{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.622 visninger | Oprettet:

I bur når hunden er alene hjemme? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres holdning til at putte hunden i bur når den er alene/om natten?

Min holdning er at der sikkert er nogle hunde der har gavn af bur. Men jeg personligt er ikke til at have hund i bur.
Min hund skal have mulighed for selv at vælge hvor hun vil ligge. Om hun vil ligge køligt eller lunt osv. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I bur når hunden er alene hjemme?
  • #2   17. sep 2023 Jeg er ikke tilhænger af lukkede bure, medmindre det er absolut nødvendigt for hundens trivsel/sikkerhed (under transport, 2 kønsmodne listehunde under samme tag fx.).
    Nogle hunde med separationsangst trives bedre med et bur, som tryg hule/base, end uden, men som oftest behøver dette bur ikke at blive lukket.

    Bur er nemt og bekvemt, især i stedet for at træne ordentligt alene-hjemme-træning i den periode, hvor mange hunde ofte er destruktive.

    8 timer i bur om natten, og 8 timer i bur om dagen ... nej, er ikke okay, i mine øjne.

    Skye skifter soveplads MANGE gange i døgnet. Hun skifter mellem sofa, kurv i stuen, kurv i soveværelset, lænestol ved vinduesparti, og gulv i stuen, eller på klinker i køkken eller baggang. Hver dag. Det ville et bur jo forhindre.
    Hun elsker at kunne kigge på mennesker, hunde etc., som passerer foran huset,, når hun sidder/ligger i sin lænestol, sammen med katten .. Skye HADER at være lukket væk.

    Min gamle hund havde et hyggebur (hun var med under ophold, der krævede, at hun var i bur, når der var personale på stuen etc.). Hun elskede det bur fra dag 1.
    Skye ville intet have med det bur at gøre, så det røg hurtigt ud, da hun kom til.

    Vi er forskellige og vores hunde ligeså.


  • #3   17. sep 2023 Jeg er ikke tilhænger af bur når hundene er alene.
    Ofte tænker jeg det løser problemet for ejeren, men ikke for hunden.
    Jeg tænker da der er hunde der har glæde af det, men at det er et fåtal, i forhold til hvor mange hunde der egentligt bliver smidt i bur når de er alene.
    - og hvis hunden så SAMTIDIGT skal være i bur om natten, bliver det rigtig mange alene timer, på ikke ret meget plads.


  • #4   17. sep 2023 Årsagen til tråden er en debat på Facebook hvor nogle sværger til bur og nærmest mener at os der ikke er til det et uansvarlige idioter.

    I forhold til sikkerhed tænker jeg at bur er noget møg,hvis en brand skulle opstå.


  • #5   18. sep 2023 Det er jo vældig udbredt nogen steder i verden, men når jeg ser min hund alene hjemme, så ligger han jo ikke bare ét sted, han flytter sig mange gange i løbet af dagen. Og helt ærligt, jeg ville da heller ikke selv trives med at være begrænset til sofaen i 8 timer dagligt.

  • #6   18. sep 2023 Da vi fik Molly lavet vi kontoret om så det var lidt mere hvalpe venligt, altså der kom fliser der ud. Samtidige med kom der også børnegitter op så hun kunne lukkes der ud når vi skulle nået eller hun skulle lade vores gammel hund værre (hun lod Molly gøre ALT) eller noget andet hvor hun ikke kunne være i hele huset. Her da vi fik Angus SKULLE han lære at være i bur, fordi vis hans bruger en dag ikke kunne overskue at have hunden i hele huset eller han skulle med i skole eller der var rengøring. Han elsker det nu og bruger det ligesom Molly bruger sin kurv. Min mor var meget imod det først men siger når vi skal have egen hvalp skal vi også have et bur.

    I weekenden blev det også brugt da Angus skulle slappe af. Vi passer en hvalp der 6 måneder (Angus er 15 uger) og de havde leget ret meget og der skulle se have lidt hjælp til at stoppe. Angus blev lagt i buret (og sov før jeg fik givet godbidder) og Molly blev lagt ud i rummet (det er en del sjovere at være i buret vis Molly er ved siden af, verden drejer sig jo om Angus) mens den hund vi passet var inde i huset og lærte at man godt kunne ligge sig ned helt roligt.


    profilbillede
  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #7   18. sep 2023 Her i huset har der aldrig været et "lukket" bur i huset
    i de over 40 år jeg har haft hunde.


  • #9   18. sep 2023 At putte hunde i bur nat og dag er en amerikansk metode, hvor man symptombehandler i stedet for at arbejde ud fra problemets rod fra et dyrevelfærdsorienteret synspunkt.
    Brug af bur tyder på en ejer der har givet op og ikke formår at løse problemerne ad ordentlig vej.
    Og alle dem der siger "jamen min hund elsker sit bur..." der tænker jeg bare, hvorfor så ikke lade det stå åbent. Elsker hunden buret, så vælger den det jo til, når det står åbent også.

    Jeg er mod straf, og for det frie valg.


  • #10   18. sep 2023 Jeg synes, at buret er fint som en tryg base, hvis det vel og mærke står åbent, eller til ophold i specielle tilfælde, f.eks. hvis hunden er med ude til arrangementer eller skal lukkes væk kortvarigt.

    Jeg havde en plejehvalp overnattende et par dage, som sov i bur ved siden af min seng om natten, for at hun ikke skulle genere Atlas. Det fungerede fint for de få dage, men havde jeg skulle beholde hende, havde buret hurtigt været udskiftet med sengen.

    Jeg kan se, hvor meget Atlas bevæger sig rundt, når han er alene hjemme. Om natten skifter han også ofte soveplads, og det ville han jo ikke være i stand til i et bur. Jeg tænker, at langt de fleste hunde nemt kan lære ikke at ødelægge noget eller at komme galt af sted, hvis man sørger for at træne og aktivere dem korrekt, så det virker mest af alt som en nødløsning mennesker tyer til, når de ikke gider at bruge tid på det andet.


  • #11   18. sep 2023 Trine - der er dælme også forskel på at sætte hunden i bur en halv time mens man gør rent e.l. og på at være i bur en hel arbejdsdag og så måske endda også hele natten.
    Reiki var den første lange tid efter jeg fik Gaia I bur, når de fik kødben, fordi han havde voldsom ressourceforsvar overfor den slags. Det synes jeg ikke er et problem. En hel arbejdsdag derimod ville jeg aldrig byde min hund.

    Malene - det er faktisk ikke mit indtryk, at amerikanerne (som udgangspunkt) bruger buret som symptombehandling, men at det simpelthen er en integreret del af deres hvalpeopdragelse uanset om der er problemer eller ej. Jeg oplever mange opslag i FB-grupper, der bærer præg af, at de slet ikke kan forestille sig, at det er muligt f.eks. at renlighedstræne eller lære hvalpen at falde til ro til nat uden at bruge bur.

    Spørgsmål som "hvornår begynder i at lade buret stå åbent om natten" o.l. er slet ikke unormalt, selvom hvalpen aldrig har givet problemer.


  • #12   18. sep 2023 I de fleste af de Internationale FB grupper jeg er med i, bliver det rimelig klart stillet op som direkte uansvarligt og på grænsen til mishandling ikke at have sin hund i bur, når den er alene.

    Det er en meget udbredt ting i USA og gennem mange samtaler er det altid det samme, som går igen. "Not everyone has the time to train a dog to free roam. It's great that some people can take time off from work to train their puppy, but that's not at all realistic for everyone!".

    Synes det er en generel problematik, når det kommer til den amerikanske måde at holde hund. De har ikke lige tid, heller ikke til daglige gåture. Det er selvfølgelig ikke alle, men virker som et rimelig udbredt synspunkt.

    Jeg ser det også som tydelig symptombehandling og falder for mig lidt i samme kategori som brugen af diverse elektriske halsbånd og andre strafmetoder. Det løser problemet udadtil, men hunden får det ikke meget bedre.

    Dermed ikke sagt, at der ikke er tilfælde, hvor det giver mening eller er nødvendigt for nogle hunde.


  • #13   18. sep 2023 Michelle, ja jeg ville heller aldrig have begge dele. Bur både dag og nat, er da på vej til mishandling. Og det er da selvom hunde er gamle! Ad hvor ville det være klamt. Har bliver der lukket for buret klokken 1/2 om natten og åbent igen klokken 6. Også i weekenden. Vi sover oven på, men lige så snart Molly høre at Angus tænker på at pive for Molly os op med det samme. Altså de er jo også ude for der bliver lukket "inde" og i lørdags var det for at passe på ham at han var lukket inde i 10 minutter i løbet af dagen. Vis det skulle have været i længere tid ville vi ikke have lukket lågen. Den hund vi passet røg også ud på hunde værelset da han ikke kunne slappe af, der var enten og han lade sig ned og kigget på vores kaniner (han kunne havde gået ud men blev inde.)

    Døren står som på billedet alt den tid vi er hjemme.


    profilbillede
  • #14   18. sep 2023 Jeg har bur til alle mine hunde, det er lukket når de spiser og når jeg har små hvalpe sover de i bur ved siden af min seng, så kan jeg høre når de skal ud og jeg slipper for at de får en dårlig vane med at sætte sig i et hjørne;)
    Bure er, for mig, uundværlige fordi jeg har flere hunde og gerne vil vide hvem der spiser hvad;) når der ikke spises står alle bure åbne, alle mine hunde elsker at sove i deres bure;) jeg kunne aldrig finde på at lade en hund ibur være alene, tænk hvis den får diarre fx;(


    profilbillede
  • #15   18. sep 2023 Louise - synes bare tit jeg ser det også fra folk der dyrker hundesport på højt niveau mm og derfor må antages at have sat lidt tid af til hunden.

