4.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

min hund har spist kattelort? min hund har spist kattelort?

Hej HG.
Min ulækre hund har spist en masse kattelort, kan man ikke få hende til at brække det hele op hurtigt, eller er det ikke så farligt?

det er ihvertfald mega ulækkert og vil helst have hun får det brækket op, os så hun får en lærestrej så hun nok ikk vil gøre det igen. kattebakken kommer os et sted hen så den ikke kan spise det.

Help help smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hund har spist kattelort?
  • #1   13. mar 2011 Det er ikke så farligt smiley

Men ulækkert er det.. Og nej, jeg ville ikke få hende til at brække det op, det er da dobbelt så ulækkert..

Flyt kattebakken og hold øje med hende på gåture smiley

• #3   13. mar 2011 Og hun får ikke en lærestreg.. Hun aner ikke lige nu, hvad hun har gjort forkert.. OG hun forbinder ikke det at spise kattelort med at kaste op..

Så logisk tænker hunde altså ikke smiley

• #5   13. mar 2011 hehe nårh okay det er bare iorden. det jo godt nok.

Jeg har bare stukket hendes hoved ind i kattetoilettet og skældt hende ud. Hun er nemlig god til at forstå hvad hun må og ikke må.

men siger mange tak, har bare fået a vide at hun godt kan blive syg af det. men det vel også kun hvis katten er syg, og det ligner ikke den fejler noget ihvertfald, så mange tak skal i have smiley

• #6   13. mar 2011 hej
    det er rigtigt at det ikke er godt at din hund spiser kattelort da den kan få orm..
    men du/i må lære den at det må den ikke ved at sige nej hver gang.
    min hund elsker også kattelort men jeg er over ham når vi er ude at gå og nu spytter han det ud igen når jeg opdager det... for han synes ik det er sjovt når jeg tage det ud af munden på ham...
    jeg har også to katte sjovt nok går han ikke i bakken måske fordi det er en lukket en og jeg søger for at der ikke ligge lort i den

• #7   13. mar 2011 måske en ormekur til hunden.. ville være tilrådeligt .. hvis det er en udekat der elsker mus.. ss

• #8   13. mar 2011 hehe ja, var os på vej til at tømme den, men så var den allerede næsten tømt.

ja må få fat i sådan en orme-kur smiley

• #9   13. mar 2011 "Jeg har bare stukket hendes hoved ind i kattetoilettet og skældt hende ud. Hun er nemlig god til at forstå hvad hun må og ikke må. "

Det var da en underlig måde at forsøge at lære hunden noget på. Helt ærligt, hvad tror du det vil hjælpe? Du beder hunden (tvinger den til at)gøre noget og skælder den derefter ud for det. Det eneste du med stor sandsynlighed opnår er at hunden bliver utryg.

Stil kattebakken et sted, hvor hunden ikke kan nå og derefter indøv "nej" kommando.

• #10   13. mar 2011 Det hjælper da ikke at stikke hendes hoved ned i bakken.. Ret gammeldags metoder..

• #11   13. mar 2011 nej vil ikke hjælpe at skælde hende ud bagefter, men imens.
    det har hjulpet på alt. og med at skælde ud, det er os bare nej, men hun ved godt hvad for nogle nej der er til at skælde ud med eller andet.

• #12   13. mar 2011 De fleste hunde elsker kattemad da dette har et meget stort indhold af kød (mere end det meste tørfoder til hunde) og kattelort er jo bare fordøjet kattemad så selvf. vil hunden gerne spise disse guffere :o)

Det er en vane der kan brydes men det nemmeste er at sikre hunden ikke kan komme i bakken.

Jeres gammeldags metoder til "træning" lader jeg andre om at kommentere på. Jeg håber bare I lytter og lærer ...

• #13   13. mar 2011 Dannie Er du dum eller hvad, hvad skal hun lære af det ?
    Hun lærer ikke på den måde at hun har gjort noget forkert, de kan tvært imid give en problemhund senere.

Jeg synes du skulle tage en avis og riulle den hårdt sammen, gøre den våd og put den i ftyseren.
    Næste gang hunden gør noget forkeert, farer du ud i fryseren og henter avisen.......og slår dig selv et par gange i hovedet.

• #14   13. mar 2011 Alice er man dum bare fordi man ikke ved bedre.
    At skrive er du dum eller hvad, er for mig at se en rigtig dårlig måde at starte en fornuftig debat, hvor der kunne gives gode råd til hvordan man kunne gøre, så hans hvalp ikke bliver en problem hund.
    Jeg vil give miemiv ret, sæt kattebakken et sted hun ikke kan få fat i den, og indøv komandoen nej, og også det er fars, her bruges det er mors, og det forstår begge hundene, at så rører man det bare ikke. Men indtil det lært ville jeg fjerne tingene.

• #15   13. mar 2011 enhver fornuftig person ved at sådan noget gør man ikke.

