Endnu 8 hvalpe nedslagtede {{forumTopicSubject}}
R.I.P
Dyrevelfærdsenheden hos Bornholms Politi måtte fredag løse en af de mere triste opgaver. Otte hundehvalpe der kunne anvendes som kamphunde måtte køres til aflivning.
Da den nye hundelov blev indført, blev der taget visse hensyn til eksisterende ulovlige hunde og deres ejere - dog under visse betingelser. Blandt andet må det, der nu ifølge lovgivningen er defineret som kamphunde, ikke parre sig og få hvalpe.
Men i sidste uge fik Bornholms Politi en henvendelse fra en hundejer på øen, der fortalte at hans to hunde havde fået hvalpe der var omfattet af lovgivningen.
Fungerende efterforskningsleder Hans-Henrik Dam fra Bornholms Politi oplyser til TV 2/Bornholm at de otte hvalpe efter aftale med ejeren blev kørt til aflivning hos en dyrlæge.
http://www.tv2bornholm.dk/moduler/nyheder/news.asp?id=53426
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.062
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Nedslagtning, naaah ikke i mine øjne.. Det gør ikke ondt på vapserne at blive aflivet.
Men til gengæld burde klovnen få en ordentlig bøde for at handle så uansvarligt!
apr 2009
Følger: 83 Følgere: 99 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 719
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.294
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.436
Mener sådan noget normalt kaldes Aflivning!!
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
og aflivningen har ikke været hverken mere eller mindre brutal end hvis en hver anden hund bliver aflivet..
jeg er i mod man afliver raske dyr - men den enste der her er at klandre er hundeejeren. kan man ikke engang holde to hunde adskildt for at undgå at de formere sig - så bør man slet ikke have hunde som kræver så specielle hensyn.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
Hvorfor skulle forældre hunden aflives?? for at straffe ejeren?? der er kun en måde at straffe en ejer på, og det er penge pungen, bøden skal bare være stor nok og trækkes over skatten.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
De er vel bare blevet aflivet .det foregår altså ganske humant med en sprøjte helt som når vi andre af den ene eller anden grund skal have aflivet en hund.
Det er self trist, men det er ikke politiet eller loven der skal have på puklen her, men derimod den tumpe der valgte at avle på en ulovlig hund.
Selvom man kan være nok så uenig i den nye hundelov, så er det stadig ejeren der har taget beslutningen om at risikere et kuld hvalpes liv.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.123
mener godt man kan gå derhen og kalde det nedslagtning, når nu det er hvad 3. gang Bornholm siden loven trådte i kraft, har slået sunde og raske kuld ihjel.
Der har jo ikke på nogen måde foreligget noget som helst sygdom, skavanker eller andre lidelsér til årsag for at de skulle slåes ihjel -
ja, jeg ved godt man skal overholde loven, derfor ville jeg heller aldrig klandre politiet, da de som sagt også er mennesker...
men de mennesker der har godkendt denne lov - og givet ok for at slå uskyldige dyr ihjel...
den eneste grund til det lykkedes der på Bornholm er jo, at de har egen dyrlæge tilknyttet, det må næsten være den samme der gør det hver gang...
eftersom at stort set alle andre dyrlæger i landet samt dansk dyrlægeforening nægter at aflive sunde og raske dyr!
--
sep 2007
nogle dyrlæger nægter ja, men så langt fra alle.
og jeg vil give dig ret så langt at det er trist, men tror du på nogen måde man får stoppet folk i at avle, hvis loven sagde "men vi afliver selvfølgelig ikke raske hunde" ?
jul 2007
aug 2008
Jeg vil gentage mig selv - du skader sagen mere end du gavner den, Line, ved konstant at ride den kæphest og bruge den slags overdrevne ord!
Uanset om loven er åndssvag så overhold den, vis ansvarlighed, så loven kan blive ændret igen. At udvise civil ulydighed vil kun medføre yderligere stramninger - det er vel ikke det, du ønsker?