    Jeg tror simpelthen det er en kulturforskel eller hvad man skal kalde det.
    Kan huske en debat hvor en svensker oplyste, at det er forbudt at have hunden i bur i Sverige, medmindre der er tale om transport o.l. folks hjerner eksploderede jo nærmest. Tænk at det faktisk er muligt at lære hunden at sove hele natten igennem uden et bur smiley
    Eller at man faktisk kan hvalpesikre et helt rum, så vovse kan være alene der frem for i buret smiley


  • #16   18. sep 2023 Michelle - Jeg er helt enig i, at der er en kulturforskel. Det kan man jo også se ift. andre aspekter af at holde kæledyr. I USA har de også stadig hvalpe til salg i vinduerne hos nogle dyrebutikker og de har umiddelbart ikke tænkt sig at gøre øre/halekupering forbudt.
    Og når det kommer til små kæledyr, så er eks. New Zealand meget længere fremme end Danmark.

    Sverige har vist generelt rimelig "skarpe" regler for hunde. De må heller ikke sidde løst i bilen eller være alene hjemme mere end x antal timer. Men ja, tænk engang, at der stadig er nogen i Sverige, der kan holde hund indenfor lovens rammer smiley


  • #17   18. sep 2023 Jeg har 3 staff, og jeg har en indhegning til dem som de er i når vi er på arbejde, da de ellers leger vildt og vælter ting når de er alene. efter de har fået indhegningen slapper de bare af når de er alene.

    profilbillede
  • #18   18. sep 2023 Jeg har også valgt mulige hvalpekøbere fra, som har ytret at de vil bruge bur til længerevarende ophold (alene hjemme/nat) det er simpelthen ikke et liv en hvalp herfra skal udsættes for.

    Mine er i bur i bilen og så har jeg et par stykker som er glade for at bruge åbent bur til afslapning når vi udstiller, et par af de andre jeg har bruger en foldbar frækvogn som helle.

    Har vi hvalp bliver hele huset hvalpesikret så godt som det er muligt. Mine hunde har hele huset til rådighed, når de er alene og da selv 10-12 ugers hvalpe med lethed forcerer børnelåger og hvalpegårde er det ikke en
    mulighed at spærre et mindre område af.

    Jeg ville hade tanken om, at en af mine hunde havde knækket tænder, ødelagt poter eller haft galoperende dårlig mave mens den var alene hjemme i et bur, så hellere en ødelagt sofapude


  • #20   18. sep 2023 Isabelle - De elsker den, et tæppe i bunden, så kan de ligge og holde udkig

  • #21   18. sep 2023 Udover at der er mange både erfarne og uerfarne hundeejere, der bruger bur som en nem løsning på alene-hjemme og/eller renlighedstræningen, så oplever jeg det i vid udstrækning hos konkurrence-folk med Border Collier.
    I et vist miljø lyder det til, at man under ingen omstændighed kan få en border-hvalp til at slappe af, uden at "tvinge den i ro", ved at putte den i bur. Det har jeg aldrig helt forstået??


  • #22   18. sep 2023 Karina, jeg har hørt samme holdning fra folk med ft cockere og springere. Der er så meget vims i dem, at de skal lukkes i bur, før de kan falde ned og slappe af. Jeg forstår det heller ikke helt, men jeg har heller aldrig boet med en ft'er.

  • #23   18. sep 2023 Amalie - jeg har boet med ft. Cocker, hun var aldrig i bur og faldt fint til ro, når hun var velstimuleret. Det krævede så en noget mere ihærdig indsats end med en Whippet, men var slet ikke umuligt

  • #24   18. sep 2023 Præcis Kirsten. Uanset hvor aktiv en race er, skulle den da gerne have en tænd/sluk-knap, så den falder til ro, når den har fået sine behov stillet.

    Jeg vil jo ikke ligefrem hævde, at jeg har sløve, kedelige racer, men jeg har ALDRIG haft behov for at tvinge dem i ro. Måske lige hjælpe dem med en søge øvelse eller en bidepind, hvis de har været overtrætte, men det er da også det smiley


  • #25   18. sep 2023 Jeg personligt synes også det ofte er lidt vel meget "Quick fix" over brug af bur (ikke altid naturligvis). Og jeg har det sådan at hvis man ikke har tid og overskud til at være hundeejer, hvorfor har man så hund?

  • #26   18. sep 2023 Jeg brugte med største succes en hvalpegård til at træne alene hjemme. På den måde kunne jeg i starten sidde i sofaen, mens min hvalp var i hvalpegården. Da han var helt ok med det, kunne jeg begynde den egentlige alene hjemme træning. Det fungerede altså rigtig godt. Da han var omkring et halvt år tog jeg hvalpegården ned, og nu er han alene i hele lejligheden (en toværelses på 60 kvm vel at mærke smiley ) Men det var jo heller ikke et decideret bur. Han havde flere forskellige kurve, tæpper, legetøj, vand og madskål og tissebakke.

    Her kan man se det meste af hvalpegården. Senere kom der dog en ekstra kurv derind, da jeg fandt ud af, at han elskede at flytte sig fra kurv til kurv. Jeg synes den hvalpegård var genial smiley Jeg havde beholdt den, hvis ikke det var fordi den fyldte hele stuen smiley


    profilbillede
  • #27   18. sep 2023 Vi ejer slet ikke et bur , jeg kan ikke se nogen mening med at bruge det med mindre man bruger det i bilen, og vi har ingen bil så det giver ingen mening at have sådan et grimt skrummel stående .


  • #28   18. sep 2023 Ikke i bur, dyremishandling

  • #30   18. sep 2023 Isabelle - han var vant til hvalpegården fra opdrætter af. Hun anbefalede det. Jeg tænker, det nok gav tryghed og var velkendt - han gik i hvert fald derind for at sove, fordi det var han vant til. Derudover også lidt praktiske årsager - en race, der meget meget nemt brækker ben, mens de er hvalpe. Så også for, at han ikke skulle falde på en dum måde fra fx sofa og få skadet sig selv smiley

  • #31   18. sep 2023 Nååår ja - det var også mega effektivt ift. renlighed. Han brugte bakken lidt i starten, men han blev ret hurtigt renlig inde i hvalpegården. På den måde fik han heller ikke en dum vane med at gå hen i et afsides hjørne og tisse, når han var alene. Han sov (og sover) dog under dynen i sengen om natten smiley Jeg tror såmænd ikke, det var så meget anderledes end folk, der har deres hunde i gangen, når de er alene. Vi har bare ikke mulighed for at lukke så mange døre i vores lejlighed.

    Jeg var ikke bange for, at han skulle ødelægge noget, det har han aldrig gjort.


  • #32   18. sep 2023 Har aldrig brugt bur.. jeg blev anbefalet bur af flere inden jeg fik Bowie hjem. Jeg overvejede det faktisk et kort øjeblik men heldigvis ville kæresten ikke have et hundebur i hjemmet, ikke tale om! smiley

    Jeg kan ikke se hvornår det skulle bruges.

    Bowie sover i sengen med os og på gulvet når hun får det for varmt.

    Når hun er alene hjemme sover hun oftest i entreen men hun hopper også rundt i sofaen i stuen for at gemme tyggeben.

    Vores bil er for lille til et bur så hun ligger fastspændt i selen på bagsædet.

    Vi har det udmærket uden et bur smiley


  • #34   19. sep 2023 Lige modtaget denne kommentar i en debat på instagram "Why do you need a bedroom with walls and a door? You can just go sleep wherever you want to"



  • #36   19. sep 2023 NHG - Der er da en, som har misforstået noget. Er det ikke nærmere som at have hegn hele vejen rundt om sin (lille) seng? smiley

  • #37   19. sep 2023 Aslan har lejlighed, når Luna er i løbetid. Hun bliver utryg, når hun ikke kan se ham, men hun stresser ham når hun er i løb. Aslan ELSKER det bur, det er hans helle sted. Jeg fik gratis buret af min kammerat. Aslan elsker nemlig at sove i sin transport kasse og går altid derind, hvis jeg har haft den med indenfor. Nu går han så bare i buret, når han er træt af Luna og vil være i ro. Buret er ALTID åben her, der var også derfor jeg lavede gården udenom, så han kunne gå lidt rundt hvis han ville. Han gik selv i buret om morgenen, når jeg skulle på arbejde, så det gav lidt sig selv. Han er aldrig blevet burtrænet, men har selv valgt det til.

    profilbillede
  • #38   19. sep 2023 Isabelle, jeg tror det er fordi at hunde helst ikke tisser lige der hvor de opholder sig og ved at have dem en hvalpegård (eller bur) så bliver de tvunget til at holde sig fremfor bare at kunne gå væk og tisse et sted

    Af samme grund blev vi anbefalet bur til at sove i så Bowie ikke havde uheld om natten. Også derfor det er så populært i USA. Spøjst nok, synes det er sjældent at hvalpe har uheld om natten. Bowie havde aldrig. Alle hendes uheld var om dagen fordi jeg var for langsom smiley


  • #39   19. sep 2023 NHG - Ja lige præcis. På den måde kom der ikke en dum vane med at gå lidt væk og tisse. Når vi var hjemme kunne vi jo tage ham ud, når han skulle tisse, og om natten sov han i sengen og havde aldrig uheld.

    Jeg ville faktisk også bare bidrage med mine erfaringer smiley Det er ikke fordi jeg havde en stor, forkromet og gennemtænkt plan med at bruge hvalpegården. Jeg blev anbefalet det, gjorde det - og havde stor succes med det. Men jeg skal jo ikke kunne sige, om min hund havde lært renlighed og alene hjemme lige så hurtigt, hvis jeg ikke havde haft hvalpegården. Jeg kan bare konstatere, at jeg ikke har haft de problemer med renlighed og alene hjemme, som mange med min hunderace ellers beretter om. Men det kan jo både være hvalpegård, den individuelle hund og maaaange andre faktorer.

    Men min hund var mega lille som hvalp, så den hvalpegård var jo som et rum for ham og ikke et bur.


