{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.117 visninger | Oprettet:

Grand danois {{forumTopicSubject}}

Vi overvejer at anskaffe os en Grand danois når vi får bygget et hus. Den skal primært fungere som vagthund men skal også indgå i familien. Trods jeg har læst om racen kunne jeg godt tænke mig at høre hvad andres erfaringer er med denne race.

Hvordan er den generelt med andre hunde? vi har fx 2 chihuahuaer, nogle der har erfaringer med disse racer sammen?
Hvor meget koster den ca i foder om måneden? (kvlitetsfoder som fx Hill´s)
Hvor udbredt er det med slem vokseværk hos denne race?
Hvor god er racen til at lære lydighed?

Noget andet jeg bør tage højde for ud over ad og hd og at det skal være en dkk hund??


Grand danois - læs om hunden
Her kan du finde masser af relevante informationer om grand danois.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grand danois
  • #1   31. okt 2008 vi har altid haft grand danois, de er utrolig gode familiehunde, vores er meget imødekommende og glade og passer godt på gården smiley
    vores siger intet til nye hunde, de tager godt imod dem, mala kan bide og nappe dem overalt uden de er voldsomme når de leger.
    når der har været små børn på besøg har de selv ligget i kurven hos dem uden de gør noget.
    - de er utroligt dejlige


  • #2   31. okt 2008 mala er der chihuahua i, så hun er også en lille hund og de leger godt sammen ;p

  • #4   31. okt 2008 Det er også mit indtryk af racen.

    Ved du hvad den koster i foder om måneden??

    Kan du anbafale nogle dkk kenneler?


  • #5   31. okt 2008 tror de spiser ca 1,5 kg om dagen, det er mine forældre der står for det, så aner ikke præcist hvor meget smiley

    jeg ved ikke lige med kenneler da vi havde en tæve og fik en privat han med tavle og dem vi har nu har vi selv avlet smiley


  • #6   31. okt 2008 Tina

    http://grand.kroyer.googlepages.com/


  • #7   31. okt 2008 Vi har en GD.. Og de er dyre i omkostninger, man skal ikke anskaffe sig en GD hvis man ikke har råd til foder.. For de er dyre i drift..

    Men man får til gengæld den skønneste hund.. De er utrolige kærlige.. Men nogen af dem har desværre tendenser til at stresse op i nye sitiationer..

    Det med at den skal være vagthund, det skal nok være at den skræmmer folk væk, når de ser dens størrelse.. Men ikke dens attitude..

    Når vi kommer gående med hele flokken, så undgår langt de fleste at snakke med Nelli, og går gladeligt hen og snakker med Dodo... De må kan se den ro som GD'en udstråler..

    Men godt valg af hund !!


  • #8   31. okt 2008 De fleste Grand Danios er god til andre hunde.
    Man kan vel godt opdrage dem til vagthunde, men tror ikke det er den vej du skal gå, ville næmere gå efter en rotte eller en dobermand..
    En Grand danois er kun skræmmende pga dens str. de er meget følsomme og kan ikke lide den hårde facon.
    De kan skam blive rigtigt gode i lydighed, i usa bruger man dem også til agiily.

    Vores lille mand spiser ca 800-1000 gram omdagen.


    De elsker børn og er meget forsiktige i deres selskab.

    Håber det gav mening, men som sagt vis i skal bruge en vagt hund, ville jeg gå i en anden retning, men det er der sikkeret forskellige menninger om

    Tjalfe


  • #9   31. okt 2008 Tak for jeres svar.

    Jeg er klar over at den ikke er avlet til at være vagthund. Men har hørt at den godt kan alarmere og så ville nok de færreste gå ind til en fremmede GD smiley
    Har tænkt meget over mange af de racer der er avlet til vagt. Men racerne siger mig ikke så meget som en GD. Synes det er en skøn hund. Og det skal jo gerne være en hund man også kan lide og ønsker indgår i familien, hvilket jeg har hørt at GD har meget brug for. Den skulle blive ret fornærmet ved at blive lukket ude fra familien.

    Ved de koster meget. Og dette må ikke komme som et chok for os derfor undersøger vi det allerede nu for vil aldrig gå på kompromi med foderkvaliteten pg.a. penge,

    Men den er jo nok lidt dyrere i drift en vores to chihuahuaer smiley


  • #10   31. okt 2008 De er generelt gode til børn ikke? Altså børn som er opvokset med hunde og ikke får lov til at behandle dem som legetøj.

    Nogle der ved hvor slemme de er med vokseværk?


  • #11   31. okt 2008 Undskyld Tjalfe, så lige dit svar mht. børn.

    Nogle der i øvrigt er bekendt med de blå GD og pelstab? Forekommer det også hos DGén`?

    Synes de er så smukke de blå men ønsker ikke de får en grim pels pg.a. farven ligesom de blå chihuahuaer.


