4.268 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
38 Svar
min hund har spist kattelort? min hund har spist kattelort?
Hej HG.
Min ulækre hund har spist en masse kattelort, kan man ikke få hende til at brække det hele op hurtigt, eller er det ikke så farligt?
det er ihvertfald mega ulækkert og vil helst have hun får det brækket op, os så hun får en lærestrej så hun nok ikk vil gøre det igen. kattebakken kommer os et sted hen så den ikke kan spise det.
Help help
0 synes godt om
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.793
Men ulækkert er det.. Og nej, jeg ville ikke få hende til at brække det op, det er da dobbelt så ulækkert..
Flyt kattebakken og hold øje med hende på gåture
jan 2005
Så logisk tænker hunde altså ikke
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 15
Jeg har bare stukket hendes hoved ind i kattetoilettet og skældt hende ud. Hun er nemlig god til at forstå hvad hun må og ikke må.
men siger mange tak, har bare fået a vide at hun godt kan blive syg af det. men det vel også kun hvis katten er syg, og det ligner ikke den fejler noget ihvertfald, så mange tak skal i have
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 106
det er rigtigt at det ikke er godt at din hund spiser kattelort da den kan få orm..
men du/i må lære den at det må den ikke ved at sige nej hver gang.
min hund elsker også kattelort men jeg er over ham når vi er ude at gå og nu spytter han det ud igen når jeg opdager det... for han synes ik det er sjovt når jeg tage det ud af munden på ham...
jeg har også to katte sjovt nok går han ikke i bakken måske fordi det er en lukket en og jeg søger for at der ikke ligge lort i den
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
nov 2010
ja må få fat i sådan en orme-kur
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
Det var da en underlig måde at forsøge at lære hunden noget på. Helt ærligt, hvad tror du det vil hjælpe? Du beder hunden (tvinger den til at)gøre noget og skælder den derefter ud for det. Det eneste du med stor sandsynlighed opnår er at hunden bliver utryg.
Stil kattebakken et sted, hvor hunden ikke kan nå og derefter indøv "nej" kommando.
jan 2005
nov 2010
det har hjulpet på alt. og med at skælde ud, det er os bare nej, men hun ved godt hvad for nogle nej der er til at skælde ud med eller andet.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.316
Det er en vane der kan brydes men det nemmeste er at sikre hunden ikke kan komme i bakken.
Jeres gammeldags metoder til "træning" lader jeg andre om at kommentere på. Jeg håber bare I lytter og lærer ...
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Hun lærer ikke på den måde at hun har gjort noget forkert, de kan tvært imid give en problemhund senere.
Jeg synes du skulle tage en avis og riulle den hårdt sammen, gøre den våd og put den i ftyseren.
Næste gang hunden gør noget forkeert, farer du ud i fryseren og henter avisen.......og slår dig selv et par gange i hovedet.
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1046 Hunde: 2 Svar: 1.894
At skrive er du dum eller hvad, er for mig at se en rigtig dårlig måde at starte en fornuftig debat, hvor der kunne gives gode råd til hvordan man kunne gøre, så hans hvalp ikke bliver en problem hund.
Jeg vil give miemiv ret, sæt kattebakken et sted hun ikke kan få fat i den, og indøv komandoen nej, og også det er fars, her bruges det er mors, og det forstår begge hundene, at så rører man det bare ikke. Men indtil det lært ville jeg fjerne tingene.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
aug 2010
min hund er den første jeg har og hvis jeg fik sådan et svar vil jeg blive støt/ ked da man prøver at gøre det bedste for ens hund og hvis man har fået sådan et råd af nogen som har haft hund i mange år ja så tror man vel på det er det rigtige....
jeg synes at alle skal huske på at, den der stiller et spørgsmål, er måske første gang man har hund. der findes ikke dumme spørgsmål KUN DUMME SVAR
mar 2008
mar 2008
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
mar 2008
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.144
aug 2010
jeg kunne aldrig finde på at skrive er du dum el hvad synes det er en kedlig måde at skrive det på... men du skriver som du synes.. men en ting er sikkert, at jeg vil da blive ked hvis jeg fik sådan et svar...
hvis jeg skriver et spørgsmål her forventer jeg da ikke at få et svar er du dum eller hvad... jeg gør også mange ting forkert det har jeg da funde ud af, i dag da jeg var til træning for første gang med Anton.
nov 2010
jeg prøver enda at lyde bestemmende, men ikke truene når jeg siger nej til hunden.
og ja lene. du har helt ret i at dumme svar er meget værre end dumme spørgsmål.
