{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.534 visninger | Oprettet:

Forveksling af hundetype.... {{forumTopicSubject}}

Måtte lige dele min oplevelse med nogen..

Ja jeg kan jo forstå at da Fenris var lille troede alle vi mødte at han er samojde og da han blev ældre, en slags slædehund. Men han er da aldrig før i dag, blevet forvekslet med en DRÆBERhund (mandens ord).

Vi var en tur i Bernstorffparken og Fenris lunter rundt og nyder det gode vejr. Da vi passere en ældre herre med en lille hund udbryder han fornærmet at det er den største dræberhund han har set i dag. Da vi prøver at fortælle ham at det altså ikke er en dræberhund, siger han; jamen så en kamphund eller hvad de nu kaldes... Da jeg prøver med at han altså er en hvid schæfer ryster manden på hovedet og går videre..

Jeg er forbavset og mundlam..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forveksling af hundetype....
  • #1   22. mar 2011 Ja nogle folk er bare snæver synede!

  • #2   22. mar 2011 Velkommen i klubben smiley

  • #3   22. mar 2011 .. okay.. Jeg kan ikke se det, men.. øh.. okay... smiley

  • #4   22. mar 2011 min Nala er blevet forvekslet sidste sommer med en papllion og da jeg sagde at det var hun altså ikke hun var berner sennen. blev han vred og sagde sådan nogle forbandet kamphunde de skulle bare aflives.

    så der blev ejg også som dig forbavset og mundlam.


  • #6   22. mar 2011 Havde faktisk en forventning af, at man som hundeejer har en smule fornemmelse for de forskellige hundetyper...

    Men du har nok ret Pia, større hunde er alle farlige dræbermaskiner.. smiley


  • #7   22. mar 2011 hehe. han må da være utroligt uvidende hvis han kan forveksle en schæfer med en kamphund hvad end det så er smiley

  • #8   22. mar 2011 pia.
    Det er nu lidt morsomt at folk kan være så uvidne, går ofte tur med naboens hund der er en stor dansk svensk gårdhund blanding, det var også en pit.. politiet henvendte sig så på matriklen og han kom med et meget stort smil og eftefølgende knækkede han sammen af grin.. Han havde selv en dans svensk blandning og undskyldte for ulejligheden smiley


  • #9   22. mar 2011 Du har ret Trine..

    Jeg griner også lidt af oplevelsen nu hvor jeg er kommet mig over chokket.. smiley


  • #10   22. mar 2011 Stine: hehe smiley

  • #11   22. mar 2011 Så prøv at have en mops med længere snude end standarten smiley

    Hun har været Amstaff hvalp, boxer hvalp, ambull hvalp, Fransk Bulldog hvalp osv osv

    En tø's på 15 skælte mig næsten ud for at sige der intet bulldog var i hende smiley


  • #12   22. mar 2011 En anden tråd som pt. kører herinde, beviser på alle måder den generelle opfattelse, af farlige hunde.. et boligselskab i frederikshavn har en liste med 60 forbudte racer smiley

    Vi oplever det næsten dagligt med Elton, det var vi til en grad forberedt på, men slet ikke i det omfang... nærmest INGEN ved hvad en bullterrier er og da slet ikke en miniature, hvor har jeg da haft mange mange diskussioner med mennesker, som helt bestemt ved, bedre end jeg, hvad min hund er smiley

    Sjovt nok har ingen endnu reageret på Ronja, som er staffordshire bull terrier, hun er ifølge de fleste en sød lille hvalp, ..lab. blanding måske? smiley


  • #13   22. mar 2011 jeg har oplevet flere, gange efter den der hundeliste er trådt i kraft, at folk er blevet bange for min mors schæfer.
    folk forbinder åbenbart schæferen med *farlige* hunde som ambull, amstaff osv.

    faktisk er jeg meget ked af den liste, for den sætter dårligt fokus på større hunde.
    (men har ikke en bedre idé til at slippe af med *potensforlægere*)


  • #16   22. mar 2011 Nu har jeg ikke selv oplevet det... Da jeg kun har små hunde...

