886 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

til Grand danois-ejerne :) til Grand danois-ejerne :)

Hej GD-ejere...

Jeg har jo desværre mistet min hund, og har ikke lyst til at leve uden en hund. så jeg er begyndt at tænke over hvad den næste hund skal være for en slags.
Jeg er super forelsket i hunde-racernes Apollo, -Nemlig den store blide kæmpe, bedre kendt som Grand Danois.

Jeg har selvfølgelig læst en maaaasse på nettet på diverse sider osv.

Men jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre fra jer der ejer sådan en bjørn, hvad man skal være forberedt på, udover størrelsen smiley

Hvad jeg lige burde tænke over og hvad det kræver osv.

Har som sagt selvfølgelig læst masser sider, indlæg, klubber, historier og alt muligt andet....

Men men, hvis du mener du lige vil sige noget ang GD'eren, så kom glad, kom frisk smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  til Grand danois-ejerne :)
  • #1   8. mar 2011 Du skal være OBS på AD/HD, hjertefejl og mavedrejninger.
    Og hvis du ikke bryder dig om savl ville ejg nok også vælge en anden race :b
    Og som jeg sagde i den anden tråd kan deres hale vælte en del, inklusiv små børn smiley

• #2   8. mar 2011 Hov det kunne misforståes.

Mener selvfølgelig ikke ADHD som i damp men som i hofte og albuelesdyplasi .

• #3   8. mar 2011 Vi har haft Gd i en del år efterhånden, og INGEN af vores har savlet!!!

Måske liiige efter en tår vand, men savl er ikke er generelt problem hos racen...ikke de nordiske typer ihvertfald. Vælger man de sydlige tungere typer, er der som regel mere læbe på dem og dermed mere savl.

Hvor bor du henne i landet???
    Der er udstilling i Tønder i starten af april, Korsør weekenden efter og i Næstved i påsken, hvor der er rig mulighed for at komme og se vores smukke kæmper.

Racen er IKKe specielt "plaget" af HD og AD, men man skal self tænke over at det er en race der vokser MEGET og HURTIGT og dermed skal passes på.

Mavedrejning kan ramme GD´en som alle racer med dybt bryst. Der er forskellige fif og ideer til hvordan man kan forebygge det, men det er et område, der er så lidt viden om.
    Det der er vigtigst er, at man kender symptomerne og kan reagere på disse.

Jeg kna kun anbefale racen.
    Den kræver tid, konsekvens, KÆRLIGHED, tålmodighed, men så får man også en FANTASTISK hund!!!

Skriv gerne, hvis du vil vide mere ;O)

• #4   8. mar 2011 Micro - jo tak.. ADHD ja det ku da være enormt fedt med 80 kg GD med damp og uro i benene smiley

okay. jamen savl og alle de ting generer mig overhovedet ikke.. Det er lidt en charme når de savler...
    Mavedrejninger, synes jeg at jeg læste at man skulle passe på, og de skal helst ligge stille op til 45 efter de har spist, fordi mavesækken ikke sidder fast, og kan derfor "hoppe over" tarmen og lave "knude" smiley

Jamen jeg bor på Møn. så hvis jeg skal kigge, bliver det nok næstved smiley det ku da være fedt at se smiley tak for info smiley

Nej jeg kan forestille mig at man skal passe på med motion osv og skåne deres hofter og albuer mens de vokser. læste at de tog op imod 3 kg på om ugen smiley chok.... så det skal jo være helt på hvalpens betingelser...

Synes i at de har været svære at træne lydighed?

synes der står flere steder at de er intelligente, med "trang" til dominans, så man skal træne konsekvent og meget tidligt. og de gider ikke altid reagere på en kommando pga dovenskab smiley er det sådan nogenlunde rigtigt?

• #5   8. mar 2011 Altså dem jeg har trænet i almindelig lydighed er gået ganske fint.
    Min erfaring er at mad er vejen smiley
    Men ganske som du siger kan nogen af dem godt være lidt dovne:)

Har ikke oplevet at en GD ville dominere endnu.

• #6   8. mar 2011 Og ja de vokser ekstremt hurtigt smiley

• #7   8. mar 2011 Gran Danoisen er den mest kærlige hund der findes!
    Synes ikke min var svær at opdrage da vi først lærte hinanden at kende..
    Hun var MEGET trofast, og blev en dag faktisk ret sur på et par fulderikker der kom for tæt på mig. Ved ikke om det ligger til racen, eller om det bare var hende som havde den form for adfærd smiley
    Er sikker på du ikke vil fortryde en GD !

• #8   8. mar 2011 Sanne - Jeg har faktisk oplevet at de fleste af de grnad danois jeg har haft ikke har kunnet lide fulde mennesker. Men skal ikke kunne sige om det er typisk for dem.

