I bur når hunden er alene hjemme? {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres holdning til at putte hunden i bur når den er alene/om natten?
Min holdning er at der sikkert er nogle hunde der har gavn af bur. Men jeg personligt er ikke til at have hund i bur.
Min hund skal have mulighed for selv at vælge hvor hun vil ligge. Om hun vil ligge køligt eller lunt osv.
apr 2023
Følger: 4 Følgere: 44 Emner: 16 Svar: 168
Han nyder at kunne finde det helt rigtige sted at sove
En amerikansk hundefrisør jeg følger lidt på Youtube mener (og ytrer ofte) at hunde skal være under opsyn HELE tiden, ellers skal de være i bur.
Det bliver en kende ekstremt for mig.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 68 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.337
Nogle hunde med separationsangst trives bedre med et bur, som tryg hule/base, end uden, men som oftest behøver dette bur ikke at blive lukket.
Bur er nemt og bekvemt, især i stedet for at træne ordentligt alene-hjemme-træning i den periode, hvor mange hunde ofte er destruktive.
8 timer i bur om natten, og 8 timer i bur om dagen ... nej, er ikke okay, i mine øjne.
Skye skifter soveplads MANGE gange i døgnet. Hun skifter mellem sofa, kurv i stuen, kurv i soveværelset, lænestol ved vinduesparti, og gulv i stuen, eller på klinker i køkken eller baggang. Hver dag. Det ville et bur jo forhindre.
Hun elsker at kunne kigge på mennesker, hunde etc., som passerer foran huset,, når hun sidder/ligger i sin lænestol, sammen med katten .. Skye HADER at være lukket væk.
Min gamle hund havde et hyggebur (hun var med under ophold, der krævede, at hun var i bur, når der var personale på stuen etc.). Hun elskede det bur fra dag 1.
Skye ville intet have med det bur at gøre, så det røg hurtigt ud, da hun kom til.
Vi er forskellige og vores hunde ligeså.
mar 2008
Følger: 36 Følgere: 942 Hunde: 8 Emner: 342 Svar: 8.259
Ofte tænker jeg det løser problemet for ejeren, men ikke for hunden.
Jeg tænker da der er hunde der har glæde af det, men at det er et fåtal, i forhold til hvor mange hunde der egentligt bliver smidt i bur når de er alene.
- og hvis hunden så SAMTIDIGT skal være i bur om natten, bliver det rigtig mange alene timer, på ikke ret meget plads.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 35 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 12.980
I forhold til sikkerhed tænker jeg at bur er noget møg,hvis en brand skulle opstå.
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 545 Svar: 31.069
okt 2019
Følger: 147 Følgere: 94 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 208
I weekenden blev det også brugt da Angus skulle slappe af. Vi passer en hvalp der 6 måneder (Angus er 15 uger) og de havde leget ret meget og der skulle se have lidt hjælp til at stoppe. Angus blev lagt i buret (og sov før jeg fik givet godbidder) og Molly blev lagt ud i rummet (det er en del sjovere at være i buret vis Molly er ved siden af, verden drejer sig jo om Angus) mens den hund vi passet var inde i huset og lærte at man godt kunne ligge sig ned helt roligt.
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 237
i de over 40 år jeg har haft hunde.
aug 2023
Følgere: 15 Svar: 309
En hund skal kun under helt helt særlige omstændigheder være buret inde i hjemmet.
Mine hunde ligger i min seng, i egne hundesenge og på gulvet - de ligger i soveværelset og/eller i stuen, om natten - rykker rundt et antal gange jeg ikke lige har styr på
Hvad er argumenterne for at lukke hunde i bur om natten? Er der hunde, der render rundt og bider ting i stykker på det tidspunkt? Hvis ja, må de da være temmelig understimulerede = ikke trætte. Er der tale om hvalpe, må man fjerne de ting, de ikke må gumle på. Dette gælder jo også om dagen - væk med sko, ledninger, børnenes legetøj etc.
mar 2009
Følger: 70 Følgere: 122 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 146 Svar: 12.646
Brug af bur tyder på en ejer der har givet op og ikke formår at løse problemerne ad ordentlig vej.
Og alle dem der siger "jamen min hund elsker sit bur..." der tænker jeg bare, hvorfor så ikke lade det stå åbent. Elsker hunden buret, så vælger den det jo til, når det står åbent også.
