{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.929 visninger | Oprettet:

Hundekamp {{forumTopicSubject}}

Nu kiggede jeg lige i en debat så, så jeg at der var en der sagde det positive ved hundeloven, var at så fik man sorteret alle de der " kamphunde " ud så der ikke var hundekamp.. Tænker bare lidt?

Efter som hvad jeg ved, er der ikke rigtig hunde kamp her i danmark ?

Eller er det mig der er idiot ? smiley

Og så en anden ting .. Vis folk gerne vil have en Pit bull, amstaff osv. så skal de jo nok skaffe en.. Hundeloven ødelægger det jo kun for almindelige mennesker som godt kan lide disse racer, og ved hvordan de skal håndteres..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundekamp
  • #2   9. mar 2011 Mente bare jeg havde hørt der ikke bliver lavet hundekamp her i DK ..

Det kan godt være de bliver aflivet, men så for de jo bare en ny. De er jo ligeglade .

• #3   9. mar 2011 Men tak for svarende smiley ..

I må have en god dag :o)

• #6   9. mar 2011 Tak for hjælpen ..

*Chardame - stolt DKK medlem * : Synes det er sjovt af du laver sådan nogle provokerende indlæg ... Vis du har et problem med mig så skriv en pb. så vi kan ordne det.. Det er du vel voksen nok til ?..

• #7   9. mar 2011 Operation X lavede for nogle år siden et program som omhandler hunde kampe i danmark, så jo det findes desværre.. tror du ville kunne finde programmet på tv2 sputnik..

• #8   9. mar 2011 jakob N : Tak smiley .. Tjekker lige smiley

• #10   9. mar 2011 Lige frem provokerende ? .. Jeg spørg for at lære.. Det er der intet provokerende ved...
    Jeg skriver heller ikke for at starte en diskussion, men for at lære og blive kloger ... Men det må man ikke for dig .. Men vis du har et så stort problem med med hvorfor så skrive i mit indlæg ? ..

Jeg mangler ikke nogen og skrive med, men så kunne det være du kunne skrive på en almindelig måde, istedet for at overfuse en ! ..
    Jeg har også givet dig muligheden for at ringe til mig, men det har du heller ikke gjord, fordi du åbenbart kun kan tage en diskussion over computeren..

• #11   9. mar 2011 jens

mener du stadig amstaffen fx. er avlet til at lemlæste andre hunde?

• #12   9. mar 2011 jens A

Amstaffen er da ikke avlet til hundekamp? Hvor har du den information fra?

• #13   9. mar 2011 Puha- hundekampe...........jo, det hænder da at der er hundekampe, desværre. Bla. i Brøndby Strand. Her er der rigtig mange listehunde og de avler stadig løs på dem ( ser tit og ofte tæver med mælkefyldte bryster ).
    Ved at der forkomme hundekampe dernede, da jeg har bekendte der bor der. Når jeg køber ind i Brøndby Strand, bliver mine hundes bure låst når jeg forlader bilen ( bagklappen er jo åben så de kan få noget luft ). Skal ikke nyde noget af, at mine hunde bliver stjålet, så de kan blive brugt til "opvarmning" for kamphundene inden en kamp.
    Men jo, loven rammer jo især de seriøse avler vi også har i Dk. Loven der forbyder Pit, har jo ikke hjulpet i de mange år, den har være her.

• #14   9. mar 2011 jens A : Arhh.. Det vil jeg nu ikke sige ..

Opdrætter avler dem jo til en familie hund, vagthund osv. men ikke "Kamphund".
    Men så kan de jo så ende i de forkerte hænder.. Men det er noget helt andet ..

• #15   9. mar 2011 Lea A : Nej det har den ikke ( loven med pit ) . Bliver stadig tilbudt pit bull rundt omkring.. det er ikke mere end 3 dage siden jeg så nogle unge drenge ( 13-14 år ) Gå med en Red nose ..

