962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Spørgsmål om analkirtler? Spørgsmål om analkirtler?

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogen der kender til "fortykkelse af analkirtelsækken"?

Synes ikke det kan googles?

Caspar var ved dyrlæge i dag og han havde betændelse i den ene analkirtel, og den var fortykket og unormal sagde han.

Nogen det har eller har haft en hund med samme problem??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om analkirtler?
  • #1   23. mar 2011 Hejsa. Har engang passet en hund der havde det. Dyrlægen trykkede på det, så den sekret der var derinde, kom ud. Så gik det i sig selv igen.
    Hvad sagde dyrlægen om det, skulle der gøres noget?

• #2   23. mar 2011 Altså fortykket analkirtelsæk eller betændelse i analkirtlerne??

Jamen han er kommet på pencilin i 10dage... Og det sagde han ville hjælpe... Men han sagde også noget med at når den der lomme var fortykket, ville en fjernelse af analkirtlerne være den mest holdbare løsning fordi det ville komme igen og igen... Fik ikke helt fat i det, men skal lige ha ringet i morgen...

Jeg opdagede det igår og da jeg selv tømte dem, skreg han første gang... Og da dyrlægen ville tømme dem i dag skreg han også så det gik lige i mit hjerte.. Han har været en skygge af sig selv inden jeg fandt ud af hvad det var...

Men kan slet ikke overskue han skal opereres for det, han har jo som sådan ikke haft betændelse før, kun fyldte analkirtler...

Hans søster havde dog meget problemer med analkirtlerne og fik dem fjernet som 2 årig.. Skal lige ha ringet og hørt hvad diagnosen egentlig var dengang...

Jeg synes bare operation lyder voldsomt, det har jeg bestemt ikke lyst til hvis det kan undgåes, så nu tager vi pencilin først...

Men ville gerne høre fra andre med samme problem...??

• #3   23. mar 2011 Undskyld, havde vist læst den for hurtigt. Førnævnte hund havde betændelse, ikke fortykket. Håber i finder ud af det, kan godt forstå du er i tvivl. Håber i finder den bedste løsning sammen med dyrlægen

• #4   23. mar 2011 Håber jeg også....

Og håber der er andre der kender til det, så de kan dele erfaringer...

• #5   23. mar 2011 Nu spørger jeg nok dumt, men hvordan kan man se analkirtlerne trænger til at blive tømt? hvis man kan se det selvfølgelig smiley

• #6   23. mar 2011 Githa,

Det kan man ikke som sådan se... Men hvis hunde "kører" rumpen hen af gulvet eller slikker sig meget bagi, så kan det godt tyde på det... Men hvis din hund har normal afføring og ikke gør det, tømmer han dem sikkert selv...De kan ikke ses, men mærkes som 2 bule/bumser omme i numsen på hunden...

Men de tegn gjorde min ikke engang, så det var tilfældigt jeg opdagede de var betændte, vidste bare NOGET var galt med ham...

• #7   23. mar 2011 Hej,
    min Whiskey har haft betændelse i analkirtlerne en gang og fik penicillin, hun har nu ikke haft problemer siden, og det er vel tre år siden.

• #8   23. mar 2011 Oki Srine, ved du om hans analkirtler var normale eller var de også fortykket??

• #9   24. mar 2011 Jeg regner med det er mig der er Srine ;o)
    Jeg ved ikke rigtig hvad du mener med fortykkede? Whiskeys analkirtler stoppede til og blev betændte, hvorefter de sprang. Hun fik penicillin og det helede fint i løbet af en uges tid. Er det til nogen hjælp?

• #10   24. mar 2011 Hihi ja det er dig;o))...

Altså jeg har jo kunne læse lidt det samme rundt på nettet, men kan intet finde om at analsækken skulle være fortykket... Men skal lige ringe til min dyrlæge igen lige at få det forklaret igen:o)

Kommentér på:
Spørgsmål om analkirtler?

Annonce