    Men jeg kan slet ikke se noget farligt i en hvid schæfer...
    Jeg er hunderad for "alm" schæfere - har stortset kun mødt aggresive schæfere. Men en hvid den synes jeg er skøn. Er det ikke underligt. smiley

    Så kan ikke forstå, man kan se den som en dræber hund...


  • #17   22. mar 2011 Min hund er også blevet forvekslet med alt muligt andet end det hun er..
    Hun er blevet forvekslet med en ulv.. Så blev hun i en dyreforretning forvekslet med en hvid schæfer (øh.. Jamie er så sort og hvid.. men okay da)..
    Så mødte jeg en mand der hårtnakket påstod at hun var en Malamute, og han var egentlig ret ligeglad med at der var stamtavle på hende, for så måtte det jo være opdrætteren der ikke vidste hvad hun havde..

    Hun er også blevet kaldt kamphund, og dræberhund af nogle brianer jeg mødte inde i vejle da jeg gik med hende.. Og de var heller ikke til at hugge eller stikke i.. De kunne jo se at hun havde kuperede øre.. :s


  • #18   22. mar 2011 Tja, jeg undrer mig så bare over hvad du, trådstarter, kalder for en dræberhund.

    Siden du kan komme med en udtalelse som denne <b>Da vi prøver at fortælle ham at det altså ikke er en dræberhund, </b> , må det jo nødvendigvis betyde, at der er hunderacer, du selv anser som værende dræberhunde!



  • #19   22. mar 2011 Min Kashmir bliver igen og igen forvekslet med en lab hvalp. hehe. når jeg så siger at han er en 7 år gammel blanding af ? Har de svært ved at tro mig. hehe

  • #20   22. mar 2011 Jeg opfatter nu hverken nogen hunde som dræberhunde eller kamphunde for den sags skyld, Gitta R. Jeg prøvede at fortælle til manden at min hund ikke er en af liste-racerne (da det var tydeligt at det var det han mente) i det sprog han nu gav udtryk for at kunne forstå. Og i så fald ville han jo have ret i at være bebrejdende i hans holdninger, for så ville jeg jo have brudt loven ved at slippe ham fri uden mundkurv. Og det var sådanset det jeg ville prøve at fortælle manden.

    Du må undskylde hvis jeg ikke har udtrykt mig klart, det var ikke min mening at støde nogen. Jeg mener der bør være plads til alle.

    MB: Jeg oplever faktisk mange hundeejere der er bange for "alm" schæfere men ikke de hvide. Ofte siger de at det er "masken" der får de alm. til at fremtræde med mere stirrende øjne.

    Line: Det er nu ret humoristisk at din hund er blevet forvekslet med ikke mindre end en hvid schæfer, det bør ligge lidt i navnet.. smiley


  • #21   22. mar 2011 Gitta R
    Hvad har det lige med dette at gøre. Det er jo ikke TS der oprindeligt bruger ordet dræberhund, det er manden som åbenbart ikke ved meget om racer. TS prøver så bare at sige, at hunden ikke er en dræberhund. Og umiddelbart lyder det ikke som om manden er til at forklare noget som helst, så da slet ikke muligt at forklare at der ikke findes dræberhunde.
    Så synes det er et meget underligt spørgsmål du stiller der eller er det for at provokere en debat/diskussion igang ?


  • #22   22. mar 2011 <b>Det er jo ikke TS der oprindeligt bruger ordet dræberhund, det er manden som åbenbart ikke ved meget om racer.</b>

    Jo, men ved at TS selv bruger ordet "dræberhund", bekræfter hun i mine øjne den ældre mand i, at der rent faktisk <i>er</i> hunderacer, der kan gå under betegnelsen dræberhunde, men at hendes egen ikke er én af dem.

    Trådens emne hedder "Forveksling af hundetype". Når trådstarter selv med sit svar til manden giver udtryk for, at der <i>er</i> hundetyper, der kan gå under betegnelsen "dræberhund", så synes jeg da i allerhøjeste grad, at det har noget med trådens emne at gøre!