• #16   9. mar 2011 Amstaffen er avlet til show- og familiehund. Der er en grund til, at entusiasterne valgte at forsøge, at få racen anerkendt i AKC, så den kunne skilles fra Pitbullen, som ellers har et skidt ry.

• #17   9. mar 2011 Ja, men det er Bull terrieren da også. Men det avlede de væk med noget dalmatiner senere hen . ( vis jeg læste helt rigtigt )

• #18   9. mar 2011 Rick H

Bull terrieren har heller aldrig været avlet til kamp, nej.

Når man vælger at bruge et racenavn, så som bull terrier eller amstaff, må man jo også vælge at bruge den historie der er knyttet direkte til racen - og ikke racens forfædre.

• #20   9. mar 2011 jens A

Ej nu må du altså holde. Hvis en races forfædre bestemmer om hvor vidt en race er en kamphund, så skal vi også til at kalde boston terrieren for en race der ''kun er avlet til at lemlæste andre hunde''?
    Den må du altså længere ud på landet med.

• #22   9. mar 2011 Men lige for at skifte emne .. Har i set den der " Dokumentar " i Operation X med kamphunde som jakob N skrev. Der er 24 timers gratis tv på Sputnik.. Det er sådan en kampangekode, så kan i se den der smiley .. Bare så i ved det .

• #23   9. mar 2011 Det er sguda rædselsfuldt, Rick.
    Hvad pokker er det også for nogle forældre der lader deres poder få sådan en hund ?
    herhjemme render der en ung fyr rundt med en pitt. Han er først begyndt at give den line på nu, da han ingen styr havde over den. To gange har jeg måtte sparke og slå den, for at få den væk fra mine hunde. Ikke særligt rart.
    Når den rendte væk fra ejeren, og hen til mine hunde, har ejeren søgt skjul så jeg ikke ku se ham. Sådan et fjols !!!!!!!

• #24   9. mar 2011 Så har jeg læst forkert smiley .. My bad .

• #25   9. mar 2011 jens A

Du kan læse hvad jeg skriver, sværere er det ikke.

• #26   9. mar 2011 Og ja, hvis vi ikke skal kalde en boston terrier for en ''skødehund'' så ved jeg snart ikke hvad den er.

• #27   9. mar 2011 Gadvide hvornår man begynder at sælge listehunde på Christiania smiley

• #28   9. mar 2011 Jens: En del af de amstaff oa. der har ødelagt det for andre, er avlet på uden omtanke for sind osv ( og helt sikkert uden papir ), mens de seriøse opdrætter af racen har gjort et stort arbejde med at avle hunde der havde et godt sind.
    Det er desværre den samme tendens vi nu ser med bla. rottweildeen.

• #30   9. mar 2011 Lea A : Det lyder ikke fedt smiley

• #33   9. mar 2011 Jens: Det vil sige, at eftersom det ikke kan pilles af hundene, så er både bedlington terrier, engelsk bulldog og boston terrier hunde som kun ''venter på at lemlæste''?

• #34   9. mar 2011 jens A

Så burde du jo undersøge sagerne - og racerne - før du udtaler dig, for jeg vil da mene at alle tre racer fint modbeviser påstanden om, at en race aldrig kan løbe fra dens genetiske ophav.

Og jeg vil ikke mene, at en race kan klandres for noget, før den er blevet ''en race''.

Amstaffen blev først anerkendt i AKC i 1930'erne, og fci-racen som vi kender den, er derfor ret ny.

• #35   9. mar 2011 Maj-Britt: Bedlington'en er en allrounder.

Det var de fattige minearbejdere i Northumberland der havde den. Den blev brugt til harejagt - jager jo med synes som mynder da der er whippet i - det gav mad på bordet. Den blev brugt til rottebidnings konkurrencer for at tjene penge og ligeledes hundekampe. Ja den ligner et får men det er et får i ulveklæder!!! Har hørt fra Danmarks mest erfarne opdrætter at de ikke giver tegn inden de angriber.
    Men dens foretrukne sted er på skødet. Så det er vel en skødehund nu. Men bruges flittigt til jagt stadig. Dog ikke i DK. Vi har haft vores i grav med stor success!!

