioter på en dag, skal man kigge lidt indad....

  • #53   10. jan 2020 Det der med at advarslen er nødvendig, fordi der tydeligvis er sælgere der sælger hvalpe til hende og at de måske ikke får så mejet indsigt i køberens liv, siden de gør det, må jeg indrømme at jeg ikke tror på.
    Jeg tror ansvarlige opdrættere sætter sig grundigt ind i hvem de sælger til, og samtidig synes jeg køber A viser meget tydeligt i hvert fald hos denne opdrætter, at personen er usikker, hun spørger sågar flere gange om hvalpen nu vil passe ind i hendes hjem osv.

    I forhold til at nogle sælger til hende, står der jo altså ingen steder at det er ansvarlige og fornuftige sælgere, det kan ligeså godt være hundehandlere eller andre personer der tænker mere på penge end på deres hvalpe.
    Det lyder i hvert fald for mig meget vildt, hvis køber A pludselig går fra at dele hver en tanke med sælger, for derefter at finde en anden sælger og helt holde mund, dette ville tyde på at køber A gør det helt bevidst og med en hensigt, og ud fra det skrevne tror jeg bestemt ikke at det er tilfældet. Jeg tror køber A har det rigtig svært og faktisk ønsker en lille rolig hund, men at hun simpelthen gaber over for meget, og ikke magter det når det kommer til stykket.

    Jeg kender ingen ansvarlige opdrættere, der ville sælge en hvalp til ovennævnte. Så enten er køber A langt mere beregnende end det bliver lagt ud, eller også er det simpelthen ikke gode ansvarlige opdrættere der sælger hende hvalpe.

    Det er forhåbentligt også de færreste opdrættere der sælger hvalpe til en der ikke har været på besøg eller andet inden. Nu lyder det til at denne opdrættere vidste hvem hun var, men der står ikke om de kendte hinanden i virkeligheden, men der gør andre opdrættere jo ikke.
    Den opdrætter jeg håber at skulle have fra næste gang, kræver at hun møder mig i virkeligheden og at jeg kommer på besøg hos dem, inden jeg kan blive godkendt til at købe en hvalp (hvilket jo kun er sund fornuft og noget jeg gladeligt gør, da jeg også gerne vil kende hende og hendes hunde inden)


  • #54   10. jan 2020 Dejligt at den lille hvalp er et godt sted!

    Men jeg er nødt til lige at pippe lidt til dig. Du har en meget uhensigtsmæssig indstilling til, at et forum af meget dedikerede hundeejere (og heriblandt adskillelige dygtige og erfarne opdrættere) også vender pilen mod den, der altså i sidste ende havde det overordnede ansvar for at den lille hvalp kom et godt sted hen - nemlig din veninde!
    Ja, ingen er perfekte og vi laver alle fejl, men forskellen er, at vi tager den ofte hårde og konstruktive kritik til os og LÆRER af det!
    Jeg håber så sandelig at du og din veninde river skyklapperne af og tager den helt igennem retfærdige harme over din venindes fejl til jer i stedet for at vandrede rundt i selvhøjtidig vrede over, at nogen påpeger det åbenlyse svigt i den her sag: man sælger ikke en lille hundehvalp til et menneske, der fra starten er usikker på, om hun ønsker eller magter hvalpen.
    Jeg siger ikke at køber er uden fejl (men det er svært at vurdere uden hendes version af historien), men det ultimative svigt for hvalpen er en opdrætter der solgte hende med hovedet under armen. Opdrætter gør jo tydeligt opmærksom helt fra starten at hun er opmærksom x flere på, at køber er vægelsindet. Hun er altså ikke blevet “snydt” af købers fremtræden (hvilket kan ske for selv den bedste), men vælger alligevel at sælge hvalpen.
    Tag kritikken til jer og lær af det.


  • #56   10. jan 2020 Jeg er der, hvor at alene det at første køber ikke har været konsekvent omkring vil-ha/vil-ha-ikke, det ville være nok til at jeg ikke havde sendt et dyr til den køber.
    Til en anden gang... når en potentiel køber over den lange bane ikke kan tage en beslutning, så ændres det sandsynligvis ikke blot fordi personen får dyret hjem.


  • #57   10. jan 2020 undrer mig over denne sætning i et afsnit af oplægget, som jeg mener må være trådstarters "kopi" fra opdrætters indlæg på fb ...

    " Da hun er en rolig pige, som virkelig fra start har vundet mit hjerte med hendes afbalanceret sind, er jeg meget påpasselig med at finde hendes kommende blivende hjem. Ikke hvem som helst må blive hendes ejer. "

    og så det at du trådstarter kan være sikker på at opdrætter, din veninde ikke solgte primært for at få pengene hjem, for hele den fortælling der kommer efter med købers vægelsind, vidner jo om at det var vigtigere at hvalpen kom hjemmefra, end hvem den kom til, for jeg går stærkt udfra at havde der været andre interesserede købere så var hvalpen ikke endt ved en sådan køber, hvor alle advarselsknapper burde lyse... opdrætter burde i mangel af andre have beholdt hvalpen og have ledt længere efter egnede købere ... Her virker det mere til at opdrætter gjorde alt for at overbevise køber om at hun og hvalpen var det ideelle match.

    Jeg er 100% sikker på at havde jeg én eneste gang udtrykt tvivl om jeg ville have købt en af mine hunde fra deres opdrætter, så havde jeg ikke fået chance nr 2, hvilken ansvarlig opdrætter vil sælge til personer der bare har et MY af tvivl ...


  • #59   10. jan 2020 Gud fri vel mig en gang bræk
    Din “ veninde” skulle simpelthen skamme sig

    Føj for pokker


  • #60   10. jan 2020 Det er følelsesporno af værste skuffe, om “ lille mus “ En opdrætter, der hænger køber A ud.
    Ts du er vel ikke så naiv, at du tror at dine og din venindes advarsler hjælper en fløjtende fis ?
    Enhver seriøs opdrætter vil gennemskue A med det samme og en hhundehandler er kold i måsen. H*n er kun ude på at tjene kassen. Og hvem ved hvem A er? Det gør ingen. Så hvordan har i tænkt jer, at opdrættere, vil kunne se, at hende med det røde hår, den blå frakke og hugtænderne er A?


  • #62   10. jan 2020 umiddelbart det mest oplagte at konkludere ud fra den ensidige fortælling, hvis den er som fortalt, at hverken opdrætter eller køber er sig deres ansvar bevidst ...

Kommentér på:
PAS PÅ særligt shih tzu opdrættere på sjælland

Annonce