{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Dårlig behandling {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem fra dyrehospitalet, RASENDE.
Jeg forventede at jeg kunne få lov til at være med til narkosen så jeg var det sidste han så inden han faldt i søvn, men nej nej det er ikke noget de gør på Hospitalet for mindre husdyr "for så kunne de jo ha´ alle ejerene med". Men jeg kunne da få lov til at være med til når han fik noget beroligende. Dvs at han skulle ligge ved fuld bevidsthed og se mig gå. Det skal siges at Philly er en skræmt nervøs hund der ikke bryder sig om fredde mennesker, han er en omplaceringshund der blev skadet i hans første måneder, kæmper stadig med hans nervøse sind).
Jeg kunne tydeligt mæke på lægen og sygeplejersken at de synes jeg var for overbeskyttende, men prøvede at forklarer dem hvilken hund Philly er og hvor bange han blir. Men der var intet at gøre, de ville ikke gøre nogen undtagelse. Jeg gav flere gange udtryk for at jeg ikke var tilfreds med dette og at jeg forventede en ordenlig behandling da dette forløb ville blive omfattende både følelsesmæssingt for Philly og mig for slet ikke at snakke om det økonommiske. Jeg tog beslutningen om at dettte ville jeg ikke udsætte Philly for og pakkede sammen igen (havde opholdt mig i venteværelset hele tiden). Meddelte sekretæren om at give besked til dyrlægen om at dette ville jeg SIMPELTHEN ikke være med til og smuttede. Kan godt sige jer at jeg var gal oven i hovedet.
Jeg ringer derfor her om lidt til Faxe dyreklinik og laver en tid dernede istedet hvor der ikker er 117 forskellige personale tilknyttet og hvor jeg ved at Philly og jeg vil få en ordenlig og god behandling.

Philly er ikke hvem somhelst, han er MIN hund og han fortjener det bedste!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig behandling
  • #1   19. nov 2007 Fredde= fremmede;O)

  • #2   19. nov 2007 Supert !

    Flot du ikke går på kompromis med dig selv.

    Jeg kræver selv at være hos mine dyr, og kan jeg ikke det, ja så findes der gudske lov andre dyrlæger jeg kan gå til.


  • #3   19. nov 2007 jeg var også gået min vej. hvad skal han opereres for

  • #4   19. nov 2007 sådan!!! godt gjort.. :ø)

  • #5   19. nov 2007 Hold da op! Det lyder godt nok ikke som et godt sted! Jeg har også en omplaceringshund, som er skrækslagen hos dyrlægen. I hans journal er det simpelthen blevet skrevet med store røde bogstaver at når jeg kommer med ham skal ind i et rum for sig med det samme og så kommer den samme kvindelige dyrlæge og giver ham bedøvelsen med det samme, mens han sidder ved mig. Derefter går dyrlægen ud indtil han sover og jeg kalder på hende. Problemet var nemlig også at han var så bange at det tog en evighed inden han faldt i søvn, fordi han kæmpede desperat for at holde sig vågen. Nu falder han næsten i søvn med det samme, fordi det er mere trygt.
    Jeg får så også lov at være ved ham hele tiden, så skift den dyrlæge ud med det samme!


  • #6   19. nov 2007 How to do ;o)

    Vi kender bedst vores kræ og er de nærmeste til at bedømme, hvad der er godt for dem...



  • #7   19. nov 2007 Var det på Hårlev dyrehospital....philejs????

  • #8   19. nov 2007 Sejt at du skred. Og hvad skulle det lige betyde at du var i rummet de få minutter mens de bedøver ham ??

  • #9   19. nov 2007 Sådan... det er fandme iorden det du gjorde..
    Mange dyrlæger er sgu ligeglade, men er de ikke til for dyernes ve og vel.....


  • #10   19. nov 2007 Jeg vil dog lige sige at på rigtig mange dyrehospitaler er det HELT normalt at ejer ikke må komme med til selve narkosen. Hundene kan have sværre ved at hurtig falde i søvn osv. Men jeg har dog altid fået lov til at være der når de giver Babett, min meget nervøse GD en beroligende sprøjte, som hun får inden hun kommer i narkose.

