{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Hunden alene hjemme - ikke trænin {{forumTopicSubject}}

Hvordan gør i med Jeres hunde og alene hjemme?

Ved der er meget stor forskel på folk.

Men jeg tænker på, når man har været på arbejde en hel dag.
Normalt har jeg den regel, at vi ikke køre fra hundene to gange på en dag, med minderder går mange timer imellem.
Det betyder, at vi aldrig gøre nogle steder i hverdagen, men kun lørdag og søndag. Det begænser os nogle gange lidt. Men synes det er synd for dem, hvis de skal være alene igen efter en arbejdsdag.
Hvordan har i det?

Dette er ikke en tråd for at man kan anklage hinanden som dårlige hundeejere. Mere en tråd om, om jeg simpelthen er for pylret...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden alene hjemme - ikke trænin
  • #1   9. mar 2011 I hverdagene - hvis han har været alene en hel arbejdsdag - så er han ikke alene igen. Det har jeg ikke samvittighed til. Så kan han ikke komme med ud, så bliver jeg eller kæresten hjemme eller han bliver passet.

• #2   9. mar 2011

Kan du ikke tage dem med smiley ?

vi tager vores hunde med indimellem, i stedet for at de er alene hele dagen.. Men det er sjældent at de er meget alene hjemme..

• #3   9. mar 2011 Jeg har det lidt ligesom dig. Når jeg har været på arbejde 8 timer af en dag, føler jeg ikke det er fair, hvis jeg så smutter fra hende igen efter en time. Hvis jeg fx skal være sammen med en veninde, bliver det hos mig eller også tager jeg hende med derhen, det plejer ikke at være noget problem.

Det gør selvfølgelig også at jeg er meget afhængig af at være hjemme hos hende, men det valgte jeg selv, da jeg valgte jeg ville have en hund smiley

Men jeg kan godt følge dig, det kan være lidt ærgeligt, men så er der til gengæld så mange andre glæder ved at have hund smiley

• #4   9. mar 2011 Jeg kan se, jeg ikke er den eneste, der har den holdning... Det er meget rart...

Bianca - kan ikke tage dem med på arbejde, da jeg er i butik... smiley
    Og vi tager dem selvfølgelig med de steder, hvor det kan lade sig gøre.

Nathalie - det er nu ikke fordi jeg synes, det er ærgerligt, at jeg ikke kan køre nogle steder, for det gør jeg bare i weekenden. Men det er mere det, at nogle gange, så er man nødt til det, også skal jeg altid ud og finde pasning... Pasninsmulighederne er der nu nok af, men der er bare langt, hvis man eks. skal til lægen efter arbejde smiley

• #5   9. mar 2011 Ja det er også sådan nogle ting jeg tænker på, hvor man har får dårlig samvittighed til at lade blive være alene for 2. gang samme dag.
    Hvis jeg ved jeg mangler nogle ting derhjemme, sørger jeg for at handle efter arbejde, så jeg ikke først kommer hjem og så tager afsted igen, i sådan en situation mener jeg det er bedre at blive en halv time længere væk, for at undgå at tage afsted igen smiley

• #6   9. mar 2011 Nathalie: Helt enig. Har det på nøjagtig samme måde...

• #7   9. mar 2011 Gør som dig. Kunne ikke drømme om og forlade hundene når de har været alene i 9 timer så har de være nok alene .

• #8   9. mar 2011 Når min hvalp engang lærer at være alene hjemme en hel arbejdsdag, så har jeg absolut ikke tænkt mig at smutte fra hende igen senere på dagen, medmindre kæresten er hos hende.
    Hvis det fx drejer sig om familiebesøg en hverdagsaften tager vi vovsen med smiley

Biografbesøg og andre ting man ikke kan gøre med hunden på slæb må begrænses til weekenderne smiley

• #9   9. mar 2011 Vores hund forlades kun én gang dagligt.

• #10   9. mar 2011 sjovt, sådan har jeg det slet ikke. Vores piger har prøvet masser af gange at blive forladt flere gange på en dag og de er nu ikke skøre i hovedet.

Til gengæld har jeg en regel om, at de ikke skal være alene mere end 9 timer i alt pr. døgn - men intet om, hvordan den tid så fordeles.

• #11   9. mar 2011 En masse stavefejl får man helt gratis med oven i hatten smiley - ups

• #12   9. mar 2011 Vores hund er stort set altid med os.

Vi har ikke nogen regler, men går lidt efter mavefornemmelsen.

• #13   9. mar 2011 Nu sker der jo ting som er uforudsete og a man derfor bliver nød til at tage afsted.
    Men generelt kan jeg intet forkert se i at forlade sin hund flere gange på et døgn hvis hunden vel og mærke er fodret, vandet og blevet aktiveret.

• #14   9. mar 2011 Mange tak for alle jeres svar. Kan se, I mere eller mindre har samme holdning som mig alle sammen.

Kommentér på:
Hunden alene hjemme - ikke trænin

Annonce