• #36   9. mar 2011 jens a

nej, pitt, tosa, bully kutta og diverse andre hunde bliver også brugt som kamphunde, og der er sikkert nogle baggårdshundekampe hvor der bruges amstaffs. Men den er kropsmæssigt slet ikke egnet til hundekampe. Så dem der virkelig går op i hundekamp som en sport, tror jeg slet ikke vil købe en amstaff. den er simpelthen ikke god nok til at de vil satse deres penge på den mod fx. en pitt.

• #37   9. mar 2011 jens

er en engelsk bulldog så også en kamphund? ej vel

• #38   9. mar 2011 akita ved jeg ikk om den stadig bliver brugt?

• #39   9. mar 2011 lidt om amstaffen

http://www.amstaffs.dk/racen.htm

• #41   9. mar 2011 Nu er der jo rigtig mange hunderacer som er blevet brugt som kamphund. Har selv en airedale og dem brugte man i gl. dage også som kamp. Der er faktisk rigtig mange af terrie racerne som blev brugt til hunde kampe.

• #45   9. mar 2011 Sjovt nok så står der i bøgerne at Amstaffen ER avlet til hundekampe!!..
    Men bøgerne er nok usande...;-) GGGGGGGGGGGG

• #46   9. mar 2011 Og JO der foregår hundekampe i DK. Har også været vist på Tv..:-)
    Og gad vide hvilke hunde de bruger til dette...:-)

• #47   9. mar 2011 Camilla

og det tror du ikke kan have noget at gøre med dens forfædre som er pittbullen?

og alle de opdaterede hjemmesider tager jo nok bare fejl smiley *GG*

Hvorfor skulle man lave en ny race udfra en bestemt race, hvis deres formål skulle være det samme?

• #48   9. mar 2011 camilla C

Der står også i bøgerne, at en bull terrier er avlet til kamp, men har man læst bare lidt om racen, finder man hurtigt ud af, at det ikke forholder sig sådan.

• #49   9. mar 2011 Jens

Husk ikke alle over en kam - fordi du har mødt et gal spetakel af en airedale er det jo ikke ensbetyende med, at alle terrier er på den måde.:)

Man skal bare huske på, at mange af hunde racerne er blevet brugt til helt andre formål end vi bruger dem til i dag.

Jeg tager meget afstand fra hundekampe og synes det er afstumpet mennesker som finder det spændende af overvære.

• #50   9. mar 2011 Så fordi jeg har mødt et par tossede rotter, betyder det også at alle rottweilere er utilregnelige kræ? Næppe.

• #51   9. mar 2011 Daniella

Sikke en smuk Bull terrie du har.
    Som du selv skriver blev de før hen brugt til hundekampe.
    I dag er det som alle andre terrie racer en dejlig familiehund

• #52   9. mar 2011 Mente self Danielle - lidt navneforvikling:)

• #53   9. mar 2011 Signe Lottrup S

Tak smiley Bull terrieren som race, er ikke blevet avlet til hundekampe, men visse af dens forfædre er smiley eksempelvis bulldoggen

• #54   9. mar 2011 He he. Den med navnet er jeg vandt til ;O)

• #55   9. mar 2011 i tidernes morgen var hundekamp jo underholdning, og der er sikkert rigtig mange racer der brugt til dette formål smiley

hvorfor dømme de racer der engang har været avlet til dette formål?

• #56   9. mar 2011 Heidi B

God kommentar og meget enig i dit indlæg.

• #57   9. mar 2011 danielle

kan huske jeg engang også har læst i en bog at null terrien var avlet til kamp. men det ståt der jo skisme ved alle de hunde der har lidt muskler og som nogle idioter måske har brugt i kamp, så er de pludselig avlet til dette.