  • #11   19. nov 2007 Hvilket dyre hospital var du på?

    da min tæve blev steriliserert var dyrlægen næsten helt forskrækket da jeg spurgte om vi skulle gå inden hun blev bedøvet, han mente bestemt at hun ville slappe meget mere af hvis vi var der, og der gik da heller ikke mange minutter før hun sov.

    det skal lige siges hun er meget meget bange for dyrlæger så han skønnede at det va rbedst for hende vi var der smiley

    han ringede til mig lige efter han var færdig med at sy hende sammen og vi var der næsten lige efter hun var vågnet, hun væltede lidt groggy rundt med havde tid til at snakke med dyrlægen uden det mindste frygt så det var rigtig dejligt at se


  • #12   19. nov 2007 Vi har godt nok aldrig oplevet ikke at måtte være med - faktisk har vi flere gange selv smuttet ud af bagdøren fordi de gik i gang med selve operationen - og DET kan jeg godt nok ikke klare, så besvimer jeg ;o)))

    Men har så absolut været ved min hunds side indtil den har været helt væk - og også lagt i respiratoren...

    Hov - jo der var en enkel undtagelse på KVL - der måtte vi pænt aflevere hunden i modtagelsen, da han skulle have lavet en kikkertundersøgelse...


  • #13   19. nov 2007 En anden forklaring på hvorfor du ikke må være der kan være at du rent faktisk selv kan blive temmelig dårlig af at se din hund komme i narkose. Og hvis du nu besvimer imens de rent faktisk skal være der 110% for DIN hund, så skal sygeplejersken pludselig til at bruge "unødig" tid på at få dig på benene igen. OG det er altså ikke deres job på det tidspunkt, for der betaler du dyrlægen og sygeplejersken for at koncentrer sig om kun din hund.

  • #14   19. nov 2007 Jeg synes der burde tages hensyn til din hund, og andre som fx har haft en dårlig start på livet som er utrolig angst, det må en dyrelæge da også kunne forstå???
    Men synes heller ikke alle skulle have lov til at rende rundt inde hvor der bliver opereret da det jo skal være sterilt.
    Jeg har meget tillid til min dyrelæge, og de gange drengene skulle opereres er de faldet helt til ro ved det beroligende de får, og ligger bare og slapper af, så for mig er der ingen problem, andet end man selvfølgelig altid er nervøs...
    Men synes der er stærkt det du gjorde når du vidste det var det der var bedst for din hund, godt gjort:o)


  • #16   19. nov 2007 Jeg må jo ikke udleverer det præcise navn her, skulle der være nogle der var interesserede i at vide hvor man IKKE skal gå hen, kan i skrive til mig i pb.

    Philly skal ikek bahndles som en hver anden, han er en særlig hund med særlige behov og jeg vil nu lede indtil jeg finder det helt rigtige sted der tilgodeser både ham og mig.



  • #17   19. nov 2007 Nu har jeg altid været med ved Nemos narkose og får ikke kvalme eller noget, tværtimod. jeg synes ikke det er en stort eller urimeligt krav. men kan se jeg har list problemer ,med at finde et sted dert tillader det. Vil lige skrive til min dyrlæge.
    Desuden takker jeg for opbakningen, er heller ikke et sekund i tvivl om min beslutning.


  • #18   19. nov 2007 Dober !
    Jeg henvendte mig i kbh da jeg bor der og ingen bil har så derfor synes jeg afstanden var for stor. Men så har jeg da lært det.


  • #19   19. nov 2007 Havde du ikke spurgt om dette inden I skulle komme i dag?

    Jeg kan godt forstå dig, men det var da noget, jeg ville have hørt om inden selve dagen..

    Jeg var nu ikke selv med da Luna blev bedøvet.. Hun blev afleveret i receptionen og så gik jeg hjem, da de var gået væk fra mig og ind på selve klinikken.


  • #20   19. nov 2007 Nej jegg gik skam ud fra at det sagtens kunne lade sig gøre, tog det som en selvfølge da jeg osse var med da nemo skulle i narkose. Kan slet ikke forstå de ikke har interesse i at berolige ejer og hund??