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.436
Dét er da ham, der nu er skyld i at en kuld raske hunde ska aflives.
maj 2008
Men vi ved altså ikke hvorfor eller hvordan vedkommende er endt med at få disse hvalpe...
og der kan ligge mange begrundelser for hvorfor man ikke kunne afbryde graviditeten, samt at der også kan have været tale om et parringsuheld...
i bund og grund synes jeg ikke man som hundeejer fortjener den behandling,
at skulle opføre sig og gøre alting modsat og anderledes alle mulige andre hundeejere, når man selv og ens hund jo fuldstændig blender ind i mængden af hundeejere i DK.
Jeg har hele tiden sagt, at der bør gøres op med dyremishandling, og at særligt hundeejere trænger til en ørefigen hvis ikke de tager deres ansvar som hundeejer alvorlig. Men med det sagt gælder det altså ALLE hundeejere....
Man kan simpelthen IKKE marginalisere folk på den måde!
maj 2008
jan 2007
Der skal nok være flere der har det ligesådan, men derfra og til stort set alle dyrlæger er altså et meget langt stykke.
Og nedslagtning lyder altså noget mere dramatisk end det er -de har fået en sprøjte og er så døde af det. Der har hverken været lidelse eller andet forbundet med dette.
Det er trist ja -men det er stadig den tumpede ejer og ikke loven, politiet, dyrlægen eller andre du kan bebrejde
aug 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Den der skulle nedslagtes var den idiot der brød loven ... En af dem som er skyld i at listehundeloven i dag er en realitet !!
Politiet har gjort det rigtige. Ingen led heldigvis overlast.
Hvalpene har ikke lidt ved at blive aflivet. De ville have lidt ved at blive sendt ud til en masse kriminelle unge.
Kan lige se 8 til af disse hunde fra en uansvarlig kriminel nar af en hundeejer som videreformidles til 8 andre kriminelle idioter (de bryder loven hvis de anskaffer sig sådan en hund så chancen for at de har en høj nok IQ til at følge loven ang. at bruge mundkurv og snor er minimal) som med stor sandsynlighed avler videre og fortsætter med at gøre hvad de kan for at at få endnu flere hunde på forbudslisten.
Overskriften skulle nok hellere have været "HURRA en af de uansvarlige listehundeejere straffet !!" og så kan vi glæde os over at vi hvis politiet tager sig endnu mere sammen og får udryddet resten måske en dag igen kan begynde at pille hunde AF listen i stedet for at putte dem på ...
sep 2007
i mine øjne er der ingen undskyldning for ikke at passe på sin tæve i løbetid (særligt ikke når den er af en race der ikke må avles på)
og hvis der var, er der i hvert fald ingen undskyldning for ikke at få afbrudt drægtigheden
(særligt ikke når den er af en race der ikke må avles på)
jul 2007
okt 2007
Hvis du vil have dem AF listen så må man gribe ind over for de uansvarlige kamp/muskelhundeejere som er skyld i at loven i dag er en realitet. Og det er det Bornholm gør.
Hvorfor ikke støtte os i kampen for at udrydde uansvarlige listehundeejere i stedet for det der pjat.
Det er den ENESTE måde vi en dag igen kan gøre os håb om at måtte eje disse skønne racer.
maj 2008
ENHVER der kender mine holdninger og har læst hvad jeg har skrevet ved udemærket at det er lodret løgn -
sagde det også til dig for ikke længe siden, men du synes åbenbart ikke din tid er mere værd end at bruge til at svine mig til...
gider simpelthen ikke høre på jeres personlige tilsvininger og udhængninger, så ja, I ryger naturligvis på filter, da det ikke er første gang det her er sket!
maj 2008
BIG - Bull Image Gruppen, ALPHA-adfærdscenter, og FAIRDOG foreningen kæmper en stor og brav kamp om at få anulleret og omstødt loven og bremse den øgning af racer der kan stå for samme tur -
ingen fortjener at blive stemplet på den måde,
og det er uden tvivl noget der kan mærkes i hverdagen som almindelig hundeelskende lovlydig hundeejer.