Jeg er mod straf, og for det frie valg.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.046
Jeg havde en plejehvalp overnattende et par dage, som sov i bur ved siden af min seng om natten, for at hun ikke skulle genere Atlas. Det fungerede fint for de få dage, men havde jeg skulle beholde hende, havde buret hurtigt været udskiftet med sengen.
Jeg kan se, hvor meget Atlas bevæger sig rundt, når han er alene hjemme. Om natten skifter han også ofte soveplads, og det ville han jo ikke være i stand til i et bur. Jeg tænker, at langt de fleste hunde nemt kan lære ikke at ødelægge noget eller at komme galt af sted, hvis man sørger for at træne og aktivere dem korrekt, så det virker mest af alt som en nødløsning mennesker tyer til, når de ikke gider at bruge tid på det andet.
jan 2007
Reiki var den første lange tid efter jeg fik Gaia I bur, når de fik kødben, fordi han havde voldsom ressourceforsvar overfor den slags. Det synes jeg ikke er et problem. En hel arbejdsdag derimod ville jeg aldrig byde min hund.
Malene - det er faktisk ikke mit indtryk, at amerikanerne (som udgangspunkt) bruger buret som symptombehandling, men at det simpelthen er en integreret del af deres hvalpeopdragelse uanset om der er problemer eller ej. Jeg oplever mange opslag i FB-grupper, der bærer præg af, at de slet ikke kan forestille sig, at det er muligt f.eks. at renlighedstræne eller lære hvalpen at falde til ro til nat uden at bruge bur.
Spørgsmål som "hvornår begynder i at lade buret stå åbent om natten" o.l. er slet ikke unormalt, selvom hvalpen aldrig har givet problemer.
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 5 Svar: 81
Det er en meget udbredt ting i USA og gennem mange samtaler er det altid det samme, som går igen. "Not everyone has the time to train a dog to free roam. It's great that some people can take time off from work to train their puppy, but that's not at all realistic for everyone!".
Synes det er en generel problematik, når det kommer til den amerikanske måde at holde hund. De har ikke lige tid, heller ikke til daglige gåture. Det er selvfølgelig ikke alle, men virker som et rimelig udbredt synspunkt.
Jeg ser det også som tydelig symptombehandling og falder for mig lidt i samme kategori som brugen af diverse elektriske halsbånd og andre strafmetoder. Det løser problemet udadtil, men hunden får det ikke meget bedre.
Dermed ikke sagt, at der ikke er tilfælde, hvor det giver mening eller er nødvendigt for nogle hunde.
okt 2019
Følger: 147 Følgere: 94 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 208
Døren står som på billedet alt den tid vi er hjemme.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 23 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 1.994
Bure er, for mig, uundværlige fordi jeg har flere hunde og gerne vil vide hvem der spiser hvad;) når der ikke spises står alle bure åbne, alle mine hunde elsker at sove i deres bure;) jeg kunne aldrig finde på at lade en hund ibur være alene, tænk hvis den får diarre fx;(
jan 2007
Jeg tror simpelthen det er en kulturforskel eller hvad man skal kalde det.
Kan huske en debat hvor en svensker oplyste, at det er forbudt at have hunden i bur i Sverige, medmindre der er tale om transport o.l. folks hjerner eksploderede jo nærmest. Tænk at det faktisk er muligt at lære hunden at sove hele natten igennem uden et bur
Eller at man faktisk kan hvalpesikre et helt rum, så vovse kan være alene der frem for i buret
aug 2010
Og når det kommer til små kæledyr, så er eks. New Zealand meget længere fremme end Danmark.
Sverige har vist generelt rimelig "skarpe" regler for hunde. De må heller ikke sidde løst i bilen eller være alene hjemme mere end x antal timer. Men ja, tænk engang, at der stadig er nogen i Sverige, der kan holde hund indenfor lovens rammer
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 337
okt 2010
Følger: 22 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 76 Svar: 7.671
Mine er i bur i bilen og så har jeg et par stykker som er glade for at bruge åbent bur til afslapning når vi udstiller, et par af de andre jeg har bruger en foldbar frækvogn som helle.
Har vi hvalp bliver hele huset hvalpesikret så godt som det er muligt. Mine hunde har hele huset til rådighed, når de er alene og da selv 10-12 ugers hvalpe med lethed forcerer børnelåger og hvalpegårde er det ikke en
mulighed at spærre et mindre område af.
