3.405 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Han lystre kun min kæreste! Han lystre kun min kæreste!

Hej alle.

Jeg har skrevet før her inde, men nu prøver jeg igen..
Kato, vores schæferhund, har en dum tendens til kun at lystre min kæreste.

Et eksempel:
Når vi spiser aftensmad, skal han ligge over på sit tæppe, så han ikke tigger eller genere os, og det har vi lært ham at han skal. Vi startede med at spise, og vi dækkede ham af, så gik min kæreste (han skulle lige ordne noget), men lige så snart han gå så rejser Kato sig, men så er jeg hurtigt til at dække ham af igen, men når jeg beder ham om at lægge sig ned, så står han enten at kigger dumt på mig, eller begynder at vil lege, men når han så endelig ligger sig ned, og jeg sætter mig over for at spise videre, så når han at rejse sig igen, også går jeg tilbage og dækker ham af, og når igen kun lige at sætte mig ned inden han er oppe igen. Men hvorfor hører han ikke efter.
Lige så snart min kæreste kom igen, og dækkede ham af, så blev han der..
Det gør mig så ked af det at han ikke hører hvad jeg siger.. Har i nogle gode råd?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han lystre kun min kæreste!
  • #1   23. mar 2011 Træn hunden, leg med hunden - vis hunden at du er andet og mere end "hende der kommanderer"..

En hund gør hvad der kan betale sig; en schæferhund lystrer ikke hvem som helst, men den/de personer der træner med den og viser deres værd.

• #2   23. mar 2011 Nina: Jeg træner med ham, og leger med ham, og roser ham når han laver noget godt.. så det er ikke fordi vi ikke har det godt sammen, eller hvad man siger

• #3   23. mar 2011 enig med nina - du må ind i kampen og gøre noget for det. respekt får man ikke ved bare at sige ordene -

• #4   23. mar 2011 Vær også opmærksom på dit kropssprog og stemmeføring når du tiltaler hunden..

En kommando skal menes med hjerte og sjæl - dermed ikke sagt at man skal råbe eller tale vredt til hunden; men mener man hvad man siger og tror på hunden vil lystre - så kommer attituden og kropssproget helt af sig selv =)

• #5   23. mar 2011 .. og lad være med at tage det personligt at hunden ikke vil lystre.

Det er IKKE et tegn på respektløshed, det er tegn på at dine værdier ikke er noget hunden reagerer på.

Et eksempel:

Min hund er noget nær verdens lydigste - når JEG beder ham om noget..

Jeg bor sammen med min kæreste, vi har begge kendt Kaoz fra dag 1, så hvorfor lystrer han ikke min kæreste som han lystrer mig?

Min kæreste giver hunden kærlighed, kiksere og gåture når jeg ikke er hjemme.. Han leger med hunden, nusser ham og putter med ham på sofaen.
    - Men for Kaoz er han værdiløs når jeg er der.. og hvorfor? Fordi Kaoz får langt mere ud af samspillet med mig end med min kæreste.

Jeg har forventninger, krav og regler for hunden - en helt anden type menneske for hunden at forholde sig til, i modsætning til kæresten der bare gerne vil lege, nusse og klappe hunden.

Forholdet til kæresten er let for Kaoz at opretholde, men en hund reagerer meget positivt på at få sat regler og krav, at blive trænet og kommunikeret med.

I Kaoz´ verden er overlevelsesevnen, oplevelsen og samarbejdet større hvis man følges med mig, og med kæresten er det frit slag så længe man overholder ganske få regler..

Når jeg beder Kaoz om noget er det aldrig til diskussion. Han skal gøre hvad jeg beder ham om når jeg beder ham om det; sådan er han trænet (af mig), sådan har det altid været.

Når kæresten beder ham om noget kan han vælge om han vil lystre - min kæreste reagerer ikke på "ulydighed" som jeg gør, og slet ikke hurtigt nok og med den rette attitude for at Kaoz ved det er en irettesættelse/korrigering af den adfærd han tilbyder.

Kort fortalt: Min kæreste har ikke den rette attitude og vilje til at få hunden til at lystre som jeg har - han har ikke hjerte og sjæl i kommandoerne... Og så gider Kaoz ikke gøre hvad der bliver sagt, der er ingen gevinst og ingen konsekvens.

Som sagt - en hund gør hvad der kan betale sig =)

Arbejd med dig selv og se forandringen i hunden =)

• #7   23. mar 2011 Super indlæg!

• #9   23. mar 2011 sunshine :
    Det skal han fordi vi bor i campingvogn, og at der ikke er en hel villa han kan være i mens vi spiser. Vi skal kunne sidde i fred og spise, uden at han tigger eller genere..

Ulla:
    Det glemmer vi ikke, da vi som skrevet bor i campingvogn, og vi umulig kan glemme ham der, og der er konsekvenser hvis han ikke gør som der bliver sagt

Nina:
    Jeg reagerer på "ulydighed", han skal ikke tro at det er ham der kører showet. Han skal lærer at det er os der bestemmer.. men syntes selv jeg har alt i mig selv med i det. Jeg giver ham jo ikke bare en komando for at give ham en, jeg giver ham en når det fx er nødvendigt, eller fx til vores regler ( det med at spise aftensmad ) at så skal han ligge sig, også er der ikke noget der hedder 'men'.. eller hvad man siger

• #11   24. mar 2011 Pia - jamen det er derfor jeg bliver så ked af det, for jeg snakker også altid glad til ham, så han ved det er gode ting, og jeg leger og træner med ham hver morgen, aften og i løbet af dagen. Jeg går i skoven med ham, og tager tit laaaange ture med ham..

Kommentér på:
Han lystre kun min kæreste!

Annonce