  • #40   19. sep 2023 Julie - Ren nysgerrighed, forsøger italienerne ikke at komme over hegnet på hvalpegården?

    Jeg har en låge på 107 cm. mellem køkken og stue, så jeg lige kan lukke whipperne væk, når her kommer nogle på besøg. Det er ret voldsomt, når de 5 tosser hilser, så de skal lige dampe af, inden de får lov, men vil de over, så hopper de bare og hvalpegårde uanset type, kravler 7-8 ugers whippethvalpe nemt over, hvis de vil ud.

    Af samme grund bliver hvalpegården kun brugt til at skærme ting, de ikke må bide i, når de når den alder, jeg ville være så bange for skader i nedspringet.


  • #41   19. sep 2023 Jeg synes der er forskel på en indhegning hvor hunden rent faktisk kan bevæge sig lidt rundt, strække sig osv og så et lille bur hvor den måske kan stå oprejst og så ellers bare ligge og kede sig. Jeg kan slet ikke forestille mig at stoppe nogen af mine hunde ind i et lille bur i 8-9 timer. Og det gør helt ondt på mig når jeg hører om hunde der er det smiley
    Når mine er alene har de vores fyrrum på 22 kvm til deres rådighed. Rummet er indrettet så en hvalp også kan være der uden at den kan ødelægge noget og det er sikkert for den. Jeg kan jo se at de ikke bare ligger og sover hele tiden, når de er alene hjemme. Typisk er har de tømt legetøjskassen for indhold og spredt det i hele rummet og rykket rundt på deres senge og tæpper smiley
    I bilen er mine hunde i bur og når vi er til træning eller konkurrencer så ligger de i buret, når de ikke er på. Men det er jo lidt noget andet; her er de jo ude og blive brugt og så får de pause i buret. Penny elsker sit bur i bilen; når vi går og arbejder med et eller andet udenfor åbner jeg ofte bagsmækken og burene. Så er det stensikkert at Penny hopper derind for at tage en lur smiley


  • #42   20. sep 2023 Maggie sover i bur. Åbent. Hun var vant til sit bur fra tidligere ejer og vi købte det med.
    Når de er alene hjemme er de fri i huset.
    Hver aften styrter hun ovenpå og ind i sit bur. Hos os får man nemlig en tyggeting ved sengetid. At hun har et sted i soveværelset der er hendes gør det også nemmere for hundene. Minion går ikke i hendes bur og hun kommer ikke i sengen om natten. Hvilket ville give udfordringer smiley
    Når vi er hos familien har vi bur med og hun går selv i det og ligger sig hvis hun har brug for en pause fra alt hurlumhej.
    Jeg har samme indstilling til bur som størstedelen herinde. Men i vores tilfælde ser jeg det mere som en seng og et trygt sted hun har fået med fra opdrætter (som hun var hos i nær to år).

    Det sker at buret har været lukket. Det tager hun også ganske cool for det var hun vant til fra tidl. hjem. Hos os er det under f.eks. hovedrengøring med den store udluftning eller lignende sjældne korte perioder. Længste tid hun er i bur er i bilen under ture.

    Jeg kan se det praktiske i at hun har et lille stykke trygt område med sig på ferier og vores ofte besøg hos familien i Jylland.
    Jeg kan ikke se hvorfor hunde skal sidde i det hele eller halve dage.


  • #44   20. sep 2023 MIne hunde er ikke kun i fyrrummet fordi de er angste eller stressede. Men fordi det ville gå ret hårdt ud over resten af hjemmet hvis de havde fri leg på alle 180 kvm smiley Når Penny bliver lidt mere 'voksen og fornuftig' kan de sikkert sagtens have hele huset til rådighed: Sådan har det været med alle tidligere hunde hos os.
    Heldigvis er vores hunde ikke ret meget alene hjemme, da vi begge arbejder hjemmefra 2-3 dage om ugen. De er max alene hjemme 2 dage på en uge og de fleste uger slet ikke. Og DET er altså rart smiley

    @43: Og jo, der er noget galt med mange menneskers måde at holde hund på: Alene 8-10 om dagen og så skal den også sove for sig selv hele natten. Dvs. den er sammen med familien i ret få timer i døgnet. Og i de timer er der også massere af tid, hvor hunden ikke kan være med. Fx når folk skal kører ungerne til fritidsaktiviteter eller selv en tur i fitnesscentret eller på familiebesøg eller i biografen. Jeg kender til en del hunde der måske er sammen med deres mennesker i 3-4 timer i døgnet. Det giver sjovt nok alle mulige slags problemer når vovse protesterer over det set-up smiley


  • #45   20. sep 2023 Hvis det er indlært og tilvalgt - ok

    Jeg bruger det ikke. En jeg kender mistede en hund fordi den blev bange i buret alene hjemme smiley det sidder i mig


  • #46   20. sep 2023 Intet bur herhjemme - kun indimellem når vi skal køre i bil, og der ikke er plads til at være på bagsædet. De gange, vi har buret fremme, bliver det brugt af særligt Elvis, men med lågen åben.

    Mine hunde har så dog ikke fri adgang til hele huset, når de er alene. De er lukket inde på kontoret afgrænset af et børnegitter. Der er en kurv, en skål vand og ikke meget mere end det (af relevans for hundene), men det fungerer fint kan vi se.


  • #47   21. sep 2023 Nix - ingen brug af bur her, og heller ingen "begrænsinger" i, hvor i huset, man må være.
    Hundene har fuld adgang til både hele huset OG 800kvm massivt indhegnet have døgnet rundt. Også når her er hvalp smiley
    Og faktisk til min egen store undren, så har hvalpene/unghundene aldrig ødelagt noget som helst, været urenlige eller haft alene-hjemme-problemer.


  • #50   21. sep 2023 Det der med hunde som selv kan gå ud døgnet rundt, jeg er ret sikker på at mine ville gø af ræven, eller en eller anden bussebømand natten i gennem, gør jeres hunde ikke det?

  • #52   21. sep 2023 Huskyerne gør aldrig.
    MAS´erne gør kun, hvis der er grund til det - og det må de gerne.


  • #53   21. sep 2023 Vi har bure stående til Boxerne. Nu er de blevet 3 år, men har ikke prøvet at være alene hjemme endnu, da de så er med i bilen, hvis ikke min kære mand er hjemme.
    Burene bruges til når vi spiser. Der kommer tøserne ind i kassen og ligger der til vi er færdige med at spise. De går selv hen og skraber på lågen når det er ved at være tid.
    Det gives så Cookie fred til at være den eneste der tigger ved bordet smiley
    Ham har vi ikke et bur til, og han er i hele hytten når han er alene hjemme.
    Vi overvejer om han også skal have mulighed for at kunne komme ud i en løbegård via hundelem, men er lidt bange for han vil larme for meget. Hans gøen kan høres over store afstande og han er ret glad for sin stemme og god til at holde vagt.


  • #54   21. sep 2023 Jeg tænker egentlig mest på naboerne, hvis hundene gør om natten ude så vil det jo forstyrre rigtig mange, uanset om man mener hunden har en grund til det eller ej smiley
    8-900 m fra os er der en familie med to broholmere som de lukker ud hver nat, shit det larmer når der kommer en ræv, eller en bil forbi, man kan sige at hundene har en grundt til at larme, men for naboerne er det dæleme ikke sjovt.


  • #55   21. sep 2023 Altså - mine hunde gøer ikke om natten (så skal der virkelig ske noget helt exceptionelt) Ellers vækker de jo også mig, og DET går ikke smiley

  • #56   21. sep 2023 I sommers sov vi ofte med døren åben pga varmen. Hunden blev i soveværelset. Det stoppede så den nat/morgen, hvor en vognmand fra danish agro selv lukkede porten op kl kvart i kvalme om morgenen (=kl 04) for at komme ind og aflevere en palle græsfrø smiley Han havde sågar åbnet ladeporten for at sætte græsfrøet indendørs (pænt og meget serviceminded) og lukket den igen (ladeporten er overfor soveværelsesvinduet og den er ikke ligefrem lydløs). De to fantastiske vagthunde opdagede det så tilsyneladende først da han kørte ud fra gårdspladsen igen (UDEN at lukke porten). Man kommer li'som lidt hovedkulds ud af sengen, når det der vækker en er en gøende raket der letter fra midt i dobbeltsengen. Og så står man så der i bare røv og viklers og skal have kaldt to tosser hjem igen, der jo selvfølgelig ræsede afstiasted efter lastbilen op ad grusvejen. Krydsede fingrer for at de ikke lige mødte en hare eller et rådyr på vejen. Adrenalinsuset gjorde at det var liiiidt svært at falde i søvn igen smiley

  • #57   22. sep 2023 Ydrk.... det må sgu have været en skræmmende oplevelse!!
    Jeg har "vandtætte skodder" mellem hundeområdet, og "det offentlige område", så sådan noget ikke kan ske.


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #58   22. sep 2023 #48
    Fru Christensen, mine hunde har / er sjældent været alene hjemme, men tilgengæld næsten altid været med i bilen i et godt stort bur.
    Selv nu hvor jeg ikke har "trænet " hunde i 15-20 år, så er de altid med i bilen,
    så det kan være af meget forskelligt varighed.

    Når det har været nødvendigt at de skulle være alene hjemme,
    så har Jeg har aldrig haft problemer med at det,
    selvom de har haft fri adgang til hele huset.


  • #60   22. sep 2023 Mine er aldrig alene i bilen, eller jo når de venter på skift på deres tur på træningspladsen til Hoopers fx.

    Førhen havde de hele under etagen i huset, men Luna blev ved med at tisse i spisestuen, så jeg lukkede døren der til og hun har ikke haft uheld indendørs siden. Hvis hun ikke tissede derude, havde de bare haft åben, som førhen


  • #61   22. sep 2023 Kommer an på hund og bur.

