{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Naboens hund :-\ {{forumTopicSubject}}

Vi har fået nye naboer for ca 1 år siden. Vi har ikke snakket ret meget med dem, så vi kender dem faktisk ikke....

Sagen er den, at de fik en gul labrador hvalp i sommers. Den er jo ved at være stor nu. Den er meget ofte ude i haven på næsten alle tider af døgnet ( nok ikke om natten). Når min hund er ude i haven bliver nabohunden fuldstændig tosset inde på den anden side af hækken. Den gør helt vildt og løber frem og tilbage og forsøger på at komme gennem hækken, der er også et hegn inde i hækken, så den kan ikke komme ind i vores have, men nu er min hund efterhånden ved at være så utryg ved at være i vores have, så han næsten ikke vil ud mere!

Selvom naboen også er i haven gør de ikke noget ved deres hund, den får bare lov til det. Er der noget jeg kan gøre?? Jeg kan jo ikke forbyde deres hund er i deres have.

Jeg har forsøgt gennem længere tid, at gå med min hund i haven og give masser af godbidder, men det hjælper ikke rigtigt.
Jeg er lidt nervøs for hvordan det skal gå når det bliver sommer og sol, da vi normalt er meget ude...
Er der nogen der kender nogle gode værktøjer, så jeg kan få min hund til at være tryg igen??

Det skal lige siges de tidligere ejere af huset havde en golden, den var min hund ligeglad med, men den gjorde heller ikke noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboens hund :-\
  • #1   24. feb 2011 Hvad siger naboen selv? Har du talt med dem om det?

    Vores nabo har 2 "listehunde" og de vil gøre ALT for at komme ind og æde tøserne. Men vi har dog en løbende dialog, for de er også selv kede af at deres hunde opfører sig sådan.


  • #2   24. feb 2011 Jeg har skældt højlydt ud på deres hund, for jeg kan også være en strigle smiley Manden har også set og hørt det, men har slet ikke kommenteret det..... (de er meget specielle....)

  • #3   24. feb 2011 De har også en gravhund, som er ligeglad....

    Måske skulle jeg banke på deres dør i weekenden?? De virker bare ret ligeglade og som jeg skrev før kan jeg jo ikke forbyde de har deres hund ude i deres egen have....


  • #6   24. feb 2011 Vi har skam budt velkommen sidste vinter, men ellers har vi ikke snakket ret meget andet end konen ringede på i sommers og spurgte om hun måtte plukke nogen af vores hyldebær...
    Ellers hilser vi bare når man møder hinanden på fortovet.
    Tror jeg snakker med dem, men jeg ville bare lige høre om man kunne være det bekendt.
    Min hund er normalt ikke bange for noget som helst og har slet ikke tildenser til at være nervøs eller usikker, men tror måske han er det i dette tilfælde, da han ikke helt kan se hvad det forgår bag hækken.


  • #9   24. feb 2011 *Ej en medløber*: Jeg ville da i hvert fald tage kontakt, hvis der stod nogen og skældte min hund ud over hækken og spørge hvad problemet var... Så jo, de mangler måske lidt omløb i kasketten smiley Men mon ikke de er klar over problemet??

    Min hund gø'r ikke tilbage, han vil bare ind i en fart!


  • #10   24. feb 2011 He he, nej. Ingen pædagoger *GG*

    Førtids-pensioneret politimand ( efter noget skandale noget, jeg kun har hørt rygter om...) og konen er taxa-dame smiley

    Ellers har de nogen teenanger drenge der holder fest hver weekend og gerne både fredag og lørdag i et anneks med seperat lejlighed til dem... Så vi er vant til at falde i søvn til dunkelyde med bas :-))

    Nå, jeg må jo prøve at tage en snak med dem. Sov godt smiley


Kommentér på:
Naboens hund :-\

Annonce