{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Hvad skal vi gøre?? {{forumTopicSubject}}

Vi fik aflivet vores dejlige Dobermann (Tusca) igår tirsdag, hun kunne ik' mere pga. dårlig lever.
Vi er hårdt ramt, og savner hende utrolig meget.
Vores anden Dobermann (Kaizo) virkede meget trist igår da Tusca ik' var her mere, og idag (dagen efter) er det blevet værre og værre i løbet af dagen, igår ville han kun ligge under sit tæppe og gemme sig, men idag ligger han kun og kigger. Han plejer at ville lege osv. men når man forsøger at lege med ham, så går der ik' lang tid før han lægger sig igen.
Jeg har været væk fra hjemmet hele dagen, men min mand har været hjemme med ham hele dagen. Og de to plejer at have et helt specielt bånd til hinanden, men han kunne heller ik' få Kaizo til at lege.
Da jeg så kom hjem fik jeg dog en varm velkomst, og jeg fik ham til at blomstre lidt op, men kun i kort tid.
Han spiser normalt, og er normal når han er på tur....men han havde lidt tynd mave idag og det får han let hvis han har været stresset.
Jeg har som sagt forsøgt at aktivere ham, men efter kort tid er det kun hans tæppe der dur.......
Har i noget erfarring med hunde der sørger??? og hvis han ik' vil aktiveres, hvad kan jeg så gøre for at få ham til at tænke på noget andet???
Vi er som sagt meget ramt af sorg, men vi prøver at undgå at vise ham det....
Kan det være at det har været for hårdt for ham at jeg også var væk fra hjemmet dagen efter ??
Kan hunde sørge sig til sygdom???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal vi gøre??
  • #1   24. feb 2011 Tror du ikke måske han kan mærke på jer i er triste og ked af det,og oveni det er jeres anden hund pludselig væk ,og derfor opfører sig så slemt.
    Men ville nok lige give det et par dage. Mine forældre har altid fået nummer 2 hund når den gamle var ved at være oppe i årene, og man har altid kunne mærke det på dem når den gamle blev aflivet. De har gået og ledt efter dem flere dage efter de var væk.

• #3   24. feb 2011 Du skal give det noget tid og lade være med at pylre om ham, jeg fik selv aflivet min ene basse i torsdags og Fluffy er da også trist og savner ham som jeg også gør, men jeg prøver bare på at gå nogen ture med de andre hunde hun er glad for og ellers lader jeg være med at pylre om hende og det er i hvert fald ikke blevet værre for hende, så det må tage den tid det nu skal tage. Det er jo en kæmpe omvæltning for alle inkl den efterladte hund.

• #4   24. feb 2011 Giv det tid -self er det en omvæltning når der altid(?) har været en hund mere i huset. Dertil kommer at hunden jo osse mærker jeres sindsstemning.

Jeg ville på ingen måde være bekymret, så længe hunde spiser og drikker som den skal

• #5   24. feb 2011 Jeg har altså hørt om rigtig mange hunde der "sørger" og der kan godt gå lang tid før de er sig selv igen - det er jo svært at gå fra at være 2 til 1 smiley

• katrin h
    katrin h Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 2
    #7   24. feb 2011 Hunde er på mange måde ligesom mennesker, de oplever sorg og kan også få depressioner. Det er meget vigtigt at i opretholder den daglige rutine og som det også blev nævnt før, ikke pylre for meget om ham. Hvis i gør det kan han tolke det som at i roser ham for sin adfærd og det kan medføre et kedeligt adfærdsmønster. Hunde kan mærke alt, selvom i prøver at vise ham at i har det fint, kan han mærke hvordan i i virkeligheden har det-når i får det bedre, vil han også få det bedre-adfærd fra ejer smitter ofte af på hunden....han skal nok få det bedre med tiden.
    Hvis jeg var jer, ville jeg prøve at tage ud i en hundeskov eller et sted hvor han har mulighed for at møde andre hunde og få lidt aflast fra den nuværende situation.

Mange tanker herfra-er virkelig ked af det på jeres vejne

• #8   24. feb 2011 Da jeg for flere år siden fik aflivet 1 af 2 hunde, sørgede jeg for, både for min og den efterladfte hunds skyld, at gå nogle lange ture, og at der var aktivitet, for den hund der er tilbage vil sagtens kunne mærke jeres sorg, og den sidste hund vil også sørge, alt efter hvor knyttet de to hunde var.

• #9   24. feb 2011 Min gamle jack russell tæve blev aflivet i august sidste år. Min hanhund var med og så da hun døde. I fire måneder efter kunn jeg ikke lokke ham til noget som helst, han ville ikke noget. Han skal have medicin hver dag, og det fik den gamle hund også. Så vi havde et ritual, hvor de fik leverpostej med deres medicin i. Da hanhunden blev alene ville han ikke komme ud til mig og få sin leverpostej, jeg måtte finde ham og give det til ham. I dag har han helt glemt det og er sig selv igen.Og kommer farende når han hører, at jeg tager leverpostejen frem
    Så giv tid, han skal nok komme over det. Prøv at lokke med lidt ekstra lækre ting, og prøv at gøre hverdagen så normal som muligt

• #10   24. feb 2011 I kunne også give ham en ny ven?

• #11   24. feb 2011 Tak for alle jeres svar :o)
    Jeg talte idag med dyrlægen ( aftalte hvilken dag vi skal hente Tusca's urne) Og han sagde også at Kaizo viser angst for at hans fører (hund) er væk, og nu er der ingen han kan støtte sig til. Han sagde så at vi skulle være meget opmærksom på at vi IKKE pylrer om ham (det gør vi så heller ik') og at vi skal vise ham at vi godt kan klarer det her. Desuden skal vi irettesætte ham så han ved at vi er de nye fører....... hmmm lidt svært at irettesætte ham, når han bare ligger og ligner en der har mistet modet!!
    Jeg har så været i skoven med ham idag, og det gik rigtig godt, vi fik leget med gran kogler og fjollet. Men da vi så kom hjem igen, SÅ var det som at trykke på en knap, og han var meget trist igen. Det virker som om han er ok når han er ude fra hjemmet, men li' så snart vi kommer hjem så er den gal igen. ( nu er vejret ik' li' til at gå rundt i hele dagen)
    Dyrlægen sagde også at en hund sagtens kan sørge sig til sygdom, og at vi skal være meget obs på at hans IBD ik' går i udbrud igen. (han har dog haft "løs" mave de sidste 2 dage)
    Vi har aftalt herhjemme at vi sørger for at han ik' er alene hjemme før der er gået et par uger, for som dyrlægen sagde, så vil det påvirke ham ekstra når han allerede nu har det som han har......

Kommentér på:
Hvad skal vi gøre??

Annonce