4.224 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Tatiana V
Tatiana V
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Allergivenlig hund med lidt gods i???? Allergivenlig hund med lidt gods i????

Hejsa.
Håber I kan hjælpe mig.

Jeg har læst utrolig meget om allergivenlige hunde, men jeg synts alle sammen er sådan nogle meget små hunde som papillon, coton de tulear osv. De er rigtig søde, men er der ikke nogen allergivenlige hunde, der er lidt mere robuste?
Såsom jack russel terrier eller andre lidt mere kraftige hunde??
Vi bor nemlig langt ude på landet, så det skal være en lidt kraftig/robust hund.

Mange venlige hilsner
Tatiana Vestergaard

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergivenlig hund med lidt gods i????
  • #1   1. jul 2008 Det vigtigste er at finde ud af, om allergien skyldes hundehår - eller hunde"skæl". Hvis det er hundehår, skal du have fat i en hund, der ikke fælder (trimmeracer, pudler, kinesisk hårløs) Hvis det derimod er hundeskæl, så er polarracerne gode, fordi de holder meget på deres hud og fedtlag pga. det klima de er avlet til...

• #2   1. jul 2008 Hvad med pudlen?

Den fåes jo i 3 størrelser

• Tatiana V
    Tatiana V Tilmeldt:
    feb 2008

#4   1. jul 2008 Tak for svarene:o)
    Jeg kan rigtig godt lide mellempudlen, men jeg er lidt usikker på hvor glad manden er for puddler.
    Han er helt vild med dansk/svensk gårdhund, og mellem pinscher og noget ligende.
    Hvis det er hårene man er allergisk overfor, er det så ikke vigtigst med en hund der ikke har underuld, ligesom labrador og schæfer?

• #5   1. jul 2008 Bare lige til info - så kan de mindre hunde nu engang være robuste nok - det er bare udseendet der snyder smiley

Min coton er fx med ude at ride, med på traktoren, i skoven osv. Jeg tror snarere det er et spørgsmål om sindet på den hund du vælger fremfor størrelsen.

Synes i øvrigt at pudlen er et rigtig godt bud!

• #6   1. jul 2008 Tatiana. Nej så vidt jeg ved er det selve pelsen man er allergisk overfor, hvis det er hundehår. Kender nogle stykker der har husky pga. allergi, og de har jo VILDT meget underuld og fælder forrygende meget smiley

• #7   1. jul 2008 Det kommer lidt an på temp. men hvad med nogle af mynderacerne, podengoerne, farao eller lign. ? de har ikke underuld, fælder ik særlig meget og er meget renlige hunde .. Og NEJ de er ikke små skrøblige hunde der intet tåler.

• #8   1. jul 2008 Karina - Det er meget sjællendt det er pelsen man er allergisk overfor, det er skæl og spyt (som hunden jo kommer på pelsen når den slikker sig), derfor kan man også sagtens være allergisk overfor en hårløs når man er allergisk overfor en med pels

• #9   1. jul 2008 Hvad med en Lagotto Romagnole
    se mere på
    http://www.lapinlumon.dk/indexlag.htm

• #10   1. jul 2008 Har hørt om nogle der havde karelske bjørnehunde pga alllergi, kan desværre ikke huske hvilken slags allergi det var.
    Men er det noget med de ikke fælder så meget eller hvorledes?

• #11   1. jul 2008 Lhasa Apso er en fin str. smiley og den er allergivenlig

• #12   1. jul 2008 de fleste mænd siger at de ikke er meget for pudler, nok pga. det omdømme de har fået grundet pelsen, men når man først har fået pudlen så er det ofte mandens kæle dække. det er jo oprindeligt en jagthund, og som andre siger så kan man klippe den ned, det har jeg også gjordt med min den sorte.
    pudlen er idel som allergi hund, for den fælder ikke og det er også begrænset hvor meget hudskel den taber.
    held og lykke.

• #13   1. jul 2008 Soft coated wheaten terrier... Fælder ikke men skal trimmes.

• #14   1. jul 2008 Der findes også piller mod allergi! xD

Jeg kan ikke tåle noget hvis ikke jeg får min daglige pille.
    Skulle engang på sygehuset efter et kvarter med en golden retriever.

Ej, jeg kender ikke andre allergivenlige hunde end coton de tulear og puddelen.

Jeg syntes puddelen er et godt valg.
    Kender en mellempuddel, som bare er så krudtet og så venlig. smiley

• #15   1. jul 2008 ØHMM nu du skriver vild med D/S og mellem pincher hvorfor så ikke kigge på schnauzeren, den er da også allergi venlig!

Jeg er selv allergiker og har pt 5 ruhårede hunde alle vegne, også i sengen smiley

• #16   1. jul 2008 hov, Dina, der var du hurtigere end mig smiley

• #17   1. jul 2008 ps - jeg har allergi overfor orthårs lang og semilanghårshunde, katte, marsvin, og deslige, MEN ikke ruhårede hunde.

det kan være meget forskelligt hvad man reagere på!

• #18   1. jul 2008 Minmand skulle heller Aldig have en puddel. Indtil han så Bella....:0) Mange specielt mænd har det billede af pudlen. Som de ser ud i deres udstillingsklip( løveklip). Så prøv evt at vise ham nogle billeder af oudlen, som den ser ud i de fleste hjem. Der er mange søde herinde, der ikke r klippet sådan:0)

• #19   1. jul 2008 Dina - ja, jeg er så typisk bevis på det smiley ER det virkelig så galt fat med Riesen? Vi har jo også store (pels)problemer specielt på de sorte dværge, tror der har været lagt noget krølhåret(pudel) på for at bevare farven på et tidspunkt. Der er ikke andet at gøre end at avle på pelstypern!
    Men en klippet scnauzer er nu ikke mindre allergivenlig.. de fælder jo heller ikke smiley

• #20   1. jul 2008 Dina - nej os der vil ha' stridhårede arbejdshunde. kommer jo til kort mod de amerikaner pumpede og farvede dulledyr der render rundt i udstillingsringen smiley min tæve fik det at vide i søndags, mere nbenhår ønskes.. er så træls..
    Det er jo ikke til at arbejde med en trimmehund i den ulldne og brune pels der er på de der udstillingshunde.
    dejligt at du har fundet korrekt behårede riesen der kan arbejde, jeg må se dem en dag smiley

• Tatiana V
    Tatiana V Tilmeldt:
    feb 2008

#21   1. jul 2008 Hej alle.

Mange tak for hjælpen. Jeg tror med tiden at jeg vil lokke manden til enten en puddel eller Lagotto Romagnole, Men er den sidste nævnte ikke en meget dyr hund at anskaffe? 12000?

• #23   1. jul 2008 Dina - ja, det er ikke mange der har den holdning til schnauzeren - de fleste er jo bare "familiehunde" elelr udstillingsdyr!! og så er pelsen og arbejdet jo noget der "ikke er nødvendigt"
    Meget flot hjemmeside, rigtig meget læsestof og gode ideer, den må jeg have undesøgt nærmere

Kig evt. ind på vores http://schnauzers.dk

• #24   1. jul 2008 der er osse Carin terrier. dem har min far da jeg var barn, da min søster havde allergi.
    og det er bare en super hund.

Kommentér på:
Allergivenlig hund med lidt gods i????

Annonce