Går også stærkt udfra, som jeg kunne forstå ovenover, samt hvad jeg har hørt, at rottweilerklubben netop indgår samarbejde med BIG (fra dansk terrier klub)
BIG, ALPHA og FAIRDOG er alle tre meget skarpe, og har samarbejde med dyrlæger, kenneler, trænere, DKK - og har før, under og nu også efter været i fuld gang med foretræder og diverse henvendelser og beviser der kan kræve omstødelser.
Men, ja, det nytter ikke det store, hvis hver mand kun vil sejle i sin egen jolle med sine egne racer - da vi pt. taler om minimum 25 hunderacer der direkte og indirekte nu hænges ud som møgdyr og dræbermaskiner.
- Og så havde jeg nok forventet at en ejer af en rotte der havde gidet sætte sig ind i hvad der foregår/foregik omkring vores hunde, havde set dette -
men tydeligt har man heller ikke gidet læse dette!
maj 2008
jeg forstod ikke helt det du skrev?
jan 2007
jeg er ikke enig i den nye hundelov, men jeg glæder mig alligevel over at Bornholms politi rent faktisk håndhæver den eksisterende lovgivning. For den eneste måde at få ram på de uansvarlige hundeejere, er altså hvis man gør det dyrt og besværligt for dem.
Det kunne så efter min mening osse være gjort med den gamle hundelov, men igen, tumpen her er ikke loven men ejeren der vælger at avle velvidende at racen er ulovlig
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
*Da den nye hundelov blev indført, blev der taget visse hensyn til eksisterende ulovlige hunde og deres ejere - dog under visse betingelser. Blandt andet må det, der nu ifølge lovgivningen er defineret som kamphunde, ikke parre sig og få hvalpe.*
Hvordan f**den kan det så komme som en overraskelse, at de hvalpe er ulovlige? De kunne have været undgået.
At man ikke er enig i lovgivningen betyder ikke at man skal sk**e p lovgivningen.
Jeg er heller ikke tilfreds med kun at køre 110 må visse strækninger på motorvejen, når der ingen trafik er, men bliver jeg nappet må jeg betale bøden, miste pappet eller hvad straffen nu end er.
Og det har ikke en dyt med "nedslagtning" at gøre. Det er ren og skær human aflivning, og hvalpene mærker stort set intet.
Hvorfor lave så stort et drama ud af det?....
maj 2008
Jeg mener så ikke at det er uskyldige hunde og mennesker der skal betale for andres fejl af den kaliber.
Det hele forvrænges også til at loven bygger på at hundene er fødte dræbere - hvilket er mere dybt forargeligt end forargeligt -
i disse 'oplysningens'tider - kan føre valg og love på myter og fabeldyr!
maj 2008
Erfaringer og eksperter har sagt det fra starten af, og siger det stadigt -
men de mener stadigvæk ikke de har begået nogen fejl med hundeloven, og ødsler gerne 12 racer mere på en eventuel forbudsliste...
sørgelig måde at tænke på, og køre politik, at forbud på den måde kan løse problemer.
maj 2008
da det jo er dem der har givet vores hunde et blakket ry, da de ikke er blevet behandlet som fortjent, og ikke har fået den respekt og træning og forståelse de havde behov og i mine øjne krav på!
Men det er nu, alle dem der respektere, træner, forstår og lever for at opfylde deres hunds behov, der straffes og hænges ud,
forbandes, forfølges, afvises m.m.
I lovens forstand har man altid sagt, at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist.....
hmmmm....
så kunne jeg godt tænke mig at høre hvad vi har gjort, siden vi skal behandles som straffede kriminelle?
okt 2007
Line: Dine tråde opfattes som at du holder hånden over de uansvarlige listehundeejere ... og dermed er for at loven strammes og at flere racer kommer på listen.
Du modarbejder de ansvarlige listehundeejere gang på gang på gang.
Du er såå dygtig til at formulere dig og jeg ville sådan ønske du brugte denne evne på at arbejde for at vi slap af med de uansvarlige listehundeejere som er skyld i loven og skyld i at listen bliver udviddet meget snart ...
