{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Tilmeldt:
30. aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.021

Dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige inde og vende (hvis der er nogen som skulle have opdaget at jeg har været væk) - og det er fordi Lia har det dårligt og jeg gerne vil holdes lidt i hånden og høre om andres erfaringer.

Først: Vi har været til dyrlæge i dag og dyrlæge har været ind over før i dag. Der har været flere længere detaljerede samtaler om afføring og opkast. Livmoderbetændelse m.m. er udelukket. Der er også styr på skånekost osv. Diagnosen er opkastning og diarre.

For jer der har haft hunde der ikke har ville spise og som har fået en metomotyl indsprøjtning, hvor lang tid gik der inden de spiste normalt? (Vi har også fået emperal til de næste tre dage)

Lia virker bedre tilpas og har spist efter at have fået indsprøjtningen, men det er næsten ingenting. Det er så heldigvis ikke kommet op igen, men jeg havde jo en forestilling om at det var mig som blev nødt til at holde lidt igen og kun fodre hende små portioner.

Nu er der så ganske vist kun gået en 5-6 timer, men pyldremor er man vel altid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig mave
  • #1   30. maj 2017 PS. Helt uinteresseret i foderet er hun ikke, er vi udenfor, så tager hun det og gemmer det.

  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #2   30. maj 2017 Albus begyndte at ville spise normalt den næste morgen. Han har fået den to gange, begge gange først på eftermiddagen. Og næste morgen da vi stod op havde han tømt skålen hvis han havde fået lov.

    Han havde fortykkede tarmevægge, så der var stort set ingen afføring. Kun opkast. Og opkast. Og mere opkast fordi gans system var gået i stå. De fangede det på en ultralyd.

    Havde desværre introduceret Frolic som en træningsgodbid fordi han ikke synes hans normale foder var sjovt længere. Det stoppede nærmest sekundet jeg stoppede med at give ham dem.

    Man må gerne være pylremor engang imellem. Det er så vigtigt for deres trivsel at systemet fungerer. Håber hun kommer sig hurtigt smiley


  • #3   30. maj 2017 Åh, tusinde tak. Det er så beroligende læsning. Et stort kram til dig!

    Håber det bliver det samme her.


  • #4   31. maj 2017 Lia ville desværre stadigvæk ikke spise her til morgen, så vi har været til dyrlæge igen, hvor hun gladeligt spiste dyrlægens godbidder og en smule vådfoder! Jeg var målløs! Dyrlægen sagde at det ikke var normalt, men vi blev enige om at hvis hun forsat nægtede at spise herhjemme, så kunne jeg jo bare tage til dyrlæge med hende. smiley

    Maden røg dog ud af hende igen efter hun fik en beroligende sprøjte så hun kunne få taget røntgen. Røntgen viste at hun også har fortykkede tarmvægge og infektion, så nu står den på binyrebark og antibiotika oven i alt det andet.

    Den står også på "tvangsfodring" hvis hun stadig nægter at spise, men dyrlægen mente at appetitten nok skulle vende tilbage så hun spiser af sig selv i morgen. Vi har aftalt at jeg ringer til dem i morgen middag med en opdatering.

    Den gode nyhed er at scanning, røntgen og blodprøver ellers viser at hun er i god form.

    Lige nu skal vi vist begge have en lille lur. smiley


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #5   31. maj 2017 Det var godt i fangede det. Albus gik jo i antibiotika og antiinflammatorisk behandling samtidigt med sprøjten. Det kan jo godt være derfor hun stadigvæk ikke havde lyst til mad. Men det var godt hun spiste hos dr. Dyr smiley

    Jeg håber at hun har det bedre når i vågner i morgen smiley


  • #6   31. maj 2017 Hun har spist to gange! Første gang skulle jeg godt nok håndfodre hende, men lige nu gled det fint ned og der kunne hun sagtens have spist mere. smiley

    Jeg tror det er prednisolonen der måske har gjort forskellen.

    Og hun har det selvfølgelig også klart bedre efter at have spist. Pyha! smiley

    Nu skal jeg så bare komme mig fra den monsterforkølelse der lige pludselig er dukket op. Jeg er ellers aldrig forkølet, men det kan jo være stress.


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #7   31. maj 2017 Det skal være slemt for at det bliver bedre smiley Er det ikke det man siger? God bedring til jer begge to smiley

  • #8   31. maj 2017 Hahaha... jo. smiley

    Mange tak og tak for støtten!


Kommentér på:
Dårlig mave

Annonce