{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde i snor ?
  • #1   15. mar 2011 Ingen af mine høre efter hvis de ikke har snor på, så medmindre vi er på indhegnede steder eller andet hvor der ikke er mulighed for de smutter har de snor på.

  • #2   15. mar 2011 Jeg har aldrig ladet Jamie gå fri.. Stoler simpelthen ikke på at hun kommer når jeg kalder.. Desuden så er hun alt for glad for andre hunde.. og sidst men ikke minds, så er hun en husky, og de er kendt for ikke at kunne gå løs.

    Det har jeg det fint med, og hun har det fint med det.. Hun får dog lov til at rende løs i indhegnede områder.. smiley


  • #3   15. mar 2011 Nej ikke lige præcis med den begrundelse som du skriver, men min hund løber aldrig fri pga muskelhundeloven og inden der var fritløb kun noget der skete i skoven eller ved stranden da jeg ikke mener at det er en type hund der bare skal løbe frit.

  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #4   15. mar 2011 Kommer meget an på situationen om min lytter:)

  • #5   15. mar 2011 Vi slipper yderst sjældent Louie løs, fordi han ikke kan med andre hanhunde. Hvis han kommer løs er det på meget afsides steder på meget mærkelige tidspunkter, så vi ikke render ind i nogen.

  • #6   15. mar 2011 min løber nogle gange fri når vi går tur og der ikke er andre mennesker eller hunde i sigte. han er ret go til at komme når jeg kalder og løber ikke mere end max 100 meter i forvejen.

  • #7   15. mar 2011 Lulu går KUN tur i snor, når vi er på almindelige gå ture - ikke fordi hun ikke kan med andre, men fordi hun er selvstændig, og hvis hun pludselig finder noget mere interessant, så kommer hun ikke med det samme. Jeg stoler ikke nok på hendes indkald, til jeg synes det er forsvarligt

    Mere eller mindre det eneste sted vi slipper hende, er stranden i vinterhalvåret, hvor der er masser af overblik, og hvor hun ikke bevæger sig længere væk, end at vi altid har hendes fokus, fordi der er så ''bart''


  • #8   15. mar 2011 Nala hende går vi kun i snor med på store veje, da hun bare går bag os, og kunne (7,9,13) ikke finde på at stikke af, det er hun simphelthen for doven til smiley
    og lystre hun også rigtig godt.


  • #9   15. mar 2011 Feks i denne tråd føler jeg nærmest at det er mig der gør noget forkert fordi min hund altid er i snor.
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=452491


  • #10   15. mar 2011 Okay tak smiley .. Fordi Gizmo er begyndt ikke at komme når jeg kalder . Så kigger han bare på mig som om jeg er idiot og løber den anden vis altså der er en anden hund eller mennesker. ellers kommer han . smiley
    Men han er dog fri i haven smiley Eller vis nu jeg er i parken kl 6. hvor der ikke er andre smiley


  • #11   15. mar 2011 Lanka og Qimmit kan gå løs på alle naturområder. De holder sig i nærheden, kommer når man kalder, jagter ikke vildt - og løber ikke hen til andre hunde eller mennesker.

    Aqui er husky ligesom Jamie, så det er kun meget begrænsede steder, han kan få lov at løbe løs. Han kommer kun, når man kalder, hvis der ikke er noget mere spændende, og han vil til enhver tid jagte vildt.


  • #12   15. mar 2011 Jeg kan slippe mine løs på marken eller i skoven osv.. og de kommer når jeg kalder , men jeg går ALDRIG løse med dem hvor der er veje med biler osv...

  • #13   15. mar 2011 Vi går meget i Vestskoven som ligger lige bag vores hus, og der er Dina altid i snor (som hunde skal være i statsskov) men vi møder rigtig mange derude, som er løse....også hunde, der efter loven både skal have mundkurv på, og være i snor.
    Dina går løs på de markveje og stier, hvor jeg kan overskue området. og hun er løs på vores egen + vores tilstødende lejede grund, hvor der er hegn om (det er ca 13.000 kvm).
    hun er også løs i hundeklubben eller når vi er ved stranden med klubben.
    Men hun er altid i snor hvis der er harer, rådyr og andet vildt i nærheden, eller hvis der er biler. Hun er altid i snor hvis vi går langs en vej.


  • #14   15. mar 2011 Anton er aldrig fri, da han ikke kan med andre han hunde..

    Molly er fri engang imellem, da hun altid lystrer, men da hun har et lille problem med at hun bliver usikker når hun er løs og gør af forbigående, har jeg hende kun løs når der ikke er andre mennesker.


  • #15   15. mar 2011 Karina - det er simpelthen glæden ved huskyer.. de gør nøjagtig hvad der passer dem, når det passer dem LOL.. Ej.. Jamie er nu lydig nok.. Når der ikke er noget der er mere spændende.. hehe

  • #16   15. mar 2011 Vivi: Ja du er da fuldstændig forkert på den at overholde loven! Hvad bilder du dig ind at give din hund et fuldt liv påtrods af en mundkurv og en snor, når du bare kunne slippe ham løs og lade være med at ydmyge ham? (for det er simpelthen det mest PINLIGE en hund kan opleve at have en mundkurv på. Den må jo føle sig som en andenrangshund og bliver garanteret drillet af de andre hunde)

  • #17   15. mar 2011 Line - jeg skal absolut heller ikke klage over Aqui.
    Han er ubetinget den nemmeste og mest lydige af de tre huskies, jeg har haft, men det der med lydighed er jo altid et relativt begreb smiley


  • #18   15. mar 2011 Vores tøsen er kun fri i hundeskov og andre indhegnede steder smiley

  • #19   15. mar 2011 Gg ja Julie, det må være sådan det er smiley Pinligt for hunden smiley

  • #20   15. mar 2011 * Vivi - Now as Evil Housewife *

    hvor ser du at nogen siger du er forkert på den i den tråd du linker til?