Inderst inde tror jeg du har hjertet på rette sted. Du formår bare alt alt for tit at modarbejde det egentlige formål ...
Nej aflivning er ikke svaret. Men det er ikke 95% af HG'ernes skyld at listehundeloven i dag er en realitet. Det er alle de uansvarlige listehundeejere som du gang på gang ender med at forsvare ...
Kan du ikke se at du derved modarbejder din egen sag?
Os du diskuterer med og smider på filter er IKKE imod listehundene eller FOR loven. Vi nærer tværtimod en stor kærlighed til de hunde eller som minimum hunde generelt og vi er kede af at loven er som den er i den udformning den er.
Men det er IKKE VORES skyld. Det er de uansvarlige listehundeejeres skyld.
Kan du ikke erkende at disse er årsagen til at loven er en realitet?
Vi burde have den tyske lov i stedet for den vi har i dag. Den går jeg 100% ind for.
Men alle I ansvarlige liste/hundeejere havde muligheden for at erkende at der var et problem og komme i gang med at bekæmpe de uansvarlige ejere. I havde en chance for at kæmpe for at få den tyske lov indført som et alternativ og ville på denne måde have vist at I var ansvarlige og villige til at gøre hvad der skulle til for at disse racer kunne have en plads hjemme i DK.
Nu er loven en realitet. Hvordan kan du på nogen måde forestille sig at det at forsvare kriminelle uansvarlige listehundeejere = dem der er skyld i listehundeloven vil betyde at vi nogen sinde kommer problemet til livs?
Har du et erkendelsesproblem?
Hvad man ikke vil erkende kan man ikke ændre ...
maj 2008
der kan være mange ting det handler om,
jeg går også ind for kontrol med racesundhed, men mange hunde rundt om, er jo gennem tiderne kommet til lidt løst - nogle meget uheldigt og uventet, mens andre amatørplanlagt...
maj 2008
Fordi jeg vælger ikke at tie, betyder det jo ikke at jeg modarbejder de ansvarlige hundeejere -
i mine ører er det lige før jeg opfatter det som om du kalder mig uansvarlig hundeejer, hvilket jeg glat vælger at overhøre.
Jeg kan ikke se, at det at jeg skriver om hvad der foregår, og hvad loven betyder, hvad den består af, samt hvilke konsekvenser den har for mig, min familie samt rigtig mange andre hundeejere...
Hvis du mener jeg og mine holdninger skader den kamp mod hundeloven, så synes jeg du burde tage den op med FAIRDOG, ALPHA og BIG, for vi/jeg deler holdninger næsten klonet ud til knivspidserne.
Men noget siger mig, at du har en opfattelse af at jeg har nogle lettere groteske holdninger - så dem skal du være hjertens velkommen til at lufte,
jeg snakker gerne om dem, og så kan vi evt derfter bedømme om de ting jeg mener og siger vitterligt er årsag til at hundeloven er kommet til...
forresten som tidligere skrevet, og som du spørger til, om ikke jeg kan bruge noget energi på obs-listen, til det, kan jeg godt svare igen, at det er jeg, og mange andre, inkl. foreningerne... og har faktisk været det fra før obs-listen blev endeligt vedtaget...
Og kan jeg bl.a. også meget hurtigt udfra mine kontakter her på HG samt når jeg blot tulrer rundt, hurtigt se at det er langt størstedelen der er utilfredse med loven som den kom ud -
det er såmend ikke noget nyt -
der var mange der aktivt forsøgte at stoppe disse udspil, men regeringen lovgav jo for blinde øjne og døve øre - og tæt på i ly af mørket...
men nu er langt flere heldigvis blevet mere oplyste, og ikke kun fra én side af, samt medierne har også haft sit at stå til ansvar for -
så mener da helt klart at hvis dem der er imod og hvis de tør at stå frem og sige de er utilfredse med loven som den er nu -
samtidigt med at bl.a. ALPHA, BIG, Dansk Dyrelægeforening, FAIRDOG og Rottweilerklubben banker på døren ind til Christiansborg for at holde S i ørerne om at holde deres løfte -
så tror jeg godt vi kan få ret trådene lidt bedre ud.
maj 2008
det er trods alt dem der er skyld i at vi straffes - så hvorfor jeg skulle have lyst til beskytte dem - nej!