Er heldigvis blevet lidt klogere smiley

• #58   9. mar 2011 signe

hehe tak smiley men hvad for et?

• #59   9. mar 2011 Heidi B: Så hvis hundene var oprindeligt avlet til det, så tror du altså ikke på at det stadig fungere sådan, og at det slet ikke ligger i generne på dem længere.!??

• #60   9. mar 2011 Jeg har også en gammel hunde bog hvor der står at bullterrieren er avlet til kamp, i samme bog står der også at denne og andre kamphunde har den egenskab at de kan låse kæberne, så det er umuligt at få dem til at slippe......

• #61   9. mar 2011
    Så dette her passer altså ikke??
    Den Amerikansk staffordshire terrier er blevet udviklet af den engelske staffordshire bull terriere i USA. Det er en race der er blevet videreudviklet gennem årene til frygtindgydende kamphund.??

Modig og en vedholdende fighter, hvis provokeret. Meget beskyttende overfor sin ejer og ejerens ejendom, vil det kæmpe en fjende til døden, hvis fjenden fælder hunden i et hjørne og truer dets kære. Denne race har en meget høj tolerance for smerte.

American Staffordshire Terrier er blevet brugt som kamphund. Historikere antage, at hunden kampe har eksisteret i næsten 15.000 år

Hos slagteren blev Bulldoggen brugt til at bringe store dyr så som tyre til slagtning. Derfor fik de også navnet "butchers dog". Det var faktisk muligt for en veltrænet bulldog på 36 kg. at nedlægge en tyr på 810 kg. På trods af at bulldoggens normale modstander var tyre, begyndte man at lave kampe hvor hunden skulle kæmpe og nedlægge andre store dyr som for eksempel bjørne. Disse kampe blev på engelsk kaldet "baits".

I 1835 blev disse kampe forbudt i England. Den eneste form for "bait" kampe der overlevede var hundekampe. Folk vendte da deres interesse imod hundekampene, og nogle minearbejdere i Staffordshire krydsede Bulldoggen med en terrier. Fra denne krydsning opstod Staffordshire Terrier'en. Disse "gadekryds" blev avlet for deres had imod andre hunde, deres ukuelige mod, en høj smertetærskel, en evne til at hele meget stærkt hvis de blev såret, en vilje til at kæmpe til det sidste og meget hengiven overfor mennesker. En interessant ting var at opdrættere af denne race prioriterede en ting meget højt, og det var hengivenhed overfor mennesker. Hvis en hund nogensinde bed eller viste agressivitet over mennesker blev den aflivet øjeblikkelig.

• #63   9. mar 2011 Heidi B - mente ift til, at være fordømmende.

Camilla C Nu er det jo ikke sådan, at fordi man brugte nogle hunderacer til hundekamp for mange år siden, at det stadigt ligger dybt i generne.
    Dengang som nu valgte man de hunde som man mente var bedst egnet til formålet og avlede på dem.
    Alle schæfere er jo heller ikke fårehunde eller egnet som sådan, selvom de førhen bl.a er blev brugt til formålet.

• #64   9. mar 2011 camilla

nej ikke når det næsten er 100 år siden.

Jeg tror bestemt ikke en engelsk bulldog vil kunne indgå i hundekamp idag. og ej heller at det ligger i dens gener?

ej heller tror jeg det ligger til boxeren, og heller ikke til de amstaffs som gennem 80 år, er avlet målrettet for at få et godt sind og som ikke er fra polen og diverse andre steder hvor de er krydset med pittbull..

jeg vil lige undestrege, at egetkønsagressivitet efter min mening IKKE er det samme som at have gener for kamp.

• #65   9. mar 2011 krumme

vil du så også kalde boxeren en kamphund?

Jeg kan godt forstå man gerne vil kalde amstaffen for kamphund.
    Men jeg vil ikke mene det er en decideret kamphund, for det er den ikke avlet til.

dog skal man bestemt ikke undervurdere den og tro det så er en klappe kage hund. for man skal vide hvad man har mellem hænderne, eller kan den blive farlig.