    Men men har lige ringet til faxe har fået en tid til røngten den 3.dec, hvor Philly ikke vil komme i fuld narkose bare en let bedøvning (det lyder meget mere rigtigt), som vet.sygeplejersken sagde " han skal jo bare ligge stille". Hun lød så sød og det var en selvfølge at jeg var med til bedøvelsen.
    Så tar jeg lige et par dage hos mine bedsteforældre og slår 2 "fluer med et smæk";O)


  • #21   19. nov 2007 Synes godt jeg kan undre mig over hvordan dyrlæger kan være så kolde og ikke kan forstå dig.Håber også jeg må blive til luna sover i morgen når hun skal have renset tænder, men hvis ikke er det okay for hun er en meget stærk hund, der selv hopper op på undersøgelsesbordet, men hvis jeg havde din hund ville jeg også insistere på at blive, så super godt du gik

  • #22   19. nov 2007 Det lyder godt at du kunne få tid i Faxe:-)


  • #24   19. nov 2007 Jeg mener ikke det er en dårlig behandling, fordi man ikke må komme med ind.. det er jo ikke børn - selv om der er mange der har den opfattelse af deres hunde...



  • #25   19. nov 2007 Luna er mit barn helt sikkert men skal da lige sige at hun bliver behandlet som en hund men mit barn det er hun helt sikkert

  • #26   19. nov 2007 Jeg er modsat.. Jeg vil ikke med ind. Jeg kan ikke li at se min hund "synge hen".. Jeg bliver utilpas med det. Jeg skal tilgengæld se når det angår mig selv.

    Men; Synes det er fint hvis andre gerne vil med ind og kan også forstå det.. Ved faktisk ikke om min egen dyrlæge tillader det men jeg bliver hos hende lige meget hvad !


  • #27   19. nov 2007 Schæferbanden B
    Dårlig behandling er når jeg skal betale 10.000 kr altialt og ikke engang får lov at være med min hund når han skal i narkose.
    Og du kan lige tro at min hund bliver behandlet topclass, han er min elskede basse og har ingen andre, jeg skylder ham det bedtse og det får han.


  • #28   19. nov 2007 Lige præsis dober

  • #29   19. nov 2007 bortset fra det.. så tror jeg faktisk at mange hunde ville have mere brug for en når de vågner op efter nakosen smiley men i dit ´tilfælde philejs... så ville jeg også være der når den skulle i narkose

  • #30   19. nov 2007 Flot du stod fast.
    Og dårlig behandling af dig og din hund.
    Det handler nok om at få så mange kunder igennem på en dag som muligt, så pengene kommer i kassen.
    Ellers kan jeg ikke se nogen undskyldning.
    Med den pris dyrlæger forlanger i dag, så skal de også levere varen.


  • #31   19. nov 2007 Schæferbanden B. mine hunde er ikke mine børn.. men jeg synes også der er forskel på hunde. to af mine som er vokset op helt "normalt" og ikke har ar på sjælen ville jeg godt aflevere, men den sidste som er meget mere nervøs, ville jeg også holde fast på at komme med og sørge for at hun havde det godt. jeg ville så også være der når hun vågner igen.

  • #32   19. nov 2007 Philejs.. du må gerne skrive navnet til mig.. Kan kun gi Fakse de varmeste anbefalinger herfra.. smiley

  • #33   19. nov 2007 Jeg vil også gerne bede om navnet......

  • #34   19. nov 2007 Ane Mari: det med det sterile holder ikke - hvis det er et barn der skal bedøves, så kan forælderne være med til det sidste - så mon ikke også at det kan lade sig gøre ved en hund, tror ikke der skal være mere steriel hos en hund.

    jeg tager også hatten af for at du gik - det havde jeg også gjort.
    Jeg har selv insisteret på at være med under min hunds kejsersnit og det fik jeg lov til


  • #35   19. nov 2007 Jeg tror grunden til at man afviser folk,er når den skal ligges på tuben..

    Fordi den får endnu en sprøjte,så den blir helt slap og slangen ligges i halsen,som kobles til..

    Lige der,skal det gå lidt stærkt,til hunden er på maskinen og den styrer vejrtrækning og dybden af søvnen..

    Jeg er med under hele forløbet ved mine,så har efterhånden set det mange gange og har da en snert af uro på det tidspunkt smiley


  • #36   19. nov 2007 Jeg ville nok dejse om, hvis jeg skulle se det, som Stine lige beskriver..

    Og Luna ville kunne mærke min uro.. så tror det er bedst at mine hunde "blot" bliver afleveret og hentet..