• #17   13. mar 2011 camilla jeg vil give dig ret i at det er en dum måde at skrive det på (er du dum eller hvad)
    min hund er den første jeg har og hvis jeg fik sådan et svar vil jeg blive støt/ ked da man prøver at gøre det bedste for ens hund og hvis man har fået sådan et råd af nogen som har haft hund i mange år ja så tror man vel på det er det rigtige....

jeg synes at alle skal huske på at, den der stiller et spørgsmål, er måske første gang man har hund. der findes ikke dumme spørgsmål KUN DUMME SVAR

• #18   13. mar 2011 Ja men alle mennesker er ikke altid fornuftige, fordi de mangler viden, og vil man give dem viden, så det ikke godt at lukke deres øre, med negative angreb, positivitet åbner folks ører og så kan du putte viden ind. og det rigtigt at nogen mennekser kan ikke nåes, men man kan altid prøve først.

• #19   13. mar 2011 Lene jeg ville også blive ked af det, og være bange for en anden gang at spørge, eller fortælle hvordan jeg gjorde. Og så bliver det man gør forkert ikke opdaget, og kan rettes.

• #20   13. mar 2011 Mine hunde æder også kattens lort engang imellem... Og de lever ganske fint, hunde kan i hvert fald ikke få bændelorm selvom katten skulle have det, da katten ikke er mellemvært, men det er lopper derimod. Så hvis de får bændelorm er det højst sandsynligt af lopper. Hvilket hunde i øvrigt får meget sjældent. (siger dyrlægen)

• #21   13. mar 2011 Suzy jeg ville nu alligevel have valgt at forsætte en positiv debat, og givet det en chance.

• #22   13. mar 2011 Jeg så på et tidspunkt sådan en smart kattebakke hvor katten skulle hoppe ned igennem et hul i toppen. Jeg kan ikke lige huske hvor jeg så det henne, men måske var det en løsning så hunden ikke kan komme til det.

• #23   13. mar 2011 SUZY
    jeg kunne aldrig finde på at skrive er du dum el hvad synes det er en kedlig måde at skrive det på... men du skriver som du synes.. men en ting er sikkert, at jeg vil da blive ked hvis jeg fik sådan et svar...
    hvis jeg skriver et spørgsmål her forventer jeg da ikke at få et svar er du dum eller hvad... jeg gør også mange ting forkert det har jeg da funde ud af, i dag da jeg var til træning for første gang med Anton.

• #24   13. mar 2011 Alice slap af, du får det til at lyde som om jeg slår den når jeg skælder den ud. tværtimod.

jeg prøver enda at lyde bestemmende, men ikke truene når jeg siger nej til hunden.

og ja lene. du har helt ret i at dumme svar er meget værre end dumme spørgsmål.

• #25   13. mar 2011 well, suzy. de eneste jeg har gidet at tænke over hvad de har skrevet, er dem som har skrevet positivt til mig. alt det negative svar osv. er helt udelukket. alt positivt kommer man længst med, sådan er det..
    og til de andre, mange tak for svarende, skal nok se at få det på plads!

• #26   13. mar 2011 Dannie jeg tror det er denne her mange reagere på, hvilket jeg også godt forstår, for man får en masse billeder i hoved.
    "Jeg har bare stukket hendes hoved ind i kattetoilettet og skældt hende ud. "
    Det rigtig fint du prøver at lærer hende hvad nej betyder, men prøv at starte med en hundekiks, læg den foran hende og sig nej, og så må hun selvfølgelig ikke tage den, ligeså snart hun prøver så fjern den, og læg den så igen, og sig nej, og når hun så venter kan du sige versgo, eller noget andet. Når det lært kan du bruger det i forbindelse med rigtig mange ting hun ikke må rører.

• #27   13. mar 2011 ps. glemte lige god fornøjelse med træningen.

• #28   13. mar 2011 Hej camilla.

Har været igang siden jeg fik hende. hun tager ikk mad før jeg siger værsgo, hun går ikk ud af kurven før jeg siger kom. Hun stopper HELT med at være pjattet og legesyg når jeg siger stop osv. uden nogen form for at hun er bange for at gør noget hun ikke må. hun er vildt god til at høre efter og rigtig lærenem. og den sætning jeg fik skrevet der var også rimelig overdrevet da hun selv gør det og jeg ikk propper hendes hoved derind og så sagt nej. self ikke. det jeg mener er bare jeg siger " shilah kom her, og så kommer hun, og så knipser jeg fingrene ind i kattebakken og hun begynder at kigge derind, og så siger jeg nej. vupti så ved hun det.. men hvis det er forkert, så må jeg jo få lært noget andet.

• #29   13. mar 2011 suzy hvis du virkelig er så krævende til at det hele SKAL være rigtig, så må du jo til at sætte dig ned og skrive ALT hvad jeg skal gøre af træning, så skal jeg nok give dig ris og ros for alt det hjælp du vil give mig. hvis ikke så behøver du slet ikke at skrive mere herinde da din nuværende hjælp slet ikk hjælper noget..

