{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Viola  B
Viola B
Tilmeldt:
21. dec 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Ja som emnet nok siger så er jeg lidt frustreret over min hund ret så ofte har dårlig mave.
Min hund er 9 måneder og er altid glad og frisk, men sådan ca en gang i ugen (det svinger nogle gange oftere andre gange gange sjældnere) har en enten tynd mave eller opkast (gult "slim").
Tænker ikke hun er syg da hun ikke fysisk eller psysisk er påvirket af det, jeg bliver altid bare lidt urolig.
Nogen derude som har oplevet det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig mave
  • #1   20. mar 2018 Du bør få testet en afføringsprøve for Giardia - det at det er gulligt kunne godt lyde som Giardia.. og Giardia kan given on/off dårlig mave som du beskriver.. det skal være afføring fra 3dage i træk fra Ca samme tidspunkt på dagen der skal testes.. det er det eneste rigtige at gøre.. unge hunde/hvalpe er særligt udsatte og der har været meget Giardia i omløb.. Giardia kan desuden også give for meget mavesyre hvilket kan være grunden til at din hund kaster "gult slim" op/galde.. det gjorde min gamle hund Emma da hun havde Giardia og desværre havde gået med det i noget tid uden vi vidste det..

  • #2   20. mar 2018 Få testet afføringen. Hvis ikke der er fx giardia eller kryptosporidier, er det muligt hunden fx har kronisk tarmbetændelse.

    Hvad fodrer du med og hvor ofte fodrer du?


  • #3   20. mar 2018 Ja Giardia og cryptosporidium er en god idé at teste for da de minder om hinanden i symptomer

  • Viola  B
    Viola B Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   20. mar 2018 Vil da helt klart få tjekket op på giardia smiley

    Jeg fodre med Arion (kylling og ris) ca to gange dagligt (hun får altid lidt når jeg går) og så lidt godbidder ved siden af


  • #5   20. mar 2018 Tænker at det lyder som om din hund enten har en parasit eller et problem med tarmen som skal undersøges - den kan risikere at ikke optage det den behøver fra sin kost hvilket kan være et problem især når det er en unghund.. Håber du finder grunden, vejen frem er ihvertfald afføringsprøve for Giardia og cryptosporidium og hvis det er negativt så skal der yderligere undersøgelser til.. Men husk nu ligemeget hvad dyrlægen siger 3 afføringsprøver fra 3 dage i træk fra Ca samme tidspunkt på dagen - mange dyrlæger glemmer at sige det/ved det ikk også risikere man falsk negativ svar på prøven! der kan nemlig gå op til 3 dage mellem de udskiller cysterne som de tester for smiley Bare et godt råd!

  • Viola  B
    Viola B Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #6   20. mar 2018 Min dilemma ligger lidt i at det ikke er hver dag/gang der er problemer? og derfor tænker kan det være noget hun spiser/slikker på gåturen?

  • #7   20. mar 2018 Det er totalt normalt for Giardia/cryptosporidium kun at gi symptomer af og til.. nogle hunde har ingen symptomer, andre har mange og nogle helt 3. har kun symptomer engang imellem on/off.. Min Emma startede også med on/off symptomer.. Så det kan Meget nemt være Giardia da der samtidig har været meget smitte pga det fugtige vejr vi har haft i år - du skulle se alle de tråde der har været med Giardia bare det sidste stykke tid.. det er ikke få! og det smitter ret nemt desværre.. kan endda også smitte katte og mennesker..

  • #8   20. mar 2018 Selvfølgelig kan det ikke udelukkes det kan være noget hun spiser på gaden da det jo er unghunde/hvalpe adfærd men det er MEGET vigtigt at få tjekket for Giardia da det hvis hunden går med det længe virkelig kan ødelægge deres tarm permanent samt hele fordøjelsessystemet og påvirke deres immunforsvar incl hindre deres optagelse af vitaminer Incl b vitamin.. så det er virkelig vigtigt! og at det også kan smitte dig selv er ikk just rart!

  • #9   20. mar 2018 Alt for mange ignorere at deres dyr har dårlig mave og det gør blandt andet at de parasitter de kan være/er smittede med bare bliver et problem for langt flere hunde og deres ejere.. derfor bør det være første skridt smiley

Kommentér på:
Dårlig mave

Annonce