  • #37   19. nov 2007 min tææve blev bedøvet i et tilstødende rum og da hun sov og slangen var i hendes hals og hun var koblet til maskinen og så blev hun båret ind. Operationsstuen var meget lille, så der var ikke blads til mig, så jeg stod i døråbningen - hvis jeg rakte hånden ud, så kunne jeg røre min hund.
    Jeg fik så udlevet hvalpene sammen med en veterinærsygeplejerske og så fik vi liv i dem


  • #38   19. nov 2007 Jeanette.. GGG.. jeg falder nu ingen steder..

    Men har osse som sagt set det mange gange,osse på andre hunde end mine egne..

    Men som du skriver,at du vil dejse.. så blir focus flyttet fra hunden og derfor må man nok ikke være med smiley


  • #39   19. nov 2007 Nemlig Stine, så jeg bliver udenfor:-)

  • #40   19. nov 2007 Marianne.. Loool.. Jeg har osse en klam en.. jeg gjode det dog frivilligt.. Må bestemt ha været på druk,dagen i forvejen..

    Er på klinikken og der kommer en akut livmoderbetændelse ind.. stor hund = meget stor livmoder = endnu større,når den er fyldt med betændelse..

    De fjerner den og ligger den pænt ud på et bord i et lokale ved siden af..

    Så spørger de mig,om ikke jeg vil skære i den,for at studerer den...

    Jow jow da.. på med handsker og en skalpel i hånden..

    Jeg glemmer jo bare at den er afbundet og alt betændelsen under tryk.. hvad mon skete,da jeg lystigt skar en lang revne i livmoderen ????

    Adddddddd


  • #41   19. nov 2007 Marianne aka Problembarn *

    Puha.. Det havde jeg ikke kunne gøre..

    Eller jo.. Måske.. Hvis det er tvunget.. Men jeg ville stå med tårerne ned af kinderne..

    Da min egen hund kom tilskade på glasskår gik jeg i vildt panik da jeg satte hende på dyrlægens bord. Jeg blev sendt hjem med det samme, for Tinka blev bange og begyndte at tage pelsen. Jeg havde kontrol over mine følelser da jeg var på vej derud..


  • #42   19. nov 2007 Stine M

    ØØØØØøøøøøvvvv ;p


  • #43   19. nov 2007 Aaaaad Stine

  • #44   19. nov 2007 ja meget klamt.. GGG.. at gøre rent.. Men nogen fik sig da et godt grin på min bekostning igen ...

    Der kom bare et latterbrøl,da jeg hylede op...


  • #45   19. nov 2007 Dyrlægehumor er bare HEEELT speciel :o))))

  • #46   19. nov 2007 marianne..

    jeg står der osse,men er så vant til det at jeg ikke blir dårlig..

    Stikke har jeg heller intet imod.. har haft allergi hund og givet sprøjter der..

    Ch.. den er meget speciel..GG..
    Men kan godt forstå dem,med det de ser sommetider..



  • #47   19. nov 2007 Bestemt Stine - har hørt nogle grumme historier fra en ven, der er veterinærsygeplejerske, om hvad de dyrlæger kan hitte på af streger...

    Humor fra det sorteste hjørne ;o)

    Men sjov og ballade MÅ der bare til ;o)


  • #48   19. nov 2007
    Det var SÅ godt at du gik.

    Tænk hvad det kunne havet betydet for Philly, der er sådan en skrøbelig hund.. Flot at du tænker 100% på din hund og hans velbefindene. Når man betaler så meget for en omfattende operation skal man have hjertet med hele vejen igennem. Operationen og de begrænsninger det kommer til medføre bliver hårdt nok for Philly, så det ville være meget meget skidt hvis han samtidig skulle føle sig forladt og bange. Når man har en nervøs hund er det vigtigt det foregår i rolige omgivelser hvor der er tid til at tage højde for den enkeltes hunds personlighed.

    Håber det bliver et godt forløb på Fakse smiley


  • #50   19. nov 2007 Havde det været med Nemo havde jeg måske fuldført det vi skulle til, fordi hans psyke er så stærk men er nu ikke sikker!!!,
    er stadig gal over den dårlige behandling. Philly ligger trygt og godt i sengen og hygger med bror og "far" han har ingen skade lidt og det er mit ansvar som hunde ejer og hundeMOR.
    Nogle hunde er glade frygtløse hunde der ææælsker fremmede, sådan er Philly ikke og Dp´eren generalt, det må der da tages hensyn til.
    * SASCHA * & Susanna N tak for jeres DP støtte den varmer;O)


Kommentér på:
Dårlig behandling

Annonce