    Det er en af de her ting, der gør sådan en disk så dum - det er følelser vi diskuterer, ikke viden.

    Jeg har to hunde - samme race, helbrødre ...

    Den ene elsker sin trailer - og ja Marlene, DET gør han .. for den står altid åben og han render tit derind, når dørene i huset står åbne - og når de ikke gør, kan han finde på at gå til døren og når jeg lukker den op, fiser han ud, hopper i traileren og lægger sig der.
    Hvorfor skulle det være "synd" for ham, når vi er afsted en week-end / 14 dage til DM og VM, at han bor i traileren ??

    Esh hader traileren .. faktisk så meget, at jeg opgav at have ham der. Så nu er min bil delt op med gitre og Esh´s "bur" er mindre end Tjabs i traileren, men Esh er fin med at være der og kan uden uro, angst eller stress opholde sig der, når vi er afsted.
    Er det så bedre fordi det .. hvad .. er bunden af min bil (en van, så det er en lige plade og altså ikke bagsæder, der er lagt ned) .. afgrænset med gitre .. men altså ikke et "bur" på den måde.
    Så er det ikke ligeså synd for Esh, som for Tjab ?

    Jeg synes det er gået for vidt - jeg vil fanme hellere se på hvad der sker i hundens liv når den IKKE er i det bur .. end om det er synd for den, at opholde sig i det, helt uden hensynstagen til, om HUNDEN måske synes det er OK.
    Men - når det så er sagt .. så ville jeg aldrig selv sætte en hund i bur og forlade hjemmet med den siddende der.
    Men ... det gør jeg heller ikke, selvom den IKKE sidder i bur og er alene hjemme. Mine (vores) hunde er i hundegårde når de er alene.
    1. De vil temmeligt sikkert forsøge at forsvare hvis der kommer nogen, og som tingene er idag, kan man på ingen måde være sikker på, at indbrudsfolkene ikke smadrer hundene, det sker desværre lidt oftere end man hører om.
    2. Brand !!!!! Mine hunde skal ikke brænde inde .. never !!!
    3. De hundegårde hvor de er, er indendørs OG udendørs .. mao, hvis Fido får avs i mavs, kan han gå ud og ordne tingene, hvilket en renlig hund ALTID vil foretrække. Plus at de selv kan vælge, om de vil ligge indenfor i et isoleret hus med træuld, eller - som her i sommerens varme - lægge sig udenfor i solen eller skyggen og knalde brikker.

    Siger jeg at det er "synd" for alle hunde, der ikke har de muligheder ? Nej !!!
    Jeg synes bare at retorikken er D R Æ B E N D E .. ikke alle hunde har de behov som jeres herinde har det.

    Lad os nu for fanden begynde at kigge hvordan HUNDEN har det .. og ikke bare hvad vi selv går og synes er forfærdeligt for Fido.

    Reglerne i Sverige er iøvrigt fuldstændigt tåbelige ... de bure vi har i traileren kan snildt indeholde 2 maller (blev prøvet engang da jeg skulle transportere en venindes hund hjem, da hendes bil strandede et sted i Jylland og vi ikke gad at vente på Falck) - men disse bure er IKKE godkendt til transport af blot EN malle .. tænker om det er fordi, at de snotdumme svenskere vil være sikker på, at ved et sammenstød, Fido VIRKELIG bliver kastet godt rundt i buret .. eller om det er mig, der misforstår loven, hvilket jeg virkelig håber det er.

    Nej glo nu på hunden for fanden .. glo på buret ... glo udover din egen næsetip .. bare en ide !


  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 748
    #62   22. sep 2023 Jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis vores hunde brændte inde, imens de var alene. (vi har brandalarm og alarmfirmaet, ved der er hunde i huset). Vi har en ekstra nøgle på matriklen, så vi lynhurtigt kan ringe til naboer og bede dem låse huset op. Jeg ville heller ikke have det godt med, at leve videre, hvis vores hunde blev mishandlet af indbrudstyve.

    Har ofte tænkt, at det kunne være smart, at have løbegårde (inde/ude muligheder) Vi har haft det til mandens vægterhunde. I dag hvor vi har små selskabshunde, er jeg bange for, hvordan vi sikrer, at ingen kan løbe med dem, når de er alene......

    Vores hunde skal ikke lumre i en bil, når vi ikke er hjemme, der kan de også blive stjålet fra.....

    Alt kan ske, uanset hvad man vælger ! Pest eller kolera.

    Vi har ikke låste bure i huset = Hundene kan godt have en lukket låge, men de kan altid åbne den indefra ved, at skubbe til den.

    Ved løbetid, hvor de er adskilt er det med børnegitter påsat et fag harald nyborg komposthegn, så det bliver højere, når vi er hjemme og dørene lukket, når de er alene.





  • #64   22. sep 2023 Jeg ville elske at bo et sted hvor min hund kunne være i en hundegård når hun var alene hjemme. Jeg er nemlig også bange for brand og indbrud.



  • #65   22. sep 2023 Jeg går ærligtalt ikke og er bange for brand, indbrud eller andet;) jeg tænker det går sku nok det hele:) men jeg gad godt at mine hunde kunne gå frit ud ogind, jeg er bare bange forude vil larme smiley

  • #66   22. sep 2023 Er det ikke også et spørgsmål om "fornuftig" brug af bur?
    Altså alle former for redskaber kan jo bruges med hovedet under armen.

    Jeg tænker bare, at hvis hunden ikke direkte har brug for en "hule"... hvorfor så bruge den?


  • #68   22. sep 2023 Vi bor i lejlighed så her har Bøvsen ikke mulighed for at gå ud... Vi har en altan men indtil videre er der lukket derud til når hun er alene hjemme da jeg ikke er sikker på om hun vil gø af hunde/folk der går forbi.... Hun er stoppet med at gøre det når vi er hjemme men er lidt usikker på om hun er ligeså rolig hvis hun er alene... og så bor vi kun på 1. sal så er også en litte smule nervøs for om hun kunne finde på at tage springet smiley Kunne dog godt tænke mig at hun havde adgang til altanen når hun var alene. Især her om sommeren.

  • #69   22. sep 2023 #67 Det styrer folk sq selv, Isabelle …
    Jeg har bare set en kammerats to døde hunde, der brændte inde - og har oplevet en venindes amstaff, der var grundigt maltrakteret (bl andet brækket ryg, et øje knust…), efter et indbrud.

    Når jeg så HAR muligheden for at undgå de ting, benytter jeg mig af dem.

    Men at “… haha vi SKAL åbenbart være bange for et eller andet …?”

    Nej det styrer du sq da helt selv - det er ikke mig, der sidder og er fordømmende overfor andres måder at have hund på ..


  • #71   22. sep 2023 Generelt er det en syg tendens den der med at hvis ikke du gør som jeg, så må det være op til din egen samvittighed. Eller hvis ikke du gør som jeg, så gør du det ikke rigtigt.
    Og det hersker i stor stil herinde og ja, det er til at brække sig over.
    Vi har alle hund på den måde vi finder rigtig og når alt kommer til alt, så har alle vores hunde vel for fanden da det bedste liv.
    Der er så mange racer, individer, aldre, forskellige krav, aktivitetsniveauer, og meget andet, at man aldrig!!! ville kunne skrive en facitliste for hvor længe en hund må være alene hjemme, om den må puttes i bur eller ej, opholde sig i hundegård eller ej.
    Det kommer alt sammen an på den enkelte hund.
    Det er simpelthen sygt at man sidder og peger fingre af folk der gør tingene anderledes, og samtidig mener at det man selv gør, det er 110 procent er det rette.
    Sådan har vi det vel altid?
    Som skrevet så mange gange før, en hund i lejlighed, kan have et langt bedre liv end en hund med have, en hund der er alene 8 timer om dagen, kan have et langt bedre liv end en hund der aldrig er alene. Og omvendt!


  • #74   22. sep 2023 Du misforstår vist min selvironi, Martine. Jeg forstår ikke helt hvorfor, hvis du altså har læst mine andre indlæg i denne tråd.


    Ja. lige den røg henover hovedet på mig, Isabelle .. sorry, jeg forstod det heller ikke helt smiley


  • #76   22. sep 2023 For mig er der forskel på, om man har hunden til at være i bur 8 timer, når man er på arbejde plus 8 timer om natten. Det er no go for mig. Det er ok for mig, at have hunden i bur i bilen og til konkurrencer og når man er i byen. Syntes der er stor forskel på, om buret bruges mange timer dagligt eller det er noget der bruges ved særlige lejligheder.

    Hvad angår om man er bange for brand, indbrud eller hvad det kan være. Mine hunde har altid mulighed, for at kunne komme ud. De kan altid komme ud i haven, fra en åben dør i et værelse. Der er en låst låge til haven, så der ikke er nogen der kan komme i haven.
    Har en god ven, der kom hjem og fandt begge hendes hunde døde. Der havde været en vandskade og dermed var der sket en kortslutning.


  • #78   5. okt 2023 Den her dukkede op i en gruppe på Facebook. Stakkels hund altså. smiley

    profilbillede
  • #79   5. okt 2023 Øv hvor grimt smiley

  • #80   5. okt 2023 Hvor et det synd for den hund!

  • #82   6. okt 2023 Tænk at ejeren overhovedet ikke overvejer den mest indlysende løsning:
    LAD VÆRE MED AT SÆTTE DIN HUND I BUR!!!!!!!!!!!!!! smiley


  • #83   6. okt 2023 Ja jeg er så en af de der onde mennesker hvis hund sover i bur. Eller den ene gør. Yata har et kæmpe bur i køkkenet/alrum/stuen.Når vi er hjemme er lågen pillet af men når de er alene eller sover, er hun i "kurven".
    Det er af pga Funky. Yata elsker hende meget højt og vasker hende gerne. Også når Funky sover. Og når det sker bliver funky skide forskrækket og vred. Yata forstår ikke at blottede tænder betyder skrid, men slikker blot endnu mere for at sige undskyld, ja så for at undgå eventuelle skænderier, så sover Yata i bur. Funky er 14 år og døv. Hun skal have lov at sove når hun sover og Yata skal ikke have en dårlig oplevelse.
    Og som martines chap, så elsker yata sit bur ogvælger at ligge der altid når hun alligevel tager en skraber, og hun må altså være i sofaen/ hele hytten.


