859 visninger
|
Oprettet:
De kommer op og slås. {{forumTopicSubject}}
Joey og Jack kommer tiere og tiere op og slås.
Og de slås virkelig for alvor. Det er så voldsomt at vi er nødt til at rejse os og skille dem ad, og smide dem i hver deres hjørne, før de stopper.
De skal begge kastreres, men da det er en dyrere omgang, så bliver det jo ikke lige nu og her.
Hvad kan jeg gøre indtil da?
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Ved godt det måske lyder lidt voldsomt, men nogen hunde kan ikke lide andre hunde, og det må man jo som ejer acceptere.
Man kan ikke altid 'bestemme" hvor social man gerne vil have sin hund / hunde til at være.
Som hundeejer mener jeg man er nød til at acceptere sin hunds grænser og ikke sætte dem i en situation de ikke kan håndtere.
Hvis de slås mere og mere er det fordi de eller en af dem ikke kan håndtere situationen.
Mine forældre havde selv 2 han hunde de købte men da de begyndte at blive kønsmodne sloges de også temmelig voldsomt så de måtte til sidst skille sig af med den ene.
Det er en trist beslutning at vælge hvem skal ud og hvem skal blive - men det er ikke givet det hjælper de bliver kastreret da rangordenen imellem dem i hjemmet ikke nødvendigvis ændre sig pga kastration.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
De elsker hinanden, leger, sover sammen osv. Der kommer bare noget dominans imellem dem, hvilket gør at de kommer op og slås.
Skal lige siges at det er ikke sådan at de flænser hinanden fuldstændig. Har umiddelbart ikke set bid og sådan.
Melanie - Det bliver den ældste der bliver kastreret hvis det kun må være den ene.
jan 2009
Hvis Joey har sat sig for at han vil have det, så går han i slåskamp.
Jeg ved dog ikke lige hvad der satte det igang nu her.
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Men så skal i enten fjerne legetøjet eller sørger for der er rigeligt af det så de ikke slås :o))
jan 2009
Jamen det legetøj den ene har er jo bedre end det man selv har.. selvom de er 100% ens.
Det er mere hvordan jeg får stoppet denne adfærd. Får lært dem at det er altså ikke ok at slås. (Self gør vi også det med legetøjet :))
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
men håber det går bedre for dig.
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 350
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
De kommer op og slås.