{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Dårlig behandling {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri

Jeg har lige en lille historie fra virkelighedens verden i lille midjylland, den strækker sig fra i går d.7 sep til i dag d.8 sep.

I går ved middags tid, begyndte min hund Felix at opføre sig mærkeligt, han gik og var sløv, brækkede sig, og blev i det hele taget mere og mere skidt, som dagen gik.

Da vi gik i seng, var det blevet lidt bedre, men vi havde ikke sovet længe før Felix vækkede os, han over brækkede alting, og det blev ved og ved. Vi prøvede at give ham lidt vand, for til sidst havde han ikke mere at give at, og vi var bange for han kom til at lide af væskemangel.

(kl 1.00 ca)
Vi ringede til dyrlægen på vagt telefonen, og vi mødtes med hende på en dyrklinik i Ikast.

Hun kiggede hunden efter, og klemte hans analkirtler, så lortet stod ud alle vegne, det er også okay, det er jo nok en del af behandlingen, hun giver ham derefter en sprøjte for at han skal holde op med at brække sig, og et eller andet andet.

Ud over det giver hun os 3 ting med hjem.

1. Noget olie af en slags, der skal smøre hans tarme hvis der er noget der sidder fast.

2. Noget Zoolak, til at beskytte hans tarm.

3. Noget antibiotika i pille form.

Jeg forstår ikke lige på det tidspunkt, hvorfor han skal have det i piller, når han bliver ved med at brække sig.


Da vi er kommet hjem med ham, bliver han ved med at brække sig, og vi ringer til dyrvagten igen.

Jeg fortæller hende at jeg synes situationen er blevet forværret, og jeg gerne vil have at der sker noget nu. hun siger hun lige ringer til en kollega og spørge til råds.

Da hun ringer tilbage, siger hun at vi skal vente til kl 8, og komme ned på klinikken, så kan de se på am der.

Jeg siger nå, men så er det jo åbenbart sådan, hvis de ikke gider gøre mere ved det.


(kl 6.30 ca)
Felix vågner os igen, denne gang, står der noget der ligner blod ud af røven og munden på ham, næsten på samme tid, det var en utrolig skrammende oplevelse.

Der ringer jeg så igen til vagt telefonen, og siger at nu er det sku nu, og de siger så okay, og jeg bliver henvist til en klinik i herning, som jeg egentlig fortrækker frem for den der er i min jem by Ikast.

NU BLIVER DET SPÆNDENDE

Da jeg kommer ind til herning, siger dyrlægen, at jeg bliver nød til at lade ham blive, for han skal have lagt drop, og opserveres i hvertfald til kl 16, måske længere.

Mens han giver ham noget bedøvelse, og venter på Felix falder i søvn, står vi lige og snakker lidt.
Jeg fortæller ham hvor glad jeg er for at han kunne komme til i Herning, i stedet for i Ikast, da jeg selv har haft dårlige oplevelser der før, og jeg har hørt mange andre der har rigtige dårlige erfaringer med stedet.

Jeg fortæller ham fx at vores nabo havde hendes hund ved den i Ikast, og da hun hentede ham igen, var han smurt ind i pis og lort.

Han forsikre, mig, at det kommer ikke til at ske der, og han fortæller mig at der kommer to rigtige søde sygeplejsker og tager sig godt af ham, og lidt.

Vi går der fra, med en klump i halsen, det var extremet svært for os, at lade vores hund blive et fremmed sted.


AFHENTININGEN

Da vi skulle hente vores hund igen, køre vi til Herning som aftalte med dyrlægen

Kl 16.10 var vi ca derinde, vi skulle lige ind forbi en dyr handel og købe en lille gave til vores lille hund.

Da vi kommer til skranken, siger vi at vi kommer for at hente vores hund.

Hun siger os vores hund ikke er der mere, at den er blevet kørt til ikast, hvor vi bor, selvom vi hade aftalt at vi kom til herning og hentede den som vi gerne ville og havde aftalt.

Jeg bliver meget sur på hende, kan ikke forstå man har flyttet vores hund, uden at give besked om noget, og fortælle os hvad der skulle ske videre i sagen.