• #30   13. mar 2011 Suzy ja det rigtigt der tit er nogen her inde, der opdrager på den gammeldags måde, og tror det en god måde, fordi de ikke har lært om den nye viden der er kommet, og når man har fået nok af det, så skal der ikke så meget til før man mister tålmodigheden.
    Og Dannie har jo ret, nej det vil ikke hjælpe at skælde hende ud bagefter.
    Og han har også ret at det er i mens hun er i gang hun skal vide det er forkert. " dog aller helst lige før hun gør i gang" Så er der bare skridtet før der, nemlig at lærer hende betydningen af nej, så hun virkelig forstår det. " hundekikse træning" og derefter kan kattebakken komme ned igen, og han kan sige nej nu hun går der hen. Så tror jeg på hun hurtigt vil lærer det, og på en måde der er god for hende også.
    Jeg ser ikke denne her som lukket, på grund af det svar, dannie kom med. Men bare tegn på der skulle mere forklaring til.

• #31   13. mar 2011 Dannie jeg synes det vildt flot du er modtagelig for gode råd, for det viser bare du vil din hund det aller bedste, og det følte jeg også du ville.
    Det ikke så godt at kalde på hende, for at vise hende noget hun ikke må, for hvem gider til sidst kommer når man bare skal have at vide noget man ikke må, eller se ting man gør opmærksom på, og have at vide det må man ikke.
    Prøv i stedet lige at træne lidt mere med nej, i form af det faktisk er sjovt at vente med hundekiksen, og så sæt kattebakken frem igen, og så hold øje, hun vil nok nærmer sig den med det samme, og sig så nej, og så hold øje og øje, jeg tror på hun lynhurtig vil lærer det.
    Hun lyder også som kvik hund, der allerede ved hvornår man må spise : )

• #32   13. mar 2011 tak for det camilla, ser op til dine svar. smiley

• #33   13. mar 2011 "Det ikke så godt at kalde på hende, for at vise hende noget hun ikke må, for hvem gider til sidst kommer når man bare skal have at vide noget man ikke må, eller se ting man gør opmærksom på, og have at vide det må man ikke.
    "

Se dette var noget jeg virkelig lærte noget af for jeg kan virkelig godt se det nu når du siger det, havde egentlig ikke tænkt over det, men det er da ret logisk!
    det skal du virkelig have mange tak for, for det ville da blive til et problem hvis jeg blev ved med det smiley

• #34   13. mar 2011 Dannie du gør mig bare så glad nu, sidder her og smiler. Er rigtig glad for du kunne bruge det : )

• #35   13. mar 2011 haha jamen det var da det bedste og mest hjælpsomme der kunne blive sagt smiley self vil hunden blive træt af at komme hvis det halve er til skældud. godt hun stadig vil komme når jeg kalder smiley
    vil jo gerne have en hund der kan gå uden snor, og ved godt at en slædehund var et dumt valg til det. men jeg klare det nu meget fint og behøver jo ikk gå med hende uden snor der hvor hun kan stikke af hvis hun ser noget der er sjovere end mig. men hun er nu en hun-hund så hun holder sig helst tæt på mig, hvis hun løber for langt væk efter at have set noget spænende, så går jeg bare om hvor hun ikke kan se mig, så kommer hun på 5 sekunder :o)

• #36   13. mar 2011 Super gode råd Camilla er kommet med smiley Det er nemlig meget vigtigt at hunden opfatter kontakten med dig som noget positivt, og derfor skal man heller ikke fremprovokere en konflikt for derefter at irettesætte. Hellere undgå konflikten og beløn den ønskede adfærd smiley

• #37   13. mar 2011 Dannie he he den med at gemme sig har jeg også brugt rigtig meget i forhold til mine hunde, Så nu holde de altid øje med hvor jeg er, man skulle jo nødig blive væk. Jeg kender ikke så meget til slædehunde, men ved godt de nogen gange helst går deres egne veje, men synes din planer lyder rigtig fornuftige : )
    Synes bare du skal fortsætte den gode vej : )

• #38   13. mar 2011 hehe ja den virker rigtig godt smiley
    virkelig mange tak for din hjælp og din støtte, det var lige hvad jeg havde brug for smiley

- hehe ja mie, det var nogle super råd!

• #39   13. mar 2011 selv tak : )

• #40   20. mar 2011
    Dannie R

thumbs up for dig at du faktisk vil indrømme du gør noget forkert. smiley

Alice A

Dannie indrømmer han har gjort noget forkert. og han vil gøre det om. og ved du hvorfor? Fordi det blev forklaret på en pæn måde, og argumenteret for HVORFOR det er forkert. Hvad med at prøve at hjælpe folk istedet for det der tis altså ? du hjælper hverken ham, dig eller hunden vel?

starter man en debat ud med et angreb, så skal du ikke regne med positiv respons. DET er da logik..!

• #41   22. mar 2011 mange tak heidi ( :
    Man kan jo umuligt vide alt når det ens første hund.
    selvom jeg godt nok har læst rigtig meget om den race i flere måneder før jeg fik hende.

Kommentér på:
min hund har spist kattelort?

Annonce