{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Bliver hunde snuppet når de står ude? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Nu bliver jeg simpelthen nødt til at have lidt mere info. Rigtig ofte når jeg møder andre hundeejere, advarer de mig imod at stille min hund udenfor, når jeg fx handler ind og så videre, da de mener, der er kæmpe risiko for, at hunden bliver stjålet. Er det en reel trussel? Også hvis man har en voksen blandningshund? Jeg har altid min hund med når jeg handler. :s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver hunde snuppet når de står ude?
  • #1   21. mar 2011 Det har der desværre været adskillige eksempler på, så selvom sandsynligheden ikke er enorm, så er det en reel trussel.

  • #2   21. mar 2011 jeg tør ikke stille silver udenfor når jeg skal i et supermarked. ved ikke om det er fjollet, men ville aldrig tilgive mig selv hvis han sku blive snuppet.

  • #3   21. mar 2011 JA det er sket før især hvis du har en populær/dyr racehund, eller bare en tillidsfuld hund. Andre kan finde på at sætte dem fri så de stikker af og det er ligeså slemt. Jeg har ikke pigerne med ud og handle, hvis jeg har står en af os altid ude hos dem imens. Du ved aldrig hvad der kan ske. Lad hunden blive hjemme og tag ud og handle selv.

  • #4   21. mar 2011 Jeg ville aldrig stille mine hunde, hverken store eller små, udenfor nogen som helst slags butikker e.l.
    Der er jo reelt set altid en risiko for, at hunden bliver fjernet/stjålet !


  • #5   21. mar 2011 At lufte hund og handle bør slet ikke være i sammenhæng. Først så lufter man hunden, sætter den af derhjemme og går ned og handler.

  • #6   21. mar 2011 Tak for svarene. Jeg vil stærkt overveje at lade hende blive hjemme, for hun er simpelthen så godtroende, og ville glædeligt gå med en fremmed. Plus muligheden som Lisbeth nævner, at der kunne være nogen der slap hende løs. Åh Gud, det ville mit hjerte slet ikke kunne bære.

    Det ærgrer mig bare sådan, at det skal være sådan :(.


  • #7   21. mar 2011 Anne - det er også kun hvis jeg skal have en enkelt ting eller to, at jeg tager hende med.

  • #8   21. mar 2011 Velkommen til den virkelige verden.
    Den er ikke helt så solstråle agtig som den burde være.


  • #9   21. mar 2011 Kommer nok an på racen, hunden og hvor man handler (bette landsby/storby).

    Jeg sætter stadig min hund uden for Brugsen hvis vi på vej hjem fra en gåtur skal ind og hente et eller andet.

    Det er hver gang en kalkuleret risiko.

    Jeg har en race som mange automisk prøver at holde sig fra og jeg bor i en meget meget lille by hvor alle kender alle og kriminaliteten er meget meget lav.
    Hvis jeg er i større byer så gør jeg det ikke.

    Havde jeg haft en chihuahua er jeg ikke sikker på jeg havde gjort det ...


  • #10   21. mar 2011 Anne: Det er individuelt hvad man mener derom. Kia vil 100 gange hellere med op at handle end at være alene hjemme.

  • #11   21. mar 2011 Sanne
    Selvfølgelig vil hunden da helst med op at handle, men det er jo ikke for at handle men for at være sammen. Det er da sjovere end at blive ladt alene hjemme.
    Men som du selv skriver, så er det en kalkuleret risiko - en risiko jeg ikke synes man bør udsætte sin hund for. Men sådan er jeg bare.


  • #12   21. mar 2011 Ja sådan er du bare :o)

    Der er også en risiko for indbrud eller brand etc. når hunden er alene hjemme.

    Alt man gør med sin hund er en kalkuleret risiko.

    Livet er fuld er risici og man slipper ikke levende fra det :o)


  • #13   21. mar 2011 Molly er også med henne og handle.. Er max væk 5 min.



  • #14   21. mar 2011 De andre ting du nævner er da bestemt ting som jeg også vender i mit hoved en gang imellem. Men jeg tror at risikoen for at hunden på en eller anden måde forsvinder når den sidder foran butikken, er procentvis større end at huset brænder ned eller der kommer indbrud. Men området hvor man bor og stiller sin hund foran butikken har da meget at sige, hvor stor risikoen er.
    Men jeg vil så også sige, at hunden har ingen fornøjelse af at sidde bundet ude foran en butik og vente, så hellere friheden derhjemme.


  • #15   21. mar 2011 Anne: Igen det kan være DIN hund ingen fornøjelse har af at sidde foran butikken.