Jeg går der fra i vrede, den dyrlæge som jeg havde snakket med da vi kom derind, havde taget fri.

Vi køre så til Ikast, i en helvedes fart og kommer til den klinik som de sagde han var afleveret på.

Der siger vi til dem at vi gerne vil have vores hund, Så kommer dyrlægen ud, og siger til os hvad kan jeg hjælpe jer med, og jeg forklare op situationen, og at vi gerne vil have ham nu.

Så siger han; Jamen han er da lige blevet hentet er han ikke?

Der bliver jeg fandme sur, og jeg bliver meget sur, og siger at det har vi ikke, og han går ud og kigger.

Han finder om så i en kasse ude bagved, hvor han sidder og kigger skræmt, i hans eget lort.

Jeg spørge ham hvad helvede det er der forgår og hvorfor han lige pludseliger her i Ikast som jeg havde gjort dem opmærksom på at jeg ikke ville have Felix hen.


Han siger bare at han ikke ved noget om det, og det eneste han havde gjort, var at tage en røntgen foto af ham.

Uden vi havde fornoget at vide, var han så åbenbart blevet flyttet til Ikast, uden vores sammenstykke, hvor behandlingen er forsat.

Jeg spørge så manden i Ikast, hvornår Felix kom til Ikast, for havde jo fået afvide han skulle ligge med det drop der i hele dagen i Herning, hvorefter jeg så skulle hente ham.
Det ved han ikke, men han ville tro det var omkring ved 13.30-14.00 ca.

Vi snakker lidt frem og tilbage, og kan mærke han ikke ved noget som helst om hvad der er forgået, og noget af det vi havde fået til ham om natten, nede på den klinik sagde han vi ikke skulle give ham.

Det enste han siger da jeg spørge om hvad de så har fundet ud af, er at han som sagt ikke ved noget om det, men han tror noget han har fået en spørjte med picilin inde ved den dyrlæage i herning, og det er så også det eneste han ved.

Inden vi går siger han så at den eneste logiske forklaring der e rpå det, er at det er pavo virus han har fået.

Han siger så vi skal tage hjem og se hvrdn det udvikler sig.

______________________________________


Nu sidder jeg herhjemme, med en lille jack russel terrie med en kanyle i armen, som jeg jeg har fået afvide jeg selv skal fjerne, hvis han får det bedre, grunden til den stadig sidder der, er hvis han skal have drop igen i nat.


Jeg har mange spørgmål omkring dette, og lige meget hvem jeg spørge af de dyrlæger jeg har brugt er deres eneste forsvar bare, at der må være sket en misforståelse.

__________________________________

I må endelig gerne skrive, hvis i har nogen spørgsmål, i gerne vil have besvaret, eller hvis der er noget jeg skal have uddybet lidt bedre, sa jeg sidder og skriver i vrede lige nu.



__

Felix er blevet vasket nu, men har det stadig ikke særlig godt, og er rigtig træt af hele situationen.

Håber i forstår hvad jeg mener.

ha en forsat god mandag.

Mvh
Lasse og kristina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig behandling
  • #1   8. sep 2008 ja på det område, ku jeg hurtig blive primitiv, og meget sur.
    Sys generelt at dyrlæger, og alm læger, er ALT for useriøse!


  • #2   8. sep 2008 odt nok glad for vi har en fantastisk dyrelæge...

  • #3   8. sep 2008 Det var godt nok et par kedelige oplevelser smiley

    Håber det bedste for Felix *S*


  • #4   8. sep 2008 NEJ NEJ NEJ!!!! For pokker da det kan da ikke være rigtigt!!! Hvor er det synd for jer og jeres stakkels lille hund! Jeg har da aldrig hørt noget lignende..
    Det skulle vel aldrig være ham den meget omtalte dyrlæges klinikker? Breth hansen eller hvad han hedder.

    Jeg ville skynde mig at finde et annerkendt dyrehospital og så afsted i en fart.

