Vizsla. Han eller tæve? Vizsla. Han eller tæve?
Jeg har valgt at jeg godt kunne tænke mig en vizsla hvalp til sommer.
Jeg skal bo på Nørrebro med hunden i en lejlighed. (jeg ved godt det ikke er det idielle sted for en vizsla men jeg er en aktiv person så folk behøver ikke bekymre sig om det. Så den drejning behøver diskutionen ikke tage )
Jeg skal bruge hunde til en hundeføreuddanelse og træningen kommer til at foregå i fælledparken.
Jeg har altid været mest til han hunde, da det er dem jeg har bedst erfaring med, og jeg har altid været god til at håntere dem når de skulle prøve magtpladsen lidt af.
Men min kennel fortæller at hun ville anbefale en tæve hvis jeg skulle bruge den til redningshund, fordi den er mere koncentreret og være mere villig til at arbejde for mig. Hvad skal jeg vælge? og hvad vil du/ i anbefale?
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
Lige et sidespring så er der ikke noget der hedder at hunden prøver at overtage magten, hverken tæver eller hanner.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 367
Jeg har altid haft hanhunde,uden problemer, og i forskellige racer,men da jeg fornylig skulle vælge hund igen valgte jeg faktisk en tæve og endda en Vizsla :-)),mit hjerte er ikke et sekundt i tvivl om at det er det rigtige valg jeg denne gang har gjort,så lyt til dit hjerte og mavefornemmelse,så går det sjældent helt galt...
Mht Vizsla'en,så har den opdrætter jeg har købt hos,faktisk en ung hanhund på 8 mdr. til salg,så lad mig høre om du er interesseret i et link..
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
Undskyld OT
Personligt har jeg haft begge, men af helt andre racer..
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 23
og til Hanne N jeg har godt set at der var en hund der hed Kaos der var til salg stadig. Er det ham? og hvis det er ham, tror jeg han er ruhåret hvis jeg husker het forkert.. Vil helst have en korthåret.
Jeg synes virkelig det er svært. Jeg elsker Vizsla hanernes stolthed. Jeg synes faktisk det er sjov og have en hund der laver lidt ballade, som man kan finde en løsning på. Ikke fordi Tæver er kedelige, men min erfaring med hanhunde er de lige skal prøve en lidt af.
Jeg har ikke lyst til at have en hund der vil gøre alt uden tøven. Da min hund skal arbejde for mig, skal jeg også kunne arbejde for den.
så derfor tror jeg en hanhund er bedst for mig.
apr 2007
Følger: 38 Følgere: 32 Hunde: 1 Svar: 120
Vi har en dejlig han Vizsla og han vil gøre ALT for at gøre os glade, tit forsøger han selv.
Selv om du skriver at du godt ved det med lejlighed, vil jeg nu alligevel sige- træning kan ikke gøre det for denne race. Den SKAL have mulighed for at løbe, virkeligt løb alt sin energi af... Men kan du tilbyde det, altså fritløb- hver dag- uden snor. Så er jeg sikket på en Vizsla er lige fin en legligheds hund som så mange andre:)
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Man har som opdrætter et ret godt billede af, hvad hver hvalp indeholder, når de når de 6-8 uger.
Og har du gjort klart, hvad du skal bruge din hund til, ved opdrætteren også, hvilken der sandsynligvis vil egne sig bedst.
Vizsla. Han eller tæve?