Men med det sagt, er de også mennesker, nogle af dem er måske helt off og begiver sig i kriminelle løbebaner, tanker og ideologier...
mens andre måske er uvidende og umodne i forhold til hvad det kræves at have en type hund af den kaliber -
I dele af USA underviser og tager fat i disse grupper, så de lære at styre deres hund og tage deres ansvar alvorligt....
maj 2008
kan næppe være det samme som at jeg tager dennes parti.
Ligesom i en retssag har alle parter ret til at blive hørt,
og fordomme og gisninger taget på forhånd kan starte nogle uheldige laviner over mennesker der faktisk viste sig at være uskyldige eller undskyldte...
maj 2008
Jeg peger bestemt ikke af politiet - men som sagt af Lars Barfoed der skrev under på dette vanvid!
og igen - jeg kan ikke udtale mig videre på denne eksakte ejers begrundelser, da jeg ikke kender dem....
måske ejeren bare var almindelig hundeejer -
måske ejeren var et dumt følelsesforladt tankeløst svin...
I don't know ...
og det er også noget meget større end det det handler om, det er pt. 240.000 hunde og deres ejere - og som obslisten har lagt op til kan antallet stige kraftigt med evt. 12 racer mere på forbud og aflivningslisten.
maj 2008
hunden bliver parret ude i sin have af en løs strejfer, ejeren opdager intet, indtil hunden ændrer adfærd til kælen og maven vokser...
da ejeren kommer til dyrelægen, kan det vise sig at hunden har været gravid længere tid end anbefalet er til at arbortere, eller dyrlægen finder ved blodprøve udaf at hunden ikke tåler den medicin, eller ejeren har ikke råd til et operativt indgreb...
derfor er vedkommende nødt til enten at afluve sin hund for at undgå hvalpene, eller lade sin hund få hvalpene, og så enten håbe de for lov at leve eller risikere at nogen stikker dem...
- det kunne da nemt være et scenarie - ihvertfald langtfra da første gang det skulle være sket...
maj 2008
der følger nogle helt andre konsekvenser med hvis ens hunds race står på en færdig liste...
jeg mener ikke at de der står på den nu fortjener det, og ej heller mener jeg nogen andre racer har fortjent det.
maj 2008
okt 2007
Dem der er skyld i den listehundelov som den ser ud i dag er de uansvarlige listehundejere. Dem og UDELUKKENDE dem.
Det som alle her opponerer imod er at vi og alle andre END de uansvarlige listehundeejere skal have skylden for x-antal aflivede hunde og hvalpe konstant.
INGEN af os synes det er fedt at det er hundene der skal betale prisen. Men det er IKKE vores skyld. Det er de uansvarlige listehundeejeres skyld.
Giv dem skylden som fortjener den.
Accepter realiteterne i stedet for at modarbejde dem og på den måde kan man være med til at arbejde for et lovforslag (såsom den tyske lov) som VIL virke.
Men at sidde med rosenrøde briller på og klynke virker IKKE.
Erkend der er et problem. Arbejd på at blive problemet kvit og kom så med en holdbar løsning til at forhindre problemet i at opstå igen ...
= Erkend der er et problem: Problemet = Uansvarlige listehundeejere som ikke kan finde ud af at holde deres hunde fra overfald på andre hunde eller endog mennesker. Som avler på deres tavleløse, utjekkede listehunde og sender hvalpe afsted til andre uansvarlige og KRIMINELLE listehundejere.
= Arbejd på at blive problemet kvit: Skærp loven.
- Enhver anskaffelse sig af en listehund efter lovens indtræden = KÆMPE bøde og plet på straffeattesten. Hunden aflives for ejers regning. Forbud mod at eje hund i 5 år.
