{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.835 visninger | Oprettet:

Store og små hunde sammen?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundeelskere, jeg har brug for lidt hjælp..:)
vi har en livlig og dejlig Schæfer tæve på lige knap 1 1/2 år, nu står vi og vil rigtig gerne have en hund mere, men en lille hun, måske en Prazsky Krysarik eller en drærgpinscher :0) nogen der har nogle erfaringer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Store og små hunde sammen??
  • #1   28. feb 2011 Med lidt forsigtighed kan det godt gå. Men den store kan meget nemt skade den lille. bare en pote i leg kan knække ryggen på den lille. Så man skal passe lidt ekstra på.

• #2   28. feb 2011 hvis man ellers har styr på det at holde hund, så er der ingen problemer i at have forskellige str hunde sammen.
    Hundene treo jeg, ikke ser str forskel hinanden imellem.

Jeg selv har en whippet (forholdsvis lille) sammen med en azawakh og en rottweiler.
    Jeg har altid haft rottweilere, og har også før i tiden haft en Dansk-svensk sammen med dem.
    Har flere bekendte der har irsk ulvehund sammen med whippet.

• #3   28. feb 2011 Jeg ville ihvertafld vente til, at schæferen er helt voksen og ovre den meget voldsomme leg. Og så evt overveje at få en voksen lille hund. Sådan en kattekilling-hvalp er bare utrolig skrøbelig

• #4   28. feb 2011 Det skulle ikke være det store problem, har har vi hunde fra 2 til 50 kg sammen og de tilpasser altid deres leg efter de andre hundes størrelse, er tit bedst hvis de lærer hinanden at kende som små smiley

• #5   28. feb 2011 min mor havde dansk/svensk gårdhund og schæfer sammen i mange år og det gik rigtig godt. hunde er gode til at tage hensyn til den andens størrelse!

• #6   28. feb 2011 Det vi er lidt nervøse for er netop at det går galt i leg, vi har en gammel kat, som hun meget gerne vil lege med. Hun har et utrolig godt væsen, så det er ikke for at være ''ond'', men det er jo en skrøbelig hund:-)
    Schæferen er en meget udendørshund, og vi ville bestræbe os på de ALDRIG er alene sammen, og vi vil i første omgang vente med at anskaffe os en lille hund til sommer.:-)

Tak for jeres råd.:0)

• #7   28. feb 2011 Vi har også haft schæfer og Dansk-svensk gaardhund sammen og det er gået super. Vores schæfer passede rigtig godt på den lille og troede vist at den var hendes egen hvalp. smiley

• #8   28. feb 2011 Vi havde Jack Russell og Labrador sammen og det gik helt fint .. Nu er labbedrengen lagt til at sove og vi skal have en Ruhåret hønsehund meget snart (:

• #10   28. feb 2011 Jeg fraråder altid at have store og små racer boende sammen. Der er sket for mange ulykker med dødelig udgang til at det er forsvarligt.

• #11   28. feb 2011 jeg har en arm.bulldog på 8 år og har for et par mdr. siden fået en chihuahua...jeg vil sige at man skal vide hvad man gør. da det hurtig kan gå galt. min arm.bulldog kom til mig mens jeg havde en carin terrier så hun er opvokset med mindre hunde. jeg stoler på min hund men hun ved også godt at det er mig som er fører. men koda og molly har fundet hinanden og er de bedste venner allerede. molly skælder kun koda ud når han bider i noget han ik må...så knurre hun for at fortælle at det gør man altså ikke her i huset. hun er god til at lærer han livet's regler hvis man kan sige det sådan...min mini og maxi:)

• #12   28. feb 2011 Vi stoler nu også 100% på vores, og har altid haft hund, både store og små, dog ikke på samme tid, men altid kat.:-)

Hjemme hos os, er det mor der er hundeføre og det er Isla ikke i tvivl om smiley

• #13   28. feb 2011 Vi har en Shih Tzu på 8, og en Amstaff på halvandet ...
    Det går helt fint, det er den bette der bestemmer ...
    Men nu havde vi jo os den lille først, tror jeg altså er en del lettere, da den store jo er vokset op med at den lille er mindre, og bestemmer ?

• #14   28. feb 2011 Fru Pomrus O
    Ja, det sker desværre ikke så sjællent, at det koster den lille livet. Så der skal virkelig passes godt på. Har bekendte der mistede deres sheltiehvalp ved en større hund der ramte den med poten.

• #15   28. feb 2011 Jeg har kashmir på 13 kg der går sammen med mine forældres schæfer på 41 kg. Der har aldrig været problemer men han er også lige det større og mere robust end en rottehund jeg vil passe ekstra på når hunden er under 10 kg ca.

• #16   28. feb 2011 Det kan godt lade sig gøre men personligt ville jeg vente til den store hund(Schæferen i jeres tilfælde) er noget større og mere rolig og har mere kontrol over sine bevægelser, hvis jeg absulot ville have to så forskellige hunde sammen. Jeg har gennem mit arbejde på en dyrklinik set alt for mange tilfælde hvor den lille hund som hvalp er kommet tilskade af den store hund ved et uheld. Tit og ofte en hundepote det forkerte sted, hvilket ofte fører til brækkede knogler(ben), og i værste tilfælde ryggen.

• #17   28. feb 2011 En af mine bekendte har lige selv haft det inde på livet. Han har to dalmatinere en meget gammel en og en på ca 4 år, han købte en boston terrrier for godt et halvt år siden, det har desværre kostet ham en ekstra regning på knap 16000 kr. da den brækkede et ben (et slemt brud) da den ene hund kom til at træde på den. Så det er bestemt noget man skal have i tankerne.

Kommentér på:
Store og små hunde sammen??

Annonce