  • #23   15. mar 2011 Vivi: dybt pinligt! Det er lidt som at kalde sit rødhårede barn med flyveører og briller for Jokum og sende ham i skole med for korte bukser. Du tigger jo bare om mobning!!

  • #24   15. mar 2011 Heidi B
    Der er ihvertfald en som kommenterer direkte på at min hund både må være sløv og kedelig samt at denne brugers hunde ville dø hvis de altid skulle have snor på og flere der skriver at deres hunde ikke ville kunne fungere uden friløb.


  • #26   15. mar 2011 Jeg benytter aldrig snor, medmindre der er meget trafikkeret, eller vi går i byen hvor der er mange mennesker.
    Min hund kommer når jeg kalder, og kan med alle andre hunde, heste, høns, og hvad vi ellers møder i løbet af en dag...
    Dog kan hun godt skulle råbes op et par gange, hvis hun er eks 10-15 meter fra mig, og der kommer en fremmed hund. Og hvis hun er 50 meter væk, og har fået færden af noget virkelig spændende, skal der også råbes et par gange, før hun hører det...


  • #27   15. mar 2011 vivi

    ja, denne person kan vel bare ikke forstå at din hund ikke har samme behov som dennes.? det er jo ikke sikkert sådan et liv fungere for dennes som der selv bliver sagt. Jeg ser folk der kommentere de synes det er synd eller ville være synd for DERES hunde fordi de ikke kan vænne den/dem til det eller energiniveauet er for højt. men ikke at der er nogen der siger du er forkert på den eller at du er "ond" ved din hund...


  • #28   15. mar 2011 Vi har en rimeligt lydig husky, men vi går altid i snor.
    Til tider er det da ærgerligt ikke lige at kunne slippe snoren, men jeg vil nu hellere have en hel hund end en fri hund.
    Vi løber så i stedet frit på indhegnede områder eller til arrangeret hundeleg. Vi kører en eller anden form for træk hver uge, så hun får strukket ud på anden vis.


  • #30   15. mar 2011 Min går aldrig løs med den begrundelse, at han kommer simpelthen ikke når jeg kalder. Han er en genbrugshund og jeg har ikke haft ham fra hvalp og indkald er snart det jeg har trænet mest med, men han fatter det bare ikke eller også har en en meget selektiv hørelse når vi er ude.... Han var 3 år da jeg fik ham.
    Dertil er han også meget glad for andre mennesker og vil løbe hen til alt og alle han møder på sin vej, derfor tager jeg hensyn til mine medmennesker, da det jo ikke er alle der er glade for hunde.

    Kan selv ikke fordrage når fremmede løse hunde kommer hen til mig ( med eller uden egen hund). Jeg kender dem jo ikke og ved ikke om de vil gøre noget!


  • #31   15. mar 2011 Essal aka Aze .
    Er det din amstaff du går sådan med???


  • #32   15. mar 2011 Gitte: Ja, det er min "farlige" amstaff, hvis det er det du hentyder til...

  • #33   15. mar 2011 Det er ikke noget med "farlige" amstaff, men der er altså en lov der skal overholdes.
    Desuden synes jeg da ikke det lyder så godt, at du skal bruge flere forsøg på at kalde hunden til dig, når den er langt foran dig, når du samtidig bryder loven, ikke alle mennesker er trygge ved løse hunde og når det så ovenikøbet er en mh....... Men det er jo dit valg, det vil jeg slet ikke diskutere....


  • #35   15. mar 2011 Vi bor på en stor gård, så vores hunde lyber fri dagen lang smiley

    Men de er dog trænede i at gå ved fod både med og uden snor så hvis vi er tæt på en vej har vi snor på, for en sikkerheds skyld. Men ellers er de næsten altid uden snor smiley


  • #36   15. mar 2011 Gitte: Jeg har endnu ikke mødt EN hund, der på afstand ,ved mødet med fremmede hunde, kom hen til sin ejer, uden at denne lige skulle gentage kommandoen.
    Og slet ikke når det er hunde der er vant til at få lov at hilse på andre. Min hund stopper og sætter sig, og venter på at få lov at hilse, eller blive kaldt tilbage. Og som med alle andre hunde, er det altid mere spændende, når ejer ikke er tæt på.
    At mange andre ikke engang formår at kalde deres hunde til sig, forstår jeg ikke, men min hund skal ikke være lænket til en snor konstant, af den grund.
    Jeg er MEGET opmærksom når jeg går ture, og kommer det mennesker kalder jeg hende til mig. Nu skal det også siges at det primært er i skove, parker og andre steder jeg går, og når man møder andre løse hunde der, må ejerne også være beredt på at de ikke er de eneste der har løse hunde...


  • #37   15. mar 2011 Det ændrer jo stadig ikke på at du bryder lovgivningen

    Citat Justitsministeriet:

    Man skal dog overholde følgende krav:
    •Når hunden befinder sig på gader, veje, stier, pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel, skal hunden altid føres i en fast line/snor med en maksimal længde på 2 meter.
    •Hunden skal være forsynet med en forsvarlig, lukket mundkurv.


Kommentér på:
Hunde i snor ?

Annonce