{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Dårlig mave igen :-( {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vil lige starte med at sige at vores hvalp på 8 måneder startede med at få dårlig mave (med en smule blod i afføringen) for en lille måneds tid siden. Jeg ringede så til dyrelægen for at få vejledning (hvilket var skånekost (som tørfoder)) da det med stor sandsynlighed var en rift i tarmen. Hans afføring blev perfekt igen efter 3-4 dage, rimelig fast og ingen blod, så vi kørte ham meget langsomt hen på normal foder igen. Og nu står vi med det samme problem igen smiley han vækkede os her for ca 2 timer siden og jeg gik ud med ham (nogenlunde normal afføring (men det skal lige siges at han også var ude kl lidt i 22 hvilket ikke er normalt for ham at skulle af med noget så kort tid efter) vi går ind igen, og sådan ca 20 min senere lægger han så 3 meget tynde klatter på gulvet hvor den ene mest var blod smiley

Det jeg egentlig bare vil hører, er om der er nogen af jer som har en ide om hvad det kunne være?

(ringer til dyrlægen så snart de åbner der skal styr på den mave!! stakkels store hvalp smiley )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig mave igen :-(
  • #1   28. feb 2011 Det skal også lige siges at han stadig har samme energi niveau som altid, man kan ikke umiddelbar se eller mærke på ham at mavsen driller...

• #2   28. feb 2011 Jeg ville simpelthen kræve at få pencilin af dyrlægen, skånekost fjerner ikke en maveinfektion.

• #3   28. feb 2011 Står med nøjagtig samme problem smiley Venter også på dyrlægen åbner, så vi kan få styr på det...

• #4   28. feb 2011 Så er vi kommet hjem fra dyrlægen og Rocky har en tarm infektion, så han skal have pencilin i 10 dage plus at han skal skifte fra hvalpefoder til voksen foder, da han ikke kan tåle hvalpefoderet!

Håber i finder en løsning med jeres lille vaps :), det jo ikke til at bære når de har det så skidt...

• #5   28. feb 2011 Fik fat i dyrelægen før, de har mulighed for at kigge på han i morgen kl 8, men jeg skulle lige komme du smut forbi med en afføringsprøve. Håber snart han skal af med noget, så de kan nå at checke den til i morgen... Jeg håber bare at det ikke er noget alvorligt :-S

• #6   28. feb 2011 Nej, man frygter altid det værste smiley

Hel og lykke med den lille - er sikker på det ikke er noget alvorligt :), Måske bare maveinfektion som kan klares med pencilin..

• #7   28. feb 2011 Og godt der blev fundet ud af hvad der er galt med rockie så han kan blive rask igen smiley der er ikke noget værre en en syg hvalp... Man bliver så skide bekymret smiley

Tror måske også gismo har allergi over for sit foder, selv om det er hills for han har haft dårlig mave (uden blod dog) med små mellemrum, troede det var fordi jeg gav ham våd foder og kylling pølser ost og leverpostej en gang i mellem, men når jeg tænker tilbage har hans mave faktisk haft det bedst (ud over på skånekost) når jeg varierede maden lidt...

• #8   28. feb 2011 Det håber jeg, så er der da i hvert fald en løsning på problemet smiley

• #9   28. feb 2011 Hmm der er stadig ikke kommet andet en tis ud af den lille fyr smiley håber snart der kommer lidt smiley

• #10   28. feb 2011 Så har vi været en tur hos dyrelægen, og har købt noget skåne kost og noget Canikur Pro til at stabilisere maven. Og så skulle han have kogt koldt vand (sdelvfølgelig :o) ) Skulle han gå hen og blive sløv, ikke spise eller drikke eller hvis det fortsætte som sidst at han mave bliver skør igen når han kommer over på normal kost, så må vi en tur der op igen. Krydser fingre for at det hjælper denne gang :o)

• #11   28. feb 2011 Pu ha, det kender jeg kun alt for godt!! Godt nok ikke med blod i afføringen, men diarre konstant!! I starten er Lunas hvalpetid var vi til dyrlæge med hende hver 14. dag over en lang periode, og de kunne bare ikke finde ud af hvad der var galt. Vi hvade go hvalitets foder og hun fik pencilin, ormekure og binyrebarkomon. Indtil den dag hun fik binyrebarkomon og en ormekur som hedder Panacur har der faktisk ikke været noget. Dyrlægen kunne ikke forklare hvad det var. Men heldigvis er vi ovre det nu. Håber jeres hund får det godt smiley

Kommentér på:
Dårlig mave igen :-(

Annonce