  • #84   6. okt 2023 Donk
    Her har buret sin berettigelse smiley af hensyn til en ældre og døv hund, og til den yngre, så den ikke får en skideballe af Funky pga forskrækkelse.


    Jeg stejler dog lodret, når buret bruges som nem opbevaring af hvalp, hund. Hvilket mange desværre gør. Hunden kan jo ikke ødelægge noget når den er i bur.


    I min tid i Petworld har jeg haft kunder der var anbefalet at bruge bur til deres 8 ugers hvalp, ikke noget med at se om det nu også blev et problem med alene hjemme træning, nejnej, bare prop den i et bur smiley
    Min værste oplevelse omkring brug af bur, var nok den åndsamøbe af en tøs, der fredag kom ind for at købe bur til hendes hvalp, for fra på mandag skulle hun starte uddannelse igen og så skulle hvalpen være alene, mener at hun kun havde haft den en uge smiley smiley havde lyst til at ryste hende så voldsomt at hun ville have fået shaking baby syndrom smiley


  • #86   6. okt 2023 Det er 175 cm x 1 m x 1 m, det lille bitte bur.

    Nu kan jeg så slet ikke huske hvornår jeg sidst havde en hund med diarre men jo i det tilfælde ville det selvfølgelig ikke være sjovt, men det tænker jeg også det vil være uanset hvor hunden er.

    Hvad synes i så alternativet skulle være? Pga boligens indretning kan hun lukkes inde på min søns værelse bag gitter og risikere at blive kvalt i adskillige legoklodser, eller på et lille københavner badeværelse som nok egentlig er mindre end buret. Soveværelset ligeledes med meget lidt gulvplads. Køkken/alrum/stue er et stort åbent rum uden mulighed for opdeling med mindre vi selvfølgelig bygger om..
    Alternativt skulle hun stå alene i hundegård hvilket hun ville være virkelig ked af, da hun er vokset op i flokken.
    Eller skal den ene sælges eller aflives?


  • #88   6. okt 2023 Slet ikke. I da så evigt velkomne til at mene hvad i vil.. Og jeg kan bestemt godt stå inde for mit hunde hold, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres løsning på mit problem . Men det er jo selvfølgelig nemmere bare at lade som ingenting.


  • #90   6. okt 2023 Jeg undre mig over, hvorfor det er ok at være x antal timer i bur i en bil men ikke at være i bur i hjemmet i x antal timer.

  • #92   6. okt 2023 Nej ikke i denne tråd, men i tråden om hund i bilen til vinter.

  • #94   6. okt 2023 #90

    Det har også undret mig

    Om der er bur i bilen eller ej, så er der begrænset plads i en bil. I en bil er der hellere ikke meget plads, at bevæge sig på.


  • #97   7. okt 2023 Som jeg lige har skrevet i tråden med hund i bilen .. hvad laver folks hunde, når de er alene hjemme ??
    Spæner rundt og rundt, eller ?

    Mine sover - vågner lidt op ind imellem, går lidt rundt strækker sig og sover så videre.
    Vi har videoovervågning, så det er ik engang noget jeg bare finder på smiley

    Hvad laver jeres, der kræver SÅ meget plads, at et stort bur er no go ?


  • #99   7. okt 2023 Men det er jo hvad de fleste hunde gør .. hvor meget plads skal de bruge til det mon?

  • #100   7. okt 2023 Vi har en 5 mdrs terrorist og hun er i bur i løbet af dagen. Jeg arbejder hjemmefra, og hver pause mellem mine kunder, får hundene lov at boltre sig i haven. Hun er i bur da hun virkelig mangler opdragelse. Min mand er desværre ikke rask, så han arbejder pt halvdags, og når han er hjemme, så er hun selvfølgelig ikke i bur. Vi fik hende som 4 mdrs og hun er super sød. Har endnu ikke lært et nej, er ikke renlig, accepterer ikke de andre hundes afvisning osv. Hun har boet sammen med 4 søskende. Jeg er nødt til at hjælpe de ældre hunde indtil vi har lært hende at deres nej er et nej. Om natten er hun i en Hvalpegård ved siden af min seng. Jeg gider ikke blive bidt i, at de voksne snerrer når hun hopper på dem eller hun skider på gulvet. Vi har i høj grad behov for vores søvn og ikke mindst min mand. Skal hun ud, så siger hun til. Gik hun løs, ville hun bare gøre sig ren på gulvet. Hun er indbegrebet at en airedalehvalp med knald på. Vi har haft en del hvalpe igennem, men hende her er en mundfuld, men også på den fede måde.
    Buret er så stort at hun kan ligge helt udstrakt 1,5 gang og hun kan derfor sagtens strække sig og gå rundt. Selvfølgelig har hun legetøj og vand også. Der er fuldstændig ro (jeg arbejder i et rum 2 døre derfra. Jeg har kamera på, og kan se at hun sover. Når vi er hos hundene, så står buret med åben Låge, og hun går selv derind og lægger sig, når vi fx spiser.
    Ligeså snart hun har lært at respektere de voksne uden at de skal bides og tæskes (Airedales slår meget med forbenene), så skal hun selvfølgelig ikke være i buret. Alle vores hunde er burtrænet, og elsker deres bure i bilen.


  • #101   7. okt 2023 Glemte et billede af ballademageren.

    profilbillede
  • #103   7. okt 2023 Hvad er "et begrænset tidsrum ind imellem" ?

  • #104   7. okt 2023 Er det værre at være i et stort bur i stuen et par timer, end at sidde i et mindre i bilen i 3,5 time til sommerhuset?

  • #106   7. okt 2023 Hvad er "mange timer"?


  • #107   7. okt 2023 Jeg bruger bur til mine hunde. Og de elsker deres bure. Måske fordi jeg træner en del bur-lege når de er små.

    De er ofte i bur i bilen. Og det kan blive til mange timer når vi er til træning, på kurser, til stævner eller jeg underviser.
    Jeg er dog altid i nærheden og tilser dem ofte. Sørger for at de hverken fryser eller sveder.
    De er super gode til at slappe af i bilen.
    Når jeg har hvalp er de altid i bur om natten lige ved min seng. Så kan jeg høre, hvis de vågner og skal ud. Og så lærer de hurtigt at “om natten sover man”.
    Jeg bruger faktisk også et stort lukket bur til Miley om natten når hun er højløbsk. Da jeg også har hanhund.
    Resten af tiden står burene åbne og de vælger selv om de vil sove der eller ej.
    Jeg ville dog aldrig vælge at holde hund i bur når de er alene hjemme. Men jeg har heller aldrig haft destruktive hunde.


  • #109   7. okt 2023 Alle mine spørgsmål ???

    Jeg kan tælle til to ...


    Hvad er mange timer for dig ?

    og

    Hvad er et begrænset tidsrum ind imellem ?

    Det burde da være ret nemt at svare på - men det er det måske ikke ??


  • #113   8. okt 2023 Hvorfor må Martine ikke spørge?
    Hun har vel lige så meget ret til at spørge som dig.
    Hvis ikke du gider Martines spørgsmål, så skroll da videre og Ignorer dem?
    Der er ingen som tvinger dig til at svare på dem
    Jeg vidste ikke, at der er et loft over antal spørgsmål man må bruge i en tråd.

    Hvor mange spørgsmål er det lige du har i den her tråd?
    Og ja, lige nu har du ret i at jeg er efter dig meen man skal ikke klandre andre for noget man selv gør.
    Det er dobbeltmoralsk


  • #115   8. okt 2023 Hvad jeg skal "bruge" et svar til ??? Det kan da være dig bimlende ligegyldig, du kan bare svare eller lade være smiley

    Jeg kan godt sige, at alt over to-tre timer er mange i timer i bur i min optik.

    Var det så svært ???

    Det er sjovt, dem der skriver privat til mig, at "hende der Isabelle er godt nok blevet en sur gammel kælling, efter hun er blevet skilt" ...

    Og jeg bare "gud jeg anede ikke hun var blevet skilt" smiley

    Når det er sådan fat, er du da en omvandrende grund til at jeg aldrig, aldrig smutter fra kæresten .. hvis det er sådan man bliver, når man bliver single.

    "Jeg kan tælle til fire (#97, 99, 103, 106)"

    Få dig en hobby - du har sq for meget tid til din rådighed ...


  • #118   8. okt 2023 Prøv at kig lidt indad .... bare en ide ...

    Og hvordan er det .. "når det går som en and, og siger som en and .. så er det sq nok en and"

    Og se dine perfide kommentarer til Donk en gang til .. så kan det være at DU også kan se, hvordan du fremstår overfor andre brugere.

    Jeg skriver ikke "om" dem, der skriver til mig - jeg skriver at dem, der skriver til mig skriver, at du er en sur, gammel kælling, efter du er blevet skilt.

    See the difference ..


  • #119   8. okt 2023 #117

    Nåå du mener ligesom når DU skriver

    Det ER lidt svært at løse dit problem, Donk. Vi kender jo ikke dine boligforhold fx.

    Vi smiley

    Jeg kan da sagtens stå ved hvad jeg mener .. jeg anede som sagt bare ikke at du var skilt ..



  • #120   8. okt 2023 Martine, fandeme en usympatisk og malplaceret kommentar. smiley

    Jeg synes overhovedet ikke, at Isabelle er blevet en sur noget-som-helst, hun siger sin mening som de fleste andre herinde - undtagen de hyklere, der så åbenbart kun tør skrive ting om Isabelle i din indbakke, Martine.


