tarm betændelse - salt/sukkervand tarm betændelse - salt/sukkervand
hejsa
min lille dusty er rigtig syg :´-(
Opdagede det ved 11 tiden da jeg kom hjem fra job, at han var nedtrygt, stod med krum ryg og halen nede... Og når jeg tager ham op, så piwer han...
han røg selvfølgelig direkte til doktor dyr, som sagde det er tarm betændelse...
(han fik en klyx for at vi lige kunne tjekke afføringen)...
så nu får han noget hvid "væske" to gange dagligt (som skal ligge en "hinde" indvendig i tarmen), sammen med antibiotika til to dage... og når han er færdig med antibiotikaen, skal han have zoolack...
Jeg har så læst at et af de største problemer ved tarm betændelse er en eventuel dehydrering.... så jeg har givet ham noget vand med sprøjte i munden, så jeg er sikker på at han får noget...
Han er rigtig nedtrygt, og han har så ondt at han ligger og har lidt hurtig vejrtrækning (har lige snakket med dyrlægen igen, angående noget smertestillende, men det mente han ikke var en god ide, da dt ville sløve ham mere)...
Han må så ikke få noget at spise indtil i morgen, hvorefter den står på skånekost...
mine tanker er så, om det måske ville være en god ide at lave sådan en omgang kold, kogt vand med lidt salt og sukker, for at støtte hans blodsukker osv osv???
Er der nogen som ved om det ville være en god ide, eller skal jeg holde mig til almindelig vand?? (synes ikke jeg vil ringe og forstyrre dyrlægen igen igen, med så lille et spørgsmål)
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
sep 2006
er så bekymret for ham
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 473
Hun var på diætfodder (skånekost)
antibiotikum
zoolac
Og så fik hun et skud b vitamin, et skud kvalmestillende og et skud binyrebarkhorman
og hun fik det meget bedreallerede samme dag
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
sep 2006
vi tilbragte 3 timer ved dyrlægen i morges, og skal der over igen om lidt, og have taget et sidste røngten billede (sådan nogle billeder med kontrast væske)
er simpelthen så ked af det :´-(
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 19
tarm betændelse - salt/sukkervand