    Hvor er det dog bare forfærdeligt =o(((


  • #5   8. sep 2008 Mark: Læger og dyrlæger er ikke nødvendigvis useriøse, men lider desværre under at være menneskelige :o/

    Lasse: Sikke en kedelig oplevelse! Jeg har det skidt med at mene noget, når jeg kun har en historie fra en af siderne, men det lyder godt nok lidt vildt, hvad du fortæller.

    God bedring!


  • #6   8. sep 2008 Tro mig, alt hvad der står der er 100% rigtigt, og har ikke pakket noget ind, eller gjrt noget værre end det er, jeg siger sandheden, og gør det kun for at advare andre, har det stadig meget dårligt over situationen, og min hun er stadig helt nede.

    Jeg håber han for det bedre i nat, ellers må jeg håbe jeg kan finde en anden dyrlæge.

    Og mange tak for alle kommentane, er glad for at høre at der er nogen der føler med min lille hund


  • #7   8. sep 2008 Hej Lasse og Kristina.
    Jeg er frygtelig ked af at I har fået den behandling det pågældende sted, men må desværre sige at det kan ikke undre nogen, det er mere reglen end undtagelsen.
    Som jeg fortalte dig er det vigtigt at I hele tiden holder øje med ham og bliver han dårligere skal han indlægges igen med det samme parvo er ikke noget at spøge med.
    Sørg for at han er renvasket og at alt i hans omgivelser er rene efter dagen i går og nattens griseri, da disse bakterier er næsten umulige at slå ihjæl.
    Jeg håber det bedste for Felix og at han hurtigt kommer på den rigtige side.
    Du ved at er der noget jeg kan gøre for jer, så ringer du bare.


  • #8   8. sep 2008 du skal da ikke betale dyrlæge regningen.. det er dem der skal det, de har behandlet dig som LORT er en ting men at de videre flytter din hund uden et ok fra dig!

    jeg tror jeg havde vært så vred at jeg ville gå derned og give dem sådan en røvfuld og så true med at lægge sag an.

    (sorry jeg er rimelig vred over denne historie, fatter ikke at de dyrlæger kan få sig til det)


  • #9   8. sep 2008 Lasse J: Jeg er ikke i tvivl om, at det du skriver er rigtigt og jeg mener umiddelbart heller ikke, at situationen er håndteret korrekt.

    Men når man står som ejer til et sygt dyr, opfatter og forstår man tit tingene forkert og dyrlægerne har tit mere travlt med at tænke på dyret, end med at forklare ejeren, hvad der foregår. Man bør selvfølgelig gøre begge dele, men det kan være svært.
    Derfor er jeg altid lidt tilbageholdende med at råbe op om dårlige dyrlæger og kaste hved på bålet, for sommetider (jeg siger ikke, at det er tilfældet her!), er det "bare" ejeren, der ikke har forstået, hvad dyrlægen har sagt.


  • #10   8. sep 2008 Hej Britta

    Vi har vasket alt i dag, mens han var indlagt, dyner hans kurve legetøj er tørret af osv.
    Og vi er aldrig i tvivl om din hjælp, og tusind tak for din råd i går, i nat, og i dag. smiley


  • #11   8. sep 2008 Carina C

    Jeg havde også lidt svært ved at holde hænderne i lommen, min hund betyder alt for mig, og er i forvejen ikke alt for godt til at folk træder mig over tærene, eller ikke respektere de ønkser jeg sætter, når jeg skal betale i dyre domme for det.


  • #12   8. sep 2008 Lasse, det er helt ok.
    Maj-Britt, det Lasse har været ude for er kun et af et utal af hændelser der sker det pågældende sted, så du behøver ikke være i tvivl om det beror på misforståelser, for det gør det ikke.


  • #13   8. sep 2008 Hold da JØSSES jeg er målløs !

    God bedring med ham iøvrigt smiley


  • #14   8. sep 2008 Maj-Britt H

    Jeg kan også godt lide dyrlæger generelt, og ungår bare de steder jeg ved ikke har et godt omdømme i forvejen, men hvad skal man gøre nu når man heller ikke længere bestemmer det selv???

