{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Dobermann spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Jeg er en pige på 18 år som altid har ønsket mig en dobermann... Og jeg har på ingen måde tænkt mig at anskaffe mig en dobermann nu og her men om nogen år.
Jeg har læst om dem og er kommet frem til det er sådan en hund jeg ønsker.. Men jeg har gnavere og jeg har mange af dem og har på ingen måde tænkt mig at skille mig af med dem... Er det så helt udelukkende at få en dober?

ang. min erfaring med hunde så har vi i min familie haft amstaff og am. bulldog i mange år.. Det har både været familie hunde hvor hele familien har deles om dem og 2 hunde som jeg selv har taget ansvaret for og trænet...
Men det jo ikke helt det samme som en dober :)..
Så jeg tænkte, ville det være dumt at anskaffe sig en fra hvalp af? ville en ældre ikke være nemmere at holde styr på for en første gangs dober ejer ?

Jeg er klar over en dobermann skal have en del motion og en del aktivering.
Jeg er også indstillet på at sætte mig ind i racen osv. til punkt og prikke og jeg vil også meget gerne finde noget hjælp et sted her i københavn som evt. har en del erfaring med hunderacen...

Og igen så ved jeg allerede fra nu af jeg skal have en han hund... Det lyder dumt men jeg klikker bedst med hanner...
Man hvad ville i sige var nemmest indenfor den race? hunner eller hanner?

MVH. Izabella

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dobermann spørgsmål.
  • #1   4. mar 2011 Vi har også en lille blandings hund... hvordan ville det funke ?

• #2   4. mar 2011 Og uden tvivl så har jeg da tænkt mig at give de 8000 kr + sådan en hund koster så den både har tavle og den er avlet udfra "gode" forældre.

• #3   4. mar 2011 Hvis du er klar til en ma gt kamp og du mener du er i stand til at vinde så go for it med en hand smiley

• #4   4. mar 2011 Jeg vil råde dig til at vil du have en dobber der kan med dine gnavere så skal du have den fra hvalp så du har mulighed for at lære den at gnavere ikke er lig snacks smiley

• #5   4. mar 2011 Tore: Spørger som de andre?

• #6   4. mar 2011 Har 2 dobere, og 2 katte det er der ingen problemer med. Men med
    gnavere ved jeg ikke, da den ældste ælsker at fange mus i haven.

• #7   4. mar 2011 Sunshine:
    Jeg vil gerne have en aktiv hund, en hund jeg kan tage med mig ud til evt. hesten og en hund som er frisk på laange ture og træning...
    Og en hund der kan beskytte mig..
    Jeg vil netop ikke have sådan en lille terrier feks.

Og jeg er klar på den skal aktiveres meget og skal trænes ordenligt :)..

Tusind tak for ALLE jeres svar... Havde egentlig regnet med jeg ville blive angrebet pga. min alder *GG*...

Nu har jeg også taget diverse tests om hvilken hund der ville passe til mig og jeg får hele tiden dobermann og amstaff'en frem... men amstaff'en er jo desværre blevet ulovlig... Så latterligt !

Vi har btw. planer om at flytte i hus.

• #8   4. mar 2011 Jeg har en dober på 9 mdr, hun har "sagt hej" til mine rotter. Men ville ALDRIG stole på at hun ikke ville prøve at give dem en karusel tur rundt i stuen. Så de er i et rum for sig selv. smiley Katte er mest kun spændene fordi de løber. Men indenfor er der ikke noget.

• #10   5. mar 2011 Jeg ser ikke noget problem i at du gerne vil have en dobermann og har gnaver samtidig, du kan lære den alt, bare du for den fra lille af så skulle det ikke være noget problem ;o))
    Du kan gå ind på min hjemmeside og læse alt fra standarter på racen til sygdomme ;o))
    (link fjernet)

Og spørg endelig hvis der er noegt du er itvivl om, det er jo det vi opdrættere er til ;o))

Kommentér på:
Dobermann spørgsmål.

Annonce