28. dec 2004 Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 706
En usikker tæve - adfærdshjælp En usikker tæve - adfærdshjælp
Jeg har en tæve på 3 år, som er usikker med andre hunde. Ikke mennesker, børn, andre dyr, biler, cykler osv. Men hunde. Hun rejser det bagerste af ryggen og markerer. Før var det kun med tæver, men en veninde og jeg er begyndt at lufte vores to tæver sammen, da det er en unghund på 14 måneder er der ingenting overhovedet. Men møder vi andre hunde er hun blevet værre efter vi har den anden unghund med så jeg har hende i snor hver gang. Hun piver og virker som om hun gerne vil hilse på, men jeg har ikke lyst til at tage nogen chancer. Hun har aldrig skambidt eller skadet en anden hund. Jeg tror hun endten er usikker eller dominerende. Men idag da mødte vi en flok hanhund hvor en af dem var en kastrat, han var meget knurrende og viste tænder. Quila var meget nysgerrig, men lavede ingen ufald, hun virkede tværtimod meget underdanig over for alle tre hanhund, og lød rundt med dem. Hvad kan jeg gøre for min tæve kan få en bedre selvtillid. Hvis det er donimans eller usikkerhed over hvor hun er i flokken, vil det så være en idé at sætte hende med en ældre hund så der ikke er nogen tvivl for hende?
Tak for hjælpen.
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 651
Så viser du hende du har styr på situationen og samtidig ved hun ved hvad hun skal.
Jeg ville aldrig lade en usikker hund hilse eller lege med tilfældige hunde jeg møder på tur, men vælge nogle faste legekammerater hun kender i forvejen.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.981
dec 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 706
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.981
Det viste sig senere, at hun have både allergi og alvorlige forandringer i hoften. Så der var jo ikke noget, at sige til, at hendes lunte var kort...
Er hun tjekket for smerter i bevægeapperatet?
dec 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 706
En usikker tæve - adfærdshjælp