{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinese Crested hårløs
  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #1   10. mar 2011 Nogle fødes helt hårløse, men de fleste er hvad man kalder Semicoated og skal trimmes på ryggen og i ansigtet.

    De kan fint leve her i DK, men de fleste har brug for tøj når vinteren kommer, men det kan også fåes over alt i dag smiley

    Det er en rolig hund, god med børn, god med andre hunde. Men har tendens til lidt skrøbeligt sind, så de skal trænes med leg og ros.

    Prisen ligger vel mellem normalt mellem 8000-12000 alt efter kennel. Og der findes nogle gode kenneler i DK, men også mange fantastiske i Sverige og Norge fx.


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #2   10. mar 2011 Du kan se lidt om pels-graderde hos de hårløse i mit album her: http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=57498

  • #3   10. mar 2011 1000 tak for info Tinna og sikke dog en skøn een af slagsen du har. Det er dog lidt bekymrende at høre at de kan have store problemer med tænder og hud. Er der andre sygdomme man kan forvente sig ?

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #4   10. mar 2011 De har som sådan ikke problemer med tænderne - de mangler bare smiley Har aldrig nogen sinde lagt mærke til at Silas mangler 14 stk, han kan spise alt som andre hunde kan smiley Så det skal du ikke bekymre dig om.

    Hudproblemerne er mest bumser og sådan, som kan fjernes ved hjælp af alm hudplejeprodukter. Silas døjer dog også med soleksem, men det har jeg ikke hørt andre have. Jeg tror det er pga hans lyse farve.

    De eneste sygdomme jeg høre racen døjer lidt med er nogle øjensygdomme, men kender ingen med disse sygdomme.


  • #5   10. mar 2011 Okay, Jeg må helt sikkert læse mere om denne race, men tak fordi du gav dig til til at fortælle noget af dine erfaringer. smiley

  • #6   10. mar 2011 Jeg tillader mig lige at stille et spørgsmål.
    Er det en myte eller fakta at hannerne er svære at gøre renlige?


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #7   10. mar 2011 Det tror jeg er en myte - men det er rigtigt at racen generel kan være svære at gøre renlig, fordi de kan fryse så meget at de hellere vil ind igen. Men lidt varmt tøj og tålmodighed skal nok hjælpe på det.

  • #9   12. mar 2011 Mht øjn problemer, har min kærestes fætter´s kineser fået fjernet det ene øje grundet problemer med tåre kanalen... De forsøgte at rede det med en spyt kirtel der blev flyttet op til øjet for at holde det fugtigt, men det var der desværre intet held med, og øjet måtte derfor fjernes...

    Hun er nu bleve en aldeles bedårende en øjet kineser.... smiley Det er en dejlig dejlig race ... !


Kommentér på:
Chinese Crested hårløs

Annonce