- Brud på loven om mundkurv og snor = = KÆMPE bøde og plet på straffeattesten. Hunden aflives for ejers regning. Forbud mod at eje hund i 5 år.
- Avl på listehunde uden tavle og uden lov (der er stadig opdrættere der har lov at opdrætte listehunde og disse er selv undtaget) = KÆMPE bøde og plet på straffeattesten. Hunden aflives for ejers regning. Forbud mod at eje hund i 10 år.
Etc.
Når så vi er sluppet af med alle idioterne så kommer vi til:
Forhindre at problemet opstår igen = Få den tyske lov vedtaget.
okt 2007
Du mangler bare lidt realitetssans for at du kan bruge det konstruktivt :o)
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Og så undrer det mig, at han har fået politiet til at iværksætte aflivningen og ikke bare selv fået dyrlægen til det?
Men hold da op altså, at folk ikke tager den lov mere seriøst. Så må han jo neutralisere ihvertfald den ene af sine hunde, hvis han ikke kan styre det.
maj 2008
men kan godt mærke at uret trænger sig på, men jeg følger selvfølgelig lige videre med - indtil da, godnat allesammen
maj 2008
årsagen er i mine øjne irelevant - jeg ser det blot som et symptom på at noget længere oppe ikke fungerer som det skulle, da det ligesåvel kunne have været en uskyldig historie bagved,
og hvem er vi at lege bøddel overfor 13 hunderacer's afkom der ikke er godkendt, mens der mens vi sidder her, er hunde med hvalpe der fejler det ene og det andet pga. indavl og dårlig avl....
maj 2008
politikeren der lavede loven så sort/hvid og de båtnakker af folk der aldrig skulle have haft hund.
maj 2008
teorier er der nok at ta af - men sagen er den, at vi kan ikke vide det med sikkerhed, ergo kan vi jo heller ikke sidde og dømme ham på forhånd.
hvem ved, måske han er dybt ullykkelig og ikke har anet sine levende råd...
eller, ja, han kunne også bare være et tågehoved der sad og røg fed dagen lang og hjalp de to på vej med parringen...
men we don't know 4 sure...
maj 2008
- NU skal jeg altså sove kan jeg mærke
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Og den lov er nu engang lavet for at blive overholdt.
Men jeg kan da godt se, at det har lange udsigter med at få den hundelov ændret til det bedre, når folk har den slags tanker!
okt 2007
Hvad er der galt i at han skal se sine enorme dumheder i øjnene? Alle voksne mennesker må tage konsekvenserne af deres handlinger.
Jeg håber bare at hvalpenes aflivning er for hans regning + han får påbud om at få sine hunde neutraliserede + bøde for at bryde loven og være skyld i at 8 hvalpe måtte lade livet.
apr 2009
Følger: 83 Følgere: 99 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 719
enig
okt 2007
Og hvad ville du, Line, have der skulle blive af hvalpene. Han må ikke beholde dem (han har jo også bevidst han ikke er i stand til at holde hund), de må ikke videreformidles da enhver der anskaffede sig en af disse hvalpe ville blive = ansvarlig listehundejer + KRIMINEL ...
Loven er her for at beskytte befolkningen for at dette vanvid skal fortsætte og ALLE hunde over 40 cm forbyder i DK.
Selvf. skulle de hvalpe aflives.
okt 2007
okt 2007
okt 2007
Dette er et emne jeg brænder for men sjældent deltager i efter at loven blev vedtaget.
Det ender altid med at man synes at kampen er tabt på forhånd for det driver langt væk af klynk og mangel på selvindsigt.
Den ene uansvarlige listehundeejer efter den anden plejer at dukke op og støtte hinanden i manglende erkendelse og accept af deres racer eller blandinger heraf. Og man ender med et indtryk af at når listehundeejerne ikke engang selv gider at gøre en indsats for at komme problemet til livs hvorfor så blive ved med at bruge energi på at støtte kampen?
