robust allergivenlig hund robust allergivenlig hund
Jeg er lidt i gang med at undersøge hvilken hund jeg måske vil have når tiden bliver til det, men da min kæreste er allergisk overfor almindelige hunde, skal det være en race som er "allergivenlig" ved godt at der ikke er nogle garentier, men han bor hjemme endnu og der har de 2 hunde af racen løwchen og dem har han aldrig reageret på, så hver søde bare at koncentrer jer om hvilke racer der kunne være mulige for os .
Hunden må meget gerne være aktiv og kunne tåle nogle lange gå ture og "lærenem", jeg er et natur menneske og elsker at være ude og vil gerne have en lille makker med mig, det skal helst ikke være en alt for lille hund da, er vokset op med hunde, og har gået til en del lydighedstræning med de hunde vi havde hjemme da jeg var barn. Håber nogen kan hjælpe mig med hvad jeg evt. skal kigge efter
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Alle er små robuste glade hunde. Alle er allergi venlige.
Vær dog opmærksom på at allergi ligger til racerne så køb hos en ansvarlig avler. Skønne hunde men farlige at købe uden sikkerhed for forældre dyrene er sygdoms fri.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
jun 2010
Så er mine forslag nok ikke noget,
jul 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
Renee: Har overvejet westien rigtig rigtig meget, da den på trods af størrelsen jo ville være perfekt, og størrelsen er langt fra det vigtigste for mig (:
jun 2010
Bare husk det med allergi i racen hvis du bestemmer dig. Der er rigtigt mange Westies med slem slem allergi. Køb kun Westie hvis du har råd til at gå til de bedste opdrættere. For jeres egen skyld. Dette sagt fra en som virkeligt elsker den race.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.318
Oversete racer men bestemt rigtig gode til folk med allergi da de kun har et pelslag, skal klippes og kan vaskes så ofte det er nødvendigt. De er lærenemme (har selv haft 2 kerrier der blev LP1 og den en 2 gange kredsmester samt nr 8 ved DM hos DKK). Det er en aktiv hund som også er rigtig god til Agility.
Hvis du vil vide mere så send mig en PB da det er vigtigt at du får de rigtige linjer og det er en sjælden race.
apr 2006
Følger: 483 Følgere: 473 Hunde: 4 Emner: 742 Svar: 1.212
robust allergivenlig hund