{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

Jannich B
Jannich B
Tilmeldt:
5. okt 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

chinese crested/hårløs {{forumTopicSubject}}

Hej
Mig og min kæreste skal snart til at flytte sammen og hun har en sød lille hund godt nok voldsomt grim men den er nu meget sød, og i og med at vi flytter sammen synes jeg også jeg har lov til at "opdrage" lidt på den da jeg ikke tror den har det vildt godt,

Dens første problem er den sjældent skider og når den enlig gør har den meget svært ved at komme af med det og afføring er meget hård, nogle gange med lidt blod i smiley

Næste problem er vand
Den kan ikke styre en vandskål vis den er fuld drikker den hele skålen uafbrudt til den er Tom og ligner derefter en oppustet ballon og efterfulgt af det pisser den naturligt rigtig meget,
Det er jo lidt svært at vurdere hvor meget vand den har brug for når den ikke selv kan sige stop

Og så sjat pisser den frugtig meget - det håber jeg en kasteration kan hjælpe lidt på smiley

Den lever primært at menneskemad for som hun siger den gider ikke æde pille, det tror jeg har noget med dens heldbred at gøre da menneskemad vel generelt ikke er godt for hunde ?

Hvad vil i anbefale og foder med og evt fifs til det med vandet ? Har ikke en mindre formue og smide efter foder så der aller dyreste bedes i ikke at anbefale smiley

Jeg tager naturligtvis hund med til dyre læge en af de næreste dage til sundheds tjek og en vaksination der tror jeg nemlig ikke er helt på plads i følge den sundhed bog eller hva sårn noget hedder smiley

Måske et lidt rodet opslag men håber i kan finde hoved og hale i det smiley
Vh jannich


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chinese crested/hårløs
  • Jannich B
    Jannich B Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #1   5. okt 2019 Må heller lige tilføje at det er en hand hund på omkring 2 år smiley

  • #2   5. okt 2019 Tag til dyrlægen. Hunden skal udredes istedet for at være prøveklud i forskellige foderforsøg.

  • Jannich B
    Jannich B Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   5. okt 2019 Nu har jeg også skrevet at jeg tage den med til dyre læge alt andet ville være en skam men dyrelæger plejer at være gode til at anbefale deres ejet foder smiley

  • #4   5. okt 2019 Hvis du gerne vil køre den over på et godt foder, synes jeg selv at Essentials er godt. Men ja, når du tager den til dyrlægen skal du fortælle det, du har skrevet herinde også, for så vil dyrlægen automatisk undersøge hunden nærmere.
    Den bestemt ikke til at have det særlig godt smiley


  • #5   5. okt 2019 At den drikker på det niveau er i den grad et tegn på, at noget er galt, uanset hvad foder den får. Menneskemad kan være så meget forskelligt og altså også både godt eller skidt, men uanset burde det ikke føre til de problemer, du beskriver. Så ja, dyrlæge som du også har tænkt dig.
    Det er muligt, at der er dyrlæger, der fremhæver deres eget foder, men jeg tvivler på, at de vil prakke dig et eller andet elendigt foder på, og man kan jo altid skifte senere, når alt fungerer som det skal. Men som du beskriver det, lyder det som et problem, et foderskifte ikke alene kan rette op på, med mindre selvfølgelig at det er voldsomt salt mad, I giver den og det er derfor, den drikker så voldsomt.

    Folk herinde kan sagtens anbefale alle mulige forskellige fodermærker, men hunde er også så forskellige, at det der er ideelt til den ene hund, ikke nødvendigvis er det til en anden.


  • #6   5. okt 2019 For øvrigt, har hunden fri adgang til vand ? For jeg har set hunde, der ikke havde det, drikke på det niveau, du beskriver.

  • #7   5. okt 2019 Dyrlæge, blodprøve og urinprøve ville være mit første skridt.
    Overdrevet vandindtag er et symptom. Sjat tisseri kan være det samme.

    Når det er gjort kan man finde ud af, hvad næste skridt er.


  • Jannich B
    Jannich B Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   5. okt 2019 Kan godt se det kan være mange grunde, jeg må forbi dyrelægen med den smiley

    - den har ikke længere adgang til frit vand da den ikke kan styre det, fik ad vide den ca skal/må drikke 100ml pr kg pr døgn så det jo ca 300ml han må få og han har ingen problem med at drikke en liter eller 2 og så efterfølgende bare pisse det hele ud smiley


  • #10   5. okt 2019 Sukkersyge, nyreproblemer mm. kan give overdrevet vandindtag (og deraf meget tisseri).
    Jeg tvivler på foderskifte kan løse problemet, selvom det da bestemt giver mening af give fornuftigt foder.

    Hvad siger din kæreste til det? Har hun selv snakket med dyrlægen om problemerne? Gjort sige nogen tanker om det?


  • #13   5. okt 2019 Jeg tænker om den hårde mave kan skyldes begrænset adgang til vand og ligeså den overdrevne drikkelyst. Den vil klart drikke alt den magter, når der endelig er vand til rådighed. Her er der meget forskel på hundene. Sealyerne drikker lidt ind imellem. Airedalene drikker 2 gange om dagen og det er så bare bund og resten i skægget!
    Jeg ser det også ved andre airedales. Det er helt sindssygt, men de går ikke og småtisser. Er du sikker på at det er småtisser og ikke markering?
    Jeg kan bestemt også anbefale at fodre med et lødigt foder.


