2.580 visninger
|
Oprettet:
Regler ang. hund i bil {{forumTopicSubject}}
Hej derude bag skærmen
Jeg blev igår spurgt om man kunne melde en for at lade sin hund sidde i en bil i 8 timer HVER dag - og der sagde jeg, at det håbede jeg man kunne.. men kan man egentlig det? og vil man få noget ud af det?
Tænker om der evt. er nogle regler?
Dette drejer sim om en pige som går på en institution hun arbejder på, hvor hun hver dag ser en hund i en bil, fra hun kommer til hun går hjem..
Personligt synes jeg det er for længe for en hund at sidde i en bil, men tænker ogaå at den måske ikke kan være alene i hjemmet eller lign.?
Det nemmeste ville jo være hvis der var nogle regler
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.135
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.187
Ligesom det også er lovligt og have hund i bur 8-10 timer. Desværre.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.416
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 325
Men der er vel regler for hvor længe de må gå uden vand? for så kunne dette evt. være et argument, kunne næppe forstille mig der er tænkt på vand til hunden.
Men ja, ligsom at solen kan bage så bliver der jo også isende koldt om vinteren i sådan en bil.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.416
Ved I med sikkerhed hunden ikke har dette? Jeg har vand til Kia i bilen om sommeren når hun gerne vil sidde der ...
Og i realiteten kan bilens temp. reguleres ...
Men hvad med at snakke med ejeren af bilen/hunden?
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.104
okt 2009
Men der skal selvfølgelig følges op på sagen inden, men vi synes heller ikke der er nogen grund til at hive fat i ejer hvis ikke der ligsom er nogle regler der bliver overtrådt. Men tak for svar ind til videre. Om hunden har vand vil der blive fulgt op på i løbet af ugen.
Jeg har fået afvide det er en lab. størrelse, så 40 kg. tror jeg dog ikke det drejer sig om. Men en lab kan jo også fylde meget hvis vi snakker golf2 størrelse.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.427
Undersøgte for et par år siden noget lignende - her var det blot en hund, der stod i en hundegård dagen lang i et hus, der var fraflyttet... Ejerne kom og fodrede og skiftede vand 1 gang om dagen...- Og DERMED kunne jeg intet gøre, for så gjorde de, hvad de var forpligtet til!
okt 2009
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 390
Ejerne vil derefter blive meldt, og man bliver ikke krævet erstatning, hvis der efterfølgende bliver fastlagt en sag om at det var med god grund.
Så ser i en hund der sidder i enten en sommervarm-bil, og ser skidt ud, eller en vinterkold bil og ser skidt ud. så bare vupti!
Man kan også vælge at ringe til dyreværnet / dyrenes beskyttelse, så KAN de tage sig af det, hvis man f.eks siger at det er hver dag man ser det her og den er helt sikker. så har de om ikke andet et godt råd til hvordan man skal forholde sig.
Et andet alternativ, som jeg selv har haft brugt 2-3 gange er, at man simpelthen skriver en seddel til ejeren af hund og bil, om at man er opmærksom på at hunden sidder der hver dag i flere timer. og hvis ikke det bliver ændret vil der blive kørt en politi-anmeldelse/sag på ejeren af bilen med nummerpladen *AA 99 999*
Skriv nummerpladen på deres seddel, så virker det mere troværdigt, og man viser at man har deres oplysning på bilen.
Regler ang. hund i bil