1.559 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

løbetid - betændelse - udflåd ? part 3 løbetid - betændelse - udflåd ? part 3

som opfølgning til den her tråd:

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=451529

så fløj vi til dyrlægen kl 17.10 og fik hende undersøgt og senere scannet og det viste sig rigtigt nok at livmoderen var betændt og hun havde alle tegn og på livmoderbetændelse.

jeg fik valget mellem at vente en dag mere og se tiden an, med stor risiko for at vågne op med en dødsyg hund og en minimal risiko for at antibiotika vil hjælpe.

alternativt ville dyrlægen operere med det samme og fjerne alle forplantningsdele som sikkerhed.

NU er min lille 10mdr gamle tæve under kniven og jeg forventer at hun er hjemme igen om nogle timer

VRÆL!! - snøft og øv :-<(

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løbetid - betændelse - udflåd ? part 3
  • #1   8. mar 2011 For det første! Rigtig godt at du kom afsted!!!! DEjligt at høre at hun bliver behandlet nu.

For det andet så føler jeg med dig, det er ikke rart at efterlade sin elskede ved dyrelægen og så når det er så stor en operation!

Held og lykke med smuksakken!

• #2   8. mar 2011 Jeg synes, det lyder som den helt rigtige beslutning, selvom det selvfølgelig er super ærgerligt og trist lige nu.

Super godt du kom afsted og god bedring med hende, når du får hende hjem smiley

• #3   8. mar 2011 Godt at hun bliver behandlet nu .. Det er jeg glad for at høre..
    Synes du reagerede rigtig flot og traf det rigtige valg ..

Held og lykke med hende.. smiley

• #4   8. mar 2011 det er trist , men godt du kom afsted med hende smiley , for år tilbage blev vores GD tæve fejlbehandlet af dyrlægen . Han gav hende Antibiotika uden at have røntgenfotograferet hende først , for at se hvor slemt det evt stod til , 3 dage senere sov hun ind hos en anden dyrlægen , da var livmoderen sprunget smiley

• #5   8. mar 2011 Nåå synd for både hunden og dig I skal igennem det her, men er enig med de andre, godt du tog af sted med hende :o) så det ikke endte helt galt!

• #6   8. mar 2011 Susanne: Føj da stakkels hund og hvor må I have været knuste :o(

• #7   8. mar 2011 Hvor er det godt du kom afsted med hende, og rigtig god bedring med hende, vi krydser fingre for hun hurtigt er frisk igen.

• #8   8. mar 2011 Pyha da :o( rigtig rigtig god bedring med hende kan godt forstå at du ikke tog nogle chancer.

• #9   8. mar 2011 God bedring.

• #10   8. mar 2011 Godt du kom afsted med hende !!

Krydser fingre for hun snart er ovenpå igen.

God bedring med hende.

• #11   8. mar 2011 Rigtig god bedring til vovsen.
    Havde dyrlægen et bud på hvordan betændelsen var opstået?

• #12   8. mar 2011 Min tanke går godt nok på den abort sprøjte :o/ Selvom jeg for ikke så længe siden så nogen i en tråd skrive den nye ikke skulle kunne gøre det....

• #13   8. mar 2011 jeg fik lov at se på de fjernede dele og drlægen lagde et lille snit i livmoderen, hvorefter det vætede ud med puds (betændelse)
    den var ikke så hævet som jeg havde forventet, men det var tydeligt at både æggestokke, livmoder og livmoderhalsen var spændt og belastet.

jeg tvivler på at man via naturlige eller medicinske veje kunne redde forplantnings organerne, så det var det helt rigitge at gøre og det rette tidspunkt.

Trist at jeg ikke kan få hvalpe på danmarks sødeste SBT, men håber hun får en god og ukompliceret fremtid alligevel nu

• #14   8. mar 2011 Ja det er trist, men heller have hende i live i mange år endnu :o)

• #15   8. mar 2011 Har du så fået hende hjem nu?

• #16   8. mar 2011 ja hun ligger og ryster her ved siden af mig og prøver at komem ud af narkosen

• #17   8. mar 2011 Nåå lille pus.... Håber virkelig det vil gå hende godt, at der ikke bliver mere nu...

Og Takker for alt du har skrevet herinde, det lære vi andre jo lidt af :o) Ville være kanon når og hvis du har lyst, at du f.eks. i det album hvor du har det billede kopi paster din tråd fortælling ind, så vil andre kunne hitte det hvis de søger på det :o)
    Jeg har f.eks. et album der hedder Sygdom som omhandler hotspot, så søger folk i fotoalbums på hotspot er mit album det ene af dem der kommer frem :o)

• #18   8. mar 2011 ja vild jeg gerne

søger du på "lungeorm" finder du også en lang og god omtale fra mig på det område

• #19   8. mar 2011 Det lyder godt :o)

Jo mere folk gør sådan noget, jo nemmer er det at få en ide eller at se på billeder hvad der evt. kan være galt med ens egen hund imens man måske alligevel sidder og venter på man skal af sted til den tid man har fået hos dyrlægen ;o)

Meget held og lykke med hende! *Kram* herfra mig

Kommentér på:
løbetid - betændelse - udflåd ? part 3

Annonce