Gør af støvsugeren Gør af støvsugeren
Jeg er ved at være godt og grundig træt af at vores ene hund gør så meget af vores støvsuger, lige så snart man tager den frem til man sætter den til og helt indtil man slukker og gemmer den væk igen. Han gør og gør. jeg plejer at lukke ham ud i haven imens men jeg vil så gerne at man bare kunne støvsuge i fred og ro og han kan finde ud af at den ikke gør noget .. Jeg har prøvet lidt øvelser med at ligge nogle gode godbider forskellige steder på støvsugeren men er der andre gode forslag så modtages de gerne? jeg er ikke sikker på om det bare er støvsugeren eller om det også er lyden, for han gør af den før man tænder den.
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 302 Hunde: 9 Emner: 2 Svar: 2.775
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 101
Tror desværre at det er noget der skal trænes helt op fra bunden hvor han lære at det altså er mig der bestemmer. har prøvet med badeværelses metoden, hvor han kommer der ind lige så snart han gør og kommer ik ud før han er stille. alt mellem 2-5 min.. noget det har virket for?
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 103
aug 2008
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
Hun vil stadig meget gerne efter støvsugeren, men bare jeg siger NEJ så holder hun sig fra den så nu er det til at holde ud at støsuge....
mar 2010
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 122 Svar: 740
Min hund ville bare helt vildt gerne lege med støvsugeren når jeg gjorde rent i huset.
Han elskede den virkelig. Til tider træls, men hold op hvor har jeg fået nogle gode grin og virkelig hygget mig med det. Men sagde bare nej, så stoppede han.
Puuha
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 84
Det hjalp faktisk så meget, at hun nu er fuldstændig ligeglad med den, og tit står i vejen.. det er også træls, men heldigvis på den poitive måde
sep 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 20
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 93
Start med at bede ham om at sætte sig, eller ligge sig, et godt stykke væk fra hvor de har støvsugeren. Sid med nogle godbidder, en gemt i hånden, og lad ham prøve at få fat på den, imens en tage støvsugeren frem, et godt stykke væk fra ham til en start. Hvis han ser den, eller bar ved den er der uden at gø, ros ham og giv ham godbidden. Prøv så langsomt at tage den tættere og tættere på, og til sidst kan du lave det hvor du har lagt godbidder rundt omkring på den. Så han sammenligner den med noget godt.
Når i er kommet så langt kan du prøve at tænde den imens han bliver distreheret af godbidderne. Når han finder sig i det og du faktisk kan begynde at støvsuge kan du i starten når du støvsuger kaster nogle godbidder til ham imens du går rundt og støvsuger.
Ved ikke om du har den i et skab eller hvor du har den, men det kan være du til en start så bare skal åbne skabet. Nu ved jeg jo ikke hvordan han reagere(:
Hvis dette ikke virker, og han bare begynder at gø af den når du tager den frem, selvom i er langt væk fra den, kan det måske hjælpe at dy har snor på og rejser dig op og begynder at gå væk (med ham), og sætter jer længere væk, imens den er fremme.
Men HUSK ros og godbidder HVER gang han bare tænker på at kigge på støvsugeren uden at gø. Men ALDRIG når han gør. Men skæld heller ikke ud.
Held og lykke...
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 186
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
aug 2008
Gør af støvsugeren