{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Forhudsbetændelse. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Her kommer lige endnu en tråd omkring forhudsbetændelse. Vores Milo har det, og han drypper virkeligt ulækkert lysegrøn snask over det hele for tiden, og han har fået den dejlige vane lige at tørre dilleren af i vores seng eller hen af gulvtæppet.

Ved godt at forhudsbetændelse er meget normalt, og dyrlægen har også ved sidste dyrlægebesøg bekræftet at han har en smule forhudsbetændelse, den "smule" er så bare blevet til lidt mere.
Mht. til hygiejne (staves?) så er han faktisk rigtig god til at holde sig selv ren og han er da også i bad mindst en gang om ugen (fordi han er møgbeskidt efter ture i hundeskoven)

Så nu er mit spørgsmål bare: Forhudsrens? kan man købe det andre steder end hos dyrlægen, og hvad er prisen ca.?
Er der evt. andre midler som kan suplere denne behandling.. Har læst at tomater i maden skulle virke forebyggende, er det sandt??

På forhånd tak for jeres svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhudsbetændelse.
  • #1   15. mar 2011 Min han har også lige haft det, jeg gav ham tomater smiley
    2 dage efter var det væk .. Nu skal han så stadig have tomater for at forebygge, men vil måske give ham det 1-2 gange om ugen ..

    Man kan købe forhudsrens på apoteket også , koster vist 80+ ..


  • #2   15. mar 2011 Jeg lavede også en tråd herinde, den er her;

    http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=451833


  • #3   15. mar 2011 Jeps, det er sandt, og det virker bedre end alt det andet fabriksfremstillede som fjerner de naturlige "bakterier" som SKAL være der, "ligesom de bakterier som skal være i tarmen" osv. :o))
    Så gi ham evt. makrel i tomat eller et par tomater blandet i hans mad 2 gange om ugen, og du vil se en lynhurtig forandring. :o)


  • #4   15. mar 2011 tomat virker fint her - deler en af de små dåser pure imellem mine to til tre gange om ugen

  • #5   15. mar 2011 Ok læste lige tråden i linket, og det var så IKKE pulver tomatsuppe, My mistake. Sorry. :o))

    Men det er ret interessandt om det har det virksomme "stof i sig" når det nu er omdannet til pulver.


  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #6   15. mar 2011 Min milo har os altid haft dette... fik sådan noget medicin af dyrlægen man sku sprøjte ind... meget ubehagelig..... men efter vi skiftede dyrlæge fik jeg afvide at enhver hanhund med lidt respekt for sig selv har lidt forhudsbetændelse...

  • #7   15. mar 2011 Jeg ville ønske jeg havde kendt til hundegalleri da vi havde vores boxer dreng... han døjede voldsomt med "forhuds betændelse" ..ikke at han var plaget af det, men det var gulve, vægge, møbler, sengetøj m.m. til gengæld smiley

    Vi købte os fattige i renseprodukter, som dagligt blev brugt efter anvisningerne, men de hjalp overhovedet ikke, det blev næsten værre, jo mere vi rensede.. tomat! ..det vidste jeg ikke smiley


  • #8   15. mar 2011 Makrel i tomat virker også ganske fint!

  • #9   15. mar 2011 Anita: Nej nej ingen pulversuppe, det har vist aldrig været i nærheden af tomater smiley

    For lige at spamme tråden og lave en opfølgning på mit projekt, så vil Taiko ikke have flåede tomater eller lign., kun tomatsuppe ;o)


  • #10   15. mar 2011 Katrine. Lige min tanke, men det vil komme bag på mig hvis der ikke er nogen som har prøvet det. ;o))

    Vil han heller ikke have marel i tomat ? ikke fordi det burde undre mig, for ingen af mine 3 tæver kan li fisk, med mindre de skal rulle sig i den. Yaak.. Hehehe skøre vapser.


  • #11   15. mar 2011 Anita: Har ikke prøvet makrel i tomat .. Men tænker at jeg med tiden prøver lidt forskelligt, jeg bliver i hvert fald ved med at give ham det smiley

Kommentér på:
Forhudsbetændelse.

Annonce