Benægtelsen af at bryder man loven som man selv er skyld i eksisterer i 1. omgang så vil det gå ud over hundene.
Det går ALTID ud over hundene. Men det er altså dem der bryder lovens skyld. IKKE alle os andre, ikke regeringen, ikke medierne etc.
Jeg elsker de hunde. Især selvf. min brors dejlige amstaff Tinka. Og jeg er så ked af at se loven indskrænke hendes frihed.
Jeg elskede udstillingerne hvor man mødte en masse ansvarlige kamp/muskelhundeejere og deres vidunderlige hunde og jeg er såå ked af at loven i dag har gjort alt deres gode arbejde spildt.
At Tinka og de andre champions nu er neutraliserede da man som ansvarlig kamp/muskelhundeejer jo selvf. sikrer der ikke kan ske uheld selv om hundene har de bedste gener og bedste temperaments at give videre til racen.
Og så at se de uansvarlige og kriminelle listehundeejere fise rundt og lave såkaldte upsere på deres tavleløse, utjekkede blandinger og sende dem videre til andre kriminelle som så kan fortsætte med at lave hvalpe som ender med at skulle have en sprøjte og hvad værre er at sprøjten ofte er et bedre alternativ end hvor de ender ellers ... ... Det gør såå ondt !!!
Men hver gang jeg ser Tinka og min mormor tulle rundt og hygge eller putte sammen, det billede af denne lille gamle gråhårede skrøbelige dame og denne kamp/muskelhund .. Det er KÆRLIGHED på trods ... og det er kampen værd :o)
okt 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.364
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.286
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.286
okt 2007
MEN, Jens jeg må sige at du forarger mig..
Hvordan kan du mene at det er fint at nogle racer blir udryddet
Der er vel ligeså meget formål i at bibeholde de racer som der er i at beholde rotten.
Ja blandinger osv bør forbydes og man bør kun avle på tavledyr af amstaff ambull osv osv osv..
Men at de skal udryddes.. Nej det synes jeg sgu ikke man kan tillade sig at sige..
Det er nogle skønne racer så længe de holdes af fornuftige mennesker!
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
okt 2007
Kamphunde er vel det der i tidernes morgen blev opdrættet til kamp.. Og jeg kan virkelig ikke se hvorfor en race som har udviklet sig fra kamphunde til brugshunde, selskabshunde eller lignende skal udryddes..
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=nedslagte
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.075
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Fint at politiet gør deres arbejde derover, kunne godt ønske de var mere aktive i det øvrige land.
Og dem der har så ondt af hvalpene, så skyd på ejeren af hundene. Det er hverken loven eller politiet der er hoppet på tæven , men ejeren der er uansvarlig ved og lægge hvalpe til.
okt 2007
okt 2007
Ligemeget hvad så er det da ejernes skyld at det er blevet blæst op på den måde i medierne som det er!
Hvis folk havde handlet ansvarligt, var alle de bidepisoder aldrig kommet frem, også havde den undersøgelse der blev sat igang ikke været nødvendigt..
Ligemeget hvordan man vender og drejer det kan de uansvarlige ejere altså kun takke sig selv for det her!!
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
De uansvarlige ejere er sådan nogen som ham her der ikke fik givet sin tæve en abortsprøjte eller som ikke holdt sine hunde adskildte i løbetiden.
De uansvarlige er stadig pisse ligeglade, de overholder stadig ikke loven og gør stadig hvad der passer dem og mener STADIG at det er dem der må fylde hele fortorvet og at andre bare kan skride af h til fordi de har ret til at være der med deres "køtere".
okt 2007
Jamen der er vi helt enige! Det jeg mente var blot at man altså ikke kan smide hele skylden over på regeringen!
Ja deres undersøgelse er alt andet end i orden, og jeg er IMOD den her lov.. Men folk som ham gutten her, eller dem der ikke sørgede for at holde deres hunde ansvarligt det er da også deres skyld!
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 202
jun 2009
jun 2009
Endnu 8 hvalpe nedslagtede