{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Hund gør af alt {{forumTopicSubject}}

Hej
Denne gang er det ikke min hund men mine forældres hund.
Den gør simpelhen af alle lyde stemmer i det fjerne, arbejdsmænd i villa kvarter alle lyde den ikke kan se hvor kommer fra. Mine forældre er ved at blive vanvittige og det smitter da også af på vores hund når vi er der.
Hvordan kan vi træne det væk? Så den hviler mere i sig selv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund gør af alt
  • #1   1. jul 2021 Det korte svar er :ja det burde kunne lade sig gøre. Men det er lidt nemmere at svare lidt mere fyldestgørende, hvis du vil fortælle lidt mere om hunden. Altså race, alder, hvad hunden bruges til, hvor meget den bliver stimuleret i løbet af dagen, hvad der er forsøgt for at løse problemet mv . smiley

  • #3   1. jul 2021 Ja sorry, jeg har ikke fået min kaffe endnu .

  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #4   1. jul 2021 Ja selvfølgelig og så tag lige den morgenkaffe.

    Spansk vandhund, glad og imødekommende overfor mennesker og hunde. Går 3 ture dagligt 45-1,5 time pr tur.
    Søger godbidder rundt i haven, jeg tror ikke det handler om aktivering måske nærmere en usikkerhed i hunden.


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #5   1. jul 2021 Hunden er 10 måneder

  • #6   1. jul 2021 Alt efter hvorfor den gør det, er det forskellige løsninger der skal til, hvis den er usikker så skal i arbejde med at den bliver tryg ved lydene, keder den sig skal den aktiveres med mere hensigtsmæssige opgaver og synes den bare det er sjovt og festligt at høre sig selv så er det noget 3. Der skal til.
    Jeg har 3 her der bare kører hinanden op og holder fest, der er jeg ikke så pædagogisk, de skal bare stoppes.


  • #8   1. jul 2021 Så 3 gåturene af ialt 2-3½ time dagligt og lidt godbidssøgning i haven?

    Det lyder som om hunden keder sig bravt og mangler noget mental stimulation.
    Jeg ville nok starte på på træning: Lydighed, nosework, whatever - gerne et par gange om ugen. Det er en tace der er lavet til vandarbejde så måske de kan svømme med hunden 1-2 gange om ugen også.
    Fodre hunden i aktivitetsbolde, snusemåtter eller ud over græsset - der e mange muligheder

    Jeg tror denne 10 måneder gamle hvalp mangler god og meningsfuld stimulation :O)


  • #9   1. jul 2021 Gøen var en af grundene til jeg fravalgte den - havde nemlig kortvarigt lidt kig på den da jeg mistede de gamle hunde. Følger man med i racegrupper på FB, så er de vagtsomme og ret gøende.
    Dermed ikke sagt at de så ikke kan lære at være mere stille, men jeg tænker man skal affinde sig med et vis lydniveau


Kommentér på:
Hund gør af alt

Annonce