    Min hund kan sidde og kommunikere med en hundeven hvis hun er heldig og dennes ejer også er inde og handle.
    Hun kan være heldig at en af hendes mange menneskevenner kommer forbi og giver et strøg bag øret.
    Eller hun kan få lov at sidde og kigge på bilerne (Kia ELSKER biler, tror hun tror de er får) og menneskerne der går ud og ind.
    Derudover får hun trænet sin afdækning (nok mere en fordel for mig at bruge situationen til at miljøtræne og hvad der ellers er relevant).

    Der er mange fordele ved at sidde foran butikken i 5 minutter frem for at ligge hjemme og vente på at moar kommer hjem.

    Hun ved at når hun sidder uden for en butik så går der kun MEGET kort tid før hun igen er sammen med sin moar.
    Er hun alene hjemme kan der gå mange mange timer.

    Men jo der er en risiko ved at hun sidder der. Det er der ingen tvivl om.


  • #16   21. mar 2011 For ikke så længe siden, blev der stjålet en SBT foran en fakta butik. En chi blev stjålet ved fakta og fundet i århus. ejeren måtte betale en løsesum på 6000 kr for at få sin hund igen.
    Jeg ville aldrig sætte min hund ved en butik


  • #17   21. mar 2011 Gaia ville jeg ikke have betænkninger ved at sætte foran en butik, i forhold til det at blive stjålet.
    Hun bryder sig ikke om fremmede, og en fremmed ville få temmeligt svært ved at overbevise hende om at gå med.

    Men det andet aspekt i det er jo osse at man jævnligt hører at folk er kommet ud til en hund der er blevet generet af unger der "bare lige vil hilse" osv.
    Og det skal mine hunde altså ikke udsættes for.



  • #18   21. mar 2011 Jeg har aldrig mine hunde med op og handle fordi der er mange små hunde der bliver "kidnappet" her i byen..

  • #19   22. mar 2011 Jeg turde godt sætte Boris uden for, tror ikke der er nogen der har
    lyst til at røre ham når han er i snor.

    Turde ikke med Chikita, hun ville gå med alle, der bare ligner de vil lege.


  • #20   22. mar 2011 da jeg havde min rottweiler turde jeg godt la ham stå udenfor en butik, for han var sur når han stod bundet og ingen kunne komme til ham, men jeg tør ik la min shar pei stå udenfor. når vi har luftet, går jeg hjem med ham og så går jeg ned og handler. jeg ville være bange for der var en der tog ham

  • #21   22. mar 2011 "der er blevet generet af unger der "bare lige vil hilse" osv."

    Endnu en god grund til IKKE at sætte sin hund ude foran en butik. Ikke alle børn ved hvordan de skal opføre sig overfor en hund og så kan det blive mere frustrerende at stå bundet end hyggeligt.


  • #22   22. mar 2011 tjah.. min naboes kæmpe amstaff blev stjålet udenfor en butik for 4-5 måneder siden..

    og mange små hunde bliver det i hvertfald så vidt jeg kan læse rundt omkring

    På nuværende tidspunkt tør jeg ikke stille Sølve, hun er kun 5 måneder gammel, og på trods af at hun ikke er særlig glad for fremmede så er hun jo en ret unik hund med et specielt og smukt udseende - som nok ville falde i en dels smag..


  • #23   22. mar 2011 Wolf: Amstaffer er modehunde så selvf. bliver de snuppet. Kæmpe? Amstaffer er altså ikke ret store :o)

    Men ja smukke hunde er helt klart i højere kurs dog vil en alt for unik hund jo ikke kunne videreformidles da alt for genkendelige hælervarer aldrig er i høj kurs for risikoen for at blive opdaget som tyven/hæleren er for stor.

    Det er forfærdeligt for dem det sker for. Ingen tvivl om det. Heldigvis sker det ikke ret ofte hvis man ser på hvor mange hunde der er og det sker i de samme områder og for den samme slags hunde.

    Jeg ville ikke stille min modehund udenfor en butik ligesom jeg heller ikke ville stille en sportsvogn ulåst med nøglerne i tændingen hvor alle kan se den.

    Min gamle spand af en bil var aldrig låst og nøglerne sad altid i tændingen.
    En kalkuleret risiko. Fordelene opvejede i den grad evt. ulemper.
    Det samme gælder for at lade Kia sidde uden for en Brugs/Kiosk/Bager (og så har vi vist ikke flere butikker i min by ...) et par gange om året.


Kommentér på:
Bliver hunde snuppet når de står ude?

Annonce