{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.578 visninger | Oprettet:

Regler ang. hund i bil {{forumTopicSubject}}

Hej derude bag skærmen smiley

Jeg blev igår spurgt om man kunne melde en for at lade sin hund sidde i en bil i 8 timer HVER dag - og der sagde jeg, at det håbede jeg man kunne.. men kan man egentlig det? og vil man få noget ud af det?

Tænker om der evt. er nogle regler?

Dette drejer sim om en pige som går på en institution hun arbejder på, hvor hun hver dag ser en hund i en bil, fra hun kommer til hun går hjem..

Personligt synes jeg det er for længe for en hund at sidde i en bil, men tænker ogaå at den måske ikke kan være alene i hjemmet eller lign.?

Det nemmeste ville jo være hvis der var nogle regler smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler ang. hund i bil
  • #1   22. mar 2011 DU kan melde hende for det..... hvad hvis hunden sidder i en kogende bil en varm sommerdag ja så har hun ikke nogle hund når hun kommer ud det er da sikkert.

  • #2   22. mar 2011 Hvis ellers hunden ikke bliver kogt i solen så kommer du ingen vegne med og melde hende.
    Ligesom det også er lovligt og have hund i bur 8-10 timer. Desværre.


  • #3   22. mar 2011 Hvis hunden har adgang til vand kan du ikke gøre ret meget pt.

  • #4   22. mar 2011 okay, jeg har ikke selv kendskab til hvem eller hvor det foregår, en veninde spurgte bare igår da hun selv har overvejet det.

    Men der er vel regler for hvor længe de må gå uden vand? for så kunne dette evt. være et argument, kunne næppe forstille mig der er tænkt på vand til hunden.

    Men ja, ligsom at solen kan bage så bliver der jo også isende koldt om vinteren i sådan en bil.


  • #5   22. mar 2011 Hundeloven siger at en hund under 40 kg skal have 6 kvadratmeter, og det gælder hele døgnet. Det har en hund i en bil ikke, Sp derfor meld den omgående. Det er direkte dyrplageri - føj!

  • #7   22. mar 2011 De må ALDRIG gå uden vand ifgl. loven skal de have adgang til vand døgnet rundt.

    Ved I med sikkerhed hunden ikke har dette? Jeg har vand til Kia i bilen om sommeren når hun gerne vil sidde der ...

    Og i realiteten kan bilens temp. reguleres ...

    Men hvad med at snakke med ejeren af bilen/hunden?


  • #8   22. mar 2011 Fru Pomrus: Det kunne jeg også godt tænke mig at se dokumentation på.

  • #9   22. mar 2011 Vil endnu engang nævne at det ikke er MIG der har set noget - det er en veninde der har forhørt mig, derfor jeg nu forhøre jer efter råd.

    Men der skal selvfølgelig følges op på sagen inden, men vi synes heller ikke der er nogen grund til at hive fat i ejer hvis ikke der ligsom er nogle regler der bliver overtrådt. Men tak for svar ind til videre. Om hunden har vand vil der blive fulgt op på i løbet af ugen.

    Jeg har fået afvide det er en lab. størrelse, så 40 kg. tror jeg dog ikke det drejer sig om. Men en lab kan jo også fylde meget hvis vi snakker golf2 størrelse.


  • #10   22. mar 2011 Hvis en hund skal have 6 kvm HELE døgnet, tror jeg at de fleste af os bryder hundeloven ret tit.. Blandt andet synder jeg, når jeg tager min hund med i skoven - for det kræver en biltur derud, og min bil er mindre end 6 kvm... -Når vi er på vej ind fra en luftetur, går vi igennem min entre, som er under 6 kvm - opfatter ikke mig selv som dyreplager, men hvis det virkelig står i hundeloven, må jeg vel være det:-)

    Undersøgte for et par år siden noget lignende - her var det blot en hund, der stod i en hundegård dagen lang i et hus, der var fraflyttet... Ejerne kom og fodrede og skiftede vand 1 gang om dagen...- Og DERMED kunne jeg intet gøre, for så gjorde de, hvad de var forpligtet til!


  • #11   23. mar 2011 det var også planen malinios fan.

  • #12   23. mar 2011 Det er sådan i vores lille land, at i dyresager, er der ikke ret mange der gør noget desværre. DOG er der en lov der siger, at hvis man kan se en hund i en bil, som ikke ser ud til at have det godt, så er man i sin fulde ret til, at skaffe sig adgang til hunden. Hvis man ringer til politiet og siger, jeg kan se en hund i en bil her, der ikke ser ud til at have det godt. så man man f.eks. godt smadre sideruden, og tage hunden ud.
    Ejerne vil derefter blive meldt, og man bliver ikke krævet erstatning, hvis der efterfølgende bliver fastlagt en sag om at det var med god grund.
    Så ser i en hund der sidder i enten en sommervarm-bil, og ser skidt ud, eller en vinterkold bil og ser skidt ud. så bare vupti!

    Man kan også vælge at ringe til dyreværnet / dyrenes beskyttelse, så KAN de tage sig af det, hvis man f.eks siger at det er hver dag man ser det her og den er helt sikker. så har de om ikke andet et godt råd til hvordan man skal forholde sig.

    Et andet alternativ, som jeg selv har haft brugt 2-3 gange er, at man simpelthen skriver en seddel til ejeren af hund og bil, om at man er opmærksom på at hunden sidder der hver dag i flere timer. og hvis ikke det bliver ændret vil der blive kørt en politi-anmeldelse/sag på ejeren af bilen med nummerpladen *AA 99 999*

    Skriv nummerpladen på deres seddel, så virker det mere troværdigt, og man viser at man har deres oplysning på bilen.


Kommentér på:
Regler ang. hund i bil

Annonce