nov 2010
og til de andre, mange tak for svarende, skal nok se at få det på plads!
mar 2008
"Jeg har bare stukket hendes hoved ind i kattetoilettet og skældt hende ud. "
Det rigtig fint du prøver at lærer hende hvad nej betyder, men prøv at starte med en hundekiks, læg den foran hende og sig nej, og så må hun selvfølgelig ikke tage den, ligeså snart hun prøver så fjern den, og læg den så igen, og sig nej, og når hun så venter kan du sige versgo, eller noget andet. Når det lært kan du bruger det i forbindelse med rigtig mange ting hun ikke må rører.
mar 2008
nov 2010
Har været igang siden jeg fik hende. hun tager ikk mad før jeg siger værsgo, hun går ikk ud af kurven før jeg siger kom. Hun stopper HELT med at være pjattet og legesyg når jeg siger stop osv. uden nogen form for at hun er bange for at gør noget hun ikke må. hun er vildt god til at høre efter og rigtig lærenem. og den sætning jeg fik skrevet der var også rimelig overdrevet da hun selv gør det og jeg ikk propper hendes hoved derind og så sagt nej. self ikke. det jeg mener er bare jeg siger " shilah kom her, og så kommer hun, og så knipser jeg fingrene ind i kattebakken og hun begynder at kigge derind, og så siger jeg nej. vupti så ved hun det.. men hvis det er forkert, så må jeg jo få lært noget andet.
nov 2010
mar 2008
Og Dannie har jo ret, nej det vil ikke hjælpe at skælde hende ud bagefter.
Og han har også ret at det er i mens hun er i gang hun skal vide det er forkert. " dog aller helst lige før hun gør i gang" Så er der bare skridtet før der, nemlig at lærer hende betydningen af nej, så hun virkelig forstår det. " hundekikse træning" og derefter kan kattebakken komme ned igen, og han kan sige nej nu hun går der hen. Så tror jeg på hun hurtigt vil lærer det, og på en måde der er god for hende også.
Jeg ser ikke denne her som lukket, på grund af det svar, dannie kom med. Men bare tegn på der skulle mere forklaring til.
mar 2008
Det ikke så godt at kalde på hende, for at vise hende noget hun ikke må, for hvem gider til sidst kommer når man bare skal have at vide noget man ikke må, eller se ting man gør opmærksom på, og have at vide det må man ikke.
Prøv i stedet lige at træne lidt mere med nej, i form af det faktisk er sjovt at vente med hundekiksen, og så sæt kattebakken frem igen, og så hold øje, hun vil nok nærmer sig den med det samme, og sig så nej, og så hold øje og øje, jeg tror på hun lynhurtig vil lærer det.
Hun lyder også som kvik hund, der allerede ved hvornår man må spise : )
nov 2010
nov 2010
"
Se dette var noget jeg virkelig lærte noget af for jeg kan virkelig godt se det nu når du siger det, havde egentlig ikke tænkt over det, men det er da ret logisk!
det skal du virkelig have mange tak for, for det ville da blive til et problem hvis jeg blev ved med det
mar 2008
nov 2010
vil jo gerne have en hund der kan gå uden snor, og ved godt at en slædehund var et dumt valg til det. men jeg klare det nu meget fint og behøver jo ikk gå med hende uden snor der hvor hun kan stikke af hvis hun ser noget der er sjovere end mig. men hun er nu en hun-hund så hun holder sig helst tæt på mig, hvis hun løber for langt væk efter at have set noget spænende, så går jeg bare om hvor hun ikke kan se mig, så kommer hun på 5 sekunder :o)
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
mar 2008
Synes bare du skal fortsætte den gode vej : )
nov 2010
virkelig mange tak for din hjælp og din støtte, det var lige hvad jeg havde brug for
- hehe ja mie, det var nogle super råd!
mar 2008
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 65 Svar: 725
Dannie R
thumbs up for dig at du faktisk vil indrømme du gør noget forkert.
Alice A
Dannie indrømmer han har gjort noget forkert. og han vil gøre det om. og ved du hvorfor? Fordi det blev forklaret på en pæn måde, og argumenteret for HVORFOR det er forkert. Hvad med at prøve at hjælpe folk istedet for det der tis altså ? du hjælper hverken ham, dig eller hunden vel?
starter man en debat ud med et angreb, så skal du ikke regne med positiv respons. DET er da logik..!
nov 2010
Man kan jo umuligt vide alt når det ens første hund.
selvom jeg godt nok har læst rigtig meget om den race i flere måneder før jeg fik hende.
min hund har spist kattelort?