  • #14   5. okt 2019 Hvordan kommer kastration ind i billedet....?

    Ud fra beskrivelsen lyder det som en hund der mistrives. Så første skridt må være en grundig gennemgang hos dyrlægen.


  • #15   5. okt 2019 Fri adgang til vand er jo så bare ikke rigtigt muligt, hvis hunden fejler noget, der gør at den drikker op til 2 liter på en gang.
    Men at begrænse adhang til vand ville for mig være en meget kortvarig løsning indtil årsag var fundet. Jeg ville være ret bekymret hvis min hund opførte sig som beskrevet og ville få booket en dyrlægetid meget, meget hurtigt.

    Jeg er lidt nysgerrig efter hvor længe det har stået på, og hvad kæresten selv har af tanker om det.


  • Jannich B
    Jannich B Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #16   5. okt 2019 Jeg må til dyrlæge med den det lyder mere og mere alvorligt smiley det har stået på al den tid jeg har været i billedet og de gange jeg har kommenteret det er det blevet forklaret at sårn har den altid været, og skal da ikke kunne sige om det er normalt for den slags hund, og nu her hvor jeg er begyndt at være lidt mere påtrængende ifh til hunden bliver min kæreste relativ let ked af der fordi hun føler jeg skælder hende ud over hendes evne til at passe hunden,

    Men den må op forbi dyrelægen og se hvad der så sker skal nok give en opdatering smiley


    - og i forhold til kastration er det mig der gerne vil have det pga jeg ikke har lyst til at bøvle med nogle mærkelige krydsninger det kunne give smiley


  • #17   5. okt 2019 Hold hunden fra tæver i løbetid, så kommer der ikke mærkelige krydsninger smiley

  • Jannich B
    Jannich B Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #18   5. okt 2019 Det kan nogle gange være lidt svært at styre;)

  • #19   5. okt 2019 Hvor godt, at du tager det alvorligt og handler på det. Det er jo i grunden slet ikke dit ansvar - det er kæresten, som slet ikke lever op til sit. Og det kan jeg da godt forstå, man bliver ked af at blive konfronteret med, men der er altså noget helt galt her.
    Så det er dejligt, at du giver en opdatering.

    Mht. kastration og uønskede hvalpe, så handler det jo bare om at være en ansvarlig hundeejer. Man slipper kun sin hund løs, hvis man har et sikkert indkald, og har hunden fx for vane at løbe væk på egen pote så må man simpelthen bare have den i snor smiley


  • Jannich B
    Jannich B Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #22   6. okt 2019 Huden ser ganske normal ud eller det ligner det i vært fald den bliver jævnligt smut med baby lotion og i sommer mdr for den solcreme

    Nu her i kolde tide for den tøj på i stedet


  • #23   6. okt 2019 Kenzie, kastration KAN faktisk afhjælpe det med afføringen - hvis hunden har en prolaps i endetarmen smiley Det plejer dog at være ældre hunde, der døjer med det. Det samme med sjattisseri - det kan skyldes forstørret prostata, og her gælder det også med at det som regel er ældre hunde.

    TS, ovenstående er dog ikke særlig sandsynligt. Det er mere sandsynligt at hunden har en eller anden defekt. Nyrerne er et godt bud - det gør nemlig også virkelig ondt, og så kan det være svært at presse for at få afføringen ud.

    Du skal nok forberede dig på en større regning. Og forsøg at tage en urinprøve med (en pose på en suppeske, pose og ske ind under hunden når den tisser). Så kommer der givetvis også en blodprøve, måske et røntgen eller en ultralydsscanning.


  • #25   6. okt 2019 En her og nu løsning på vandet kunne være at tilbyde den lidt vand x antal gange om dagen.
    Altså sådan så den ikke går og er tørstig men samtidig heller ikke får mulighed for at forsluge sig.


  • #26   6. okt 2019 Det her ER vel en joke?

  • #27   7. okt 2019 Zenta, mon ikke det er det, de gør ? Jeg ville så nok sætte portionen en hel del op, indtil hunden kunne komme til dyrlæge. Bare forstoppelse kan sagtens hænge sammen med væskemangel.

  • #28   7. okt 2019 Jeg ved ikke hvad de gør.

  • #29   7. okt 2019 Hvis tråden er ægte, så håber jeg godt nok at dyrlægen er kontaktet og at i sætter jer lidt ind i, hvad regler osv der er ang at ha hund

  • Jannich B
    Jannich B Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #30   10. okt 2019 Hvad regler er ang. At have hund???

    - vi har været forbi dyrelæge igår og de har fået samme historie som her, efter de har haft kigget lidt på ham er løsning i første omgang blevet at prøve med andet "rigtig" foder da han umildbart ikke fejler noget, og se om det normalisere sig da den øget drikkelyst meget vel kan skyldes hans hård mave så nu må vi se hvad tiden bringer og ny kontrol om 14 dage- 3 uger smiley


  • #32   10. okt 2019 Man får ikke øget drikkelyst af at have hård mave smiley men man får hård mave af ikke at få nok at drikke!!! Hvis en dyrlæge har set hunden og fået beskrevet det du skriver her og blot ordineret andet foder, så må det være en mærkelig dyrlæge, så er det vist på tide at skifte dyrlæge!!!!

Kommentér på:
chinese crested/hårløs

Annonce