Jeg ville hade tanken om, at en af mine hunde havde knækket tænder, ødelagt poter eller haft galoperende dårlig mave mens den var alene hjemme i et bur, så hellere en ødelagt sofapude
aug 2023
okt 2010
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 493 Svar: 11.801
I et vist miljø lyder det til, at man under ingen omstændighed kan få en border-hvalp til at slappe af, uden at "tvinge den i ro", ved at putte den i bur. Det har jeg aldrig helt forstået??
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.046
okt 2010
aug 2007
Jeg vil jo ikke ligefrem hævde, at jeg har sløve, kedelige racer, men jeg har ALDRIG haft behov for at tvinge dem i ro. Måske lige hjælpe dem med en søge øvelse eller en bidepind, hvis de har været overtrætte, men det er da også det
maj 2007
aug 2021
Følger: 10 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 41
Her kan man se det meste af hvalpegården. Senere kom der dog en ekstra kurv derind, da jeg fandt ud af, at han elskede at flytte sig fra kurv til kurv. Jeg synes den hvalpegård var genial
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 77 Hunde: 3 Annoncer: 4 Emner: 262 Svar: 8.121
maj 2023
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 10
aug 2023
aug 2021
aug 2021
Jeg var ikke bange for, at han skulle ødelægge noget, det har han aldrig gjort.
maj 2016
Følger: 16 Følgere: 4 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 16 Svar: 242
Jeg kan ikke se hvornår det skulle bruges.
Bowie sover i sengen med os og på gulvet når hun får det for varmt.
Når hun er alene hjemme sover hun oftest i entreen men hun hopper også rundt i sofaen i stuen for at gemme tyggeben.
Vores bil er for lille til et bur så hun ligger fastspændt i selen på bagsædet.
Vi har det udmærket uden et bur
nov 2007
Følger: 16 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 7.364
maj 2016
aug 2023
"men han blev ret hurtigt renlig inde i hvalpegården"
Hunden er renlig, når den tisser mv ude i stedet for inde. Hvordan bliver den renlig inde i en hvalpegård?
aug 2010
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 126 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 1.052
maj 2016
Af samme grund blev vi anbefalet bur til at sove i så Bowie ikke havde uheld om natten. Også derfor det er så populært i USA. Spøjst nok, synes det er sjældent at hvalpe har uheld om natten. Bowie havde aldrig. Alle hendes uheld var om dagen fordi jeg var for langsom
aug 2021
Jeg ville faktisk også bare bidrage med mine erfaringer
Men min hund var mega lille som hvalp, så den hvalpegård var jo som et rum for ham og ikke et bur.
okt 2010
Jeg har en låge på 107 cm. mellem køkken og stue, så jeg lige kan lukke whipperne væk, når her kommer nogle på besøg. Det er ret voldsomt, når de 5 tosser hilser, så de skal lige dampe af, inden de får lov, men vil de over, så hopper de bare og hvalpegårde uanset type, kravler 7-8 ugers whippethvalpe nemt over, hvis de vil ud.
Af samme grund bliver hvalpegården kun brugt til at skærme ting, de ikke må bide i, når de når den alder, jeg ville være så bange for skader i nedspringet.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 6.928
Når mine er alene har de vores fyrrum på 22 kvm til deres rådighed. Rummet er indrettet så en hvalp også kan være der uden at den kan ødelægge noget og det er sikkert for den. Jeg kan jo se at de ikke bare ligger og sover hele tiden, når de er alene hjemme. Typisk er har de tømt legetøjskassen for indhold og spredt det i hele rummet og rykket rundt på deres senge og tæpper
I bilen er mine hunde i bur og når vi er til træning eller konkurrencer så ligger de i buret, når de ikke er på. Men det er jo lidt noget andet; her er de jo ude og blive brugt og så får de pause i buret. Penny elsker sit bur i bilen; når vi går og arbejder med et eller andet udenfor åbner jeg ofte bagsmækken og burene. Så er det stensikkert at Penny hopper derind for at tage en lur
dec 2012
Følger: 37 Følgere: 264 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 3.152
Når de er alene hjemme er de fri i huset.
