Sikken en morgentur... Sikken en morgentur...
Ja jeg stod op og gik en tur i parken med Trunte inden jeg skal i skole, så kunne vi jo "nyde" det dejlige sne der faldt i går aftes.
Vi møder en dame med hendes søn på ca 4-5 år og deres hund, en blanding ml. en broholmer og en labrador på ca 6 mdr. og SIKKEN en energibombe! Hun løb rundt som en skoldet skid. De gik så hen og satte sig på en bænk og drengen satte sig hos sin mor for at nusse, alt imens hunden hoppede rundt om dem og op af dem.
Vi gik videre og efter at have gået en tur på ca 15 min kom vi forbi bænken igen hvor de stadig (?!) sad og hunden stadig hoppede rundt om. Da vi kom forbi hoppede hunden helt op i hovedet på mig og jeg måtte skubbe den ned og væk flere gange for ikke at blive væltet omkuld.
Trunte prøvede at lege med hende, det gik fint i 5 min men så det blev alt for meget, så hun endte med at sidde ved min fod imens jeg snakkede med damen.
Beslutter mig så for at jeg synes vi skal gå hjem ad og det samme gør damen. Hun går så over for at hente drengen cykel - og hvad gør hunden da damen kigger væk? Hun hopper op og tager fat i toppen af drengen elefanthue og begynder så ellers bare at trække afsted med ham. Drengen ligger bare og finder sig i det.
Jeg skynder mig at hoppe hen til hunden og få det stoppet og damens løsning? Hun smider det æbleskrog, hun har siddet og gnavet på, hen til hunden i håb om distraktion og så ellers bare videre.
Ved slet ikke hvad jeg skal tænke om det, gik derfra i nærmest chok. Så godt at drengen ingen respekt havde for hunden og sparkede og spyttede efter den for at få den væk fra ham. Tror sgu ikke den kombination ender godt.
Puha - skulle lige ud med det.
nov 2008
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.715
Du har nok ret i din mavefornemmelse, den hund bliver en belastning for dem før eller siden, og det er jo ikke engang dens skyld..
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Han er 5 år og hans mor hjælper ham ikke med at styre det kæmpe krapyl... Hvad skal han gøre ??
det lyder meget som en omplacering her om et par måneder..
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Men ja lyder virkelig som en omplacering
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Jeg er helt enig i at den nok snart er til at finde i salgsannoncerne eller på et internat. :o(
Gid folk dog ville sætte sig ind i hvad det vil sige at anskaffe sig en hund og hvilken race, FØR de henter en "nuttet"hvalp hjem.. *SUK*
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 868
Hun sagde heller ikke noget til at hunden hoppede meget voldsomt op af mig og blev ved - det virkede nærmest som om hun havde opgivet.
Stakkels stakkels hund.... Hun sagde at hun gik med den i 2-3 timer om dagen og at hunden fik masser af aktiveringslegetøj hjemme... Men de boede åbenbart i lejlighed med den - kunne forestille mig at den kravlede på væggene derhjemme og det er nok heller ikke optimalt med et barn der ikke lærer hvordan man omgåes hunde...
Kunne forestille mig at det endte med at drengen bliver bidt eller lignende en dag.
SÅ trist...
Sikken en morgentur...