994 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Allergivenlig hund... Allergivenlig hund...

Ville bare nævne for folket, at min kæreste er meget allergisk angående hunde og katte og meget andet... trist liv, men sådan er det jo.
Jeg insisterede på at ville have en hund, og fandt faktisk ud af, at en tæve af amerikans staffordshire terrier er en god allergivenlig hund... Kæresten har ikke haft et eneste tilfælde af allergi med Nellie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergivenlig hund...
  • #1   17. feb 2008 Det lyder da lide underligt... de fælder da? Men det er vist også forskelligt om det er hundens pels (fældning) man er alergisk overfor eller dens skæl (hud).

Men der kan man bare se. Det var heldigt i fandt ud af det smiley

• #2   17. feb 2008 Ja meget... kærestens mor er også meget allerigsk og har meget tiden erfaret at hun hunde.. altså tæver, giver hende mindre allerigske reaktioner..
    Der forligger måske forsøgsbasis der..

• #3   17. feb 2008 Det går stærkt på tasterne Ja meget... kærestens mor er også meget allergisk og har med tiden erfaret at hun hunde.. altså tæver, giver hende mindre allergiske reaktioner..
    Der forligger måske forsøgsbasis der..

• #4   17. feb 2008 Jeg kan nu ikke mærke den store forskel.....Uanset om vi har tæver eller hanner. Jeg kan ikke tåle nogen af dem alligevel:-)) Men det ville da være spændende at få det undersøgt? :-))

• #6   17. feb 2008 Karin... Det lyder fornuftigt..

• #7   17. feb 2008 Jeg har allergi overfor fremmede dyr, men har ingen problemer med vores egne - kun lige i starten.. Tror det handler lidt om tilvænning. Der er jo nogen der sige at hvis man spiser en tot hår så - rent hypotetisk - så burde ens allergi forsvinde.. Så pelsen er lidt ala en vaccine.. Vi har chihuahuaer, og der er ingen forskel om det er tæver eller hanner. Den første uge vi havde hver og en nøs jeg og næsen løb og øjnene kløede, men derefter intet :D. Skønt for din kæreste at hun godt kan holde til at I nu har hund :).

• #8   17. feb 2008 Ja.. for det var ikke hunden der var røget ud!... *GGG*

• #9   17. feb 2008 Jeg har også allergi, men ikke overfor Vito.. tror måske godt at der kan være noget om snakken med at man kan blive immun!

• #10   17. feb 2008 Hej. Jeg har en datter som har en anelse allergi for hunde, da hun fik det konstateret havde vi lige anskaffet os, vores greyhound, vi spurgte lægen om vi skulle af med hunden igen når hun har allergi. Lægen svarede heldigvis NEJ.Han fortalte os at det ikke er hårene man er allergisk overfor men de skel der kommer fra huden og som så sidder i hårene. Hunde med kort hår er altså mindre allergifremkaldende end hunde med langt hår, lægen sagde dog at man kan afhjælpe problemet ved at vaske hunden 1-2 gange om måneden.

• #11   17. feb 2008 Min kæreste havde også allergi førhen. Men jeg ville meget gerne ha hund. Så vi fik først lillle Rex og der var ingen problemer også ville vi geren ha en større hund. Også købte vi Tazzi. Og har ingenting været. Så vi sørger bare for at gøre ordentlig rent tit. Rex er en chihuahua og tazzi amstaff/amerikansk bulldog.

• #12   17. feb 2008 Daniel S: Hahaha.. det er hun da sikkert glad for at høre, altså hunden:)

Kommentér på:
Allergivenlig hund...

Annonce