1.144 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Nogle Grand danois ejere der ved det? Nogle Grand danois ejere der ved det?

Hej alle GD-ejere....

Jeg har bare lige et spørgsmål ang jeres mini-ponyer smiley

Har i oplevet at de er destruktive?
Ødelægger ting, f.eks bamser, møbler, sko eller andre ting, enten når de kun er alene, eller når de leger, eller om det ligger til dem?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle Grand danois ejere der ved det?
  • #1   8. mar 2011 Vi har 4 stk og vi har ikke haft problemer med det, det skal dog siges som hvalp har vi mistet en enkelt sko, men ikke noget alvorligt som at bide i møbler osv. Så nej det synes jeg ikke de er.

Deres eget legetøj bliver skiftet en gang i mellem, men det er mere når der står to stk 60-80 kg hund i hver ende af en fx bamse det holder de ikke til. ;O)

• #2   8. mar 2011
    Om de er mere destruktive end andre racer, ved jeg ikke, men pga deres størrelse og kræfter kan de bare gøre KÆMPE skade på kort tid.
    De skal lære at være alene hjemme, og skal stimuleres, så de er trætte i knoppen, når de skal være alene...

Vi har vores i kravlegård det første års tid og så prøver vi at lade dem gå frit i huset.

Der har været stor forskel på vores hunde og deres tygge-gnave-tendens....lige fra en der ALDRIG har smagt på noget som helst til en der har gnavet sig igennem døre, og nærmest splittet hele huset ad......

• #3   8. mar 2011 Det gjorde min ikke.

• #4   8. mar 2011 Møbler rører mine ikke, men legetøj bliver splittet i atomer.

Lui sørger for at hive piveren ud af ting og Berta klarer indmaden - og jeg rydder op ;o)

Derudover er mine svært begejstrede for polstrede sutsko.
    Men jeg kan jo bare lære at fjerne dem.

• #5   8. mar 2011 Den der tyggede sig igennem alt, var vores første hund; en usikker stakkels hund, som aldrig blev normalt fungerende.

Det klasske eksempel med 1. gangskøbere der falder for den lille hvalp, der sidder og gemmer sig i hjørnet, imens resten af kuldet spurter rundt og leger med hinanden....

Så lærte vi dét!!!!!!......han var SÅ rædselsslagen for at blive forladt, og skreg bare jeg gik ud og tømte postkassen......

Jeg ville ønske at nogen på det tidspunkt havde fortalt os om kravlegården fantastiske evner......

Så sent som igår havde manden glemt at lukke vores hvalp på 7 mdr i sin kravlegård inden han tog på arbejde, og da jeg kom hjem kl 14 stod han glad og tog imod mig i entréen.
    Han havde haft fri adgang til alle rum hele dagen med 3 børneværelser fyldt med bamser, sko, tøj osv, men havde ikke rørt noget af det.
    MORS DYGTIGE DRENG!!!!!

• #6   8. mar 2011 Min forældre har haft et par stykker. ( har en nu )

der har ikke været nogen problemer med ødelagte sager. kun deres ejet legetøj : )

• #8   8. mar 2011 nåååårh.. smiley hehe.

lyder jo fantastisk...

det er nok lidt det samme som med alle andre racer så.. man kan være heldig eller mindre heldig lige på det punkt åbenbart smiley

• #9   8. mar 2011 Hey...

Mine forældre har haft 2 stk på forskellige tidspunkter. Den første var der ingen problemer med overhoved. Han ødelagde intet. Men den anden tværtimod ødelagde alt, mine forældre var lige ved at opgive til sidst da han havde ødelagt hoveddøren.

De fik lavet en god hundegård til ham, men den hoppede han bare over. Så lagde de tag på den, så gravede han sig bare ud under hegnet. De lagde store sten hele vejen rundt, men han var så desperat at han hoppede gennem et vindue, det sad heldigvis løst så han kom ikke til skade. Så var gode råd dyre, men det endte med at de ikke ville give op og efter træning, træning og atter træning plus noget blomstermedicin der beroligede ham, kunne han til sidst være helt alene hjemme uden at lave nogen skader overhoved, han kunne dog ikke være inde i huset alene, men kunne være alene på hele gårdspladsen, og han havde en stor hundegård med et dejligt varmt hus han kunne være i. Det tog dem omkring et lille år at lære ham det, med hjæp fra forskellige personer. Han var en dejlig dejlig hund.