    Jeg er da også sikker på de ikke har gjort min hund ondt, og det kan da også være at han har fået en ok behandling, men at der ikke er nogen der ved med sikkerhed ved hvad der er blevet gjort ved ham, og hvad han fejler, og hvorfor han er blevet flyttet og der er mange flere hvofor´ér

    Jeg skriver også bare min oplevelse her, og kan da også godt forstå det du skriver, folk skal have deres meninger og holdninger, eller shavde verden været et kedeligt sted.


    Men syntes sempelthen det je ghar oplevet i dag, er direkte respekt løst, og helt forkert i min verden.

    smiley


  • #15   8. sep 2008 ej det var da bare for dårligt !!!
    god bedring til din lille basse...:-)
    han har haft det eddie havde for et par måneder siden...
    et lille tip:de piller du har fået ..pencillin..knus dem på en lille tallerken og hæld lidt koldskål over (bare lidt)..det var den eneste måde jeg kunne få dem ned på min hund..
    held og lykke


  • #16   8. sep 2008 Britta: Er det ham fra medierne med de mange klinikker? For han er en katastrofe!!

    Lasse: Forstår fuldt ud din frustration! Havde de to klinikker samme ejer, eller hvad? Har da aldrig hørt om, at de flytter en hund fra en klinik til en anden ellers... (ikke sagt, at det dermed er ok, når de ikke siger noget!)


  • #17   8. sep 2008 Maj- Britt H: Det ved jeg faktisk ikke om de har, men jeg ringer ihvertfald til dem i morgen, så håber jeg godt nok og få er seriøs forklaring på det her, og fortalt dem derinde, at de ikke for en rød reje af mig med den behandling jeg har fået.

  • #18   8. sep 2008 Lasse: Bliver spændende at høre, hvad de siger! Giv os en up date imorgen.

  • #19   8. sep 2008 Det skal jeg nok

  • #20   8. sep 2008 puha det lyder godt nok skræmmene smiley
    god bedring til den bette .


  • #21   8. sep 2008 Lasse- Hold da op. Jeg håber du gav dem en ordentlig verbal skideballe.
    Hvad er dog det for en behanding.
    God bedring til din hund.
    Er du ik sød at skrive navnet på dyrægen i en pb, da jeg selv bor i Herning? (Har dog en mistanke om hvem der er tale om)


  • #22   8. sep 2008 Puha, det er da et mareridt...

  • #23   8. sep 2008 Camilla KJ : Jeg vil ikke sige noget endnu, da jeg ikke ved med sikkerhed hvor det er det er gået galt henne, Men jeg ringer ind til Herning i morgen, og høre hvad han har at sige til hans forsvar. Men som sagt, skal jeg nok holde Hundegalleri underrettet.

  • #24   8. sep 2008 Jeg kunne garantere, at i ville have læst hvad der var sket med dyrelægen i diverse aviser, hvis det var vores hund/e der var blevet behandlet sådan.
    De dyrelæger skal ikke have en krone.. De skal fileme have en god undskyldning.. fy for satan siger jeg bare.... Håber alt godt for felix og jer..


  • #25   8. sep 2008 Jeg ville tage at kontakte Ankenævnet for dyrlæger..

    (link fjernet)

    Føj for en behandling !


  • #26   8. sep 2008 Maj-Brit, det er ikke den dyrlæge fra medier og ja til dit spørgsmål til Lasse om det er de samme ejere der er på de 2 klinikker i henholdsvis Herning og Ikast.

  • #27   9. sep 2008 Hej alle sammen.

    Nu har jeg haft kontakten den dyr læge der tog imod ham inde i herning da Felix blev indlagt.

    Han beklagede hvad der var sket, og brugte som undskyldning at der var en af sygeplejerne der pludselig blev syg, og så havde han ikke tid til at tage sig af ham.

    Da jeg kom derind, fik jeg en masse special foder jeg skulle give ham, for det var jeg jo blevet tosset over at der jeg havde spurgt dagen i forvejen, hvordan jeg skulle behandle, fik jeg bare afvide at jeg skulle give ham vand, men det har jeg så fået afvide i dag, at det er ikke godt nok.

    Jeg har stadig ikke fået svar på hvorfor han sad i sit eget lort da jeg hentede ham, for de siger inde i herning at de har vasket ham 10gange løbet af dagen.