• #9   8. mar 2011 Hvor underligt!! smiley
    Men tror også det har noget at gøre med, at de er så trofaste som de er. Er faktisk sikker på hun var fløjet på en af dem hvis ikke jeg havde hindret hende. Og det er ikke fordi hun var agressiv, men beskyttende smiley
    - Men en dejlig hund smiley

• #10   8. mar 2011 Jamen de er uden tvivl rigtig dejlige smiley

• #11   8. mar 2011 lyder altså bare fantastisk....

lyder som en hund lige for mig, mine behov, osv.
    dejligt dejligt!!!

Mad er vejen? lyder fornuftigt i hvert fald smiley hehe

• #12   8. mar 2011 De har enormt meget personlighed, og et lille "be om" hjælper også på det.
    Dermed forstået at det ikke er en hund ,som man kan tvinge til noget, hvis det ikke lige passer dem ;O)
    Lydighed kræver konsekvens og som jeg nævnte før tålmodighed.

Vores er bestemt IKKE begejstrede for fulde mennesker....ikke engang hvis det er min egen mand der kommer dinglende hjem.

Vores sidste han blev MEGET beskyttende på en gåtur sidste sommer, hvor der kom 3 braller-røve brusende forbi.
    Normalt var der INTET der kunne ryste ham, men fra mange meters afstand sænkede han hovedet og skulede til dem. Og da den ene nærmede sig (Orh hvaaaad maaand, prøv lige at se den KALV dér-agtigt), så brummede han så jorden gyngede, og jeg sagde, at det vist bare var bedst, hvis de gik stille videre.

De blev ret ædru ret hurtigt og gik STILLE OG ROLIGT forbi os.
    Det ER en følsom race, der ikke nødvendigvis kaster sig i armene på folk, men gerne selv vil tage initiativet.
    Det må man så acceptere. Men når de så er tøet op overfor folk, er de nærmest ikke ti lat skrabe af igen.

Der er SÅ meget personlighed i de hunde, og det giver masser af sjove situationer og grin, fordi de til tider kan virke helt menneskelige i deres udtryk ;o)

• #13   8. mar 2011 Maibritt - Det lyder da fantastisk...
    Det med fulde mennesker.. tja, jeg bryder mig nu heller ikke selv om dem smiley

jeg kan godt lide tanken om at de er så "voksne" og har så meget personlighed, men stadigvæk er nogle bløde klumper.
    har haft kigget på lidt forskellige racer, men jeg må nok indrømme at den hund jeg bedst kan se mig selv med når jeg lige lukker øjnene og tænker, det er altså GD'en. Tror vi ku blive gode venner, mig og sådan en.
    Vi ville passe meget godt sammen både med temperament og personligheden smiley

• #14   8. mar 2011 Vi har pt 2 stk på matriklen.
    Nova på 2 år aka HERSKERINDEN og så Cæsar på 7 mdr aka TOSSERIK

På trods af hans kun 7 mdr er han SÅ afbalanceret i sit temperament og kan lege i haven med børnene uden at bodyslamme dem.
    Vores børn er 2,5 og 8, og jeg får gåsehud af glæde over at se dem og den gule "baby" på 55 kilo spille bold med ham eller kaste med pinde med store smil og grin.

Vores hunde supplerer hinanden rigtig godt. Nova er til tider ret reserveret overfor fremmede, men dér kommer Cæsar så ind over og agerer "is-bryder", og i løbet af 30 sekunder har gæsterne to hunde der smyger sig om benene på dem.

Den eneste fejl de har er, at man kun når at have hundebaby i kort kort tid. Så som de kloge koner siger, når man får børn;
    NYD DEM IMENS DE ER SMÅ!!!
    Der er bare ikke noget bedre end en 15 kilos rynkefjæs med skind, ører og poter i str XXXXXL og et hjerte der matcher til ;o)

• #15   8. mar 2011 hvor dejligt...

Er bare helt solgt.... smiley

• #16   8. mar 2011 Forståes!!!!! ;O)

Har du sporet dig ind på farvekombination osv...?

• #17   8. mar 2011 GD er en fantastisk race.. Har selv haft en og hun var mors lille skødehund med mindreværdskomplekser (hun troede hun var en chihuahua).. Kan kun anbefale den race.. Desværre måtte jeg gå af med min pige da hun ikke kunne trives i vores hus på Lolland.. Ved at hun idag har det godt hos en ung single fyr på østerbro.. smiley

• #18   9. mar 2011 puha, nej jeg synes lige at det med farver osv. det skal jeg lige have lidt mere styr på.
    Synes nemlig der stod et sted at nogle farver er nemmere at have med at gøre end andre.. synes det lyder lidt underligt...

Men egentlig gør det mig ikke den store forskel hvad farve de er.. men er da lidt forelsket i den sorte eller blå slags smiley

Jeg vil egentlig gerne bare have en dejlig GD, og det kommer vel ikke så meget an på farven smiley

Kommentér på:
til Grand danois-ejerne :)

Annonce