• #10   8. mar 2011 Har fået ødelagt en enkelt mobil - det var dog fordi klumpen valgte meget elegant at placere sin popo på den.
    Tror ikke de er hverken mere eller mindre destruktive end så mange andre racer, men det er klart at hvis du ikke lære den at være alene hjemme så kan den jo nappe noget ting som så mange andre racer..
    Det har nok noget med størrelsen at gøre så de kan jo lave rigtig meget skade på meget lidt tid.
    Indtil videre har det kun været legetøj osv der er blevet splittet ad. MEN det har så også været i atomer.

• #11   8. mar 2011 lyder spændende smiley

ja, det er vel lidt åbenlyst, som med alle racer at de skal lære at være alene hjemme.. smiley men selvfølgelig er det da en god ting at vide smiley

lyder bare som om de er nogle glade hunde der har størrelsen til at splitte alt ad, så de lige skal lære at styre sin "charme" smiley

• #12   8. mar 2011 Jonas j - du skal i hvertfald ikke have for mange nips ting i hale højde smiley

• #13   8. mar 2011 micro - Det har jeg heldigvis heller ikke.. har i forvejen en Golden Ret. som også er glad for at logre med halen. og selv om den dog ikke er helt lige så stor smiley så kan den dælme også logre ting ned fra bordene med sin lange tykke pelsede hale. så de forholdsregler har vi taget og indregnet i vores budget smiley

• #14   8. mar 2011 Det skal lige siges at ham min forældre havde fik de fra Rødovre hundeinternat da han var et lille år gammel. Inden da boede han i en lejlighed i københavn. Det var en hunde psykolog der opfordrede mine forældre til at forsætte arbejdet med ham, ellers var han blevet aflivet. Men synes trods alt at det vigtigste er hunden fik et rigtig godt liv på landet og lærte at være alene hjemme.

• #15   8. mar 2011 Jonas - fornuftigt.
    Men det er helt sikkert en rigtig dejlig hund smiley

• #17   8. mar 2011 Uha ja! Min den sidste lemlæstede en grøn markeringstuch i sofaen, både hun og sofaen var meget grønne længe efter!! Bortset fra det har ingen af dem jeg har haft ødelagt noget som helst, og dog!!! Jeg kom lige i tanke om, at Gaston, min første store dreng, løb med et pænt dækket bord som han ellers lå og sov under, ligesom der selvfølgelig er blevet fejet en del kaffekopper og kagefade af bordene;-D

• #18   8. mar 2011 haha.. ved godt det er som en torn i øjet når sådan nogle ting sker.. men alligevel.. min egen hund ødelagde også ting, men fuldt overlæg (en terrier)
    det er jo lidt charmen ved at have sådan en bjørne bjørn rendende rundt i huset?!

Har i haft svært ved at lære dem at de ikke skal springe op?
    Har en forestilling om at de faktisk ikke hopper så meget op ad folk, pga deres i forvejen udemærkede overblik.. men jeg kan jo tage fejl.. de er nogle "være-tæt-på-og-nusse"-fjolser jo.. :d

• #19   8. mar 2011 Ang at hoppe op, er der heller ikke nogen af vores der gør det, men har også lært dem fra små af at vi kommer "ned" til dem istedet for. Jeg synes ikke det er særlig fedt at komme ud til nogen hvor man har 60-80 kg hængende på skulderne.

Men jo min mand kan godt få dem til at rejse sig op af ham, men kun når han siger godt for det.

• #20   8. mar 2011 Anja - ja, det er heller ikke så fedt at blive overfaldet i krammehøjde når man møder en hund. men det er selvfølgelig også bare at lære dem, at det gør man ikke. det er jo heller ikke mega nødvendigt i og med at de har en god højde i sig selv, så man kan nå dem selvom man står oprejst...

• Bente C
    Bente C Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 1
    #21   29. aug 2013 Hejsa

Vi har fåeten gd merle på knap 3 år for en mdr siden. Han har ik haft det nemt det tidligere stedre underernæret. Ingen kontrol ved dyrlæge. Så det har vi sørget for og spiser godt vi fik af vide intet ville spise her intet problem og tager på 1 kg på 14 dage er flot. Men vi har et problem nå vi tager hjemmefra og kommer hjem. Dørkarmen er revet i styk er faktisk kun den han ødelægger kan hoppe op på køkkenbordet ved vasken. Hva gør vi han har lidt legetøj gider han ik rigtig. Skulle kastere. Gode råd ønskes med kyshånd

Kommentér på:
Nogle Grand danois ejere der ved det?

Annonce