  • #122   8. okt 2023 Måske er jeg blevet mere sårbar efter at mine datter og svigersøn fik kræft, men sur, fordi jeg skriver, hvad jeg mener? Nej.


    Lad være med at smide det der offerkort hele tiden - det gør mig ondt, at din datter og svigersøn fik kræft, men .. det du flasher her har jo INTET med "sårbarhed" at gøre .. du er pisse ondskabsfuld, bedrevidende og devaluerende i den måde du adresserer andre på, ind imellem.


  • #123   8. okt 2023 Du skriver om dem, der skriver til dig.

    Nej og selvom DU bliver ved med at postulere det, bliver DET ikke mere rigtigt.



  • #125   8. okt 2023 Det er efterhånden et par år siden, at jeg blev skilt, Martine - hvad faen det så har med nogetsomhelst at gøre for andre end dem, der skriver til dig om mig.

    Det har åbenbart noget at gøre med, at du inden du blev skilt, ikke var en sur kælling ??

    Who knows - jeg kan ikke se forskellen og vidste som sagt ikke at du var skilt - synes at du altid har været besserwisser og nedladende .. det må da alt andet lige være rart for dig, at der er nogen, der mener, at du engang har været anderledes ..


  • #126   8. okt 2023 "Hvad synes i så alternativet skulle være?" skriver Donk.
    Derfor svarer jeg med et "vi", Martine.


    Tyndt smiley
    Du behøver da ikke hive andre med i DIN argumentation .. uanset hvordan spørgsmålet er formuleret.



  • #129   8. okt 2023 Nej, Martine. Jeg er hverken ondskabsfuld, bedrevidende eller devaluerende. Jeg skriver, hvad jeg mener - præcis som I andre gør.


    Det tror jeg at du skal lade andre afgøre.

    Du sviner mig til - med en navnløs backinggroup - og kalder MIG ondskabsfuld?

    Nej - jeg skriver at der er nogen der privat har skrevet til mig at du er blevet en sur gammel kælling, efter du blev skilt.
    Det første har jeg hele tiden været klar over - det sidste, er det nye for mig.

    Du giver begrundelsen for, at du kalder mig en sur gammel kælleng, at jeg er blevet skilt - og så snakker DU om at være ondskabsfuld og devaluerende smiley


    Nej, jeg skriver at ANDRE skriver sådan .. og at jeg som sagt ALTID har fundet dig som en sur, bedrevidende, devaluerende kælling ..
    Om det, at du er blevet skilt har gjort det værre - pas - det er ikke min opfattelse, men det gør da, at HVIS det er sådan det hænger sammen, så vil jeg gå ret langt, for IKKE at blive single ..


  • #130   8. okt 2023 Du og vennerne vinder, Martine.


    Hvor ser du at det er mine venner ??? Måske du skulle lade være med at tolke så meget .. du er _øv-elendig til det ...

    Og jeg var iøvrigt ikke klar over, at vi var ude i en konkurrence .. men fair nok ... eller noget ..


  • #132   8. okt 2023 Hmmm . Men jeg vil da godt kort sige at jeg ALDRIG bliver fan af Martine , som hun sommetider opfører sig herinde på HG .

    profilbillede
  • #133   8. okt 2023 Det er fandme under lavmålet Martine! Det er sku for meget! Du er simpelthen ondskabsfuld nu!

  • #134   8. okt 2023 Martine, jeg kan egentlig normalt godt lide din (skrive)stil herinde, men du går langt over stregen nu i forhold til Isabelle, det virker dybt personligt og direkte ondskabsfuldt.

    Dét kan du simpelthen gøre bedre!


  • #135   8. okt 2023 Isabelle, luk ørerne, hvis du kan, men lad nu være med at smutte herinde fra, vi er mange, der sætter pris på dit "selskab".

  • #136   8. okt 2023 Jeg tror Isabelle er smuttet smiley ....

  • #137   8. okt 2023 Øv! smiley

  • #138   8. okt 2023 Det er egentlig uretfærdigt at "nogen" kan opføre sig SÅ modbydeligt ... ubehageligt ... og ¤/&/&¤/(/%&( ..... at noget bliver så såret , at de forlader HG . ....og vedkommende der er skyld i det stadig kan være her .

    Det er sjældent jeg kommer med noget konkret om andre ...... men du er fandme et modbydeligt menneske Martine .... Du skulle skamme dig ... FØJ ....... Jeg har ALDRIG i mit 77 årige lange liv kendt / mødt nogen så grum som dig.

    Undskyld til alle andre for mit udbrud...


  • #139   8. okt 2023 Slap nu af .. det er jo ikke første gang hun smutter på dramatisk vis. Hun skal nok komme igen ....

  • #140   8. okt 2023 #139 ..... Det gør sgu ikke DIG mindre modbydelig ....

  • #141   8. okt 2023 Det handler ikke om hvorvidt nogen er smuttet! Det handler om at du opfører dig helt og aldeles vammelt nu Martine! Det kan du simpelthen ikke være bekendt!

  • #142   8. okt 2023 Det her, mine damer, er ikke op til diskussion …

    Som man råber i skoven får man svar - hun også - og som sagt, hun kommer retur.


  • #143   8. okt 2023 Jeg synes nu, at det er Isabelles helt egen beslutning at smutte, som jeg til dels godt forstår, hun har selv flere gange sagt, at hun er et sårbart sted pga. sygdom i familien.

    Jeg ville bare ønske, at hun ikke havde følt det nødvendigt, fordi vi er flere, der bakker hende op og sætter pris på hende herinde.

    Når man ikke selv har ret meget overskud kommer det negative nemt til at fylde alt for meget, det kender de fleste af os sikkert.

    Lad os håbe, at hun kommer igen og at udvalgte brugere så holder deres kæft med "hvad sagde jeg..." osv.


  • #144   8. okt 2023 Martine, Isabelle har på intet tidspunkt talt til dig, som berettiger den svada og de personlige og perfide angreb, du er kommet med i denne tråd.

    Jeg synes faktisk ikke, at det ligner dig at opføre dig på den måde. Du plejer nok at kunne få dit budskab igennem, uden at blive SÅ modbydelig.

    Jeg tror helt ærligt, at det her var helt bevidst fra din side, du er helt klar over, hvor presset Isabelle er og som medmenneske kan man sgu godt tage bare en smule hensyn.


  • #145   8. okt 2023 smiley

  • #146   8. okt 2023 Jeg kan nu godt komme med et bud på ... hvem jeg synes selv skulle pakke sit hapengut og smutte ud af HG .... man kan jo selv gætte hvem . smiley

    Så kan vi glæde os til at Isabelle kommer tilbage. smiley

    Alene det du mener i #145 .... siger nok om dig .... Føj igen .


  • #147   8. okt 2023 I er simpelthen nød til at finde en anden tråd at skændes/ svine hinanden til i.

  • #148   8. okt 2023 Det er fandme da ikke dig som bestemmer hvad der er til diskussion! Jeg havde vitterlig ikke regnet med at du var så står en idiot! Så prøv da lige at se lidt længere en til din egen næsetip!

  • #149   8. okt 2023 Bodil: Var den til mig?

  • #150   8. okt 2023 Nej naturligvis var den ikke det! Den var til Martine #142

  • #151   8. okt 2023 Ok.

  • #152   8. okt 2023 Det er fandme da ikke dig som bestemmer hvad der er til diskussion!

    Åh jo, DET er det .. med mindre selvfølgelig du vil diskutere med de andre damer .. jeg gider ikke ..


  • #153   8. okt 2023 Til trådens faktiske emne:

    Jeg har det meget blandet med bur. Jeg er ikke fan af bur til alene hjemme osv. Når buret er lukket som udgangspunkt. Der er selvfølgelig undtagelser. Så længe man sørger for at hunden er glad og tryg, har adgang til vand og god plads, så ser jeg det ikke som synd, hvis den ellers har et godt aktivt liv. Jeg synes det er synd, hvis den bruger en stor del af døgnet deri, fordi det er nemt for ejeren, som man ser meget i f.eks. USA. Men når man bruger buret som et redskab, for at hjælpe hunden, så er det for mig noget andet.

    Vi har bur i bilen, et stort bur der fylder hele bagsædet, så hundene har god plads. Teemo kan ikke være alene hjemme, men han kan godt være alene i bilen. Jeg har prøvet at flytte buret indenfor, men det er bilen og ikke buret der gør forskellen her. Når vi f.eks. Har været ude at kører, uanset årsagen eller hvor længe han har været i buret, nægter han at komme ud igen. Han vil simpelthen ikke ind (han vil gerne hvis vi kører et sted hen, for så er det jo spændende, men når vi kommer hjem vil han blive derude.) jeg tager ham nu ind alligevel, men jeg tror såmænd bare han ville sove videre hvis jeg lod ham ligge. Han kommer flyvende når jeg spørger om han skal med ud i bilen.
    Så hvis det virkede for teemo med et (stort) bur ved alene hjemme, jamen så fik han det, men han ville også normalt kun skulle være der et par timer af gangen, jeg er ikke væk hverken halve eller hele dage. Her sover hundene i sengen hvis de vil, så de er generelt sjældent alene (læs aldrig fordi teemo ikke kan, men hvis vi leger at han kunne ville det stadig være begrænset).


