{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

kamilla k
kamilla k
Tilmeldt:
23. maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hund gør af støvsuger {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg håber der er nogen der har oplevet det samme og kan hjælpe.
Min hund på 1 år gør af støvsugeren. Støvsugeren står fremme, men lige så snart jeg bare rør ved den og tager fat i den, så begynder han at gø.
Det eneste der “hjælper/lader mig støvsuge” uden for meget gøen er hvis jeg kaster en godbid hver gang han er stille, men lige så snart den er spist, så løber han hen og begynder at gø igen.
Jeg har prøvet at få ham til at gå over i kurven og blive, men enten gør han bare derovre fra eller også bliver han der ikke og løber hen til støvsugeren igen. Og hvis han bliver lukket ud i haven, så står han bare på den anden side af døren og gør.
Så det er ret belastende ikke at kunne støvsuge i ro og fred.
Så jeg håber der er nogen der har nogen gode tips


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund gør af støvsuger
  • #1   11. jan 2019 prøv og berolig hunden når du står med støvsuger så har et par godbidder i hånden lade den være slukke første og så efter et par gangen så prøve og tænde for den. og så gad godbidder heller kaste nogle godbidder ud i haven så den er optaget af det smiley

  • #2   11. jan 2019 smid et råt ben ud i haven til hunden. hvis den stadig gør så lad den blive lidt sulten så dens fokus er på benet.

    når den spiser godt imens støvsugeren er i gang sker der en kobling. plus man kan ikke gø og æde samtidig dvs du får belønnet en alternativ inkompatibel adfærd imens du gør rent.

    ren win win


  • #3   11. jan 2019 Jeg kan simpelthen ikke huske hvad jeg gjorde med min ene hund som også var efter støvsugeren, men tror nok at jeg fokuserede på ikke at give godbid, netop for at undgå at hunden fik noget ud af at gø af støvsugeren. Muligvis gik jeg bare mellem hunden og støvsugeren, og efter få gange havde hunden fundet ud af at den skulle lade støvsugeren være.

  • #8   11. jan 2019 canmax ja jeg tænkte faktisk på det da jeg skrev for pokker nogle elsker bare at gø. men jeg ville stadig prøve den nemme måde først var jeg ts. virker det ikke må man naturlig skifte strategi

  • kamilla k
    kamilla k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   16. jan 2019 Tusind tak for alle jeres råd.
    Jeg vil prøve det som flere af jer skriver med at ligge godbidder på støvsugeren uden den er tændt, og så stille og roligt bygge op med at tænde den og hurtig slukke den igen inden han når at gø og give ham en godbid.
    Og måske også prøve at støvsuge uden den er tændt.
    Jer der har prøvet de her ting, hvor lang tid gik der/ hvor mange gange gjorde i det fra at jeres hund var ligeglad?
    Jeg er godt klar over at det er individuelt og ikke sker efter et par få gange, men det er alligevel meget rart at høre


Kommentér på:
Hund gør af støvsuger

Annonce