2. okt 2010 Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 564
SBT - De leger med vores race :( {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg simpelthen ved at havde fået nok !!!!
Syntes det er for meget at se hvor ligeglade folk er med at de medvirker til at ødeligge racen, fordi de er PISSE ligeglade med om de er med eller uden tavle .. Ja har faktis hørt flere steder at tavlen BARE er et stykke parpir !
:( ..
Nu er jeg ligepludslig uvidende, fordi jeg siger at det er forkert at avle uden tavle, og at man ved hvad man for når man køber en hund med tavle !
Jeg ved man ikke må sige sådan her, men jeg håber på en måde at deres hunde, for dårlig AD/HD statuser, og bliver ramt af L2hga, fordi de er så ligeglade .. Selfølgelig håber jeg ikke for hundende at det bliver sådan, for det er jo ikke deres skyld at de er her, men hold kæft de ligeglade mennesker ville (Måske) få et lærestreg ..
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.994
Og det er en sej kamp at komme ind til dem, fordi deres hun fejler jo intet og er i øvrigt rigtig sød, og selvfølgelig er de det, slet ingen tvivl, men kampen for racen bliver kun hårdere med alle de bladinger hvilket folk desvære ikke forstår.
Men tror på det bliver bedre hvis vi bliver ved med at kæmpe for det vi elsker, nemlig vores skønne race engelsk staffordshire bull terrier.
okt 2010
Følger: 32 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 564
Ja vi kan ikke andet end at kæmpe ..
Syntes bare det er for meget at jeg bliver sat i bås som, en der ikke aner en skid, en der aldrig skulle have haft hund, når jeg faktis er en der tænker over hvad jeg køber af hund ..
syntes ikke det kan være rigtig at jeg skal stemples som den der gør noget forkert, fordi jeg går op i "min" race, med alt hvad der står i min magt, og råber ud til dem der køber de hunde, at det er dumt ..
Men bliver bare svinet til, og sparket til, selv om jeg vil mene at det jeg siger og gør, er helt rigtigt ! ..
mar 2009
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Har det på nøjagtig samme måde når det kommer til min egen race.. Hvorfor fatter folk ikke at eneste måde at få de her racer VÆK fra obs. listen er at udvise EKSTRA meget ansvar, og sørge for kun at avle med tavle..
SUK!!!!!
okt 2010
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Jeg har det sådan med min egen race.
Det er så hårdt at se, hvordan mange kan være ligeglade og bare avle løs på hvad som helst.
Men vi kan ikke gøre andet, end at vise vores racer fra den allerbedste side, opfordre alle andre til at gøre det samme og ellers tage det ansvar der følger med at have en af disse racer.
okt 2010
Helt ærligt syntes jeg folk er egoistiske, og tænker kun på sig selv, ikke engang hunden tænker de på, for så ville de ikke købe hunde på den måde de gør ..
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.294
Jeg har ikke tavle på min, Men jeg er blevet meget klogere..
Da jeg fik Nala, for knap 5 år siden, var jeg en af dem der var ekstremt dumme!" Jeg troede jeg vidste hvad jeg gik ind til .. (har jo haft hund før.. ) men ak nej, det viste sig at jeg var en komplet uvidende idiot!
- Det har jeg jo så lært nu!
Jeg går ind for stamtavle, og kunne ikke tænke mig at købe en hund uden tavle én gang til!
Ville ønske at andre kunne lære af deres fejl, eller af andres fejl, inden det går helt galt (som det jo er ved) .. Håber det bedste for racen!
mar 2009
Jeg selv prøver at skrive til alle der er intra i blandinger, til folk der avler blandinger og til folk der stiller deres blandinger til rådighed for avl.
dec 2006
Derudover gør jeg mit for at Nala ikke er en af dem der skaber uro og grunde til nervøsitet.
Hvad gør jeg egentlig mere... hmm.. ved faktisk ikke om jeg gør mere, ikke noget jeg tænker så meget over må jeg indrømme
okt 2010
Jeg gør det samme, skriver tråde når jeg syntes det er for meget, og skriver lange lange beskeder til de mennesker der er ligeglade ..
Jeg skriver til alle der køber sbt uden tavle at jeg syntes det er dumt, og at lege med ilden ..
Syntes ikke jeg kan gøre mere, har i nogen andre ideer til at få folk til at åbne øjnene ?
* Mini - Ejer af en hyperaktiv vuf ! * :
Det er kun dejligt at der er nogen som dig der tør erkende deres fejl over for andre, det kan kun gøre at flere bliver klogere
Jeg var selv ved at købe en amstaff uden tavle, men bestemte mig for at jeg gerne ville have en sbt, og snakkede med en bekendt der havde 2, om hvad jeg skulle kigge efter og gå op i ..
Er glad for jeg lige gjorde mig en ekstra tanke, i stedet for bare at føre min første ide til livs ..
dec 2006
Må indrømme jeg ikke altid har været lige glad for at indrømme mine fejl, men håber bare det kan hjælpe andre.
For jeg troede jo virkelig jeg vidste hvad racen krævede, og hvad en stamtavle kunne bruges til!
- Men ja.. tror aldrig jeg har fejlvurderet så meget som med dette
Jeg fortryder ikke mit køb af Nala, for hun er vidunderlig og jeg elsker hende højere end alt andet.. Men: Næste gang jeg skal have hund, skal der altså liiiiige være nogle ting på plads først..
Tror ganske enkelt bare ikke jeg var moden nok på daværende tidspunkt (var 18 år)
Vil så lige sige, at jeg naturligvis også har fået min hak herinde fra ..
okt 2010
Jamen selfølgelig elsker man sin hund, med tavle eller ej
Men når det kommer til mange andre ting er det bare tit det bedste at købe en hund med tavle ..
Og jeg var os 18 da jeg ville købe en amstaff, men endte heldigvis med at få råd af klogere folk, så jeg var bare heldig at have klogere folk omkring mig
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.824
Endnu engang kan jeg glæde mig over, at min race er tilpas ligegyldig og kedelig at se på, så idioterne indtil videre ikke har kastet sig over den.
Bedste ønsker for fremtiden for Sbt´en herfra ihvertfald.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.355
(hilsen en hvis race jo allerede ER ulovlig)
alt alt for mange fjolser skider højt og flot på den lov og det gør det bestemt ikk bedre, hverken for de racer der er "ved" at blive ulovlige eller dem der allerede er det
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 400
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
SBT - De leger med vores race :(