  • #154   9. okt 2023 godt man har været længe om at finde denne tråd, ellers havde jeg da haft ondt i maven alt for længe ..

    til trådens emne ... jeg har ikke forstand på hunde i bur, MEN tænker at er hunden trænet til det, finder det et hyggeligt sted og et sted hvor man kan slappe af så er det vel ok .. læser ofte at hunde der er trygge ved bur lægger sig der af sig selv når lågen er åben .. antallet af timer er nok meget individuelt, bl.a. tænker jeg alder spiller ind ... de fleste voksne hunde sover jo bare når de er alene ... dog kan en ikke bur hund måske nemmere lige tage en tur rundt i hjemmet og strække igennem, eller evt kigge lidt ud i en have .... jeg vil aldrig foretrække bur, men det har heller ikke været nødvendigt ..

    til det ANDET: nu igen Martine ... jeg kunne fandme have lyst til at trække ting frem der kan være medvirkende til du er så uendelig lidt empatisk til tider ... men igen vi fortæller ofte personlige ting herinde, at trække dem ind og bruge i en diskussion er bare SÅ meget udenfor ordentlig opførsel ..
    De der skriver personligt til Martine og nedgør Isabelle skulle skamme sig, stå dog ved hvad I mener ... jeg har den sidste tid kun set 2 der virkelig er på nakken af hende ... er der andre så stå ved jer selv..
    Jeg er meget sikker på her er flere der mener Isabelle er et bedre selskab på HG end nogle andre , om ikke på det hunde-faglige plan så på det empatiske ...

    Mange ting spiller ind i hvordan man gebærder sig, fx bliver man også anderledes med alderen, ikke kun hvad man ellers er ude for i sit liv .... så der øves da i den grad til fremtidens møg-sure, egoistiske, ikke empatiske HG brugere ...


  • #155   9. okt 2023 nu igen Martine ... jeg kunne fandme have lyst til at trække ting frem der kan være medvirkende til du er så uendelig lidt empatisk til tider ... men igen vi fortæller ofte personlige ting herinde, at trække dem ind og bruge i en diskussion er bare SÅ meget udenfor ordentlig opførsel ..

    Træk løs ... intet er vel bedre end at blive psykoanalyseret af lommefilosoffer .. men du vil måske hellere sole dig i dit "jeg er IHVERTFALD i stand til at opføre mig ordentligt - dog elsker jeg at lige nævne hvor fed jeg er .. "

    ... jojo ..


  • #156   9. okt 2023 du har fuldstændig ret, der er simpelthen et niveau jeg vil gøre alt for ikke at falde ned på ...

  • #157   9. okt 2023 #156

    Og du klarer det SÅ fint - jeg er i særdeleshed fan af dit behov for at fortælle, HVOR fed du er .. lad os nu se, om der ikke snart tikker lidt likes ind til dit indlæg.
    Du har ihvertfald fortjent hver og et smiley


  • #158   9. okt 2023 Som mit barnebarn på 2,5 år ville sige: STOOOP, hvilket betyder: time out.
    Så stopper vi lige op, trækker vejret, og taler stille og roligt om, hvad det lige var, der gik galt.
    Derefter kommer vi videre - som gode venner.

    Hvorfor kan man ikke bare diskutere, uden at blive personlig?

    Vi kan alle have en dårlig dag, og/eller få udtrykt os på en måde, der kan misforstås.

    Måske burde Hundegalleri omdøbes til HØNSEGÅRDEN smiley

    Et bur kan være en god ting i rigtig mange situationer, men jeg er ikke tilhænger af bur som en "permanent" 24/7 løsning.


  • #159   9. okt 2023 Ahrrggg Hanne stop lige.
    Martine er hverken værre eller bedre end andre herinde.
    Det bedste ved Martine er, at hun kalder en skovl for en skovl, og at hun ikke er en rygklapper, som der er er rigtig mange af herinde - hvem det er, det ved i bedst selv, så vær nu så ærlig at stå frit frem, frem for at gemme jer bag privat beskeder, hvor man skriver at Isabelle er blevet rigtig træls og at hun har udviklet sig til en sur gammel mokke, for dem har jeg også fået nogle af.

    Ja, Isabelle har det svært med en led sygdom i familien, men derfor er det ikke i orden, at bruge den undskyldning, at man er presset lige nu på grund af familien, og om jeg har glemt hendes syge familie. Den har jeg fået et par gange, og jeg synes, at det er utrolig smagsløs at bruge syge familiemedlemmer, som undskyldning for at kveje sig.

    Og hendes opførsel over for Donk i den her tråd er under al kritik, det har Donk ikke fortjent.
    Når så man for igen på samme måde, så sletter man sig hurtig, for så forsvinder alle beviser, og man står igen frem som det rene uskyldige offer.

    Isabelle har gennem mange år været en af mine favoritter herinde, men desværre har hun udviklet sig til en sur mokke, og det er ikke først kommet efter sygdommen i familien.
    Der findes ikke mere dobbeltmoralsk menneske herinde end Isabelle. Rigtig mange gange klandrer hun andre for ikke at opføre sig ordentlig, og et par timer senere, gør hun selv det samme.

    Jeg håber da virkelig, at Vi får den "gamle" Isabelle tilbage, men ikke den Isabelle, som hun har udviklet sig til.

    Og bær nu over med mig, jeg har kun fået 20% chance for at overleve de næste 5 år på grund af min kræft, så jeg er meget presset så jeg er fritaget for ansvar for det jeg skriver. Eller gælder det kun Isabelle ?
    Med ønske om at i alle må få en dejlig dag, er den herfra lukket for mig.


  • #161   9. okt 2023 Anni, jeg husker da bestemt at du trak "jeg er døende"-kortet og skabte dig som en tosse, var styg og modbydelig over for alle der ikke mente det samme som dig, og fyrede ondskabsfulde svadaer af til højre og venstre.

    Og så er det her simpelthen svært at sige på en pæn måde, men du er gammel og har selv sagt, at du ikke ønsker yderligere behandling. Det er noget HELT andet, end at se sin datter og dennes ægtemand (som har børn sammen) begge være alvorligt syge. Hvis du ikke kan se forskellen, er du mere blind end gennemsnittet.

    Martine har, ud over at gå i struben på Isabelle, rottet sig sammen med Søren med slet skjult agenda om at få Frk Jensen udelukket fra løs snak-trådene. Er det virkelig sådan voksne mennesker opfører sig i dag? Og nej, jeg er ingen engel, men at være SÅ åbenlys mobber, er trods alt over min grænse smiley

    UNDSKYLD Anne Julie smiley


  • #162   9. okt 2023 Linda
    Du er bare så dum, æv bæv
    Og din hund er ikke så retarderet som min


  • #164   9. okt 2023 Linda
    Jeg kunne jo underholde med alle de skøre ting, han foretager sig, men den slags har vi allerede mere end rigeligt af.
    Og mange tak for ros til Conor smiley


  • #165   9. okt 2023 Martine har, ud over at gå i struben på Isabelle, rottet sig sammen med Søren med slet skjult agenda om at få Frk Jensen udelukket fra løs snak-trådene.

    Slet skjult?
    Søren har ikke “rottet sig sammen” - jeg skrev til ham om at starte en tråd, det gjorde han. Længere er den ikke.

    Hvis du synes jeg “mobber” frk Jensen, hvorfor blev du så ik bare i den tråd du selv havde startet, istedet for at gå over i Sørens?
    Det havde jeg da gjort, hvis jeg havde de tanker om det, som du flasher her.

    Jeg synes det er fantastisk, at du nu kan graduere sorg - man lærer dæleme meget på den der socialrådgiver uddannelse smiley

    KUNNE det tænkes at det Anni skriver ikke er FULDstændig i tråd med hvad hun mener?
    Er DIN måde at se tingene på altid den rigtige ??

    Det her er sq for mærkeligt


  • #166   9. okt 2023 Anni, jeg husker da bestemt at du trak "jeg er døende"-kortet og skabte dig som en tosse, var styg og modbydelig over for alle der ikke mente det samme som dig, og fyrede ondskabsfulde svadaer af til højre og venstre

    Det var da noget af en påstand.
    Jeg var slet ikke på i et stykke tid, det var jeg alt for syg til.
    Men du finder vel alle de undskabsfuldhedder jeg fyrede af, for jeg har ikke haft slettet mig, så "beviserne" er der stadig.
    Den eneste jeg var modbydelig over for var dig. Du svinede mig til mens jeg lå på sygehuset med halvandet ben i graven, hvor du skrev, at jeg dog måtte have drukket af natpotten fordi jeg ikke var enig med dig -tror det var noget med utøj.
    Der blev jeg så modbydelig at jeg skrev tilbage, at du skulle tage natpotten og hælde den ud over hovedet på dig selv.

    Og uanset hvad, så synes jeg at det er under lavmål at bruge sin sygdom - eller familiens sygdom som undskyldning for ikke at opføre sig dårlig.


  • #167   9. okt 2023 Here we go again ...... Så blev der Annes tur ... smiley ....... Hvad om vi snart stoppede Martine i "bur" et stykke tid ... ( for fredens skyld) ---------> nu det er en tråd om bure smiley

    profilbillede
  • #169   9. okt 2023 Hvad om vi snart stoppede Martine i "bur" et stykke tid

    Hvorfor i alverden skal Martine stoppes i et bur ?????
    Er det fordi hun ikke er en rygklapper ig siger sandheden ????


  • #170   9. okt 2023 Martine har, ud over at gå i struben på Isabelle, rottet sig sammen med Søren med slet skjult agenda om at få Frk Jensen udelukket fra løs snak-trådene.

    Nu er det så hverken Søren eller Martine der udelukker nogen for at være med i tråden. Det bestemmer man helt selv.





  • #171   9. okt 2023 Hold sååååå op allesammen!!
    Det er virkelig ikke hverken kærligt, rummeligt eller værdigt, det I har gang i.

    Tag en dyyyyyyybbbb indånding, og sig HØJT "Jeg sender dig kærlighed"...
    Bliv ved med det, indtil du får det bedre - eller endda muligvis begynder at grine! smiley

    Ellers bliver konsekvensen, at I alle sammen bliver hevet igennem en (skriftlig) og meget meget lang guidet meditation, så I kan få pulsen og blodtrykket ned på et sundt niveau igen smiley


  • #172   9. okt 2023 #169 .... Anni .... Jeg er sgu ingen rygklapper .... Jeg har bare læst hvad der blev skrevet af modbydeligheder længere oppe i tråden .