  • #23   22. mar 2011 Jeg siger tak for din støtte Anne!
    Og er da ked af at du, Gitta, nu har fået den opfattelse at jeg går rundt og støtter gamle sure mænd i deres opfattelse af at der eksisterer dræberhunde i stedet for at tage diskussionen op med ham.
    I mine øjne prøvede jeg blot at retfærdiggøre over for manden at jeg med loven på min side kunne slippe min hund fri i en park hvor det er tilladt.

    Jeg forstår nu at det er meget nemt at blive dømt og at jeg åbenbart ikke har udtrykt mig klart i mit seneste indlæg i denne tråd som er min første og sikkert også eneste tråd på HG.
    Denne tråd er nu ved at udvikle sig i anden retning end jeg overhovedet havde forestillet mig og jeg ønsker ikke at deltage i en he said / she said diskussion. Jeg tænkte naivt nok at andre også havde haft (komiske) oplevelser som de ønskede at dele og troede ikke dette ville udmunde sig i en diskussion om hvorvidt jeg mener der eksisterer dræberhunde eller ej og om jeg opfordrer andre mennesker til at tro det eller ej!

    Men jeg brød jo faktisk også løftet jeg havde givet mig selv efter at have læst mange tråde herinde - at jeg aldrig ville poste andet end glade tanker og oplevelser pga risiko for at nogle folk har let ved at opspore små ord eller sætninger der kan misforståes. Hvad kan man lære af det? -Nemsis!


  • Eva J
    Eva J Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #24   22. mar 2011 Tja jeg har fået at vide at min cocker minder om en mynde, samme person bliver ved med at spørge hvornår hans pels skal klippes smiley



  • #25   22. mar 2011 Hva med ulv.

    Jeg er flere gange blevet spurgt om min Siberian Husky er ulv, eller om der er ulv i hende.

    I en forumtråd hvor der er en person der forsvarer sin muskelhund med at den ikke er en vild ulvehund så som f.eks.Siberian Husky overraskede mig en del.
    Jeg valgte min udfra at de generelt er kendt for at være venlige overfor både børn og andre hunde.

    Gode ejere har gode hunde, uanset race, ellers handler de på det. Dårlige racer findes ikke.

    Jeg bliver mere og mere overbevist om at vi bør indføre en eller anden form for hundekørekort.


  • #26   22. mar 2011 Stine S
    Var så lidt smiley
    Heldigvis så har flertallet forstået dit indlæg på den positive side smiley


  • #27   22. mar 2011 <b>Jeg forstår nu at det er meget nemt at blive dømt og at jeg åbenbart ikke har udtrykt mig klart i mit seneste indlæg i denne tråd som er min første og sikkert også eneste tråd på HG.</b>
    Hvordan du har udtrykt dig i dit seneste indlæg, har jo intet med MIT seneste indlæg at gøre.
    Jeg kommenterer dit startindlæg. En anden bruger reagerer på mit indlæg. Er jeg måske så ikke i min ret til at forklare og forsvare, hvorfor jeg har skriver som jeg gør??


    <b>tråd er nu ved at udvikle sig i anden retning end jeg overhovedet havde forestillet mig og jeg ønsker ikke at deltage i en he said / she said diskussion. Jeg tænkte naivt nok at andre også havde haft (komiske) oplevelser som de ønskede at dele og troede ikke dette ville udmunde sig i en diskussion om hvorvidt jeg mener der eksisterer dræberhunde eller ej og om jeg opfordrer andre mennesker til at tro det eller ej!</b>
    Hvordan du ønsker tråden skal udvikle sig, kan jeg jo af gode grunde ikke vide.
    Der er intet i dit startoplæg der indikerer, at du ønsker, at andre skal dele deres oplevelser med dig.
    Som afslutning i startindlægget skriver du "Jeg er forbavset og mundlam.." og faktisk var det præcis den følelse JEG sad med, da jeg læste dit startindlæg. Jeg blev forbavset over, at du selv bruger udtrykket "dræberhund", for mig bekendt er der ingen hunderacer, der officielt går under den betegnelse


Kommentér på:
Forveksling af hundetype....

Annonce