{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Den der med glashuset {{forumTopicSubject}}

Jeg har et dejligt sted som er et kæmpestort grønt område. Det ligger lige op til skoven og er mange fodboldbaner stort.

Her ynder jeg at komme og træne hundene, hvilket jeg også gjorde med min malle forleden dag.

Hun fik nogle gange frem og tilbage med en boldkaster, og mens jeg står der, kommer en mand med en tysk ruhårs-hvalp over plænen længere nede. Han bor lige op til det store grønne areal, så hans have støder op til det.

Hvalpen på ca.4 mdr. er i kort snor og pludselig råber manden noget til mig. Jeg vender mig og kigger spørgende på ham, hvorefter han gentager: Hvor er snoren?"

Jeg ryster lidt på hovedet af ham. Jeg kender jo lovgivningen, - man må gerne have sin hund løs, så længe man har "fuld kontrol" over den. Så jeg tager mig ikke af ham, men han bliver ved med at stå og råbe efter mig, at hunden skal i snor.

Til sidst går jeg hen mod ham og siger: Nå, - er du den eneste, som må have hunden løs?"

Han kigger undrende på mig, - kigger på sin hvalp og siger:"Mener du denne her?"

-"Nej, jeg mener din gamle tyske ruhårede, som jeg ofte ser løbe rundt uden opsyn her og inde i skoven!!!!"

SÅ klappede han eller i som en østers og mumlede et eller andet mens han gik. Jeg råbte så som et sidste mentalt spark:"Du har vist ikke noget som helst at lade andre høre!"

Jeg har nogle gange set den pågældende ruhårede, men vidste ikke, at det var hans - jeg bluffede, men ramte tydeligvis plet.

Tror ikke jeg får mere bøvl med ham,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den der med glashuset
  • #1   11. mar 2011 Heh heh. Du må være en eminent pokerspiller smiley

• #2   11. mar 2011 Det var åååndt Lise

men ja det der med at feje for egen dør er nogle gange svært...

Personligt hader jeg de der løse hunde som har et 100 % sikkert indkald... Så længe der ikke er noget andet der frister.
    Eller det vil sige det er ejeren jeg hader.

Men det tror jeg ikke er tilfældet med dig... Helt uden at have mødt dig

• #3   11. mar 2011 Det var da heldigt, at det rent faktisk var hans hund smiley

• #4   11. mar 2011 Haha sådan Lise...

Egentlig kan jeg godt forstå ham, for der er ikke ret mange der som du har 100 % kontrol over sine hunde. At han så gider bruge tid på at råbe og ikke bare gå den anden vej fatter jeg ikke.

• #5   11. mar 2011 Ja, det var heldigt *s*- men det var nu nok også det, man kalder et "kvalificeret gæt", for dels havde jeg flere gange oplevet denne løse ruhår, - dels gik jeg ud fra, at når hunden på den måde optrådte samme sted, hver gang jeg så den, så boede den også i nærheden, - og så det faktum, at jeg så ham komme ud af haven, der stødte op til det grønne areal - og endelig - der bor jo ikke en ruhår rundt om hvert et gadehjørne, - så helt bluf kan jeg vel egentlig ikke kalde det *s*

Mht. løse hunde.
    Ja - har også meget imod de hundeejere, som slipper deres hunde uden at have styr på dem. Det er nærmest blevet en af mine "kæpheste".

• #6   11. mar 2011 Heidi

Jeg forstår ham på sin vis også godt. Jeg hader bare at blive råbt efter på den måde.

Og jeg kunne forstå, hvis min hund havde udvist interesse for hans hvalp, - eller givet ham grund til at mene, at jeg ikke havde styr over den.

Men jeg gik i hvert fald over 50 m. fra ham og kastede bold væk fra ham, så min hund var overhovedet ikke i nærheden af hans, - ej heller ænsede den ham og hans hund.

Men bryder mig meget lidt om den slags "konger", som tror, de skal eje det hele.

Vi skal vise hinden respekt og hensyn - så absolut - men at rende rundt på den måde og reprimandere folk, når man selv ikke har styr på sit eget, har jeg ikke noget til overs for.
    Desværre ret typisk for en del jægere.

Tyv tror jo, hver mand stjæler.

Kommentér på:
Den der med glashuset

Annonce