  • #173   9. okt 2023 @ Anni ... der er i min verden meget stor forskel på at gå i struben på folk på det emnemæssige/faglige plan og så inddrage personlige ting fra folks privat liv ...

    det første må man stå model til på et forum som HG, eller alle fora for den sags skyld ..


    # 157 det er din tolkning, jeg tæller ikke likes, jeg går ikke ind og ser hvem ... jeg er helt ligeglad, jeg skal stå inde for at være den jeg er og være mig bekendt ..
    At du tror jeg "soler" mig må stå¨for din egen opfattelse, jeg sidder ikke om smiler og fryder mig over at "nå nu kører det igen, nu er der igen nogen der er efter nogen" ... nej jeg græmmer mig over at voksne mennesker falder så dybt at de går efter personen og ikke emnet i en tråd ...
    Jeg synes hverken jeg er fed, eller andet, jeg forsøger slet og ret at være nogenlunde ordentlig ... det er så sådan jeg er ... hvad du kalder det eller opfatter det som er mig inderligt ligegyldigt ...

    At trække personlig viden om evt sårbare private ting hører ingen steder hjemme ...

    @ Anni ... uanset hvor irriterende man har fundet Frk Jensen, og også Susanne´s indlæg om fx katte, så skal man nu være blind for ikke at se at noget af det de bliver udsat for tenderer til mobning ... så er det måske nok frivilligt om man er her eller ej, men det kan blive for sårende ..


  • #174   9. okt 2023 NITTIB, ved godt, at du ikke er en rygklapper. smiley

    Men mener bestemt ikke, at der er nogen som skal sættes i bur, hverken rygklapperne eller dem der ikke er. smiley


  • #175   9. okt 2023 Anni, du har været SÅ led ved frk. Jensen, det kan du umuligt have glemt, både jeg og er par andre blandede os gang på gang for at få dig til at stoppe. Nu er det så Isabelle, du er efter, det er en underlig dynamik.

    Denne tråd er blevet SÅ klam og pinlig. smiley


  • #176   9. okt 2023 Skrigehund, det er vist over tre år siden at jeg har været det du kalder at være led ved Frk. Jensen. Det har været et godt stykke tid før jeg blev syg..
    Og gudske lov, så er jeg blevet klogere

    Og nej, jeg er ikke led ved Isabelle.
    Jeg er ikke den eneste der har bemærket at hun har ændret sig ret negativ.

    Men hvis vi nu absolut skal dyste om, hvem der har været led og hvem ikke, så har du da været super led over for Susanne, og det er ikke flere år siden, men sket flere gange i år.

    Jeg har altid sagt at du er et af de få mennesker herinde, som er den mest reelle, fordi du har en stor retfærdighedssans, men der har jeg åbenbart taget fejl.
    Det er ikke ret lang tid siden at Isabelle var virkelig led over får Frk Jensen og i den her tråd over for Donk, som virkelig ikke har fortjent sådan en behandling.

    Hvordan kan det være at det er helt ok at Isabelle er led, over for andre, men at det er en katastrofe, hvis andre giver tilbage af samme skuffe.

    Ih guder, hvor er der mange dobbeltmoralske personer her inde, samt kryster der godt vil svine i pb, men er for krysterisk til at stå frem


  • #177   9. okt 2023 Anni, jeg mener bestemt ikke, at det er over 3 år siden, du var efter Frk. Jensen.

    Forskellen på mig og dig er, at jeg ikke er led på samme måde, som du kan være, som du fx skriver i denne tråd til og om Isabelle. Jeg kalder en spade for en spade, men taler aldrig grimt eller bruger øgenavne som sure kælling m.v. Jeg kan godt få mit budskab igennem uden at brænde en sikring, selvom det, indrømmet, har været tæt på et par gange.

    Så fordi jeg ikke er enig med dig i denne tråd ændrer hele din opfattelse af mig sig pludseligt? Det siger mere om dig end om mig.

    Jeg synes så ikke, at Isabelle på noget tidspunkt var led/hård ved Donk i denne tråd, hun sagde sin mening omkring brug af bur, hvilket mange andre også har gjort - so what?

    Dét der med hele tiden at nævne, at andre brugere skriver til dig (og åbenbart også Martine) og at andre er enige med dig (og åbenbart også Martine) er da himmelråbende ligegyldigt for denne diskussion. Stå for pokker ved DIN egen mening uden at hive andre ind i den for at bakke den op, det er ynkeligt og slet ikke din normale stil.


  • #178   9. okt 2023 @ Anni ... vi kan alle tage fejl, overse en information Isabelle undskyldte overfor Frk Jensen i den tråd jeg tænker du omtaler, men det er jo bekvemt at overse ..
    Vi kan også alle træde ved siden af hvis vi har en lorte dag ... men så er det på sin plads at sige undskyld, der gik jeg over stregen, eller der tog jeg fejl ..


  • #179   9. okt 2023 Kan i ikke lave en anden tråd til personfnidder, hvis i absolut skal blive ved med at kører rundt i det? Vi andre vil gerne tilbage til emnet, og er her for dét og ikke mudderkastning om hvem der sagde hvad til hvem for 3 år siden. Tak smiley

  • #181   9. okt 2023 . fordi jeg ikke er enig med dig i denne tråd ændrer hele din opfattelse af mig sig pludseligt? Det siger mere om dig end om mig.

    Nej min indstilling til dig har ikke ændrer sig fordi vi ikke er enig.
    Det har ændret sig på grund af din dobbeltmorale. Du klandrer mig for at gøre noget som du selv gør.


  • #182   9. okt 2023 hvorfor være lede ved nogen ... jeg forstår det simpelthen ikke ... man kan hakke, hugge og være nedladende overfor deres holdninger der hvor man er uenige, men hvorfor blive personligt lede/nedladende, jeg forstår det simpelthen ikke ... hvorfor bringe personlig viden om trælse ting ind, hvorfor kalde folk for sure osv ... kald deres holdninger for dumme, trælse, idiotiske og alt muligt usagligt hvis ikke man kan argumentere sagligt, men hvorfor blive personlige ??



  • #183   9. okt 2023 Godt så, Anni. Så har vi slået det fast, det er din mening, som du har helt lov til at have, ligesom jeg har lov til at have min - vi skal heldigvis ikke stå til ansvar overfor hinanden.

    God aften til dig. smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 13 Svar: 1.614
    #185   14. okt 2023 HVORFOR Martine og Annie angriber mig så voldsomt forstår jeg ikke. Angrib mine holdninger, hvis I er uenige. Angrib min måde at skrive på, hvis I finder den angribelig. Men hvorfor angribe mig så personligt?

    Hvorfor skrive, at jeg er en sur gammel kælling? Hvorfor så groft og ubehageligt et sprogbrug? Hvorfor koble det med min skilsmisse?

    JA, jeg har haft og har et par ufatteligt hårde år, og ja, jeg er helt sikkert påvirket også humørmæssigt af de år. Bl.a. derfor trækker jeg stikket til HG, når jeg kan mærke, at jeg ikke kan klare "mosten".
    Så "mangler" jeg HG efter ikke så mange dage - især at læse om og dele hundeglæde og hundeoplevelser med ligesindede.
    Jeg ønsker så afgjort ikke at gøre nogen ondt - at genere nogen med mine meninger (om fx at have hunde i bur). Hvis jeg gør det alligevel, ville jeg sådan ønske, at man skrev det til mig - i tråden eller i pb.


  • #186   14. okt 2023 Velkommen tilbage Isabelle smiley

  • #187   14. okt 2023 dejligt du savner os, og er tilbage, vi er også nogle der synes HG er bedst når vi alle kan være her ..incl dig smiley smiley


  • #188   14. okt 2023 Nååår Isabelle - manglede du igen igen lidt opmærksomhed efter du fik lavet en Maude og "gik i seng" ... stakkel...

    Hvorfor rippe op i tingene igen, når det åbenbart er SÅ hårdt for stakkels lille dig, når onde onde Martine skriver fælt til dig ?
    Hvorfor ikke bare lade pisset ligge - afskrive mig som idiot og så er det det ?
    Nej vel, Isabelle - det havde været for nemt at overse for andre brugere .. nu er du tilbage igenigenigenigenigen ... og juhuuuuu, hvor ER det godt at du er så stærk, at du kan overvinde fæle Martine og komme igen .. og ikke undgå lige at gøre opmærksom på det.

    Det er simpelthen til at dø af grin af - og jeg som gik og troede, at du bare var en sur, gammel kælling .. men ja .. nu tror jeg da bestemt at "patetisk" er et ord, der trænger sig endda rigtigt meget på.

    Hold nu kæft altså smiley smiley smiley smiley smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #189   14. okt 2023 Hvorfor ikke bare lade pisset ligge- afskrive hende som en idiot og så er det det.

    Hvorfor gjorde du ikke det Martine?.


  • #190   14. okt 2023 Ja, du Martine får jo ikke opmærksomhed når du igen er nedladende .. det er vist det med fingre der både peger frem og tilbage ..

  • #191   14. okt 2023 Jeg har i alt fald afskrevet Martine nu! Alternativ begavet tror jeg at jeg vil kalde det!

  • #192   14. okt 2023 Max - god pointe .. virkelig smiley

  • #193   15. okt 2023 Jeg kommer aldrig i ostebutikker. Der stinker - forfærdeligt.
    Tricket er hermed givet videre til fri afbenyttelse.


  • #194   16. okt 2023 Endnu en tråd på Facebook, hvad sker det for en sammenligning............. smiley

    profilbillede
Kommentér på:
I bur når hunden er alene hjemme?

Annonce