• #66   9. mar 2011 camilla

amstaffen har ikke eksisterede før 1930.

Jeg kan ikke finde ud af hvad du skriver. du skriver amstaff stammer fra staffen??

og så skriver du at den stammer fra bulldog/terrie? eller er det staffen?

og du mener ikke den stammer fra pitten?

• #68   9. mar 2011 krumme

fair nok smiley

Jeg synes det er svært at skelne hvornår man ikke kan sammenligne en race og dens forfædre længere smiley

at nogle sammenligner hunde med ulve synes jeg også er forkert smiley

Men en amstaff hvis linjer er arbejdet målrettet med i 80 år. vil jeg altså også mene man kan komme langt og ændre rigtig meget.

Men min holdning gælder tilgengæld ikke for alle de hjemmeavlede amstaff.

• #69   9. mar 2011 De gamle racer/hunde som blev brugt til dyrekampe/gladiator hunde

Tibetan Dog
    Molossus
    Hunting dogs ( The collective term Hunting dogs comprises all the large, native German hunting breeds)
    The Mastiff
    The Bulldog
    Bull and Terrier
    The Danish Dog
    Thi Chincha Dog

Moderne "kamphunde" racer ( 18-1900 tallet ) de fleste brugt i USA.

Tibetan Mastiff
    Mastiff
    English Bulldog
    Bullmastiff
    Bordeaux dog
    French Bulldog
    Bull Terrier
    Staffordshire Terrier
    American Staffordshire Terrier
    Great Dane
    Boxer
    Matino Napoletano
    Dogo Argentino
    Fila Brasileiro
    Tosa Inu
    Boston Terrier
    Pug (dansk = Mops)
    American Pitt Bull Terrier
    Schæfer ( bruges til street fight i USA )
    Labradore ( bruges til strret fight i USA )

Så kan man så igen klø sig lidt i håret over det, de fleste racer som er imellem de moderne typer, har aldrig været opdrættet til det formål, men alligevel er de blevet misbrugt til denne brutale form for dyremishandling.

Kilder:
    Dr. Dieter Fleig,
    NCRC,
    the scientific conference afholdt sidste år i April ( Russian Academy of Sciences )
    Jørgen Damkjærs
    Lions and Christians: Animals in Sport
    Bekoff, Marc (ed). Encyclopedia of Human-Animal Relationships. Westport: Greenwood, 2007.
    Bernstein, Mark. Without a Tear: Our Tragic Relationship with Animals. Urbana: U of Illinois P,
    2004.
    Daniel, Bruce. “Early Modern Olympians,” Canadian Journal of History. Autumn 2008, 253-
    263.
    Elliott, J.K. (ed). The Apocryphal New Testament. Oxford: Oxford UP, 1993.
    Eusebius, The History of the Church from Christ to Constantine. Trans. G.A. Williamson. New
    York: Penguin, 1984.
    Evans, Rhonda, Deann Kalich, and Craig Forsyth. “Dogfighting: Symbolic Expression and
    Validation of Masculinity,” Sex Roles 39: 825-832.
    Flynn, Clifton. “Battered Women and Their Animal Companions,” Society and Animals 8:2
    (2000): 99-128.
    Gay, Malcolm. “26 People Charged in Dog-fighting Crackdown,” New York Times, July 8, 2009.
    Gupta, Maya. “Functional Links Between Intimate Partner Violence and Animal Abuse,” Society
    and Animals. 16: 3 (2008): 223-242.
    Henry, Bill and Cheryl Sanders. “Bullying and Animal Abuse: Is there a connection?” Society
    and Animals, 15:2 (2007): 107-126.
    “House of Commons Bill to Prevent Bull-Baiting, May 24, 1802,” The Parliamentary History of
    England from the Earliest Period to the Year 1803.
    Kalof, Linda (ed). A Cultural History of Animals in Antiquity. Oxford: Berg, 2007.
    Melinda Roth,2002
    AVMA

Citat: Many breeds are used in fighting; however, in the United States, the American Pit Bull Terrier is the most popular. Outside of professional fighting, in situations like street fighting, breeds such as the German Shepherd, Rottweiler, labradore and Doberman are also used.