Hver aften styrter hun ovenpå og ind i sit bur. Hos os får man nemlig en tyggeting ved sengetid. At hun har et sted i soveværelset der er hendes gør det også nemmere for hundene. Minion går ikke i hendes bur og hun kommer ikke i sengen om natten. Hvilket ville give udfordringer
Når vi er hos familien har vi bur med og hun går selv i det og ligger sig hvis hun har brug for en pause fra alt hurlumhej.
Jeg har samme indstilling til bur som størstedelen herinde. Men i vores tilfælde ser jeg det mere som en seng og et trygt sted hun har fået med fra opdrætter (som hun var hos i nær to år).
Det sker at buret har været lukket. Det tager hun også ganske cool for det var hun vant til fra tidl. hjem. Hos os er det under f.eks. hovedrengøring med den store udluftning eller lignende sjældne korte perioder. Længste tid hun er i bur er i bilen under ture.
Jeg kan se det praktiske i at hun har et lille stykke trygt område med sig på ferier og vores ofte besøg hos familien i Jylland.
Jeg kan ikke se hvorfor hunde skal sidde i det hele eller halve dage.
nov 2007
Følger: 16 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 7.364
feb 2013
Heldigvis er vores hunde ikke ret meget alene hjemme, da vi begge arbejder hjemmefra 2-3 dage om ugen. De er max alene hjemme 2 dage på en uge og de fleste uger slet ikke. Og DET er altså rart
@43: Og jo, der er noget galt med mange menneskers måde at holde hund på: Alene 8-10 om dagen og så skal den også sove for sig selv hele natten. Dvs. den er sammen med familien i ret få timer i døgnet. Og i de timer er der også massere af tid, hvor hunden ikke kan være med. Fx når folk skal kører ungerne til fritidsaktiviteter eller selv en tur i fitnesscentret eller på familiebesøg eller i biografen. Jeg kender til en del hunde der måske er sammen med deres mennesker i 3-4 timer i døgnet. Det giver sjovt nok alle mulige slags problemer når vovse protesterer over det set-up
apr 2018
Følger: 21 Følgere: 661 Emner: 118 Svar: 6.948
Jeg bruger det ikke. En jeg kender mistede en hund fordi den blev bange i buret alene hjemme
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1240 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 154 Svar: 3.193
Mine hunde har så dog ikke fri adgang til hele huset, når de er alene. De er lukket inde på kontoret afgrænset af et børnegitter. Der er en kurv, en skål vand og ikke meget mere end det (af relevans for hundene), men det fungerer fint kan vi se.
aug 2007
Hundene har fuld adgang til både hele huset OG 800kvm massivt indhegnet have døgnet rundt. Også når her er hvalp
Og faktisk til min egen store undren, så har hvalpene/unghundene aldrig ødelagt noget som helst, været urenlige eller haft alene-hjemme-problemer.
feb 2016
Følger: 21 Følgere: 83 Hunde: 1 Annoncer: 4 Emner: 59 Svar: 449
Jeg er lige startet på en uddannelse, sammen med Otis, der gør at nogle dage opholder Otis sig en del timer i buret i bilen, er det, det samme i jeres øjne?
Jeg spørger som skrevet af oprigtigt nysgerrighed, for jeg kan forstå at dette emne deler vandene hos hundeejere
aug 2023
jan 2019
aug 2023
Havde jeg en gøende race, ville jeg afgjort ikke lade hundene have adgang til have om natten, og når de var alene hjemme.
aug 2007
MAS´erne gør kun, hvis der er grund til det - og det må de gerne.
okt 2022
Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 384
Burene bruges til når vi spiser. Der kommer tøserne ind i kassen og ligger der til vi er færdige med at spise. De går selv hen og skraber på lågen når det er ved at være tid.
Det gives så Cookie fred til at være den eneste der tigger ved bordet
Ham har vi ikke et bur til, og han er i hele hytten når han er alene hjemme.
Vi overvejer om han også skal have mulighed for at kunne komme ud i en løbegård via hundelem, men er lidt bange for han vil larme for meget. Hans gøen kan høres over store afstande og han er ret glad for sin stemme og god til at holde vagt.
jan 2019
8-900 m fra os er der en familie med to broholmere som de lukker ud hver nat, shit det larmer når der kommer en ræv, eller en bil forbi, man kan sige at hundene har en grundt til at larme, men for naboerne er det dæleme ikke sjovt.
aug 2007
feb 2013
aug 2007
Jeg har "vandtætte skodder" mellem hundeområdet, og "det offentlige område", så sådan noget ikke kan ske.