    Men hvordan kan det så være at når jeg henter Ham i Ikast, at han så er smurt ind i lort, og de siger i Ikastat han hverkan har brækket sig eller skidt mens han har været der.

    Det er der stadig ingen der kan svare mig, og min hund er stadig syg.

    Hvis der er nogen der har lyst til at læse om parvo, og om hvor farligt det er, har Britta P fundet en rigtig fin tekst til mig her.

    (link fjernet)


    Hvis der er noget i gerne vil vide om hele forløbet, eller andre ting, skal i været meget velkommen til at skrive.

    Mvh
    Lasse


  • #28   10. sep 2008 Øv sikke da en oplevelse:-(

    Stakkels Felix.. Jeg håber han snart får det meget bedre.. Parvo virus er noget rigtig juks:-(


  • #29   10. sep 2008 Hmm.. en hund med parvo,er da normalt indlagt

  • #30   10. sep 2008 Hvor er jeg ked af det på jeres vegne Lasse.
    Meget skidt behandling, ubesvarede spørgsmål og en hund med alvorlig sygdom - sikke noget skidt da, øv øv... smiley


  • #31   10. sep 2008 Han var også indlagt mandag, som de sagde os, hvor de havde lagt drop i ham, fra 6.00 ca til kl 16-17.00 ca. og der lovede de at ringe til os hvis der sketet mere i sagen, men da vi skulle hante ham i herning, havde de smidt ham til den dyr klinik i Ikast, som jeg aldrig normalt ville sætte mine ben, som jeg også havde fortalt dem.

    Men det har så vist sig, at de allerede smid ham til Ikast ved en 13.30 tiden ca. der er ikke nogen der ved præcis hvad kl det var, hvor han så bare har fået lov til at sidde i en kasse ude bagved, i hans eget lort, som en hund med parvo aldrig må, og i det hele taget, er extremt synd for hunden.

    10-09-08 var jeg inde og få fjernet den drop i hans ben, den ville de have jeg selv skulle fjerne, men det sagde jeg at jeg ikke ville gre selv, og det viste sig også det var godt jeg ikke gjorde det, sa vi var 3 til at holde ham da han skulle have den ud, han havde meget store smerter i benet , og havde lagt og hylet meget af natten, men dyrlægen sagde at det bare var lidt piveri, men det kan det nu også godt have været, det ved jeg ikke.

    Men den er ihvertdfald ude nu, og Felix er ved at få det bedre, han er begyndt at bevæge sig rundt ige, men vi bliver stadig nød til at "tvangs" fodre ham, da han stadig ikke har så stor appetit, men det går da frem af smiley



  • #32   10. sep 2008 Og tusind tak for alle indlæggene, dejligt at se der e rså mange der føler med ens hund når den er igennem noget så trist smiley

    Tusind tak alle sammen.


    Mvh
    Lasse, Kristina og Felix smiley


  • #33   22. sep 2008 Hej Hunde galleri

    Jeg ville lige sige hvad der er sket siden sidst med Felix, da det desværre går ned ad bakke med ham synes jeg.

    Efter ve hentede ham, fik han det bedre og begyndte at lege lidt ind imellem.

    Men han er også begyndt at gemme sig,m nogen gange når vi sidder i sofaen om aftenen, plejer han som regel at sidde og hygge med os, men nu er han begyndt at trække væk fra os, og sætte sig et sted i fx i et hjørne, og der bliver han så til vi kommer han og snakker med ham.

    Dt er meget irriterende, og vi ved ikke hvad vi skal gøre ved problemet, jeg har tænkt på at snakke med dyrlægen om det, for tror at det har været en uhyggelig oplevelse for ham, da han aldrig har gjort den slags før..

    Vi har stadig ikke fået nogen regning på det, men den kommer jo nok.


    Mvh
    os


  • #34   22. sep 2008 Er Felix blevet fysisk helt rask nu ?

    Ang. adfærd, kan du måske støtte dig til denne gruppen...
    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=1522


Kommentér på:
Dårlig behandling

Annonce