Types of Dog Fights
    According to law enforcement, there are three types of fighting: street, hobbyist, and professional.

Street fights are the cruelest of the three. These battles exist without rules or regulations. They occur in alleys, parks, backyards, etc. These fights are usually not planned and are often triggered by a disagreement or threat between owners. There is no concern for the dogs involved at all; the dogs are simply there to fight the owner's battles and inflate their egos. Drugs and gangs are often tied to these fights.

Hobbyist fighters usually give slightly better care to their dogs than street fighters. Hobbyist fighters participate in a few organized fights a year as a hobby and/or for financial gain. This group often travels out of state for the dog fights.

Professional dog fighters have a very large quantity of dogs used for fighting and breeding, which are usually their main source of income.
    They pay close attention to bloodlines of talented fighters, and they inhumanely destroy dogs who do not fight well.

The Animal Fighting Prohibition Act, passed by the Senate on April 10, 2007 and signed by President Bush on May 3, 2007 is a huge landmark in the crackdown on animal cruelty. According to the Humane Society of the United States, this bill "provides felony penalties for interstate commerce, import and export related to animal fighting activities, including commerce in cockfighting weapons. It will make it much harder for criminals who engage in dogfighting and cockfighting to continue their operations.

Alle hunde kan gøres til kamphunde, det er ikke racespecifikt og det er vel også derfor at der til d.d. stadig ikke er nogle fagfolk herhjemme der er kommet med en definition af hvad en kamphund, eller muskelhund er, og hvilke racer de i så fald skulle være. I den svenske undersøgelse står der bla. at man ikke kan definerer kamphunde idag.

Svensk Kennel Klub har bla. skrevet flg.:

Hva er en kamphund?
    Kamphund er et begrep som ofte misbrukes. Ordet kamphund omfatter alle hunderaser og hundetyper som gjennom tidene har blitt brukt til ulike former for kamp, som for eksempel mellom hund- bjørn eller hund- okse.
    Kamphund kan altså bety en hund som i historisk perspektiv har blitt brukt til dette formål, men som idag anvendes som familiehund.
    En blandingshund som mangler denne rasehistorien er ingen kamphund i ordets rette forstand.

Myter
    Låste kjever er en myte og en anatomisk umulighet. Låsningen sitter ikke i kjevene, men i hjernen til hunden.
    At kamphunder er ufølsomme og derfor ikke bryr seg om smerte
    eller harde tak er en annen myte. Hunder som er opptatt med et
    intensivt arbeide kan blokkere for følelsen av smerte.
    En hund som eksempelvis blir brukt til hundekamp vil ikke vise
    smerte før kampen er avsluttet og stressnivået er tilbake til normalnivå
    igjen.
    Kilde: Svensk Kennel Klubb

Dr. Dorit Feddersen – Petersen http://www.uni-kiel.de/zoologie/gorb/dfeddersen.html

"Udfra et etologisk synspunkt findes der ikke "kamphunderacer" eller "farlige racer", da det er naturvidenskabeligt uholdbart at tilskrive en hunderace i sig selv farlighed, altså uden at tage hensyn til samspillet mellem det genetisk betingede handlingsberedskab og den obligatoriske forudgående læring, som er individuel og højst forskelligt.