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 237
Fru Christensen, mine hunde har / er sjældent været alene hjemme, men tilgengæld næsten altid været med i bilen i et godt stort bur.
Selv nu hvor jeg ikke har "trænet " hunde i 15-20 år, så er de altid med i bilen,
så det kan være af meget forskelligt varighed.
Når det har været nødvendigt at de skulle være alene hjemme,
så har Jeg har aldrig haft problemer med at det,
selvom de har haft fri adgang til hele huset.
aug 2023
Nu bor jeg et godt sted igen, og hundene er alene hjemme i, stort set, hele huset uden problemer
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 126 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 1.052
Førhen havde de hele under etagen i huset, men Luna blev ved med at tisse i spisestuen, så jeg lukkede døren der til og hun har ikke haft uheld indendørs siden. Hvis hun ikke tissede derude, havde de bare haft åben, som førhen
jan 2006
Følgere: 53 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 338 Svar: 13.609
Det er en af de her ting, der gør sådan en disk så dum - det er følelser vi diskuterer, ikke viden.
Jeg har to hunde - samme race, helbrødre ...
Den ene elsker sin trailer - og ja Marlene, DET gør han .. for den står altid åben og han render tit derind, når dørene i huset står åbne - og når de ikke gør, kan han finde på at gå til døren og når jeg lukker den op, fiser han ud, hopper i traileren og lægger sig der.
Hvorfor skulle det være "synd" for ham, når vi er afsted en week-end / 14 dage til DM og VM, at han bor i traileren ??
Esh hader traileren .. faktisk så meget, at jeg opgav at have ham der. Så nu er min bil delt op med gitre og Esh´s "bur" er mindre end Tjabs i traileren, men Esh er fin med at være der og kan uden uro, angst eller stress opholde sig der, når vi er afsted.
Er det så bedre fordi det .. hvad .. er bunden af min bil (en van, så det er en lige plade og altså ikke bagsæder, der er lagt ned) .. afgrænset med gitre .. men altså ikke et "bur" på den måde.
Så er det ikke ligeså synd for Esh, som for Tjab ?
Jeg synes det er gået for vidt - jeg vil fanme hellere se på hvad der sker i hundens liv når den IKKE er i det bur .. end om det er synd for den, at opholde sig i det, helt uden hensynstagen til, om HUNDEN måske synes det er OK.
Men - når det så er sagt .. så ville jeg aldrig selv sætte en hund i bur og forlade hjemmet med den siddende der.
Men ... det gør jeg heller ikke, selvom den IKKE sidder i bur og er alene hjemme. Mine (vores) hunde er i hundegårde når de er alene.
1. De vil temmeligt sikkert forsøge at forsvare hvis der kommer nogen, og som tingene er idag, kan man på ingen måde være sikker på, at indbrudsfolkene ikke smadrer hundene, det sker desværre lidt oftere end man hører om.
2. Brand !!!!! Mine hunde skal ikke brænde inde .. never !!!
3. De hundegårde hvor de er, er indendørs OG udendørs .. mao, hvis Fido får avs i mavs, kan han gå ud og ordne tingene, hvilket en renlig hund ALTID vil foretrække. Plus at de selv kan vælge, om de vil ligge indenfor i et isoleret hus med træuld, eller - som her i sommerens varme - lægge sig udenfor i solen eller skyggen og knalde brikker.
Siger jeg at det er "synd" for alle hunde, der ikke har de muligheder ? Nej !!!
Jeg synes bare at retorikken er D R Æ B E N D E .. ikke alle hunde har de behov som jeres herinde har det.
Lad os nu for fanden begynde at kigge hvordan HUNDEN har det .. og ikke bare hvad vi selv går og synes er forfærdeligt for Fido.
Reglerne i Sverige er iøvrigt fuldstændigt tåbelige ... de bure vi har i traileren kan snildt indeholde 2 maller (blev prøvet engang da jeg skulle transportere en venindes hund hjem, da hendes bil strandede et sted i Jylland og vi ikke gad at vente på Falck) - men disse bure er IKKE godkendt til transport af blot EN malle .. tænker om det er fordi, at de snotdumme svenskere vil være sikker på, at ved et sammenstød, Fido VIRKELIG bliver kastet godt rundt i buret .. eller om det er mig, der misforstår loven, hvilket jeg virkelig håber det er.
