Så stor hund og to døde katte. Så stor hund og to døde katte.
Jeg er lige kommet hjem efter en gåtur med min hund, og da vi kommer ned forbi XL byg ser jeg to gule øjne på parkeringspladen.
Først tror jeg det er en kat, da Fifi (min hund) forsøger at komme derhen, men jeg kan godt se at det er et større dyr, og tænker derfor ræv (har set flere ræve inde i byen). Jeg bliver så lidt nervøs - da der før er løbet en ræv imod mig - og kigger fremefter, for at gå lidt hurtigere.
Jeg er så lige ved at træde på en død kat, der ligger midt på fortorvet. Det er tydeligt at den kun lige er død, og også tydeligt at den er dræbt af et andet dyr, da der ligger pels hist og her. En 10-20 m oppe ad vejen ligger der endnu et dødt dyr (formoder endnu en kat).
Jeg kigger så tilbage mod "ræven", som fint sidder og iagttager os, og ser at den er en helt del større end en ræv, og grålig.
Jeg fortsætter, og da jeg når op til rundkørslen, ser jeg hunden gå rundt omkring den døde kat. Den er stor (mutte størrelse/udseende), halen er busket, men hænger nedad.
Jeg er så totalt parnoid hele vejen hjem, og går konstant og kigger mig over skulderen, men den blev heldigvis hvor den var.
Jeg aner ikke hvad det kan være for en hund? Vi har en mutte/mutteblanding i byen, men den er langpelset som en collie.
Den var stor, grålig, havde strirører og halen var stor og busket, men sad mere som en schæfers.
Nogle idéer?
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 10.990
okt 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 17 Svar: 906
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
Det undrer mig bare, at hvis det var en tam hund, at den så holdt sig på afstand, nu jeg gik med en anden hund.
Jeg har aldrig set en blåræv - Hvor store er de?
Tror lige jeg må ind og google dem.
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.413
Synes nu heller ikke det virker så normalt igen at en løs hund bare går ud og dræber katte. Men...var de 'hele'? Altså ikke spist? For tænker da, at hvis det er et vildere dyr der har dræbt kattene, så ville det vel også have spist lidt af dem
dec 2006
dec 2006
Hunden gik tilbage til katten da jeg var tilpas langt væk.
Den anden kat kunne jeg ikke se ordentlig, da den lå midt ude på vejen (gik ikke hen for at tjekke).
Hunden var på størrelse med en Alaskan Malamutte, efter hvad jeg kunne se. Den havde lange ben, men gik ikke ned bagtil, som en schæfer. Min hund er på størrelse med en Siberian Husky.
dec 2006
Det er super svært at sige hvad det er for en race. Jeg går rigtig mange ture med Fifi, og den eneste hund jeg har set, der kunne minde tilnærmelsesvis om den, er den malamute, og den er for langhåret.
dec 2006
Den kom ikke mod os, og virkede ikke til at overveje det. Så hvis det kan kaldes sky, så ja. Mange hunde ville jo nok være løbet over, da jeg havde en anden hund, som var MEGET interesseret i at snakke.
Pelsen var grålig, hvad jeg kunne se. Det var mørkt, og den sad lige i udkanten af en lygtes lyskant. Den var fluffy, som en mutte/husky/ulv er, og alt passede på mutte, bort set fra halen, der mindede mere om en ulvs. Hvad jeg kunne se, så havde den intet hvidt i hovedet, men jeg havde meget travlt med at komme væk, så skal ikke kunne sige det med 100% sikkerhed.
Jeg er utrolig bange for ulve - Jeg har ét eller andet med dem, jeg ikke kan forklare. Så da tanken om ulve rygterne strejfede mig, skulle jeg bare hjem i en fart.
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
jeg havde tisset i bukserne af skræk hvis det havde været mig
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.955
Mit bud er stadig en mutte/mutteblanding eller måske en schæferblanding. Grønlandshunden som Anne foreslog var osse et godt bud
jan 2007
Nogen hunde er endda reserveret/tilbageholdende af natur.
Da jeg fik Gaia trak hun sig ud af halsbåndet på vores første gåtur -ingen af os kunne lokke hende til os, så hun blev først fanget da tidl ejer kom.
Og hun er ellers en ganske selskabelig og kælen hund -hun er bare slet ikke til fremmede mennesker, og opsøger heller ikke fremmede hunde hvis hun er på egen pote
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.052
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 88
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.641
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 268
Men det lyder som en spændende oplevelse og håber da vi får opklaret mysteriet
Hvad det er har jeg intet bud på ..
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Det tror jeg nu også jeg ville have gjort.. Ind i bilen hehe
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.129
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Men ellers spændende hvis det altså er en ulv.
jan 2007
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Jeg er glad for at Anne går helt ulve-amok, for så begynder jeg ikke at tænke højt
HVIS vi antager at der er tale om en ulvehybrid som render rundt i det jyske, (som medierne før har nævnt) så MÅ det jo være en forholdsvis tam "ulv" som er sluppet fri. Det ville være eneste forklaring på at den overhovedet opholdt sig i et beboet område.
Men hvor bor du, i forhold til der hvor der sidst er set "ulve"?..
Det er da spændende, også selvom det sikkert bare er en mutte-agtig blanding..
Og nok meget godt at du har været i kontakt med politiet, hvis en stor hund render rundt og slagter katte.. heldigvis virker det da ikke til at den er aggressiv overfor mennesker og hunde!..
havde politiet i øvrigt noget at sige? Måske de havde nogle efterlysninger på hunde, eller haft andre anmeldelser?..
dec 2006
Og det var da en mulighed, hvis sådan en er stukket af.