  • #12   31. okt 2008 vil ikke sige de fælder men der er da en masse blå hunde hår på vores gulv.
    Men det er overhovdet ikke slemt.. i hvert flad ikke her hjemme


  • #13   31. okt 2008 Vores har ikke de store problemer med fældning...
    Ang. lydighed, så kan de sagtens blive gode, men det kræver lidt..
    Groggy og Bufas har da fået 1 pladser he he..


  • #14   31. okt 2008 1. Jeg syntes det er en god hund, med andre hunde.. Men det er jo forskelligt fra hund til hund.. Hvis man lærer den fra hvalp at den skal kunne omgås med andre hunde, så burde der ikke være de store problemer.
    2. Mine fuldvoksne hunde ligger på omkring 1100 kr. pr. månede, det er så også Royal Canin (0:
    3. Vokseværk hmm. Ja det kan forekomme, men ikke noget jeg har set hos mine (0:
    4. Ang. lydighed, så syntes jeg det er en super hund (0:
    De er meget nemme at tage til sig (0:

    HD+ AD er en go idé. Skal da lige siges at der altså også findes andre seriøse opdrætter udenfor dkk - jeg syntes da personligt at jeg gør et godt stykke arbejde med mit opdræt. (gider ingen diskution om hvem der er bedst, dkk er størst og vil derved få mest opbakning).
    Håber du kunne bruge mine korte svar (0:
    Har en hvalpekøber som kommer og henter deres vuf, så kan ikke lige hænge på så længe.
    Kram


  • #15   31. okt 2008 Har været inde og læse på det link I har givet. Det virker som et kanont opdræt.

    Med blå farve tænker jeg ikke på fældning. Ved godt at en GD fælder med de små stride hår. Men hos chihuahuaen får de blå ofte hårløsepletter der ligger genetisk til den blå farve. Tænkte om det var det samme hos GDén`?

    Tilsalg: 1100 pr hund om måneden? Puha hvordan kan det blive så dyrt? altså udelukket i foder?

    Nej vi gider bestemt ikke nogen kamp og hvilket klub man tilhører. Har selv en i dru. Grunden til at jeg med denne race ønsker dkk er fordi det er nemmest i denne klub at gå tilbage og se hvilke aner der ligger bag. fx for at tjekke op med ad/hd, forstørret hjerte mm.


  • #16   31. okt 2008 Ja, de er dyre i foder ! hvis du regner med 1 kg om dagen, og en sæk med 15 kg fra Royal canin koster 540 kr, så bliver det let 1100 kr.. og det er uden olier og diverser der kan kommes i foderet !

  • #18   31. okt 2008 Tina K: Mine spiser - som linette skriver et kilo om dagen.
    Der er ca. 15 kilo i en pose, så det vil sige 2 poser om måneden.
    I starten (hvalpeperiode) spiser de for mindre. Mine 2 måneders spiser ca. 400 gr. om dagen... Det er alligevel en hel pose Royal Canin foder om måneden til en 2 måneders hvalp..
    Deres store behov for mad, gør også GD'en til en af de dyreste at opdrætte - så man skal virkelig have 'pasion' for det (0;



  • #19   31. okt 2008 Men Tina - syntes også du skal kigge på den link som søster MacFluff kom med. Har set deres side og der er masser af gode informationer at hente (0:

  • #20   31. okt 2008 Linette: Ja det er jo ren matematik hehe.

    Pinky babs: Jamen det tror jeg at jeg vil gøre for de virker utrolig seriøse. Kan bestemt godt lide det jeg læser på deres hjemmeside.


  • #21   31. okt 2008 Tilsalg: Har skam læst hver en detajle på deres hjemmeside smiley

  • #22   31. okt 2008 De 2 GDer vi har er begge rigtig gode til børn og små hunde, dog har de vist aldrig leget med nogle mindre end fransk bulldog.

    Du skal regne med ca 700-1000g foder om dagen, de spiser jo en del.
    Husk at racen har tilbøjelighed for mavedrejning, derfor er det vigtog at hunde får fred og ro før og efter et måltid. Den skal gerne have sin mad over 2 gange så den ikke skal spise den store mængde på en gang.

    Vores er begge rigtig gode vagthunde, men på hver sin måde. Cairo beskytter hvis han er ude (ingen kommer ind uden at have fået lov) Og Guffi er den der gør hvis nogen banker på døren.


  • #23   31. okt 2008 Stavefejlene er ganske gratis idag *g*

  • #24   31. okt 2008 Tudefjæs: ved det om mavedrejninger. Det er jo generelt for alle dem med dyb brystkasse. ogt synes også at selv om man ikke har en race med tilbøjelighed til mavedrejhninger bør man tænke på ikke at fodre den lige før og efter motion.

Kommentér på:
Grand danois

Annonce