{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.234 visninger | Oprettet:

Flytte til udlandet med hund {{forumTopicSubject}}

Jeg er i et skrækkeligt dilemma ang min hund. Sagen er den at jeg har mdt en intet mindre end fantastisk mand -fra Autralien. Typisk. Ikke nok med det er på den anden side af jorden men deres krav til karantæne er også et af de højeste hvad import af hunde angår.

Er der NOGEN der har prøvet at flytte til autralien med hund?? Det er nemmest for os at flytte til australien da jeg er uden arbejde og han har et godt job dernede. Desuden er det håbløst at få en udlænding ind i DK med mindre man er millionær og ja -vejret er jo også en del sjovere dernede. MEN -min stakkels lille hund. Jeg har det meget dårligt med at skulle sende den med fly i 24t evt med flyskifte OG oven i det 1-3mdrs karantæne under hæslige forhold ifl mig!!

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre... Min hund betyder alt for mig og min mand betyder alt for mig. Det er hæsligt...



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte til udlandet med hund
  • #1   4. mar 2011 Jeg synes du skal tage din hund med..

    Tænk på at den har det bedst hos dig, mens hvis du skal ud og finde hjem osv. så går den et usikkert liv i møde..
    Karantænen er det, og så har du den hos dig.. helt klart det værd..


    og så tillykke smiley


  • #4   4. mar 2011 Hvor gammel er hunden? Hvis den er meget ung eller meget gammel ville jeg ikke tage den med, men hvis du har en velbalanceret voksen, så ville jeg smiley

  • #5   4. mar 2011 Er enig med ¤ Søster McFluff ¤ :o) Og Tillykke og wow sikke et spring at tage væk fra alt det kendte, men spændende ;o) Ønsker dig alt held og lykke med det hele :o)

  • #6   4. mar 2011 Jeg overvejede 6 mdr udveksling i Australien, men jeg ved bare, at Louie ikke ville kunne holde til at sidde i karantæne. Han ville blive tosset...

    Men hvis det var for good og hunden er mentalt stærk nok, så havde jeg gjort det


  • #7   4. mar 2011 Ikke for at bringe pessimismen ind i debatten, men jeg ville starte med at flytte derned uden hunden. Hvis forholdet så holder og du holder af livet down under, så ville jeg først bringe hunden derned.
    Det ville være frygteligt at lade hunden gennemgå karantæne, hvis den så kort tid efter skulle transporteres hjem til DK igen - og hermed formentlig i karantæne igen igen.

    Mine forældre boede i Australien før de fik mig, og vi har siden besøgt landet i lang tid. Der er fantastisk. Men det er utroligt svært at komme ind i landet på andet end turistvisum til max 3 mdr. Ved du godt det?
    Dengang - i 80'erne - kunne man løse det ved at gifte sig. Men jeg ved ikke om den går i dag.
    Australierne er ikke vilde med at lukke udlændinge ind i landet - og da slet ikke hvis man ønsker at arbejde dernede.

    Held og lykke med eventyret.

    Mvh Malene


  • #9   4. mar 2011 Ejjj ad... Australien er fyldt med fluer, edderkopper, slanger... Og oversvømmelse, tornadoer mv.


    Ja ja.. jeg ved det... Misundelse er en grim ting ;o))


  • #10   4. mar 2011 Tak hvor er i søde. Han kommer herop igen i 3 mdr i næste mdr. Derefter tager jeg tilbage med ham i en mdr eller 2 afhængig af hvor længe min mor vil passe min hund og hvis vi stadig kan holde hinanden ud så gifter vi os. Han kender en i immigrationen og det vil være nok til at få ophold. Det er selvfølgelig en chance at tage men vi svinger så godt på alle områder så det er en chance jeg tør.

    Ang hunden går mine bekymringer på om hun vil begynde at stresse helt vildt under flyveturen og så får et hedeslag eller simpelthen dør af stress. Desuden har hun altid været sammen med mig. Både på mit gamle arbejde og når jeg har været steder så hun er ikke specielt vant til at være alene. I karantænen skal hun sidde i et bur hvor jeg kun må besøge hende 2 gange om ugen og ellers kommer hun ikke ud. Hun er en dansk svensk og MEGET aktiv. Er simpelthen så bange for hun vil blive traumatiseret. Måske jeg bare tænker for meget og giver min hund menneske følelser men hun er jo min baby. Hun er i øvrigt 4 år.


  • #11   4. mar 2011 Puuha, du kan da ikke flytte ned i varmen ;P
    Er da slet ikke misundelig! - Sikke et eventyr smiley


  • #12   4. mar 2011 Kan kun sige pøj pøj med det.

    Australien er et helt igennem fantastisk sted. Og menneskene nogle af de sødeste og mest nede på jorden, jeg har mødt.

    Jeg ville nok vælge at lade være med at medbringe hunden, hvis du er så bekymret for hendes tilstand gennem såvel flyvetur som karantæne.

    Krydser fingre for, at det hele løser sig.

    (Og så ser vi da frem til lidt bryllupsbilleder hehe)


Kommentér på:
Flytte til udlandet med hund

Annonce