Nej glo nu på hunden for fanden .. glo på buret ... glo udover din egen næsetip .. bare en ide !
sep 2020
Følgere: 5 Emner: 22 Svar: 463
Har ofte tænkt, at det kunne være smart, at have løbegårde (inde/ude muligheder) Vi har haft det til mandens vægterhunde. I dag hvor vi har små selskabshunde, er jeg bange for, hvordan vi sikrer, at ingen kan løbe med dem, når de er alene......
Vores hunde skal ikke lumre i en bil, når vi ikke er hjemme, der kan de også blive stjålet fra.....
Alt kan ske, uanset hvad man vælger ! Pest eller kolera.
Vi har ikke låste bure i huset = Hundene kan godt have en lukket låge, men de kan altid åbne den indefra ved, at skubbe til den.
Ved løbetid, hvor de er adskilt er det med børnegitter påsat et fag harald nyborg komposthegn, så det bliver højere, når vi er hjemme og dørene lukket, når de er alene.
aug 2023
Den slags kan jeg også martre mig selv med - nu, hvor jeg ikke har hundelem. Men jeg kan ikke få hundelem hér, hvor jeg bor nu - og jeg kan ikke bygge en hundegård med hus til. Ergo bliver jeg nødt til at tro på, at der ikke går ild i mit hjem - og skulle der gøre det, mens hundene er alene hjemme, tro på, at min overbo skynder sig ned og lukker dem ud i haven.
maj 2007
jan 2019
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 303 Svar: 5.948
Altså alle former for redskaber kan jo bruges med hovedet under armen.
Jeg tænker bare, at hvis hunden ikke direkte har brug for en "hule"... hvorfor så bruge den?
aug 2023
maj 2016
jan 2006
Jeg har bare set en kammerats to døde hunde, der brændte inde - og har oplevet en venindes amstaff, der var grundigt maltrakteret (bl andet brækket ryg, et øje knust…), efter et indbrud.
Når jeg så HAR muligheden for at undgå de ting, benytter jeg mig af dem.
Men at “… haha vi SKAL åbenbart være bange for et eller andet …?”
Nej det styrer du sq da helt selv - det er ikke mig, der sidder og er fordømmende overfor andres måder at have hund på ..
aug 2023
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 1455 Hunde: 8 Emner: 27 Svar: 30.071
Og det hersker i stor stil herinde og ja, det er til at brække sig over.
Vi har alle hund på den måde vi finder rigtig og når alt kommer til alt, så har alle vores hunde vel for fanden da det bedste liv.
Der er så mange racer, individer, aldre, forskellige krav, aktivitetsniveauer, og meget andet, at man aldrig!!! ville kunne skrive en facitliste for hvor længe en hund må være alene hjemme, om den må puttes i bur eller ej, opholde sig i hundegård eller ej.
Det kommer alt sammen an på den enkelte hund.
Det er simpelthen sygt at man sidder og peger fingre af folk der gør tingene anderledes, og samtidig mener at det man selv gør, det er 110 procent er det rette.
Sådan har vi det vel altid?
Som skrevet så mange gange før, en hund i lejlighed, kan have et langt bedre liv end en hund med have, en hund der er alene 8 timer om dagen, kan have et langt bedre liv end en hund der aldrig er alene. Og omvendt!
aug 2023
Er det muligt at have modstand overfor visse måder at have hund på uden at synes, man selv er perfekt?
Eksisterer der nuancer mellem sort og hvid?
Fik du luft og kom af med noget harme over et eller andet?
aug 2023
Min angst for ildbrand blev ikke mindre efter den dag - hvor min 92-årige mor grædende havde ringet og sagt "kan du komme - mit hus brænder?"
jan 2006
Ja. lige den røg henover hovedet på mig, Isabelle .. sorry, jeg forstod det heller ikke helt
aug 2023
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 266
Hvad angår om man er bange for brand, indbrud eller hvad det kan være. Mine hunde har altid mulighed, for at kunne komme ud. De kan altid komme ud i haven, fra en åben dør i et værelse. Der er en låst låge til haven, så der ikke er nogen der kan komme i haven.
Har en god ven, der kom hjem og fandt begge hendes hunde døde. Der havde været en vandskade og dermed var der sket en kortslutning.
aug 2023
I bur når hunden er alene hjemme?