Udfra et biologisk synspunkt er virkningerne af miljø og læring altid lagt ovenpå den genetiske indflydelse". Så selvom kamphunde/ muskelhunde skulle være genetisk forprogrammeret for "patologisk aggression", så er der en masse samspillende... miljøfaktorer - tidlig isolation og dressur til at angribe, stimulusfattige produktionssteder og forarmet hundehold ( Dorit Feddersen-Petersen,2001) - der har indflydelse på udviklingen af patologisk aggression. Hvis ikke dette var tilfældet, så ville man heller ikke behøve at mishandle hunde brugt til hundekampe med f.eks. at begrave dem levende (og grave dem op igen), putte peber i næsen på dem, fodre dem med kød blandet med krudt og lukke dem ind i et skab (Melinda Roth, 2002)

• #71   9. mar 2011 Skriver hvad der står i bøgerne..:-) Men Heidi HVIS dine oplysninger er de "rigtige" så kom med nogle fact, en bog?
    Hvorfor skulle de skrive at den er avlet til kamp hvis den ikke er??

Krumme..:-) Derfor kan amstaffen jo godt ha været avlet videre som kamphund og brugt til kamp, selv om de 2 blev delt.! smiley

Vender tilbage senere..:-)

• #72   9. mar 2011 Enig krumme

det er såmen heller ikke hvad folk kalder dem, jeg vil diskutere lige nu, men mere hvorvidt en amstaff er avlet til hundekamp. og det mener jeg ikke den er decideret avlet til. at den er blevet brugt er en anden sag. for det vil jeg bestemt mene den er. og hvis jeg ikke tager fejl, så avler de dem vist også til det i polen. (som jeg har sagt før)

Men der er mange modstridende kilder og meninger, så det er vel nærmest hvad man selv tror på.

• #74   9. mar 2011 Camilla

amstaffen er helt sikkert blevet brugt til kamp men derfor er den vel ikke avlet til formålet?.

Jamen jeg har smidt en link, men jeg gider ikke ned og låne bøger på et bibliotek for at kunne skrive isbn nummeret. har læst mange gennem tiden, men kan sgu ikke huske dem smiley

Jamen hvis du så forstår hvad der står i din bog. er du så ikke sød at forklare mig det. for jeg er for blevet forvirret smiley

altså stammer amstaffen ifølge din bog fra staffen, eller fra bulldog/terrier bl. ?

• #75   9. mar 2011 krumme

enig, de har intet med amstaff at gøre. og jeg vil ikke engang tro på de er rene pits.

ret mig hvis jeg tager fejl. men er pits som udgangspunkt ikke lavere og vejer mindre samt snude og skalle er anderledes?

• #77   9. mar 2011 joo, skalle og snude er ikke det samme.

men andet er jeg ikke sikker på. jeg tror jeg prøver at spørge google smiley

• #78   9. mar 2011 camilla C

Så fordi det står i en bog, at en race er en kamphund, så er det rigtigt?
    I så fald er bull terrieren i dine øjne også en kamphund - og når det er tilfældet, så burde du læse James Hinks Master Craftsman og
    Pity Me af Kevin Kane.
    Og tag lige denne artikel med: http://www.bullterrier.dk/thebullterrier/neverfight/kevin-kane-dk.htm

Det er en mand, der gik i dybden med sin research til disse bøger - ydermere fik han adgang til nogle af skaberens families dokumenter, så han ved hvad han taler om - og han modbeviser om nogen ''at bare fordi det står i en racebog, så er det sandt''

Der skal rigtig research til, og de personer der sidder og skriver små bidder om racerne, i en sådan bog, har som regel aldrig haft nogen dybere kendskab til en race.

• #80   9. mar 2011 UKC standard for American Pit Bull Terrier (link fjernet)

AKC standard for American Staffordshire Terrier
    http://www.akc.org/breeds/american_staffordshire_terrier/

• #81   9. mar 2011 Danielle, -det var dælme da godt du kunne finde den smiley Det var PRÆCIS den Artikel jeg forgæves søgte på tidligere.. jeg kunne bare ikke huske mandens navn... nu må jeg hellere huske at gemme denne gang, tak smiley

Kommentér på:
Hundekamp

Annonce