Jewg søgte på google efter alaskan malamute, og Siberian Husky, og kunne ikke finde nogle billeder, hvor de ikke havde hvide aftegn i hovedet - Denne her havde nemlig ikke.
Til gengæld søgte jeg så "Wolf", og det aller første billede er rimelig spot on, hvad angår farven:
http://akvis.com/img/examples/sketch/wolf-sketch/wolf-photo.jpg
Det har været en spidshund af en art, hvis det var en hund - det er jeg sikker på - men hvilke andre store spidshunde er der? Og ja, det kan self. også have været en blanding.
dec 2006
Har det været en ulv, så skulle de efter sigende være lige så tilpasningsdyg som ræven, men det skal jeg ikke gøre mig klog på - Det er bare hvad andre har sagt.
Politiet havde ikke andet at sige, end at de var OBS på det nu.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
Der er en der tidligere i tråden her der skriver at ulven er meget tilpasningsdygtig og dette har jeg set med mine egne øjne. en gang vi var på vej til Warzawa holdt vi ind på en P-plads i et utroligt skønt skovområde og pludseligt siger en af de andre fra bilen - prøv lige at se den flok hunde der løber der ! Vi talte 27 stk og tre af dem var så modige at de kom indenfor 3 meters afstad for at tikke mad ! det var simpelthen en oplevelse for livet ! den østeuroæiske ulv er at sammenligne med en mellemstor hund i str. og mit gæt er at den max vejer 20 kg men synes meget stor pga lange ben lang krop og stor pels. Jeg har også set ulve rode i skraldebøtter ved rastepladser og hoteller i Polen så jo de tør godt komme helt tæt på os
dec 2008
ja, jeg ved altså heller ikke meget om ulve.. Udover at de er svært beslægtet med hunden..
Men det lyder da som om de er tilpasningsdygtige.. Kunne være spændende om der kom flere rapporter om en stor ulve-lignende hund i dit område i nær fremtid..
Men ER det en ulv, har den nok et stooort område.. Bevæger de sig ikke over store afstande?..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
Anja: Jo, de bevæger sig over meget store afstande..
dec 2006
http://enrin.grida.no/biodiv/biodiv/national/romania/wolf2.jpg
Kroppen passer helt utroligt godt på den jeg så igår. Den luskede nemlig også rundt om katten på en lignende måde. Dog kunne en anden hund nok også luske rundt :o)
Den var dog en anelse lysere i hovedet.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
dec 2006
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 21
Må indrømme at jeg undres over jeres tråde..
Uden at kommentere en enkelt, vil jeg bare henlede jeres opmærksomhed på,..- at ulve blev udryddet i danmark for ca. 200 år siden, p.g.a. menneskers uvidenhed og "sladder" historier.
- Det måtte ulven bøde for.!!
Nu skriver vi 2011. Og det eneste der har ændret sig er årstallet..!
Igennem jeres 45 indlæg er dette gået fra en hund der har dræbt 2 katte til at det måske er en ulv...!!!
Os der kender til ulve og adfærd undres ikke mere over os mennesker.
Men tænk over, hvor hurtigt man kan dømme..uden egentligt at vide noget.
En ulv havde taget kattene med til et roligt sted og spist dem.
- Se indad, inden i råber udad !! Ulven, som alle er facineret af,- måtte betale med sit liv..og nu ??
dec 2008
øøh, jeg tror altså du læser tråden lidt skævt.
TS tænker en ulv (uden overhovedet at være sikker), fordi hun synes det ligner en grundet dens positur og udseende..
Det handler ikke om at den skulle være hverken truende eller farlig, men blot anderledes?..
Skulle det være en ulv, kan det godt være det er an atypisk måde, med at dræbe to katte på den måde. Men det er vel også atypisk for den, at rende rundt inde i byen?..
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 21
Dette er ingen kritik om denne tråd. Men mere et ønske om at være saglige og minimere disse "skræk" historier om ulve, som ikke mange ved noget om.
Ønsker bare at i alle tænker over, hvad alle kommentarene kan medføre i andre tråde, om ulve kendskab eller mangel på samme.
Læser desværre meget herinde som sætter ulven i et dårligt lys igen, igen.
Jo mere kendskab, jo bedre for alle.!
For, hvad er en ulv ?
Hvor mange herinde aner overhovedet noget om dens og deres egen hunds adfærd?
En del får desværre en hund uden at vide noget om racen og hundeadfærd.
Ved godt at ingen taler negativt om ulven i denne tråd.
Men læs om ulve tråde herinde og du vil undres om folks uvidenhed og "formodninger".
Har meget respekt for folks frygt for sådan en oplevelse..
- Men ulven kommer altid på banen, når man er i tvivl !!?
maj 2005
Jeg er godt klar over, en ulv ikke æder mennesker.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.316
Tvivler på du finder mange herinde der ønsker ulven udryddet og tror ikke du mange andre steder finder større fascination og forståelse af dyret uden at lade frygt og panik sløre billedet.
Uanset hvad TS har set er det da spændende.
Da jeg arbejde på Vejle Sygehus mødte jeg altid en ræv på parkeringspladsen efter mine aftenvagter :o) Den kunne finde masser af føde inde midt i byen så den havde tilpasset sig hertil :o)
Megahyggeligt.
Jeg elsker når naturen kommer tæt på :o)
okt 2007
Ville være fedt :o)
okt 2007
Og min kusine bor i en anden forstand til Vejle hvor de har vildt i haverne så de bliver nødt til at sikre deres træer i haven hvis ikke rådyrene skal smadre dem :o)
maj 2005
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 78 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.129
Så stor hund og to døde katte.