Ændret adfærd i 2 års alder Ændret adfærd i 2 års alder
Min næsten 2 årige blandingshund (dansk/svensk gårdhund og fransk bulldog) har inden for de sidste 2 måneder ændret adfærd.
Han er begyndt at knurrer og gø af andre hanner. Dette sker oftes, hvis den anden hanhund ikke underkaster sig. Vi har haft et par voldsomme episoder, hvor det er endt med skammer på en anden hund. Det bekymre mig, da jeg ikke har set denne opførsel før og er bange for hvad det betyder.
Jeg har indenfor disse måneder haft en veninde boende med hendes lille chiwawa og ved ikke om dette kan have en betydning for hans adfærd.
Er der nogen der har erfaring med dette eller kan læse denne adfærd og kan give mig nogle gode råd?
Tak:)
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.202
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Hvad du kan gøre ved det ud over at undgå situationerne ved jeg faktisk ikke
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Umiddelbart er der ikke alverden at gøre ved det...bortset fra at acceptere, at han ikke lige kan sættes sammen med alle mulige andre hunde.
Lad ham istedet hilse på tæver og hvalpe. Der skulle han gerne "være en go dreng"!
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.909
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
Du har en hanhund, som er blevet voksen og ikke gider andre hanner, sådan er det nogle gange med hanhunde, og det må du acceptere. Jeg ville holde ham fra andre hanner, og lade ham lege med tæver.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.509
dec 2008
Hvis han ikke gider andre hanner, så mener du hunden skal tvinges til at ville dette???? Har du nogensinde hørt om egetkønsaggressivitet... jeg forstår slet ikke dine råd.
Hunde skal da ikke kunne med alle..
dec 2008
sep 2010
Vores hanner hilser ikke på andre hanner, når de er voksne. Det er ikke sikkert at der ville ske noget som helst, men jeg vil IKKE ta chancen. Med vores størrelse hunde kan det hurtigt gå galt, så nej tak.
Jeg forlanger at de kan gå forbi andre hunde og blive pænt ved siden af mig i snoren; både på vores gåture, til træning og til udstilling. Og dét træner vi lige fra hvalp af. Så længe de kna det, er jeg tilfreds.
Der er nogle bestemte hunde i nabolaget, som vi lader hundene hilse på, når de er hvalpe og unghunde, men vi slipper dem ikke fri med hver hund, som vi møder på vores vej.
I naturen lægger hanner IKKE og gnubber sig op og ned af hinanden, og det er at bede om problemer at "presse" hunden ti ldet.
Har svært ved at se, hvordan det er dyrplageri at holde sin usikre, kønsaggressive (eller hva det nu er) hanhund væk fra andre hanner.
dec 2008
apr 2010
dec 2008
apr 2010
mar 2009
Det jeg mener, er at Julie skal træne det væk nu. Jeg har ALDRIG sagt at hundene skal være løse, men at hun skal træne med nogle hanner som ikke er aggresive. Og som jeg skrev, hvis han først får lov til at gå i flæsket på en anden, så er hans mission lykkedes og hun fejlet!
Og efter min mening er det dyreplageri, hvis hun aldrig skal regne med at hendes hanhund kan med andre. Der er sgu ikke noget værre, end at skulle advare alle på sin vej og hunden går fuldstændig bananas hver gang den ser en anden hanhund!
dec 2008
og hvad hvis denne hund går i flæsket på en anden.. UPS.. ejeren nåede ikke at se det.. nå ja det var da ærgeligt og en hund, som nu er ødelagt pga et angreb..
og der er ingen af os, som skriver, at det er i orden, at den går Bananas hver gang den ser en anden hanhund, men den skal IKKE være løs med andre hanner..
mar 2009
dec 2008
Tillykke med at dine hunde kan det.. men godt nok dårligt råd at give andre.. og ja jeg har selv terrier, så derfor vil jeg aldrig tvinge min hund til at kunne med andre hanner, da han tydeligvis ikke har lyst til dette.. acceptere deres tilstedeværelse ja.. men alt andet nej!!
dec 2008
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.469
Jeg vil give cynthia ret i at det skal trænes ind med nogen "modelhunde" der kan starte på behørig afstand og så tage det i opløbet og få adfærden rettet så den ikke laver udfald m.m
sep 2010
For der er selvfølgelig forskel på, om det er ved den helt tætte kontakt, som jo KAN undgåes ved at vælge hunde af andet køn til snus, hilsen og leg, eller om hunden går amok, bare den ser en hund i horisonten, og der bare står KILL i øjnene på den.......
Så gi lyd Julie J ;o)
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tusind tak for de mange svar jeg har fået. Er da heldigvis nu sikker på, at denne adfærd er helt normal.
Jeg har inden for den sidste uge haft nogle gode oplevelser med Pablo. Jeg har observeret ham i situationerne, hvor har begynder at rejse hår og det sker som regl, hvis der er blandet en pind ind i, eller hvis hunden er omtrendt på samme størrelse. Det sker kun ved tæt kontakt. Ikke at det sker hver gang. Jeg arbejer lige nu på at han skal ignorerer omgivelserne, når vi går tur, da han vil hilse på alt og alle.
Ændret adfærd i 2 års alder